روايات

رواية عين الفصل السادس 6 بقلم دينا المحمدي

رواية عين الفصل السادس 6 بقلم دينا المحمدي

رواية عين البارت السادس

رواية عين الجزء السادس

عين
عين

رواية عين الحلقة السادسة

الراجل بتوضيح:لان الجزيره من قواننها ممنوع دخول الاطفال وكمان لزم يكون قلبك لا يعرف الشفقه عشان تحكمي على الحالات اللي هتشوفيهاااا🤝
عين باستغراب:حالات !!!!حالات ايه دي؟؟؟!
الراجل بجديه:الحالات السبعه
عين بغرابه:الحالات السبعه اي ده وضح كلامك
الراجل بلطف: ياعين ليه الاستعجال على كل شيء كده هل اصبح من طبع البشرية العجله في كل شئ؟؟!!!
💛💛💛💛💛💛
قولوا لابن آدم لا تستعجل🥀
فقدرك مقدر لا محاااال🥀
ولو شئت ام لم تشئي 🥀
فقدرك محكوما محكوم🥀
فضع الامر لصاحب الآمر🥀
💛💛💛💛💛💛
عين بتوضيح:لا بس لزم افهم
الراجل ببسمه:هترتاحي لو فهمتي
عين باريحيه: آه هرتاح كتييير
الراجل بلطف:عايزه تفهمي ايه وانا افهمك
عين وبداءت ترتاح في الحديث: هي ايه الحالات السبعه دي؟؟؟؟!
الراجل بشرح: دي ياعين انعكاس لافعالكم !!!
عين باستغراب:افعالنا ازاااي؟؟؟!
الراجل بجديه: كل واحد منكم كبشر ليه نسخه تانيه
عين باستغراب:نسخه تانيه!!؟؟ازاي ده انت بتشوشني اكتر مش فاهمه حاجه😔…
الراجل بتوضيح وشفقه: آه نسخه تانيه نسخه بتوصلنا مدمره بندويهااا وبنحييها
عين وهي بترفع حاجبهاا:انت بتقول ايه اي الكلام ده مفيش حاجه اسمها كده انت بتتكلم في خيال انت مين تعبتوني ايه حكيتكم 🙁…
الراجل ببسمه بسيطه: خيااال كلامي خيااال وافعالكم انتم كبشر مش خيااال ضحكتيني
عين ومكمله بنفس طريقة كلامها: آه مش مصدقه انا خلاص عقلي تعب ارحمني اااارحمني😔💔…
الراجل وهو بيرفع وشهااا البرئيه :تعالي معايا وهترتاحي
عين بخوف بمجرد تردد الفكره في خيالها: لا لا اجي فين انت ساحر ابعد عني ابعدد ابعدد*د😕..
الراجل وتغيرت ملامحه وبجديه:انا مش ساحر وقلتلك متقلوليش اني ساحر تاني..
عين بخووف: خلاص خلاص متازنيش بالله عليك خلاص
الراجل بلطف:انتي صعبه التعامل اول مره معرفش اسيطر على جديتي في الكلام
عين باستغراب:ليه ؟؟!!

 

 

الراجل ببسمه:لان اول مره اتعامل مع طفله
عين باستغراب اشد:انت اول مره تشوف طفله ؟في جزئرتك مفيش اطفال؟؟!!
الراجل بتوضيح: مستحيل يدخلهاااا طفل
عين باستغراب يكثر ويكثر: ليه كده؟؟!!
الراجل بجديه:هتعرفي ياعين لما تيجي معايا الجزيره
عين بتسأل:ماله الجزيره دي وليه اسمها روحين فهمني بالله عليك😔….
الراجل بتوضيح:لان لا دواء للروح غير بالروح ياعين
عين بنفاذ صبر:بتزيد الموضوع تعقيد بالنسبالي 🙁…
الراجل بلطف: ياعين باختصار كل شخص منكم كبشر ليه نسخه عندنا غييير اللي هو عايش بيهااا معاكم🙂🤷🏻‍♀️…
عين وهي مش مستوعبه الكلام:نعم !!!
الراجل: آه متستغربيش
عين بغرابه:ازاي دي وليه في مننا نسخه تانيه في الجزيرة بتعتك دي وازاي دي بيحصل
الراجل بجديه:تعالي معايا وهتعرفي ..
عين باستدراك:طب انت مقلتليش موضوع الحالات السبعه اي الحالات دي؟؟!!
الراجل بتوضيح: ياعين انتم كبشر في سبع حاجات هي السبب في كل اوجعكم وعذاب اروحكم
عين بمقاطعه: لا لا احنا مش تعبانين اديني اهو مش تعبانه ولا في حاجة بتوجعني
الراجل ببسمه: لانك طفله !!عشان كده بقلك مفيش اطفال على جزرتي🙂💛…
عين بتعب واستسلام:انا خلاص عقلي تعب آااااااه اااااااه😔..
الراجل وقد تغيرت محلامحه وباستعجال:يلا عين هاتي ايدك يلااا الوقت هيضيع يلاااا
عين باستغراب: في اي مالك وقت ايه في ايه
الراجل بعصبيه:يلااااا هاتي ايدك يلاااا اخلصي عين يلااااا
عين ببكاء وصراااخ بصوت عالي:هتعمل معايا ايه سبني لاهلي سبني لطفولتي وخدني معاك مكانك الغريب ده ليه لييييه
الراجل بجديه ونفاذ صبر:عين بقلك هاتي ايدك يلاااا يلاااااا..
عين بانهيااااار وبدون وعي:مدت ايديهااااا في ايديه😔🤝…
وفي غمضه عين وفجاءه عييييين بصراااخ واستغرااااب اييييييييه ده………………؟؟!!!!

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على 🙁رواية عين)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *