رواية نور الرعد الفصل الثالث 3 بقلم مروة مرزوق
رواية نور الرعد الفصل الثالث 3 بقلم مروة مرزوق
رواية نور الرعد البارت الثالث
رواية نور الرعد الجزء الثالث
رواية نور الرعد الحلقة الثالثة
_اوعك يا فريال هانم
نور :وانت مين كمان
فؤاد :الله ير*حمها
سيرين :كانت طيبة
فؤاد :دا رعد هيمو*تها
سيرين : والله حابتها بجد دي طيبة
نور :متر*د انت مين و ايه دخلك بيني وبين جدتي
فريال بصدمة :جدة
رعد بهدوء رهيب :سيرين خدي زينب علي اوضتها
سيرين وكانت تريد أن تنبه نور ان ذلك الشخص هو رعد
سيرين :امرك يا رعد باشا، ثم اخذت زينب الي غرفتها
اما عن نور فكان حالها كحال شخص وجد امامة أسد مفت*رس وهو لا يملك شي يدافع به عن نفسه
نور :طب استأذن انا بقى
رعد :على فين
نور :اصل قرة عيني زمانه جاي فأنا هروح اوضبله الحمام وجهزله هدومه
فؤاد بهمس :قرة عيني مش كان من شويه جعفر
رعد :قرة عينك
نور بخوف :ايوه
رعد :طب روحي استنى قرة عينك
وفي اقل من ثانيه تبخرت نور
ستووووب وصل وصل وصل بطل قصتنا وصل
رعد محمود الأسيوطي الملقب بالغول عنده ٣٠سنة طوله ١٨٠سم شعره اسمر ناعم وكثيف وعيونه سوداء، جسمه رياضي وعضلاته ضخمه يعني كده فتى أحلامي واحلام السناجل اللي بيقرأ 😂😂😂
التفت رعد الي فريال
رعد بتهد*يد :لو قربتي ناحية حد من علتي او جربتي تاذ*ي مراتي صدقيني هنسي ساعتها انك امها لمراتي ملك فاهمة
فريال بخوف :فاااهمة، ثم تركها و ذهب إلى نور و فريال هي تتو*عد لنور فهي لا تريدها ان تاخذ مكان ابنتها
عند نور
نور :انا عايزه حد يضر*بني بابو ورده والله، انا ايه اللي عملته ده قال انا عايزه اكيد الست فريال رحت ادبس*ت في مشكلة وفؤاد لو قاله اللي انا قلته دا انا همو*ت ساعتها ، لا انا مش هستسلم ابدا فيها ايه يعني هو شخص عادي هو صح عنده اسود و لقبه الغول و بيعذ*ب الواحد عااااا الله يرحمني وأخذت تلف حولين نفسها
دخل رعد على نور ملقهاش
رعد بغضب :نور
نور وقد تخبت في خزانة الملابس
نور بخوف :انا الله ياخد*ني انا مني لله والله مكنت استخبيت في مكان أوسع من ده شوية
رعد :براحتك يا نور بس متلمين*يش بقى على اللي هيحصل
نور :همو*ت اللي هيحصل ان انا همو*ت
رعد :نور
نور :الله ياخد*ك يا شيخ انا لو مامتش على ايدك هموت بسبب الخزانة دي
اخذ رعد ملابسه التي كانت على السرير لان نور وضعتها لما جات تستخبي علشان ميفتحش الخزانة، ثم دخل الي الحمام
نور :دا دخل الحمام طب كويس الحق اهرب انا، ثم خرجت من الخزانة واتجهت الي الباب ولكن وجدته مغلق
نور :احيه دا مقفول طب المفتاح هلقيه فين دلوقتي
_المفتاح معايا
نور بخوف :يا رب ما يكون هو يا رب، ثم التفتت
نور بخوف :دا هو
رعد بغضب :بتستخبي مني يا نور
نور بخوف :مين اللي قالك كده
رعد :امال كنتي بتعملي ايه الخزانة
نور في سرها :هو انا متجوزه المحقق كونان ولا ايه
رعد بغضب :ردي
نور برعب :كنت بدور على ادويتي
رعد :ادويه
نور :ايوه اصل اصل دخت فجأة وحسيت بصداع فاكنت بدور على الادوية
رعد :ولقتيها
نور :لا انا كنت راحة ادور في اوضه تانية
رعد :اممم ماشي، ثم دخل الي الحمام
نور :اللهي ربنا يجننك يا بعيد دا انا كنت هعملها على نفسي، ثم وجهت نظرها الي الباب وانت خليك كدا مقفول عاااا انا اتجننت ولا ايه انا بكلم الباب
بعد مدة خرج رعد من الحمام
نور بصدمة:عااااااااااااااااااااا
رعد :في ايه
نور بغضب :في انك قليل الادب روح البس حاجة بدل ما عضلاتك دي بينه ولا علشان انت موز وكدا تعمل اللي على مزاجك
رعد بغضب واتجه إليها وسحبها من وسطها لترطتم بجسده العريض ولم يكن يفصل بينهم اي شي
رعد بغضب وهو يشد على وسطها
رعد :بقى انا قليل الادب
نور بخوف من هذا القرب :ااانا مش قصدي كده انا اسفة
رعد :وانا جعفر
نور بخوف :مين اللي قال كده دا انت قمر والله
رعد وقرب منها اكتر
نور :عااااااااااااااا
رعد :في ايه
نور :صرصار
رعد :ايه
نور :صرصار عااااااا
رعد بغضب :باااااااس اسكتي خلاص انا عارف الحركات دي متخافيش انا اتجوزت بس علشان تكوني خدامة لبنتي مش اكتر من كده متفكريش في حاجة تانيه انتي هنا خدامة لبنتي
نور وابتعدت عنه
نور بغضب وحزن لاتعرف سببه :ولا انا متجوزاك علشان سواد عيونك انا مجبورة على الجواز ي وعلشان ارضى بابا اضطريت اتجوزك غير كده مكنتش عايزه اشوف و*شك حتي ثم ايه خدامة دي لا فوق انا نور الشرقاوي صح ان انا بضحك وبهزر بس مع الأشخاص اللي يستاهلوا إنما أنت تستاهل ان الواحد يكشر في وشك طول الوقت عارف انت انسان ميست*هلش حتى أن الواحد ياخد ذنوب علشانه فكرك ان انا هقلك رعد انا بحبك و مايته في دبديبك لا ياخويا انا بكر*هك من اليوم اللي أمرت تهدم بيوت ناس غلابه علشان تبني مشروع حضرتك، بسببك في ناس اتشردت ومبقاش عندها مكان ياويها، انا لو خيروني اتجوز واحد مجنون أوافق ولا اني اتجوز واحد زيك معند*وش ضمير بس نعمل ايه دايما اللي مكتوب لينا بيحصل وانا مكتوب ليا اني اتجوز شخص بكر*ه، ثم تركته وذهبت بعد أن اخذت المفتاح منه وخرجت
داخل الغرفة
رعد بصدمة :ملك عمرها ما جربت تعلي صوتها عليا ولا تقولي الكلام ده، ثم اكمل بغضب بس ايه الكلام ده انا صح أمرت ان البيوت تهدم بس في نفس الوقت تتبنى في مكان تاني وبعدها اجري اتصال
رعد بغضب :بكره الصبح تكون عندي فاهم ثم أغلق الخط
رعد :الظاهر ان في حد عايز يلعب معايا ماشي هخليه يلعب برحته
عند نور كانت تجلس في الجنينة وتبكي
نور :ليه يا بابا عملت كده ليه اجبرتيني على الجوازه دي ليه، ليه خلتني اشوف الذل ده وأخذت تبكي، وجاء من خلفها شخص و وضع يده على كتفه لتلتفت نور له
نور :انت……………..
*****************
في الصباح
على مائدة الطعام
فؤاد :صباح الخير
الكل صباح النور
فريال :امل نور فين
نور :موجودة حد سأل عليا
فريال :ايوه اصل البيت هنا ليه قوانين ولازم الكل يمشي عاليها، وقت الفطار لازم الكل يتجمع علشان نفطر سوى مع بعض وأخذت فريال تخبرها عن قوانين البيت
نور بملل :خلصتي
فريال :ايوه
نور :بصي بقى يا ست الكل القوانين على عيني وراسي بس في مشكلة
فريال :وايه هي
نور :انا مبمشيش على قوانين حد انا بمشي على قوانيني انا فاللاسف انا مش همشي على القوانين دي
فريال بغضب :يعني ايه القوانين دي ماشية على الكل
نور :ما عدا انا، انا محدش يمشيني على قوانين ماشي ويلا سلام
فريال :راحة فين
نور :راحة المستشفى راحة شغلي عندك مانع ولو عندك خليه لنفسك انا ماشية وكان رعد يراقب كل شي بنظرات لا تفسر
فريال بغضب :عندك انتي اتجننتي ولا ايه شغل ايه ده احنا معندناش بنات تشتغل ومتنسيش رعد جيبك هنا ليه جيبك علشان تهتمي بزينب يعني من الاخر خد”امة هنا ولو على الفلوس هندوكي مبلغ كل شهر
نور وقد ترقصت الشيا”طين أمامها
نور بهدوء رهيب :قلتي ايه
فريال :اللي سمعتيه
نور بغضب :انتي عارفة اللي بتكلمها دي بتكون دكتورة يعني بدوا معين ممكن اجبلك شلل او موتك فاتقي شري ومتدخليش في حياتي انتي مش امي يعني ملكيش حق تتدخلي اصلا، كان ليكي الحق تتدخلي في حياة بنتك ملك بس انا مش ملك انا نور وحتى لو كنتي امي انا مش هسمحك تتدخلي في حياتي ودا اخر تنبيه ليكي يا فريال هانم ماشي
فريال ذهبت إلى غرفتها لكي لا يرى احد دموعها علي كلام نور الذي اذ”ها
بالخارج
نور بغضب :انا ماشية
رعد :نور
نور :خير انت كمان
فؤاد :شكلها ولعت
سيرين :ربنا يستر
رعد :…………………
يتبع..
- لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
- لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على (رواية نور الرعد)