رواية حب من أول نظرة الفصل الثاني والثلاثون 32 بقلم دينا محمود
رواية حب من أول نظرة الفصل الثاني والثلاثون 32 بقلم دينا محمود
رواية حب من أول نظرة البارت الثاني والثلاثون
رواية حب من أول نظرة الجزء الثاني والثلاثون
رواية حب من أول نظرة الحلقة الثانية والثلاثون
في نفس الوقت جاسر كان داخل الفيله وانصدم ب بنت ف وشه…..
أسر نزل بسرعه من العربيه لقاها سايحه في دمها
أسر:يا انسه فوقي
البواب جه بسرعه
البواب بخضه:ست يارا😳
أسر: هي مين دي
البواب:دي الست يارا بنة خالت ادم بيا
أسر بسرعه:طيب انا هخدها علي المستشفي وعرف حد من أهلها
البواب:ماشي يا بيا
_________
جوه ف الحفله
البواب بسرعه وصوت عالي:ادم بيا ادم بيا
ادم:خير يا عم حسين في اي
البواب:الست يارا وهي داخله حد خبطها ب العربيه وخدها ووداها المستشفي
الجميع اتصدمو اول م سمعو كده
ادم:اااي
حور بخضه:طيب هي كويسه ولا اي
البواب:كانت فقدا الوعي
عمرو بقلق:طيب هي في مستشفي اي
البواب:ف المستشفى الجنب الفيله يا بيا
حور:طيب يلا نروحلها يا جماعه
عمرو:خليكي هنا يا حور انتي وندا وهناء عشان الاولاد وهنبقا نطمنكم
في نفس الوقت تلفون ادم رن
ادم ده أسر اكيد وصل
ادم: ايوه يا أسر انت فين
اسر:انا رايح المستشفى وانا داخل بنت خالتك خات أدام خبطها
ادم:طيب هتروكو انهي مستشفي
أسر: مستشفي ال……………..
ادم:تمام احنا جيين
حور بقلق: في اي يا ادم
ادم:أسر الخبط يارا هما دلوقتي في المستشفي
هناء بقلق:اخوايا انت هتعمل في حاجه يا ادم
ادم بهدوء:اهدي يا هناء مفيش حاجه
هناء بدموع:طيب انا هروح معاكم
ادم: ماشي
حور:وانا كمان هروح
ندا:وانا كمان
نسمه جات عليهم.
نسمه:اي ملكم قلقنين كده لي في حاجه
ادم بهدوء:مفيش يا ماما بس وهي يارا داخله اتخبطت ب العربيه
نسمه:ايييه
عمرو:اهدي هي مفهاش حاجه
نسمه:طيب رحولها يا ولاد
حور:طيب ياماما خلي سيق معاكي وولاد عمرو واحنا هنروح
نسمه:ماشي يا بنتي
___________
بقلمي دينا محمود
عند أسر ويارا
أسر وصل أدام بابا المستشفي ونزل بسرعه وراح عند بابا يارا الكانت بتنزف دم من دمغها وشالها بسرعه ودخل المستشفى
أسر اول م دخل لقي ممرضه في وشه
الممرضه: نيمها هنا بسرعه
أسر نيمها وكان قلقان جدا
اسرا:طمنيني
الممرضه اتكلمت بسرعه
الممرضه: ثانيه واحد هجيب دكتور ..الممرضه قالت كده وجريت………..
مفيش دقيقه والدكتور جه والمرضه
الدكتور بسرعه:حضرو ؤضه العمليات بسرعه
الممرضه اخدت يارا العمليات والدكتور دخل……..
وأسر فضل قاعد عند ؤضه العمليات
أسر بتفكير:انا مش عارف قلقان عليها كده لي…..اكيد عشان انا العملت كده ومش عايز اشيل ذنبها……………
شوايا….
وحور وآدم ..وندا وعمرو..وسيف ورما..وهناء وصلو المستشفي عند أسر ويارا
ادم:في اي يا أسر هي عامله اي
أسر:ف العمليات لسه مخرجتش
هناء بخوف:أسر انت كويس
أسر أخد هناء في حضنه وقال
أسر بهدوء: اهدي يا حبيبتي انا كويس
بقلمي دينا محمود
بعد حولي ساعتين
الدكتور خرج من ؤضه العمليات وكلهم جريو عليا
أسر بقلق:طمني يا دكتور
الدكتور:عندا نزيف دخلي والحمدلله قدرنا نوقفه وبقت كويسه وهي بتفوق دلوقتي والممرضين هيخرجوها ل ؤضه عاديه
ادم:شكرا يا دكتور
عمرو كان زعلان عشان اخته…
ندا راحت مسكت ايد عمرو وقالت
ندا:متقلقش هي بقت كويسه
عمرو هز راسه بحزن
شوايا واللمرضين خرجوها ل ؤضه عاديه وكلهم دخلو ليها
أدم: حمدل علي السلامه
يارا بتعب:الله يسلمك
يارا تقعد وتقتل نفسها اتالمت جدا
يارا: اااااه
حور وندا جريو عليها بسرعه وعدلوها وحور حطتلها المخده ورا ضهرها
يارا بانتماء:شكرا
حور بابتسامه:لا شكر على واجب الف سلامه عليكي
يارا: ياااا بعد كل العملتو فيكي خايفه عليا كده
حور:حصل خير المهم تكوني اتعلمتي من العملتيا
يارا مسكت ايد حور وقالت
يارا قعدت: انا اسفه والله اسفه علي كل حاجه عملتها فيكي انا عارفه ان اذيتك كتير بس سامحيني ارجوكي
حور قعدت جنبها علي السرير ومسحت دموع يارا وقالت
حور:وانا مش زعلانه منك ويلا بقا قومي وشدي حيلك عشان فرح سيف اخو ندا كمان اسبوعين
يارا:ده بجد
سيف:اه ان شاء الله شدي حيلك بقا وحمدل علي السلامه
يارا: الله يسلمك..وربنا يتمملك علي خير
سيف:ربنا يخليكي
يارا بصت علي عمرو لقتو واقف بعيد عنهم وحاطط ايدو ف جيوبو وبين عليا الحزن
يارا بتعب:عمرو
عمرو بصلها ومتكلمش
يارا بدموع:انا اسفه والله حقك عليا والله الحقد والكره من نحيت حور ومكنتش شايفه حد ولا بسمع ل حد
عمرو:اه ودلوقتي اتعظتي
يارا باسف ودموع:والله اسفه ليكم كلكم مكنتش اعرف انكم بتحبوني الحب ده كلو
ادم:يارب بس تكوني اتعلمتي
يارا:يارب اتنو تسمحوني…قاطعهم تلفون ادم
ادم:دي ماما بترن هطمنها واجي
حور:ماشي ياحبيبي
يارا بابتسامه: مراتك حلوه اوي يا عمرو
ندا بابتسامه: ربنا يخليكي والف سلامه عليكي
يارا:الله يسلمك…..طيب متعرفناش مين دول..
حور:بصي يا ستي…حور كانت بتشاول وس بتتكلم
حور:دي روما خطيبت سيف وده أسر ودي هناء اخت أسر الكنت قعده عندهم الفتره الفاتت
يارا:ااااه تقريب ده الخبطني صح..
أسر: اه انا بس انتي ال جيتي قدامي
يارا:حصل خير يمكن ربنا عمل كده عشان ابعد عن الشر ال كنت بعملو واشوف خوفكم عليا ده
أسر: انا اسف والله والف سلامه عليكي
يارا:الله يسلمك
هناء:الف سلامه عليكي
يارا:الله يسلمك
ف الوقت ده ادم دخل
حور:الولاد فيهم حاجه يا ادم
ادم:لا بتطمن فاقت ولا لسه
يارا:هو انا هخرج امتا انا عايزه اشوف ولادك يا عمرو وابنك يا ادم
اسر:سألت الدكتور وقال لي هتخرجي بعد اسبوع
ادم:طيب يلا يا ادم خد حور وندا وهناء وأسر وروحو عشان ولدتك والاولاد
حور:لاء انا هقعد معاها عشان لو احتاجت حاجه
أسر: وانا هروح بقا انا وهناء وبكره هبقا اجي اطمن عليها ان شاءالله
ادم:تروح فين يا راجل انت خلاص هتقعد هنا انا اشتريت شقه جنب الفيلا ليك انت وهناء عشان عارف انك مش هتردن تقعد معانا ف الفيلا
أسر:بس م…..
ادم:مبسش كفايا ال عملتو مع مراتي وابني وجميلك ده هشيلو فوق راسي
أسر: ولا جميل ولا حاجه حور دي اختي
ادم:طيب يلا يا جماعه وانا هاجي لكم الصبح
عمرو:ماشي
حور:خلي بالك من سيف يا ندا
ندا:ماشي …………
ابطلنا روحو وحور وعمرو فضلو مع يارا وآدم وصل أسر وهناء شقتهم الجديده……….
________________
بقلمي دينا محمود
بعد مرور اسبوع
يارا كانت بتجهز عشان هتخرج وحور سعدتها
احداث الاسبوع(حور وندا كانت كل واحده بتبات معاها يوم عشان لو احتاجت حاجه تسعدها فيها وأسر وهناء كل يوم كان بيروح يطمنو عليها )
ادم:يلا يا جماعه عشان نمشي
حور:خلاص جهزت شنطتها ونزلين
عمرو:طيب هاتي الشنطه وهنزل ادور العربيه عبال م تنزلو
ادم:ماشي
عمرو أخد الشنطه ونزل وحور سندت يارا وهي نزله لحد م نزلو …..
بعد حوالي ربع ساعه
ادم وعمرو ويارا وحور وصلو الفيلا عند ادم وكان الكل ف انتظرهم
نسمه اول م شفتها رحتلها
نسمه:حمدل علي سلامتك يا بنتي
يارا:الله يسلمك يا خالتو
كلهم سلمو عليها وخلصو
ادم :طيب اطلعي ؤضتك عشان ترتاحي
يارا:لاء انا كويسه انا عايزه اقعد وسطكم واشوف ولدكم
ادم:هما فين الاولاد يا امي
حور كانت نزلها من علي السلم وسمعتها
حور بطفوله: انا اهو يا اونكل…..ونزلت تجري
ادم شالها وجضنها
ادم:حبيبتي انكل انتي ادم وسيف فين
حور:نزلين…حور م كملت الكلمه ونزلو
سيف بغضب طفولي:بابا انت بتبوس حور لي
ادم:دي حبيبتي اشيلها برحتي
سيف بغضب طفولي:لاء مش حبيبك حبيبتي انا ومتبوسهاش تاني انا بس ال هبوسها
الجميع ضحكو علي طريقة سيف
عمرو بضحك:ابنك بيعاكس حوريتي يا ادم
ادم بضحك:خلاص هنجوزهالو
سيف بفرحه:بجد يا بابا هتجوز حور انا بحبها اوي اوي
كلهم ضحكو
ادم: ياحبيبي اما تكبر الأول هخليك تتحوزها
سيف:م انا كبير اهو
عمرو:طيب تعالو الأول اعرفك علي عمتكم
سيف وآدم وحور بصدمه:عمتنا
عمرو:اه تعالو
كلهم راحو ل عمرو
عمرو قعد ف مستواهم وقال
عمرو:دي عمتكم….وبعدين اتكلم وهو بيشاور علي الاولاد
عمرو:دول ادم وحور ولادي وده سي سيف ابن ادم
يارا: تعالو يا ولاد هاتو بوسه
ادم وحور رحولها وقالو
ويارا حصنتهم جامد وفضلت تبوسهم وقالت
يارا:تعال يا سيف متخفش
سيف بطفوله:لاء انا مش ببوس بنات غير ماما وحور
عمرو بضحك: ابعد ابنك عن بنتي يا ادم انا معنديش غيرها كلو الا حور
وقضو الوقت ف ضحك وهزار ومشكست سيف ل عمرو وكان الجو مليء ب الضحك والحب
_________________
بعد مرور اسبوع
يارا بدات تتحس وحالتها بقت كويسه وجه اليوم الموعود فرح سيف وروما
البنات كلهم كانو قعدين مع بعض في ؤضه حور والميك اب الارتست كانت جات وكلهم كانو لبسين فستين وكانو ذي القمرات ورما كانت جميله جدا …كلهم خلصو لبسوسيف أخد روما وراحو القاعه وآدم أخد حور وأمه وسيف ابنه ف عربيته وعمرو أخد ندا وأولاده ويارا وأسر أخد هناء اخته
وطلعو ورا عربيته سيف وروما لحد القاعه وكانت الزفه جميله جدا………..
وأخير وصلو القاعه وسيف أخد روما وراحو قعدو علي الكوشه وكان الكل فرحان ومبسوط
وشويه وجه وقت الرقصه الرومنسيه
اشتغلت موسيقى هاديه ورقصو وكل واحد رقص مع حبيبتو
سيف ابن ادم:بابا انا عايز ارقص مع حور
سيف بضكك:مينفعش يا حبيبي اونكل عمرو كده هيزعل منك
سيف:اشمعنا هو يرقص مع خالتو ندا
ادم:عشان هي مراتو
سيف:وانا كمان هتجوز حور
ادم:مينفعش ياحبيبي انت صغير
سيف:لاء ينفع
سيف راح وقف عند عمرو ومسك حور من اديها وقال
سيف:اونكل انا عايز ارقص مع حور
عمرو بصريخ:لاء تعللي كده يا استاذ ادم شوف ابنك
ادم بضحك: طيب انا اعمل اي
سيف خلى ادم وعمرو بيتكلمو واخد حور وراحو يرقصو جنب سيف وروما
حور وندا بضحك:بصو بصو
عمرو:الله واكبر الواد لسه عيل وبيعمل كده
ادم:انا هاخد حوريتي واروح ارقص
ادم أخد حور وراحو جنب العريس والعروسة ورقصو
وعمرو وندا بردو
وأسر راح وقف جنب يارا وقال
مد ايدو ل يارا وقال
سيف:تسمحيلي
يارا بابتسامه: اممم ماشي
أسر اخدها وراحو بردو يرقصو
أسر بهمس:تعرفي انك ذي القمر
يارا بكسوف: شكرا
أسر: واحلا كمان وانتي مكسوفه كده
يارا بكسوف……………..
أسر: يارا انا بحبك توفقي تتجوزيني
يارا بصتلو وكانت فرحانه اوي قالت
يارا بكسوف وانا بردو مش عارف ازاي وامتا
___________
بقلمي دينا محمود
عند عمرو وندا
ندا بحب:بحبك أوي أوي يا عموري
عمرو: وانا بعشقك يا روح قلبي
______
عند ادم وحور
حور:ادم…
ادم:اي يا قلب ادم
حور:انا…. انا..
ادم:أنتي اي مالك ياقلبي
حور:انا..حاامل
ادم بفرحه: احلف ده بجد
حور بفرحه:اممممم
ادم شال حور وفضل يلف بيها
____________
شويل والفرح خلص وكان يوم حلو اوي علي ابطلنا وكل واحد اخد معشوقته وروحو ……………….
بعد مرور سبع شهور
حور دلوقتي علي وشك الولاده
احداث السبع شهور(أسر طلب ايد حور من عمرو وآدم ووافقوا وانجوزو ….وروما ال بقت حامل ف شهورها الاولي وعاشوا في حب وسعاده….وندا بقة حامل في الشهر الخامس )……..
في الوقت الحالي
حور كانت قاعده في الجنينه وكلهم كان متجمعين والأطفال كانو بيلعبو حوليهم
حور بتعب:ادم عايزه اشرب
ادم اعطها كبايه المايه
ادم: اتفضلي ياقلبي
عمرو بضحك: اي يا عم كل الدلال ده كلو…والله عشان فتره الحمل بس لكن بعد الولاده هتتغير
روما وندا بصو لبعض وضحكو كلهم
ادم حس ب ايد حور بتضغط علي اديا اوي ف بصلها بقلق لقيها بتتالم
ادم بقلق: حور مالك حاسه ب اي
حور بتعب وصريخ:ااااااادم الحقني انا بولد
ادم شالها بسرعه وراح بيها المستشفي بسرعه ودخلت ؤضه العمليات وكانو مستنينها بره
وندا وروما وهناء صرخو من الفرحه اول م سمعو صوت عياط طفل
واتصدمو اول م سمعو صوت طفل تاني…ف خىج الدكتور بطفلين
الدكتور بابتسامه:مبروك خالكم ولد وبنت
ادم اخدهم من الدكتور وكان فرحان جدااا
شوايه وحور اتنقلت ؤضه عاديه ودخل ادم وهو شايل الطفلين
ودخلو كلهم وبركلهم وكانو مبسوطين جدا بيهم
عمرو بفرحه: مبارك يا ادم مبروك يا حور هاا هتسميهم اي
حزر بابتسامه: انا ال اخترت اسم سيف ادم بقا ال يختار المره دي
ادم بابتسامه: ماشي…البنت هسنيها جودي والولد نسميا…….
قاطعته حور:هنسميا عبدالله علي اسم عمي
ادم حضن حور وباس راسها وقال
ادم:ربنا يخليكي ليا …….
وعاشوا في سعاده وندا جابت ولاد سمته ادم وروما جابت بنت سمتها تالين
وعاشوا في سعاده وحب……
تمت..
- لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على (رواية حب من أول نظرة)