روايات

رواية جميلة الفصل الثامن 8 بقلم الكاتبة الصغيرة

رواية جميلة الفصل الثامن 8 بقلم الكاتبة الصغيرة

رواية جميلة البارت الثامن

رواية جميلة الجزء الثامن

رواية جميلة الحلقة الثامنة

اح يقعد هو وجميلة جنب سحر اللي كانت بتتفرج علي اللي بيحصل بهدوء قعد سالم جنب جميلة وقرب وقالها حاجة خلت استغرابها يزيد
سالم : معنتيش تتكلمي مع سليم
جميلة باستغراب : ها
سالم : معنتيش تتكلمي مع سليم بعد كدة
جميلة : وانت مالك انت
سالم بعصبية : اسمعي الكلام
سحر : في ايه ي سالم بتزعق ليه
سالم : مفيش حاجة ي امي انا هطلع انام
سحر : تمام ي ابني
طلع سالم لفوق وهو متعصب اوي وساب جميلة وسحر تحت
سحر : في ايه ي جميلة هو عاوز ايه
جميلة : بيقولي متكلمش مع سليم
سحر بخبث وقد فهمت ابنها : الله ليه بس هو ايه اللي حصل يعني
جميلة : انا عارفة ي ماما انا هطلع استريح
سحر : تصبحي علي خير ي حبيبتي
جميلة : وانتي من اهل الخير
مشيت جميلة وسابت سحر قاعدة بتفكر في كلام ابنها وفي قصده
سحر : انا فهماك ي ابن بطني لما نشوف هيحصل ايه بعد كدة
وبعدها طلعت نامت في اليوم التالي صحيت جميلة علي صوت خبط علي باب الاوضة راحت تفتح بسرعة
جميلة : تعالي ي ماما
سالم وهو مصدوم من اللي هي لبساه : انا سالم
جميلة التفتت ولقته قدامها جريت علي طول للسرير واتغطت بسرعة نظرا لانها كانت لبسه قميص واصل لركبتها وبكت
جميلة : في حاجة ي سالم
سالم باحراج : لا ابدا كنت بنديلك علشان الفطار
جميلة : طب هلبس وهنزل علي طول
سالم : تمام
نزل سالم بسرعة قامت جميلة من مكانها بعد ما اتاكدت انه نزل قفلت الباب علي طول كان وشها احمر اوي بسبب الموقف دا لبست ونزلت لقتهم قاعدين علي السفرة ومستنيينها تيجي
جميلة بابتسامة : صباح الخير
سحر , سالم : صباح النور
قعدت جميلة في كرسي جمب سحر وكانت قبل سالم وشها احمر تاني لما افتكرت اللي حصل وسالم بصلها باحراج سحر لاحظت دا
سحر : في ايه ي جماعة ايه النظرات دي ومال وشك احمر ليه ي جميلة
جميلة بصدمة من كلامها : احمر لا ابدا مفيش حاجة
سحر : هي مش هتقول قول انت ي سالم
سالم : اقول ايه ي امي زي ما قالتلك محصلش حاجة خالص وغير الموضوع وقال : ويلا عشان هنروح نشتري هدوم جديدة لجميلة
جميلة : شكرا ليك بجد بس انا عندي هدوم
سحر : لا زي ما هو قال هنروح نشتري ليكي الحاجات اللي محتجاها
سالم : واه انا عاوزك تغيري هدومك دي
جميلة وهي بتبص علي هدومها : هي مالها هدومي
سالم : قصيرة مش ملاحظة كدة
جميلة : بالعكس هي كويسة اوي
سالم : وانا قولتها هتغيري هدومك يعني متغيريها
جميلة : وانت مين عشان تتحكم فيا انا اعمل اللي يعجبني والبس اللي يعجبني
سالم بصوت عالي رعبها : قولتلك روحي غيري هدومك
سحر : اسمعي الكلام ي بنتي وروحي غيريها
جميلة وهي بتدبدب علي الارض وهي. طالعة الاوضة : اوف بقي هو ما له دا اساسا بلبسي واحد غلس
سالم : سامعك علي فكرة
سحر : في ايه ي سالم متسيبها تلبس اللي هي عاوزاه دا انت سايب سالي تلبس اللي علي مزاجها
سالم : مفيش ي ماما يعني هيكون في ايه انا هسبقكم واجيب العربية
طلع سالم من غير ما يجاوب علي تساؤلات والدته بعدها بفترة نزلت جميلة وهي لابسة دريس نبيتي شكله حلو اوي عليها واخدت سحر وطلعوا لسالم سالم اول ما شافها فضل باصصلها ومتنح
سحر : احممم
سالم : ……….
ياتري سالم بيعمل كدة ليه
وهيقول ايه لجميلة واللا هيعمل ايه
وياتري والدة جميلة راحت فين وهل هتسبها في حالها

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة جميع حلقات الرواية اضغط على : (رواية جميلة)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *