رواية ملك روحي الفصل الرابع والثلاثون 34 بقلم أمل مصطفى
رواية ملك روحي الفصل الرابع والثلاثون 34 بقلم أمل مصطفى
رواية ملك روحي البارت الرابع والثلاثون
رواية ملك روحي الجزء الرابع والثلاثون
رواية ملك روحي الحلقة الرابعة والثلاثون
دخل حسام القصر وهو. ** 34**
في منتهي السعاده فوجد
أولاده يحبوا بجوار ملك
جريت ملك إلي أحضانه حبيبي حمدلله علي السلامه
ضمها حسام بعشق الله يسلمك يا قلبي الولاد عاملين معاكي أيه
ملك :: بابتسامه الحمد لله
إنحني حسام بحب وأحتضنهم بسعاده حبايب بابي
وحشتوني جدا أبتسم التوئم وقالوا بب بب
حسام لملك بيقولوا أيه
ملك ::بيحولوا يقولوا بابا
حسام::قلب بابا انتم يا عمري
ملك:: بغيره أه طبعا ما ملك معدش ليها مكان في قلب بابا ***بقلم أمل مصطفي**
وضع حسام أولاده في وسط ألعابهم
وإلتفت لها جذبها بسرعه لاحضانه وهمس بعشق
أنتي الحب كله ومافيش حد في الدنيا ياخد مكانك.
في قلبي يا ملوكه وإنحني يقبل عنقها ببطء وإثاره
يريد إشباع رغبته الملحه بجنون وقام بحملها
ملك ::بشهقه حسام بتعمل أيه يا حبيبي الولاد
حسام ::بهمس أنا يا قلبي عايز
أثبتلك أن مافيش في قلب غيرك **بقلم أمل مصطفي**
ملك ::بدلال الاولاد ماينفعش أسيبهم
حسام ::وهو مازال يقبلها منا قلتلك أجبلك داده تساعدك أنتي رفضتي وضعها علي السرير وجدت نفسها في غرفتهم لا تعلم كيف وصلت فكان يتحدث
من بين قبلاته ولمساته الحانيه فنسيت كل شيء
قام بالاتصال علي والدته ماما لو سمحتي خلي حد
يطلع للاولاد شويه
شهقت ملك بخجل كده يا حسام هتقول أيه الوقت
حسام :: بشغف هتقول أبني مشتاق لحبيبته وأكيد
هتحس بابنها
***********بقلم أمل مصطفي **********
حور يعني كده ياروحي أنا بكاشه مراد بحب أنا قولت كده دانتي الحب الكبير
مراد بجديه أيه رائيك يا سوسو عمي كويس وأتحمل
من طليقته كتيرعلشان ولاده وأن الاوان انه يرتاح
سلوي :: أنا أتجوز في السن ده ليه
مراد::علشان الونس أنتي عايشه لوحدك وهو كمان عايش لوحده من سنين
حور بسعاده ياريت يا ماما ونرجع نعيش مع بعض
في مكان واحد وأكون مطمنه عليكي
سلوي ::بحيره أنتم شايفين كده
مراد وحور أه أحتضن مراد يد حور وضغط عليها
نظرة له بحب وشكرته بعيونها خلاص هاعرض
الموضوع علي خالك واشوف
********بقلم أمل مصطفي************
طلب وحيد اولاده للتحدث معهم
مازن ::خير يا بابا فيه حاجه اول مره حضرتك تطلبنا
إحنا التلاته
وحيد ::بتوتر كنت عايز أخد رئيكم في حاجه
مازن ::بإستغراب أتفضل
وحيد ::أنا كنت عايز أتجوز بدل الوحده دي
مازن :: بحب ورجل مثله متفهم للوضع طبعا يا ولدي
ده حقك أنت جيت علي نفسك كتير وضيعت شبابك
علشانا إحنا موافقين علي أي حاجه حضرتك عايزها
مش كده يا بنات ***بقلم أمل مصطفي**
مي وهايدي ::بتفاهم طبعا كلنا معاك
وحيد ::بسعاده يعني أنتم مش زعلانين
مازن ::وأيه اليزعل أنت راجل ومحتاج وانيس
أنا حاسس بيك ومش قادر اتخيل حضرتك أتحملت
وحدتك دي أزاي بس مين سعيدة الحظ
وحيد :: عمك رشحلي حماة مراد
مي ::طنط سلوي والله يا بابا دي ست كويسه
جدا وعاشت عمرها بعد وفاة جوزها لبنتها وبس
نظر وحيد لهايدي أيه رائيك **بقلم أمل مصطفي**
هايدي ::الحضرتك شايفه صح أعمله
اقترب منها وحيد وتحدث بحنان انا عارف إنك زعلانه علشان مامتك لانك أقرب واحده ليها
بس انا راجل وليا متطلبات ورغم كده أتنازلت عنها
واهملت نفسي خوفا عليكم انا ومامتك ماكنش ينفع
نكمل مع بعض ويمكن موضوعك حصل علشان أخلص من وحدتي بس لو متضايقه هشيل الفكره
****بقلمي أمل مصطفي**”””””
هايدي:: لا يا بابا دي حياتك كل واحد فينا بقا ليه
بيت وفهمنا وحسينا قد أيه حضرتك ضحيت علشنا
وحرمت نفسك من ابسط حقوقك وكلنا معاك
ولو حضرتك عايزنا نروحلها أنا موافقه
قام وحيد بضمها قام مازن ومي بإحتضانهم
ولاول مره يشعرون بهذا القدر من الالفه والحب والهدؤء النفسي وإحساس الاسره
**********بقلم أمل مصطفي************
كان مهند يجلس بجوار صديقه أمير في كافيه
الشركة
أمير::سمعت عن باب الشقق التفتح بقسط علي خمس سنين في مكان راقي
مهند ::بس اكيد المقدم كبير
أمير ::مش كبير بالنسبه للموقع والمساحه ٢٠٠٠٠٠ ألف
المساحات كبيره
مهند ::تعال نروح ونسأل ولو كده اقدم بدل الايجار
أمير::بتشجيع أيه رائيك نستاذن ساعه ونروح
مهند ::طيب يلا **بقلمي أمل مصطفي**
بعد الوقت كان مهند وأمير في مكتب الاستعلامات
للشركه وعرضوا عليهم الشقق المتاحه
مهند ::أخذ امير علي جنب بص الموضوع فرصه
الشقق جاهزه علي الفرش بس شركتنا لسه في اولها
وإحنا محتاجين سيوله
أمير ::ولا يهمك إحنا هندفع مقدم شقتك فلوسك
***بقلمي أمل مصطفي***
وفلوسي الكنت هقدم بيها ولما الشغل يمشي هاخدهم منك واقدم في المرحله الجايه
مهند ::بإعتراض لا طبعا أنت برده محتاج شقه
أمير:: ياعم أنا لسه سنجل وقاعد في شقة أهلي
لكن انت متجوز وعايش في إيجار
مهند ::خلاص اول الشركه ماتنتج هعطيك الفلوس
أمير::بابتسامه خلاص
بعد مرور الوقت قام امير بالاتصال علي أحدهم
ايوه يا باشا كله تمام عملت زي ماحضرتك طلبت
*******بقلم أمل مصطفي************
ذهب الجميع إلي منزل خال حور وتم كتب كتاب والدتها وكانت العائله كلها سعيده بهذا الزواج
قضي الكل وقت ظريف بين ضحك ومرح
ذهبت سلوي القصر مع وحيد
وحور كانت في منتهي الفرح لوجود والدتها معها
وسلوا كانت تشعر بالرضي لتقبل أبناء زوجها لها
فهي كانت تتوقع الرفض لكن وجدت الالفه والمحبه من الجميع
***************بقلم أمل مصطفي**
ملك ::لا يا حبيبي انا مش هتغدا من غيرك
حسام ::يا حبيبتي أنا هتأخر نص ساعه كمان
كلي معاهم نص أكله ولما ارجع نتغدا سوا لانك بترضعي علشان خاطر سمسم
ملك ::ملك بحب خلاص هاكل حاجه بسيطه لحد
ما ترجع بالسلامه بس انت كمان كل أي حاجه
حسام:: بغرام أنت تآمر يا جميل
ملك ::لسه شايفني جميله
****بقلمي أمل مصطفي**★*
حسام ::أنتي مش بتبصي في مرايه ولا ايه
ملك ::بهيام أنت مرايتي وكفايه عليا عيونك
شيفاني أزاي خلي بالك من نفسك
حسام ::لا إله إلا الله
ملك ::محمد رسول الله
********بقلم أمل مصطفي ***********
كان الجميع يتناولوا طعام الغدا
مازن ::أول مره تاكلي من غير حسام يا ملك
ملك ::غصب عني والله بس دي أوامر عليا من الباشا
طلب أكل معاكوا ولما يرجع أكمل معاه
مي::يظهر انه عايزك تتخني شويه
مرام ::لاء يا اذكي أخواتك علشان هي بترضع
ناهد ::بحنان اسكتوا يا بنات خلوها تعرف تاكل
*************بقلمي أمل مصطفي*****
ركب حسام سيارته وهو في الطريق وجد فرامل
السياره لا تستجيب حاول بكل الطرق تفادي المقطوره أمامه ولكنه لم يستطيع تخيل ملك
أمامه وابتسم هتوحشيني يا ملك قلبي
ووقع صدام هز الطريق وتدحرجت السياره عن الطريق وأنقلبت علي ظهرها كان حسام ينزف
بغزاره ولا يري شي من الدماء التي تغرق وجهه
تحسس مكان الفون بجواره حتي وصل له رفع يده بصعوبه لكي يحدثها ويكون صوتها أخر شي يسمعه
فوجد امامه صوره مشوشه لرجل يرفع سلاح ويوجهه إليه أنطلقت الرصاصه ووقع الفون من يده
وتوقف كل شئ
******بقلم أمل مصطفي ************
في القصر
كانت ملك تضحك وبعدين معاكي ياحور أنتي
مش ناويه تولدي بقا
حور::أولد أيه يا ملك أنا لسه في أول الخامس
ملك ::بمرح مش عارفه ليه كل ما بص لبطنك
أحس أنك في التاسع
حور ::بغضب طفولي قصدك أيةأنا طخينه
مراد ::بضحكه لا يا حبيبتي هيا تقصد إنك تعبانه
ولازم تولدي علشان ترتاحي **أمل مصطفي**
وقع العصير فجاءه من ملك ووضعت يدها فوق قلبها
وصرخت باسم حسام توقف الجميع عن الضحك
وناهد اول من شعرت بالفزع علي ابنها فهي تفهم قوة***بقلم أمل مصطفي**
الرابط بين ملك وزوجها
مازن ::مالك يا ملك
جلست ملك مره أخري وهي تضع يدها علي قلبها
ودموعها تسيل بغزاره حسام حسام فيه حاجه
أنا عايزه حسام
أدهم ::وهويجلس أمامها علي إحدي ركبتيه إهدي يا حبيبتي ملك بقوه كانها أنعزلت عمن حولها أاااااه
لا حسام فيه حاجه ظلت تحسس علي قلبها
وصوت بكاءها عالي وتتحدث كانها تراه أمامها
صرخت لا يا حبيبي أوعي تسيبني أرجوك أنا بموت
من غيرك صعق الجميع من منظرها وبكاءها الشديد
وطريقة كلامها وعلموا ان هناك كارثه
***بقلمي أمل مصطفي*******
قام مراد بالاتصال علي حسام ولكنه لم يرد
والده أهدي يا حبيبتي إن شاء الله خير
ملك بصراخ لا مش خير حسام بيموت أااااه
يا قلبي أااااه محدش حاسس بيا حسسسسااام
توتر الجميع من الحاله التي وصلت لها
*****بقلمي أمل مصطفي***★★
وشعروا بالخوف والكل يتصل وهي مازالت علي وضعها وإلتمت حولها الفتيات وهم يبكون من
منظرها المنهار فهي في حالة هياج وبكاء شديدين
مازن ::اتصل بمحمود الاغا ده ماشي من ساعه
يعني أكيد قرب علي القصر
صرخت ملك بقوة زلزلت جدران القصر وقلوبهم
وفقدت الوعي بين يد أدهم
فقام بحملها وإراحتها علي كنبه كبير جاءت مي
بزجاجة برفان لإفاقتها ولكنها لا تستجيب
************
يتبع …
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة جميع فصول الرواية اضغط على ( رواية ملك روحي )