روايات

رواية اختفاء مجهول الفصل الحادي والأربعون 41 بقلم يارا محمد

رواية اختفاء مجهول الفصل الحادي والأربعون 41 بقلم يارا محمد

رواية اختفاء مجهول البارت الحادي والأربعون

رواية اختفاء مجهول الجزء الحادي والأربعون

اختفاء مجهول
اختفاء مجهول

رواية اختفاء مجهول الحلقة الحادية والأربعون

قبل ساعه القبض ع رام كانت ريما والباقي قاعدين مع اوليفيا بتخي*ط الجر*وح اللي فتحتها برضه من غير بن*ج و اوليفيا كانت بتتأل*م اكتر من الاول .
اوليفيا: بأل*م حر*ام عليكي حطي بنج ع الأقل أنا بتوج*ع اوي وبم*وت ارحميني مش كفايه انك فتحتي جسمي وانا صاحيه وطلعتي كلي*تي والرح*م بتاعي .
ريما: وانتي كنتي رحمتيني لما عملتو فيا كدة ها ده جزء صغير بس من حقي وهمست ف ودنها.
بالمناسبه الرح*م بتاعك ف جنين تاني يبدو أن قريبك ساب ليكي ذكري منك يمكن تحني بس حتي ده مش تستاهليه .
ريما سابت شويه من الجرحي*ن مفتوحين من غير حد ما يلاحظ وخيطته*م غلط .
ريما: أنا خلصت يلا بينا نسيبها ترتاح شويه هي اتعذبت برضه.
ادريانو كان هيقعد معاها بس اندريا قالو يجي علشان يفهم منه اكتر عن الالماس اللي بيتاجر فيه من وراه.
اندريا: فهمني حالا اي أسبابك انك تشتغل من ورايا ف تجارة الالماس وبعدين جبت فلوسها منين تجارة الالماس بتحتاج فلوس كبيرة وليه بتشتغل من ورايا.
ادريانو: لاني كبير يا جدي وعارف الشغل ومش محتاج حد يوجهني وبصراحه أنا عايز اطلع من تحت جناحك اكتفيت من تحكمات*ك ف حياتي أنا مش عيل صغير ومش من حقكم تتحكموا فيا كفايه بقي تحكمات و أوامر أنا تعبت منكم.
اليزيا ضرب*ته بالقل*م لدرجه ان صوته سمع قوي و ادريانو احكم قبضة ايدة من كتر الغضب وبصلها.
اليزيا: احنا الظاهر بعد وفاة ابوك وامك وانت بقيت مش مهتم بحد ولا بتعرف تقول ايه احنا مش بنتحكم فيك احنا يهمنا مصلحتك جبت منين أننا بنتحكم فيك ها انطق.
ادريانو: ايوة بتتحكموا فيا يا اليزيا هانم اتجوز ريما اتجوزتها تعرفي ليه كنت بعاملها بسوء وقله اهتمام علشان مش عايزاها مش اختياري اللي عايزه أنا كنت عايز واحدة تهتم بشغلنا وتكبره هي كانت بتعمل العكس تبلغ عننا وحتي بعد ما عاقبتها ف المطعم مش اتعظت اتجوزت اوليفيا مش رضيته بيها وهي حاولت تتقالم ع عدم موافقكتكم بيها و ده كله مش تحكم.
اندريا: برضو ده مش مبرر انك تشتغل ف الالماس من ورايا انت كده خنتني احنا بتشتغل ف حاجات معينه يبقي لما تشتغل ف الالماس من ورايا تبقي خونت*ني وبعدين يا ريما انتي عرفتي ازاي أنه بيتاجر ف الألماس.
ريما بصتلهم بتردد بس اضطرت تحكي
Flash back.
ريما كانت خارجه من غرفتها وعدت جنب اوضه ادريانو اللي كان بيتكلم بهمس بس هي قدرت تسمعه ووقفت سمعت كل حاجه.
ادريانو : سيد جون أنا بعت ليك الفلوس المطلوبه ل الالماس المهم الكميه اللي اتفقنا عليها توصل ف اسرع وقت .
……
ادريانو: اكيد المبلغ اللي قولت عليه اتحول لحسابك من شويه .
Back
اندريا : باستغراب طيب والفلوس دي انت جبتها منين وكانو كام اصلا انتي سرقتني .
ادريانو: لا أنا مش ممكن اعمل كده صدقني أنا كان ليا حساب خاص بيا وحدي وانا المتحكم بيه هو اه الفلوس كانت قليله بس أنا اتصرفت.
اليزيا: و اتصرفت منين بالظبط احكي يا ادريانو الحقيقه.
ريما: سرق ارباح اسهم الشركه يا جدتي وفلوس المعاملات اللي ف البورصه واللي كانت واصله للميار و 800 مليون يورو.
الصدمه لجمت اندريا و اليزيا اللي بصو لحفيدهم بصدمه وعدم تصديق وادريانو بصلهم بسرعه.
ادريانو: لا صدقوني أنا مرحتش لم الفلوس دي يا جدي صدقني أنا اخدت قرض مش تصدقها ارجوك أنا مش عملت كده.
لا انت عملت كده واخدت ارباح من شركه اليونان كمان.
ده كان صوت المحامي اللي دخل وقال كلامه و اندريا وقع ع الكرسي بخذلان وسرقه حفيده .
اندريا: ازاي هان عليك تسرق”ني و عرفت تعملها بس ازاي اخدت من الحسابات دي كلها والسهم كان رافع مش بينزل .
ريما شرحتله الأمر و ادريانو بصلها.
ادريانو: اخرس*ي انتي السبب من يوم ما انتي جيتي هنا والمص*ايب ع دماغنا اخرسي بقي .
اليزيا: ريما انتي عرفتي ازاي أن الاسهم والفلوس ناقصين المبلغ ده.
ريما: جدي مكلفني اني اتابع الاسهم وخط سير المعاملات اللي بتم والخسارة والمكسب وانا بتابع زي كل مرة حسيت أن ف حاجه غلط عملت شويه إجراءات واكتشفت السرقه.
ادريانو: أنا مش حرامي انتي ازاي تقولي عليا كده ها .
اندريا: دي الحقيقه هي قالت التعبير الصح انت حرامي التسليم يخلص وتمشي من بيتي انت مش ليك اي حاجه ف املاكي مش ليك غير شركه اليونان و المكسيك فاهم .
ادريانو: واملاكك وباقي الشركات لحفيدتك مش كده عرفت قد ايه انت ظال*م ومش بيهمك حد غير مصلحتك أنا مش هسمح بده حتي لو قتل*تك فاهم .
اليزيا: انت بتهد*ده قدامنا الظاهر انك اتجن*نت ع الآخر اطلع برة يا ادريانو والا هحبسك مع مراتك.
فون ريما رن وكانت منار اللي بلغتها بكل حاجه وابتسمت.
ريما: بابتسامه حقي رجع ليا يا جدي رام اتق*بض عليه هروح اقول ل اوليفيا وبالمرة تطلبوه ليها دكتور علشان أنا مش خيط الج*رح كويس عن اذنكم.
ادريانو: عملتي ايه انتي مجن*ونه افتحي الاوضه بسرعه لازم أنقذها دي هتم”وت مني أنا بحبها يا جدي حتي لو هي مش حبتني وعايزة تنت*قم مني أنا بحبها ارجوك .
ريما كان معاها تطبيق ع الفون يوريها نبضات القلب وكانت موصلاه ب اوليفيا والجهاز صفر وهي بتفتح الباب ببطئ ابتسمت وكانت هتفتحه بسرعه بس ادريانو اخد المفتاح وفتح الباب لقي الجهاز خط مستقيم ومفيش نبض قرب منها كانت مي*ته ووشها شاح*ب اوي وبص ع جروحها لقاهم نص متخيط*ين وبكي عليها زي العيل الصغير ومش قادر يستحمل منظرها ريما مش صعب عليها منظره كانت بتبص ليه من غير شعور محستش ب*ذرة شفقه تجاهه ابدا هما مش اشفقه عليها هي تش*فق عليهم ليه والدور الجاي ع اليزيا .
ادريانو: ببكاء اوليفيا ارجوكي مش تسيبيني أنا مسامحك بس ارجعي ليا هنسيب هنا ونعيش ف مكان تاني اوليفيا ردي ارجوكي بس مش كان في صوت كانت خلاص مات*ت اوليفيا طول عمرها بتقت*ل وتنت*قم من اللي بيدوس ليها ع طرف مش توقعت أن دي تبقي نهايتها.
ريما: خلصت دموعك ع واحدة مش تستاهل ولا لسه اظن كفايه كده.
ادريانو: انتي السبب أنا هقتل*ك اااه
ادريانو قرب منها وكان هيخنقها هي مسكت المق*ص وضرب*ته ف دراعه بغ*ل و من غير ندم.
ريما: اظن دلوقتي عرفت مصيرك هيبقي ايه مش كفايه حرامي سارق مال جدك وليك عين تهجم عليا جدي احسن حل تحطه ف المخزن لغايه ما احنا نخلص التسليم.
اندريا: ده رأي كمان خلاص ادريانو بقي خطر عليا وعقابه عسير .
ريما: رافي تعالي بسرعه.
رافي: أوامرك يا هانم.
ريما:خد جثتها وادفنها ف اي مكان والكيس ده ارميه برضو ف مكان الناس مش تشوفه اتصرف بمعرفتك بقي وارجع علشان تحط ادريانو ف المخزن وتكتفه.
رافي عمل المطلوب دفن جثه اوليفيا والكيس ف مكان محدش يعرفه ورجع اخد ادريانو اللي مش حاسس بحاجه وحطه ف المخزن وكتفه وهو مش داري بحاجه بس دقيقه وابتدي يبكي زي الاطفال .
ف الوقت الحالي
ريما كانت قاعدة ف غرفتها ع الكرسي وقدامها بورد عليه صور متعلقه قربت منه .
ريما: كده اتخلصت من اوليفيا و ادريانو ف المخزن بعد ما جدي اقتنع أنه هو اللي سرق الفلوس وهو مش عمل كده وده كان من تخطيطي أنا الدور الجاي ع اليزيا هانم نزلت المطبخ وكانت اماليا مش موجودة وعملت فنجانين شاي و حطت من*وم خفيف بحيث تبقي حاسه باللي هيحصلها ف فنجان اليزيا وراحت بيه بس قابلها جدها .
اندريا: ريما جهزي نفسك علشان التسليم هيكون عشرة بالليل فاهمني.
ريما: اكيد يا جدي هستناك نروح مع بعض علشان نظبط الدنيا قبل التسليم .
اندريا: تمام هروح شويه مشواير وجاي.
ريما طلعت ل جدتها اللي كانت سرحانه وبتبكي وريما بصت لها بخبث وابتسامه.
ريما: جدتي كفايه علشان صحتك مفيش شئ يستاهل ادريانو غلط وهو هيتعاقب خلاص اللي عمله مش سهل ده سرق فلوس جدي اللي كانت هتبقي فلوسه وتحت تصرفه بعد عمر طويل.
اليزيا: اي اللي مزعلني أنه هان عليه جده ازاي يتاجر ف الالماس ويس*رق الفلوس دي ازاي عمل كده تعرفي لو كنت اعرف كنت هديه أنا من فلوسي اللي منفصله عن اندريا.
ريما: هو انتي عندك حساب منفصل عن جدي .
اليزيا: اه من زمان وكاتبه كل حاجه تخص الحساب ده ف الدفتر بتاعي اللي ف الدرج.
ريما ابتسمت بمكر ليها وعطتها الفنجان .
ريما: خلاص يا جدتي اشربي و روقي عن نفسك كل شئ هيتحل .
اليزيا شربت الشاي و ريما متابعاها ب ابتسامه وعلامات المن*وم بانت عليها والفنجان وقع منها.
اليزيا: بدوخه هو ف ايه ليه الدنيا بتدور من حواليا حاسه اني مش تمام.
ريما بعدت عنها وقفلت الباب بالمفتاح وقربت منها وكتفتها بأحكام وكان معاها مق*ص وسكي*نه حام*يه.
ريما: جدتي فاكرة لما حرقت*ي دراعي وقصي*تي جزء من شعري قوليلي ازاي هونت عليكي بالشكل ده
اليزيا: انتي مش هونتي ولا حاجه انتي غلطت*ي وعاقب*تك علشان اللي يبوظ الشغل بتاعنا بيتعاقب وانتي تستحقي ده انتي متمردة مش زي ابوكي اللي كان شخص بيسمع الكلام وينفذ ع طول ولو فكر مرة يعاند معانا كان عقابه عسير .
ريما: انتي مش تستحقي ابنك يا جدتي انتو كلكم مرضي نفسي*ين عايشين بس تقت*لوا ف الناس تعرفي انا مش مسمحاكي ع اللي عملتيه معايا لغايه دلوقتي أنا بتعالج مع معالجتي النفسيه اخر مرة نصحتني بالمواجهة بس حتي دي صعبه علشان انتو مش عندكم قلب ف مش تستاهلوا المواجهه دي.
اليزيا: فكيني انتي اتجن*نتي مكتفه جدتك فكي الحبل ده.
ريما ابتسمت ليها وشدت الحبل جامد وهي اتالم*ت.
اليزيا: ارخي الحبل انا حاسه اني بتخنق فكيني.
ريما كممت بقها ب الزق وهي بتص*رخ وجابت السكي*نه وحطتها ع دراعها وهي صرخ*ت بصوت مكتوم وريما كانت بتبص ليها من غير رحمه ولا شفقه.
ريما: انتي مش رحمتي*ني ولا هونت عليكي لما شوه*تي دراعي ف من حقي مش ارحم اللي عذبوني صح .
مسكت المق*ص وقصت شعرها الطويل وخلته قصير قوي وجابت مشابك كهربائ*يه وحطتهم ع دراعها ووصلتهم بكبس النور وفتحت عليها الكهرب*اء وصعق*تها وهي بتت*ألم وبتم*وت ومش قادرة تستنجد لغايه ما الكهرباء قطعت ع الفيلا.
ريما قربت منها و اليزيا مش عارفه تاخد نفسها من اللي حصل وريما مسكت وشها بعنف .
ريما: شفتي عقاب*ي وانتقام*ي وحش ازاي أنا استحملت منكم كتير وانتو مش رحمت*وني ابدا مش تشتكو بقي لما اخد حقي .
مسكت السكينه وفضلت تجرح فيها وبالاخر قطعت شرايي*ن ايديها وعلشان تم*وت اسرع قطعت شراي*ين رجليها وف ثواني كانت اليزيا مي”ته .
ريما رمت السكي*نه ووقعت ع الأرض وفضلت تبكي ومش عارفه هي عملت كده ازاي بصت ع منظر جدتها اللي بقي بش*ع وفضلت تبكي قامت وخرجت من الاوضه وقفلت الباب راحت اوضتها وغسلت ايديها من ال*دم بصت ف المرايا ع نفسها لقت شكلها متغير مش هي دي ريما اللي كانت بتحب الحياة والابتسامه مش مفارقاها من بعد اللي حصل وهي مش بقت عارفه نفسها سببه ليها كومه عقد نفس*يه والآثار اللي ف راسها مش رايحه صرخ*ت بأعلى صوت وكس*رت المرايا وفضلت تبك*ي ع حالها وتتح*سر من اللي جرا فيها.
ريما: مش وقت بكا دلوقتي خدي حقك منهم وأبكي براحتك بعدين مش دلوقتي مش تيجي ف الآخر وتضعفي فاهمه انتي قويه اياكي تتراجعي دلوقتي مفيش وقت للانهيار.
نزلت وراحت المخزن ودخلت ل ادريانو المربوط و ابتسمت ليه .
ريما: منظرك ده شافي غليلي اوي انت اللي كنت متحكم فيا وبتضربن*ي دلوقتي انت مرب*وط قدامي ومش عارف تعمل ايه بصراحه حاسه بسعادة مش حسيتها و أنا بتخلص من اوليفيا بس يا تري اعمل فيك ايه .
ادريانو: مش تعملي حاجه شوفي فكيني ونحضر التسليم مع جدي ونمشي من هنا نعيش ف المكسيك بالفلوس بس فكيني ارجوكي اوليفيا بتنده عليا هي قالت ليا أنها بتخاف من الضلمه ارجوكي فكيني أنقذها.
ريما اتاكدت ان اللي حصل اثر عليه والظاهر دي بوادر جن*ون .
ريما: مفيش اوليفيا خلاص يا ادريانو هي مات*ت وده كان بأمر من جدي.
ادريانو: انتي كدابه جدي بيحبني ومستحيل ياذيني ف مراتي اللي بحبها.
ريما: بكذب لا صدق هو اللي أمر اني احطها ف غرفته السريه واخد حقي منها ولما قولتله طيب و ادريانو قالي خلاص ادريانو بقي كارت محروق ومش محتاجه لا هو و لا مراته انتي عندي الأهم.
ادريانو: جدي معقول جدي يقول كده انا كنت طول عمري بخدمه ليه يعمل فيا كده اااه ليه ينت*قم مني ف اوليفيا كان سابها وعمل فيا كده.
ريما: تعرف يا ادريانو وانا بطلع الرحم بتاعها كان ف جنين تاني الظاهر أن رام ما اخدش باله منه وهي مش كانت عارفه وجدك المرة دي هو اللي قت*ل ابنك التاني مش اوليفيا صعبت عليا اوي انت وهي .
ادريانو اتصدم وبص ليها بدموع
ابن ابن تاني جدي حرمن*ي من ابني التاني يعني اول مرة اوليفيا و المرة دي جدي هونت عليه يعمل كده لا مش مصدق .
ريما: صدق يا ادريانو دي الحقيقه جدك مش بيهمو حد غير مصلحته وبس حتي انت مخرجك من حساباته من زمان وقالها ليا قال إني أنا بس اللي أهمه ادريانو مش ليه عندي حاجه.
فضلت تتكلم ومش ملاحظه ادريانو اللي بقي ساكت مش بيتحرك ولما بصت عليه استغربت من سكونه وهدوئه قربت منه لقته مش اسمعها قاست نبضه لقته مي*ت ادريانو م*ات من الحس*رة و الوج*ع اللي اتسببت ليه ريما وقالت كلام مش صح مش كانت تعرف أن كلامها هيم*وته بحس*رته ع حاله.
ريما’: بدم*وع اسفه مش كنت اقصد ولا اعرف انك موج*وع للدرجه دي ابدا بتمني تسامحني يا ادريانو كان نفسي تحبني وتعاملني بشكل كويس بس انت اللي عملت ف نفسك كده .
جابت السكي*نه ووقفت وراه و بدم*وع وبك*اء حطت السكي*نه ع رقبته ومشته عليه ف لحظه كان ال*دم نازل منه وخرجت وقفلت الباب جامد وسابته طلعت اخدت شاور ولبست لبس تاني واستعدت لتسليم الصفقه ع الحدود واللي ب انتهائها هيكون هي اتحررت قعد ف الهول ومعاها فنجان شاي و لا كأنها عملت شئ و اندريا رجع وقعد معاها وهي بصتله.
ريما: خلصت مشاوريك خلاص.
اندريا: اه كله تمام هطمن ع جدتك و الخاي*ن ده وهاجي نمشي.
ريما: مفيش داعي يا جدي جدتي نائمه كنت معاها ومش قادرة تتكلم اخدت منوم ونامت وقالت ليا أن مش عايزة ازعاج ولا حدك يدخل عليا وادريانو تعب من كتر ما هو بيحاول يفك نفسه ونام من كتر التعب أو بمعني اصح استسلم من المقاومه يلا بينا علشان مش نتأخر.
اندريا: بثق ف كلامك مش هدور وراكي تمام يلا بينا .
اندريا اخد ريما ورجالته وراح قبل التسليم بخمس دقايق يطمن ع كل حاجه ويستني الناس اللي هسيلم ليها وريما بعتت رساله ل اريان تبلغه ب المعاد وهو طمنها أن كل شئ تحت السيطرة الناس وصلو و ريما كانت بتبص لجدها لآخر مرة وثواني حصل غ*در من المستلمين وض*رب الن*ار اشتغل وهي استخبت ف مكان محدش يقدر يشوفها فيه وكان معاها مس*دس وضربت الناس اللي حصل منهم غدر ومش فضل غير اندريا بس.
اندريا: براڤو عليكي يا ريما هي دي حفيدتي هما كانو ناويين ياخدوا البضاعه بس اخدو جزائهم يلا ناخد الفلوس والبضاعه دي ونفرح جدتك.
ريما: مفيش داعي يا جدي تفرح حد علشان مبقاش فيه جدتي من الأساس.
اندريا: قصدك ايه بكلامك ده انتي بتهذي.
ريما: لا ده مش هذيان ده عين العقل والحقيقه جدتي انتح*رت من اللي حصل قولتلك كده علشان تبقي مركز وكله بسبب حفيدك.
اندريا: بعدم تصديق انتح*رت بس هي دائما مش كان يهمها شئ اشمعنا المرة دي .
ريما: تعبت يا جدي من المعافرة واستسلمت من كتر ما هي عامله قويه وانا كمان تعبت.
اندريا: تعبتي من ايه يا ريما انتي مش ناقصه حاجه .
ريما: بصراخ تعبت منك و من تحكماتك ومن اللي عملته فيا خلتني بنت مش حابه الخير لحد انت دمرتن*ي انت وعائلتك علشان كده اخدت حقي منكم واحد واحد .
اندريا: ريما انتي عملتي ايه بالظبط.
ريما: جدتي مش انتح*رت أنا اللي قتلت*ها و ادريانو موت*ه بحس*رته قلتله كلام غلط عنك وما*ت بحس”رته وانت هتموت دلوقتي .
اندريا: مش هتلحقي أنا هاخد عمرك ومش يهمني انك بنت اوسكار.
ريما: ومن امتي وانت بيهمك حد بس مش هتلحق تعملي حاجه عارف ليه بص وراك.
اندريا بص وراه وباقي ديفيد ماسك شعله ورماها ف المخزن وكل حاجه اندريا مخطط ليها راحت ف غمضه عين بصلهم بحس*ره ع شقي عمره وريما رفعت المس*دس ناحيته.
ريما: جدي انا اسفه انتي اللي اضطرتني لكده انتو اللي عملته فيا كده انا اسفه مضطرة اتخلص منك
اندريا بصلها بتوهان ومش فهم جملتها الاخيرة ثواني واخد طل*قه ف دماغه وم*ات ف لحظه وقربت منه ورفعت المس*دس وضرب*ته تلات رصا*صات تانيين وهي بتبكي قربت منه وفضلت تبكي من غير كلام .
مسحت بصماتها من علي المس*دس وحطت المس*دس ف ايد حد من رجاله اندريا علشان يبان أنه خاي*ن وهو اللي عمل كده ديفيد اختفي بأمر ريما وهي استخبت ف مكان سهل أنهم يشوفوها وصل اريان مع القوة بتاعته وشاف المخزن مولع والحاجه بقت رماد بص ع اللي مرميين ف الأرض ولقاهم مخلصين ع بعض حتي اندريا مي*ت سمع صوت بكا راح وراه ولاقاها ريما وحكتله اللي حصل وكانت منه*ارة بسبب اللي عملته الرجاله اللي كانت واقعه فيه منهم عايش واخدوه واتصرفه ف الباقي وريما قعدت مع د. سيلا تعالجها من اللي حصل وحكت ليها نص الحقيقه والنص التاني سابته لنفسها وحكت حاجه مش حصلت وفضلت ف المستشفي فترة طويله بعد عشر سنين ريما خرجت من المستشفي بشخصيه اقوي ونفسيه متظبطه ورمت الماضي ورا ضهرها راحت الفيلا بعد ما حكت ل اريان أن ف ناس جم الفيلا وقتله اليزيا و ادريانو اللي كان ف المخزن راح هناك وطلعوهم وخلوا الفيلا خاليه تماما واتقفلت وبعد ما اتحسنت رجعت الفيلا وفتحتها وابتسمت مفيش لحظه حلوة ف الفيلا دي كلها كانت قهر ووجع و ذل ليها بس وشهدت ع انتقام*ها الغير آدمي بالمرة فاقت لنفسها و قررت انها تنسي كل حاجه اريان بلغها أنها مش هينفع ترجع مصر لاسباب امنيه ليها قررت تبدأ حياة جديدة صفت نص الشركات هنا وحطت سيولتهم و أرباحهم ف شركه ابوها ف اليونان وراحت كافيه تشرب كوفي وقابلت ديفيد هناك.
ديفيد: اديني جيت زي ما طلبتي قوليلي بقيتي احسن بعد فترة تأهيلك النفسي .
ريما: بابتسامه احسن كتير صدقني بقيت شخصيه جديدة وبتفكير متغير.
ديفيد: طيب قوليلي عايزاني ف ايه .
ريما:اتفضل وعدتك بتلتين الفلوس لو ساعدتني وانت كنت قد ده وده حقك وده تنازل مني عن فرع الشركه ف المكسيك وانا هاخد الشركه اللي ف اليونان وده دفتر اليزيا ف حسابها البنكي والباسورد بتاعها ف سويسرا تسحبهم خد نص الفلوس وابعت الباقي ليا .
ديفيد: مش فاهم هتسيبي هنا معقول طيب خليكي معايا نونس بعض ارجوكي.
ريما: هزورك من وقت للتاني بس حاليا أنا عايزة ابقي لوحدي مش هقدر صدقني جايز بعدين اتاقلم ع وجودك جنبي بس حاليا لا انا اسفه المهم ده حقك وبزيادة.
ديفيد: براحتك يا ريما لو احتجتيني أنا هبقي جنبك بتمني حياتك الجديدة تبقي هادئه واحسن اشوف وشك بخير.
الاتنين قاموا وانفصلوا بس وقفت ولفت ليه.
ريما: ديفيد لو حسيت انك باستخدام الشركه ف تجارة ممن*وعه هبلغ عنك فاهم.
ديفيد: مش تخافي أنا خلاص مش عايز السكه دي اكتفيت منها .
ريما مشيت بابتسامه رضا هي اه محدش يعرف بقتل*ها ل اليزيا و ادريانو و اوليفيا حتي اندريا مش حد يعرف أنها السبب ورا قتله*م ابدا حكت نص الحقيقه والنص التاني كدبت فيه رجعت الفيلا ولمت حاجتها بعد ما وصت حد ف اليونان يشتري ليها بيت هناك جهزت كل حاجه وبصت ع الفيلا بابتسامه وبصت ع الكبريت ولعت*ه ورمته ع الفيلا وشافتها وهي بتت*حرق.
ريما: المكان اللي شهد ع المج*زرة اللي عملتها مش لازم يبقي موجود لازم نتخلص منه.
ومشيت راحت المطار وسافرت اليونان وبدأت حياة جديدة هادئه ومش فيها صراعات وبقت اكبر سيدة أعمال ف اليونان واتجوزت شخص يوناني مصري وخلفت بنتين حلوين وعاشت ف سعادة .
توته توته خلصت الحدوته رايكم.

لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على : (رواية اختفاء مجهول)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *