روايات

رواية وعد الزين الفصل العاشر 10 بقلم شهد أحمد

رواية وعد الزين الفصل العاشر 10 بقلم شهد أحمد

رواية وعد الزين البارت العاشر

رواية وعد الزين الجزء العاشر

وعد الزين
وعد الزين

رواية وعد الزين الحلقة العاشرة

وعد: انت اللي اختارت يازين وانا مش هسكت بعد كده ليك
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
تانى يوم الصبح الكل على الفطار
نزلت وعد
وعد: صباح الخير
الكل: صباح النور
وعد: هو انتوا هتمشوا انهارده
سليم: اه ياحبيبي عشان الصفقه اللي قولتلك عليها مع معتصم الحديدى
وعد: ماشي يابابى و ان شاءلله ساعت الحفله هنزل انا و مرح
معتز: اكيد هتنزلوا مفيش كلام
اسيل: سليم ممكن افضل مع وعد لحد الحفله وهنزل معاهم
سليم: انتى عارفه انى مش بعرف اقعد من غيرك
وعد: معلش يابابى هنخدها منك كام يوم
مرح: اه ياباشا سوسو هتفضل معانا لحد لما ننزل
سليم: خلاص اللي تحبيه ياحبيبتي
اسيل: شكرا ياحبيبي
مرح: احنا سنجل هنا علي فكر ولا اى ياوعد
وعد: اه مينفعش كده عندك الاوضه اتكلم فيها 😉
عز: وانا بقول كده بردو اطلع شويه استريح انت و سوسو
مرح: و عايزين نسمع خبر حلو هااا😉
سليم: ومالو هو احنا كبرنا
اسيل بكسوف: سليم
سليم بضحك: خلاص خلاص اخرس ياحيوان منك ليها محدش لى دعوه بيها
مرح و وعد و عز: حاضر يافندم
رودينا كانت هتتكلم بس معتز اتكلم قبلها

 

 

 

 

معتز: مش هتقعدي يارودينا انتى هترجعي معايا وكمان عشان الحفله تكوني موجوده تشوفي الاكل و التجهيزات مش هتسيبي كل حاجه على جميله و لين بس وبعدين انتي بتوحشيني
مرح: اوع يابوب ياجامد بتعاكسها قدمنا كمان
معتز: طبعا جامد هو انا اى حد يابت ده انا معتز العاصى بردو
عز: ايوا ياجامد انت ياجامد
رودينا: بس خلاص وبعدين يلا عشان الجامعه احنا لسه هنمشي بليل مش دلوقتي
مرح: انا مش عندي محاضرات انهارده مش هروح
وعد: يعنى هروح لوحدي
مرح: سورى يابيبي
وعد: خلاص انا هطلع البس عشان المحاضره كمان ساعه
وطلعت وعد
سليم: روح معاها يازين
زين: حاضر
ونزلت وعد بعد نص ساعه
وعد: سلام ياجماعه
سليم: استني زين هيروح معاكي
وعد: بس يابابى انا بعرف اروح لوحدي اكيد وكمان عشان متتعبش استاذ زين 😏
زين: مفيش تعب ولا حاجه
وعد بغيظ: تمام يلا
زين: يلا
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
وصلت وعد و زين الجامعه
وعد: انا هروح المحاضره وانت شوف عايز تقعد فين براحتك تمام سلام
ومشيت قبل ما هو يتكلم
زين: شكلي هتعب معاكى اوى ياوعد بس انا استاهل
و راح قعد في الكافتيريا لحد لما هي تخلص بس الحظ الحلو كان ماكس و جاك و مراد موجودين و الحظ اكتر كان فى الطربيزه اللي وراهم
جاك: ماكس
ماكس: اجل جاك
جاك: انظر الى الخلف
نظر ماكس و شايف زين قعد
ماكس بعصبيه: ماذا يفعل هنا
جاك: لا اعلم ماكس انا لما اره من قبل
مراد: اجل اهداء ماكس لا يوجد سبب حتى تغضب
ماكس: ماذا هذا كان السبب في خسرت المسابقه
مراد: لا ماكس هذه كانت مسابقه ليست بسبب احد
ماكس بسخريه: انت تقول هذا الكلام لا انو من بلدك ليس غير

 

 

 

 

مراد: ماذا تقول انت تعلم جديدا انني لا افكر هكذا
جاك: كفا ماكس لا دعى لهذا الكلام
ماكس: حسنا جاك سوف اتصرف بالطريقتى الخاصه
جاك: حسنا
قام ماكس راح عند زين
زين: اهلا ماكس كيف حالك
ماكس: افضل منك
زين: واو ماكس انت حزين من اجل المسابقه
ماكس: ماكس لا يمكن لى احد ان يجعله حزين
زين: هذا جيد ماكس أذان ماذا تريد
ماكس: ماذا تفعل هنا
زين: هذا ليس من شانك ماكس ( يعني انت مالك 🙂)
ماكس: لا من شاني انت الغريب وانا من اسال
زين: لا ليس لك شان ماكس وانا اعمل ما اريد
ماكس: لا يوجد غيرك ما يفعل ما يريد
زين: اجل ماكس انا افعل ما اريد ليس من شانك ايضا
ماكس: حسنا زين حسنا 😠
ومشى ماكس
زين: اففف مكنش نقص غير الزفت اشوفه هنا
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
عند مرح فى البيت
مرح نزلت تقعد معاهم بس عز مكنش موجود
مرح: احم هو فين عز
لين: بره فى الجنينه ياحبيبتي
مرح: ماشي ياقمر هخرج ارخم عليه شويه
لين: براحتك
وخرجت مرح عند عز
مرح: ممكن اقعد
عز: اتفضلي
مرح: قعد لوحدك ليه
عز: عادي
مرح: كنت عاوزه اتكلم معاك شويه
عز: اكيد اتكلمي
مرح: انت عارف انك كنت اقرب حد ليا صح
عز: صح بس انتي بتبعدني يامرح
مرح: معقول مش فاهمني ياعز انا كان ممكن اقول اى حد مش فاهمني بس مستحيل تكون انت
عز: انا مبقتش فهمك خالص يامرح مش عارف انتي عاوزه اى
مرح: انا خايفه
عز: من اى

 

 

 

 

مرح بحزن: خايفه من الحب ياعز خايفه الحب يخليني ضعيفه يبعدني عن حلمى خايفه يحصل زاي وعد على الاقل
عز: مرح انا مش زاي زين ابدا بالعكس انا معترف انى بحبك جدا كمان انا مش شبه حد خالص وكمان انا مش هخليكي ضعيفه مش هسمحلك ابدا تكوني ضعيفه انا هساعدك تكوني اقوى بكتير وكمان حلمك هساعدك فيه
مرح: مش عارفه ياعز انا محتاجه وقت افكر فيه كويس
عز بابتسامه: وانا موافق وهفضل مستنيكي العمر كله تقوليها مش هزهق خالص ومش هحب غيرك بس توعدني متحبيش غيري انا هسيبك فى بلد لوحدك وهمشي انتى هيكون معاكي ناس وانا معايا ناس تانيه مش هنكون مع بعض وعدني قلبك يفضل ليا
مرح: اوعدك ياعز
عز: وانا اوعدك
مرح ابتسمت
عز بغيره: اى اللى انتى لبسه ده
مرح: اى ياعز مالو
عز: اطلعي تغيري دلوقتي حالا
مرح: عز هو حلو وكمان مفيش حد هنا غريب
عز: انا قولت كلمه اخلصي مش كفايه سيبك كده من غير طرحه
مرح: لا على اى هطلع اغير
عز: يلا بسرعه
طلعت مرح
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

 

 

 

 

 

 

عند وعد خلصت المحاضره وخرجت تشوف زين موجود ولا مشى
وعد: انت لسه هنا
زين: ليه عايزني امشي
وعد: ياريت
زين: هتفضلي كده ياوعد
وعد: زين احنا اتكلمنا وخلاص مش كل شويه هنقول نفس الكلام
زين: تمام ياوعد عندك حاجه تاني ولا خلاص
وعد: لا خلاص
زين: تمام يلا
وعد: ماشي
عند ماكس كان بيبص عليهم
ماكس: أذان زين سوف نراه من سوف يحصل عليها انا ام انت😈

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية وعد الزين)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *