روايات

رواية طفلتي المجنونة الفصل العاشر 10 بقلم زهراء السعيد

رواية طفلتي المجنونة الفصل العاشر 10 بقلم زهراء السعيد

رواية طفلتي المجنونة البارت العاشر

رواية طفلتي المجنونة الجزء العاشر

رواية طفلتي المجنونة
رواية طفلتي المجنونة

رواية طفلتي المجنونة الحلقة العاشرة

بعد انتظار طويل تدخل السكرتيره الخاصه الاسلام وتقول بنت رقم 199 وبنت رقم 200 يلا دور كم
فرح حماس/ يلا يلا يلا يلا عشان ندخل بسرعه
ريما بلا مبالاه/ اهدى يا بنتي شويه ده انتي لو داخله الاولمبيات مش هتعملي كده
فرح بتبصلها بقرف/ انتي ما حطمت الامال اللي بيقولوا عليها امشي قدامي وانتي ساكته خالص
تخلوا الاتنين وكان يجلس اسلام على المكتب المنتظر دخول البنتين التاليتين
اسلام بصدمه/ ايييييه ده يا جماعه جايبين بنتين صغيرين اعمل بيهم ايه ده
تكلمت فرح بغضب/ مين اللي صغيره يا بابا انا عندي 19 سنه ريما 19 سنه ما احناش الصغيرين
اسلام بضحك / يا اختي بطه وكمان بتعرف تتكلم كل ده وما انتيش صغيره بصي يا ماما في محل جنب الشركه بيبيع مصاصات و شوكولاته خدي صاحبتك دي روحي يا حبيبتي اتفسحي براحتك بعيد عن ديزاين وعروض الازياء يلا يا ماما
فرح بغضب شديد ولسه رايحه تضربوا ريما مسكتها
ريما بذكاء/ بص يا عمو
اسلام بغضب / عمو ايه ده شايفاني راجل كبير في السن
ريما بذكاء / انت عندك كم سنه اممم هاقولك من شكلك كده يدي على الاربعينات الخمسينات الستينات مش أكتر من كده😏
اسلام بصدمه /يا نهار اسود مين دي ده انا عندي 25 سنه خلتيهم انتي 50 و40 و60 ليه شايفاني عجوز😳🤔
ريما بذكاء/ 25 سنه و19 الفرق ما بيناا ست سنين ده كتير بنسبلك طيب انت بتشتغل الشغلانه دي بقالك كم سنه
اسلام بتذكر/ امممممم من حوالي اربع سنين🤔
ريما بكل بساطه/ يعني شغال وانت عندك 21 سنه يعني كنت صغير قوي كل اللي انا باقوله ده عشان افهمك مش بالسن ده بالذكاء والمهاره واما تشغل بنات 19 ولا 20 ولا 21 سنه هي بتبقى مهاراتها احلى واحسن عن البنت اللي عمرها 25 ولا26 سنه وبالنسبه لو انت رفضتنا عادي بس مش هنيئاس هنحاول تاني عادي اااه نسيت وانا مش صغير يلا يا فرح باي ياعمو
ولسه ريما هتمشي هي وفرح وقفهم اسلام وبيضحك
اسلام بضحك/ بغض النظر عن عمو دى انا ما قلتلكيش تمشي بكره الساعه 10 تكوني جاهزه وانتي ياا اسمك ايه
فرح بغيظ/ 😑 محسوبتك فرح فرح احفظه عشان هنبقى مع بعض كتير ايام دى فررررررح😒
اسلام بضحك/ ماشي ياااا فررررح انتم الاتنين تروحوا السكرتيره وتمدواالعهد
ريما / ماشي سلام
*********************************************

 

 

 

 

مازن بمزح/ مالك ياعم كده
يوسف بحزن/ وحشتني قوي يا مازن مش عارف اعيش من غيرها
مازن بحزن على صديق عمره/ هتفضل كده لا امتى يا يوسف مش هتفكر في زياد اللي محتاج لام محتاجك انت كمان
يوسف / ما انا هتجوز
مازن بضحك/ ههههه انت هتتجوز 😂
يوسف بكل برود/ اه وهتجوز ريما بنت عمك
مازن بصدمه/ اييه
********************************************
محمود/شوفي يارشا ريما بقت عامله ازاي من ساعه معرفه ان مازن هيتجوز
رشا بحزن/ مش عارفه اعمل فيها ايه عارف يا محمود ان جالها عريس انا هوافق عليه
محمود بغضب /انتى بتقولي ايه يا رشا ازاي تقولي كده دي بنتك
رشا بحزن/ ريما مش هتتغير غير لما تلاقي واحد تاني تحبه
محمود /يعني انتي شايفه كده
رشا / ما فيش غير كده
******************************************
في حضانه الاطفال
ساره اتكلم ولد تاني/ اممم بس انا مش هتجوز غير لما اكبر
ياسين/ ما انا عارف بس ها تاخدي الخاتم ده عشان لما نكبر اتجوزك
ساره ببراءة/ ماشي هاتوا يلا
ياسين بحب/ خدي يا اميرتي الصغيره
وفيه هناك شخص يراقب بغضب شديد
زياد بغضب / ايه ده يا هانم
ساره ببراءة/ ده خاتم ياسين جابهولي انا
ياسين بغضب طفولى/ وانت ما لك بها
زياد بغضب شديد/ مالي بها ازاي دي هتبقى مراتي انا وحبيبتي انا وبس
ساره اتكسفت قوي
***************************************

 

 

 

فرح بفرح/ واخيرا اتقابلنا في الوظيفه اللي باحبها
ريما بكل غرور /ده كله نفضي انا😏
فرح/😒😒

يتبع..

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية طفلتي المجنونة)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *