رواية عشقت طفلتي الفصل الأربعون 40 بقلم شروق عمرو
رواية عشقت طفلتي الفصل الأربعون 40 بقلم شروق عمرو
رواية عشقت طفلتي البارت الأربعون
رواية عشقت طفلتي الجزء الأربعون
رواية عشقت طفلتي الحلقة الأربعون
.في المستشفى كان يجري وهو يحملها بين احضانه ويصرخ بوجع يكفي العالم لتأتي اليه مجموعه من الممرضين والدكاتره وياخذون حور اللي غرفة العمليات
يوسف بترجي:
_ارجوك يا دكتور عشان خاطري اعمل اي حاجه وانقذها عشان خاطري انا مليش غيرها
الدكتور بحزن:
_حاضر
ليدخل الطبيب اللي غرفة العمليات ولكن حالة حور كانت لا تطمن..
وبعد قليل من الوقت كانت جميع العائله تجمعت بخبر من فهد
فهد:
_عرفت منين يا مراد
مراد:
_عرفت من الشركه هي عمله اي دلوقتي ليان هتموت من القلق والخوف
فهد بخوف:
_مش عارف يا مراد الدكتور مش مطمنا ادعيلها ربنا يقومها بسلامه لاني يوسف حالته صعبه خاالص
مراد بقلق:
_ان شاءلله خير انا وليان نزلين مش هنتاخر ان شاءلله
فهد:
_خليكو وانا هطمنكو…
مراد برفض:
_لا مينفعش يوسف محتاجني وكمان ليان قلقانه وعايزه تطمن على حور بنفسها
فهد:
_خلي بالكو من نفسكو توصلو بسلامه ان شاءلله
مراد:
_الله يسلمك سلام
كان يجلس في ركن بمفرده يشعر ب الضياع من دونها ف هي محورة حياته من دونها لا يستطيع ان يعيش ليخرج الطبيب بحزن
يوسف:
_طمني يا دكتور
الدكتور بأسف:
_للاسف فقدنا المريضه
يوسف بصدمه:
_نعمممم بتقول اي..؟
الدكتور بيأس
_ فقدنا المريضه نزفت كتير ومقدرناش ننقذها
لا لا مستحيلللل حور تسيبني مستحيااااا
فهد بخوف:
يوسف ماالك فوق انت بتحلم ولا ايي يوسف
ليفق يوسف علي صوت صديقه ويدرك ان ما عشه كان مجرد حلم
يوسف بخوف وبكاء:
_هتسبني يا فهد وهتبعد عنيي
فهد بحزن علي حالة صديقه:
_حور قويه وبتحبك مش هتبعد عنك خليك واثق
يوسف بقهر:
_اقسم بالله مهسيبها لازم اقتلها ب ايدي
فهد بعدم فهم:
_مينن دي..؟
يوسف بقهر وحزن:
_ولاء يا فهد هي السبب ف كل ده عملت كده عشان تقتل حور وتبعدها عني عشان تاخد مكنها الهبله متعرفش حور بنسبالي اي وحيات ربنا مهرحمها
فهد بغل من تلك الحمقاء:
_اهم حاجه دلوقتي نطمن علي حوور وبعدين نبقا نشووف موضوع ولاء ومتخافش مش هتهرب
يوسف:
_ماشي…
،ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ،
في منزل سمير كانت تجلس ليان ب الصاله تقرأ بعض الكتب وكانت ملك في غرفتها تتحدث ف الهاتف..
ملك:
_انا ماشيه دلوقتي اول يوم هستلم الشغل ومتخافش قريب اوي خلال يومين هيكون ورق السيوفي كله عندك وشركة السيوفي هتقع ف الارض
ذات بصدمه:
_معقوله يا ملك معقوله ممكن تأذي حد كده لا لا لازم احظرهم لازم اوصل ليهم واحظرهم منك
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
في شركة السيوفي كانت تشعر ب الخوف الشديد مما فعلته في حور وقامت ب لم اشيائها ونوت علي الهروب من الباب الخااارجي
علي فين يا عسل…؟
كان ذلك صوت فهد وهو يمسك بها
ولاء بخوف:
_انا انا رايحه المستشفى عشان اطمن علي حور
فهد بشر:
_ليه تطمني عليها هو انتي من النوع اللس بيقتل القتيل وبيمشي ف جنازته
ولاء بخوف شديد
_مش فاهمه قصدك اي يا فهد بيه
فهد وهو يمسك بها من شعرها..:
_هتعرفي يا روحممك كل حاجه دلوقتي
ليمسكها فهد ويريميها في مخزن الشركه
_اقسم بالله لهسيبك هنا تموتي ب البطيئ عشان انتي وحده كلبه رخيصه متستاهلش غير كده
ليتركها فهد ويذهب اللي صديقه..
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ!
وبعد وقت طوويل مره علي الكل مثل السنين كان الطبيب يخرج وينزع كمامته بتعب شديد وارهقاش واضح علي ملامحه..
يوسف بخوف:
_حور كويسه صح.؟
الدكتور بفرحه:
_معجزه حور كويسه وكمان البيبي كويس اوي بس ضعيف شويه ودخل الحضانه
يوسف بفرحه شديده وهو لا يصدق ليحتضن الطبيب من فرحته:
_شكرا اوي انك انقذتلي حياتي
الطبيب بفرحه:
_ده واجبي كمان نص ساعه تقدرو تشوفها هتتنقل غرفه عاديه
هبه بفرحه:
_الحمدلله يارب انك حميت بنتي يارب متوجعش قلبي عليها تااني
محمد بشكر: الحمدلله يااارب
لميس بفرحه وهي تمسح عيونها:
_الحمدلله
فهد وهو يحتضن يوسف:
_حمدلله علي سلامتها ومبروك علي البيبي
يوسف بفرحه:
_الحمدلله
وبعد وقت قصير كان يدلف اللي غرفتها ويجلس بجانبها يقبل كل انش فيها بشوق
_الحمدلله انك معايا يا حور لو سبتيني كنت هموت انا روحت واطمنت علي بنتنا جميله اوووي
حور بتعب وهي تفتح عيونها:
_يوسف.. بنتي..
يوسف بعشق:
_هشش يحور بنتك كويسه بس شدي حيلك انتي
حور بحب وهي تطمئن وتغمض اعيوانها..
الدكتور.:
_متقلقش ده بس بسبب البنج والادويه كتير
يوسف:
_مااشي يا دكتور….
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ.
مجهوول1:
_حمدلله علي سلامتك يا وحش
مجهول2:
_الله يسلمك التنفيذ هيبقا امتيي
مجهول1:
_مستعجل اووي
مجهول2 بقزاره وشهوه:
_مستعجل اوي اوي
مجهول1:
_التنفيذ بكره فهمت هتعمل ايه بظبط عشان مش تضيعنا
مجهول 2:
_متخافيش اهم حاجه تبقا ف ايدي هي بسسس وانا هحرقلك قلبو عليها
مجهول1:
_ارتااح انت شويه اكيدد تعبان من جو السجن
مجهول2 بقزاره:
_مش هرتاااح غير وهي ف حضنني
، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ،
كانت تهبط من الطائره وهي تشعر ب الفرحه لرؤية صديقتها
مراد:
_اهدي يا لياان ده كلوو عشان لميس وحور وعشق
ليان بفرحه:
_وحشوووني اوووي
مراد:
_ماشي يحببتي ربنا يخليكو لبعض
ليان:
_ويخليك ليا يروحي
لتذهب ليان ومراد اللي المستشفى لكي يطمئنوا علي حالة حور ❤
، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ،
كان يقف خلف الزجاج يشاهد تلك الملاك البرئ بفرحه وعشق فهي جزء من حبيبته حورر
…حلوه اوي ربنا يحفظهالك يبني
: قالت حنين تلك الكلمات بحب وحنيه
يوسف بحب:
_من جمالها مش قادر ابعد عيني عنها
حنين بحب:
_ربنا يباركلك فيها يروحي
يوسف:
_ياارب
لميس بهزار:
_الله حلوه اوووي ربنا يحفظهالك يارب
يوسف:
_ياارب
_الف مبروك يا يوسف بيه بقيت اب بقا هههه
قال مراد تلك الكلام لصديقه بحب
يوسف بفرحه شديده وهو يحتضن مراد:
_وحشتني يبني حمدلله علي سلامتك
مراد بحب:
_وانتو كمان وحشتوني خاالص
فهد بهزار:
_الجواز خدك مننا يعم
بلال بهزار:
_بس يبني متكسفهوش بقا
مراد بضحك:
_عقبالك يصحبي انت وهو هههه
ليتحدثون في كثيراً من الامور معا بينما تلك المشاغبه كانت تحضن عشق ولميس بشووق شديد
وحشتوووني اوووي
لميس بمكر:
_مهو باين يختي لزقه في مراد محدش بيسمع صوتك حته
ليان بكسوف:
_عيب يا لميس
عشق بهزار:
_قوليلي بقا هو الجواز بيخلي الوحده تحلو كده هههه
ليان بضحك:
_بكره بعد الفرح بتاعكو ابقو عرفوني ههههه.. تعالو عايزه اشوف حور واطمن عليها
ف الداخل كانت حور بدأت ان تفيق.
يوسف بحب:
_حمدلله علي سلامتك يا حوري قلبي كان هيقف من الخوف عليكي
حور بحب:
_بعد الشر عليك يحبيبي
ليان بمشاكسه:
_بعد اذنك يا عم يوسف عيزين نشوف البت
حور بتعب وهي تضحك علي تلك المشاغبه:
_وحشتيني اوي يا ليو حمدلله علي سلامتك
ليان بحب:
_حمدلله علي سلامتك يا حور الحمدلله ربنا قومك بسلامه
حور:
_الحمدلله..
بدء الجميع ان يهنئ يوسف وحور بقدوم طفلتهم وكانو يشعرون جميعهم ب السعاده والفرحه
ولكن فجاءه بدون مقدمات يجدون فتاة في غاية الجمال تدلف اللي الغرفه
الفتاة:
_انت يوسف السيوفي صح…؟
لينصدم الجميع..؟ وخاصة محمد ليشعر ب الخوف والضياع….
، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ،
ياتري مين البنت دي ومحمد ابو حور خاف ليه..؟
يتبع..
- لقراءة الفصل التالي: اضغط هنا
- لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على (رواية عشقت طفلتي)
تم
البارت 40
جميل
فين باقي الرواية
حلوة جدا