روايات

رواية العبقري الفصل الرابع عشر 14 بقلم ماهي أحمد

رواية العبقري الفصل الرابع عشر 14 بقلم ماهي أحمد

رواية العبقري البارت الرابع عشر

رواية العبقري الجزء الرابع عشر

رواية العبقري كاملة (جميع فصول الرواية) بقلم ماهي أحمد
رواية العبقري كاملة (جميع فصول الرواية) بقلم ماهي أحمد

رواية العبقري الحلقة الرابعة عشر

 

معلش بس قبل ما ابدا البارت عايزه اقول حاجه بعد اذنكم انا بحب جدا اكتب روايات ولما بكتب البارت بكتبه وانا حابه اني اكتبه لان دي متعتي .. بحس بمتعه كبيره لما اكتب البارت وانزله ويعجبكم يعني اليوم اللي مش بنزل فيه البارت والله بيبقي غصب عني وبحس ان في حاجه نقصاني لاني ماعشتش في عالمي الخيالي اللي بتخيله وانا بكتب الروايه كل يوم .. انا ايدي يوم الخميس اول ما قفلت اللايف ايدي وقعت عليها مايه سخنه علي كف ايدى ودراعي وماقدرتش افتح ولا انزل البارت ورغم كده بنزل البارت والله وبكتبه النهارده عشان ماتزعلوش فأرجوكم قدروا اني لما مش بنزل ده غصب عني مش عشان التشويق بقي والكلام الفارغ ده ابدا وربي العالم.. لاف وعشر كومنتات بالله عليكم قبل ما تبدأي البارت ياقمر بتساعدني جدا والله
( نبدأ البارت ال ١٤ بسم الله )
—————————–

 

 

 

بقلمي مآآهي آآحمد
نايا وهي بتبص للقائد بحقد
نايا : انا بريئه منكم ليوم الدين 😡
(Flash back )
يامن كان فارد دراعه ونايا نايمه في حضنه بعد ما كانوا طول اليوم بيتكلموا سوا وعرفها حاجات كتير عن العالم الخارجي اللي مكانتش تعرف عنه حاجه حرفيا
رجاله القائد جت وضربت يامن علي دماغه افقدته الوعي والقائد طلع حقنه منومه ادهاله في رقبته عشان مايحسش بحاجه
نايا جت تجرى علي يامن رجاله القائد مسكتها من ايدها بسرعه
قامت والقائد ورجالته بقوا حواليها وفي راجلين ماسكينها من ايدها ومعاهم تيم اخت نايا التوأم نايا اول ما شافتها استغربت وقفت وبقت تبصلها وضمت حواجبها باستغراب .. دي أكنها بتبص في مرايه تيم ماتفرقش عن نايا في أي حاجه حرفيا بقت مستغربه جدا
تيم ( ربعت ايدها ورفعت حاجبها اليمين وضحكت ضحكه سخريه ظهرت بجانب شفايفها )
تيم : ( لفت وشها يمين للقائد ) هي ممكن تكون ماتفرقش عني زي ما قولت بس انا برضوا احلي
نايا : ( بتوتر وهي مش فاهمه حاجه ) انتوا .. انتوا مين .. وانتي ازاي شبهي اوي كده انا حاسه اني شايفه نفسي
بقلمي مآآهي آآحمد
القائد : ( شاور لرجالته ) خدوا العبقري علي العربيه وانتي هتيجي معانا
نايا : ( بخوف ) علي فين .. انتوا واخديني وواخدين يامن علي فين .. سيبوه ابعدوا عنه
القائد : اهدي احنا مش هنعملك حاجه احنا ما بنأذيش اللي مننا
نايا ( باستغراب ) : اللي مننا 🙂 يعني ايه ؟ انا .. انا مش فاهمه حاجه
القائد مشي وركب العربيه وتيم وراه

 

 

 

نايا مارضيتش تركب معاهم وصممت انها تركب مع يامن العربيه وكانت بتتحرك معاهم بالعافيه وكانت ماسكه في هدوم يامن رغم انه فاقد وعيه
بقلمي مآآهي آآحمد
القائد ادا حقنه منومه لنايا عشان تهدي ونايا فقدت الوعي ونامت ولما صحيت لاقت نفسها في اوضه ويامن مش معاها
تيم كانت بتبص علي نايا من غرفه المراقبه وكانوا حاطين كاميرا في اوضه نايا وكاميرا مراقبه في اوضه يامن
نايا : ( بصوت عالي وهي بتخبط علي الباب بأيديها الاتنين )
نايا : افتحولي البااااااب .. انتوا مين وعايزين مننا ايييييه
تيم : ( وهي بتبص عليها من الكاميرا ) تفتكر نايا هتتعاون معانا
القائد : اكيد لما تعرف اننا اخواتها وقتها هتتعاون معانا
تيم : مافتكرش دي عشقانه .. وطالما عشقانه مش هتبيع يامن بسهوله
القائد : الدم بيحن
بقلمي مآآهي آآحمد
تيم : انا هفضل وراك للاخر بس لو ماعملتش اللي قولنالها عليه هقتلها .. انت فاهم 😡
القائد : انتي بتقولي اي تقتلي لحمنا ازاي ؟ اسمعي انا فضلت ادور علي نايا سنين ولما شوفتها مع العبقري اخر مره وربطناهم في المخزن مكنتش مصدق .. بس مكنتش لسه واثق اذا كان بيحبها ولا لاء .. بس اتأكدت انه بيحبها لما رجع واخدها من الجبالي وهرب عشان كده نايا دي الحاجه الوحيده اللي يامن يعمل عشانها اي حاجه وكل حاجه
تيم : لما نشوف هي بقي هترضي تتعاون معانا ولا لاء
(تيم والقائد دخلوا لنايا )
تيم : ( بقت تبص علي نايا كويس اوي ) لاقيتها ماتفرقش عنها في حاجه فعلا نفس لون العنين كل عين لون مختلف نفس لون الشعر كل حاجه حرفيا ..
نايا : ( بخوف) هي .. هي ازاي شبهي اوي كده
القائد : اقعدي يانايا .. اقعدي
نايا قعدت علي الكرسي وهي متردده وخايفه والقائد قعد قدامها وبقت تيم واقفه ورا القائد وهي رافعه حاجبها ومربعه ايديها وبتبص لنايا باحتقار من كتر ما شايفاهه ضعيفه وهبله

 

 

 

القائد : دي تيم اختك التوأم
وانا القائد اخوكي الكبير
نايا : اا.. ااخ.. ااختي .. ااختي ازاي
القائد : من ١٦ سنه اتولدتي انتي و تيم.. تيم اتولدت الاول وبعدها انتي ب ٣ دقايق بالظبط في نفس اللحظه اللي امي ولدتكم فيها جه هجووم علي القريه بتاعتنا وكانت مع امي جارتنا كنا ناس غلابه .. جارتنا دي مكانتش بتخلف حاولت كتير انها تخلف بس مخلفتش وامي وهي بتولدكم انتوا الاتنين جارتنا دي كانت معاها عمرى ما هنسي نظره عنيها لما شافتك انتي وتيم مع بعض وجمالكم مكانش يتوصف .. وعنيكم المختلفه كل عين لون .. انا يادوبك بوست كل واحده فيكم بوسه واحده بس كنت وقتها مكملش ال ١٢ سنه والهجوم حصل علي القريه .. طلعت انا بسرعه واستئمنت أمنه عليكم وعلي امي .. وبعدها لاقيت أمنه واخده واحده فيكم وطلعت تجرى حاولت احصلها وانا بجرى وراها واحد من اللي هجموا علي القريه لاقيته رايح ناحيه العشه بتاعتنا جريت بسرعه وقفلت باب العشه وامي ادتني تيم وقالتلي اهرب بيها بسرعه شيلت تيم في حضني وطلعت من الشباك وشوفته وهو بيقتلها بدم بارد قدام عنيا وماقدرتش اعملها حاجه وقتها ابونارجع القريه بعد ما اتنهبت وامي اتقتلت وانتي اختفيتي .. ابويا وقتها قرر ينتقم من كل اللي عملوا كده بقي بينتقم في للي ذنب واللي مالووش ذنب .. جمع اهل القريه وبقينا ننهب قريه ورا قريه لحد ما بقي الكل بيخاف مننا ويعملنا الف حساب دورت عليكي انا وابويا في كل قريه كنا بننهبها ومكنتش بلاقيكي بعدها يأسنا حقيقي وبقي يعلم تيم اسلوب القتال وازاي تبقي جامده وماتخافش من حد وابتدي يمسكها سلاح وهي عندها ٨ سنين لحد ما اتمسك وكملت انا تعليمها وتدريبها لحد ما بقت زي ما انتي شايفه كده لا بتخاف من حد ولا بتحب حد غير نفسها وبس وابويا اتمسك في الاخير ومش عارفين نطلعه من السجن الاكبر ولما شوفتك مع يامن في المخزن ماصدقتش انتي نسخه من تيم وماتفرقيش عنها في شىء وقتها عرفت انك نايا اختنا التالته .. رغم اني مالحقتش اسميكي بس سمعت يامن وهو بيناديكي بالاسم ده
نايا : بقت تبصلهم باحتقار وهي مش مصدقه اي كلمه من اللي هما بيقولوها
نايا : ( ببرود ) والمطلوب ؟
القائد: باين عليكي مش مصدقانا
نايا : انا امي عمرها ما تعمل حاجه زي كده ابدا .. امي عمرها ما خطفتني زي ما بتقولوه
القائد : طيب والشبه اللي بينك وبين تيم اي برضوا مش مصدقه
نايا : ( ودت وشها الناحيه التانيه ) يخلق من الشبه اربعين
القائد : انتي اكيد مجنونه .. مافيش شبه بالمنظر ده الا لما يكون ليكي توأم ..
نايا : انتوا دخلتوا القريه وقتلتوا كل اللي فيها بدم بارد حتي لو اللي بتقولوه ده صحيح الحمدلله اني بعدت عنكم عشان ايدي ما تتلوثش بدم الالاف اللي بتقتلوهم كل يوم .. من غير اي ذنب
القائد : احنا بنعمل كده عشان نكبر اكتر واكتر ومحدش يقدر يقف قصادنا بس .. بس
نايا : بس ايه
تيم : ( بصوت عالي) بس ده مش هيحصل من غير العبقري وانتي هتساعدينا في انه يعمل اللي احنا عايزينه

 

 

 

نايا : واي اللي انتوا عايزينه
تيم : يصنع قنبله صغيره اوي ويعلمنا ازاي بيصنعها
نايا : يعني اي قنبله
القائد : انتي للدرجه دي بريئه
نايا : ( بعصبيه وصوت عالي ) يعني اي قنبله
بقلمي مآآهي آآحمد
القائد : نوع من انواع المتفجرات
تيم : ( بسخريه ) افهمك انا يعني اي .. دي بقي ياروحي حاجه كده لما تحطيها في مكان وتبعدي عنه تنفجر تعمل بوووووم وتدمر المكان اللي انتي حدفتيها فيه .. واعملي حسابك انتي هتساعدينا يعني هتساعدينا
نايا : ده علي جثتي .. انتي فاهمه 😡
تيم : تصدقي خوفت ( تيم مسكت نايا وضربتها حته قلم علي وشها شفايفها جابت دم من قوه القلم )
نايا بصتلها بحقد .. انا بريئه منكم ليوم الدين 😡
القائد اخد تيم بالعافيه وطلعها بره
القائد : اوعي تأذي حد مننا تاني
تيم: دي مش مننا افهم بقي هي حاجه واحنا حاجه تانيه خااااالص
تيم : الوقت بيمر ويامن لما يفوء ويصحي لازم يلاقي نايا قدامه بس انا متأكده انها هتنبه لحاجه
القائد : وبعدين هنعمل اي
تيم وقتها جاتلها فكره شيطانيه وهي انها تبقي مكان اختها نايا فتحت الزنزانه مره تانيه بسرعه
القائد : هتعملي اي سبيها
تيم بقت تقلع نايا هدومها ونايا متربطه من ايديها وهي بتقلعها هدومها بتبص لاقت رسمه علي ضهر نايا رسمه صقر
بقلمي مآآهي آآحمد
وقتها جابت رسام ورسملها نفس الرسمه علي ضهرها نايا كانت لابسه فستان حماله وضهرها باين فكانت لازم تيم تعمل نفس الرسمه عشان العبقري ما يحسش بأي اختلاف ما بينهم وقصت شعرها طول شعر نايا بالظبط وبهدلت نفسها زي نايا بقت نسخه من نايا حرفيا وعملت التمثليه دي علي يامن
———————بقلمي مآآهي آآحمد—————————-
( روايه وعاد العمر نزلت في المعرض دي اول روايه ليا تتعمل ورقي انا هكون هناك يوم ٢/٤ الجمعه اللي جايه من بعد الساعه واحده الضهر صاله ٢ جناح B 18 اتمني اشوفكم هناك والله واللي مش هتعرف تيجي وحابه تشتري الكتاب تطلبه من الرقم ده01022790911 مباشره هيوصلها لحد باب البيت ب 55 جنيه بس واتمني يعجبكم )
—————————بقلمي مآآهي آآحمد————————-
( في الوقت الحالي )
يامن جاب الكرسي وبقي قاعد قدام تيم وهو طبعا مايعرفش انها تيم وفاكر انها نايا

 

 

 

يامن : اهلا بيكي في جحيمي 😈😈
تيم كانت قاعده علي الكرسي ويامن مربطها بالحبل من بوقها ورابطها بالحبل في الكرسي وكانت تيم لسه مافاقتش ومنزله راسها ومغمضه عنيها
يامن : طول عمرى بقدر المرأه واحترمها .. عمرى ما فكرت انكم اوسا”خ اوي كده
تيم كانت مغمضه عنيها ومش في وعيها خالص من الضربه اللي يامن ضربهالها علي دماغها في تابلوه العربيه
يامن : من هنا ورايح مش هيبقي في قلبي ذره رحمه ولا شفقه ليكم لاول مره بعرف ان تربيه ابويا ليا غلط وانكم تحت رجلينا والجبالي واللي زيه طلعوا عباقره وانا اللي كنت غبي انتوا اتخلقتوا لمتعتنا وبس
تيم : _______________
يامن : ( بعصبيه وصوت عالي ) فووووووووووقي .. اصحي .. انا مش هسيبك ترتاحي لحظه واحده بعد كده
يامن اخد تيم وشدها من شعرها وملي البانيو مايه وجاب سلك كهربا وحطوه فيها وقعد تيم علي كرسي وبقي يغطس وشها كله في قلب المايه والسلك العريان محطوط في المايه وبقت المايه مكهربه وقتها تيم فاقت وهي وشها تحت المايه وفتحت عنيها ومابقيتش قادره تتنفس مع الكهربا كانت بتموت حرفيا
(يامن طلع وشها من المايه )
يامن : ( بعصبيه شديده وعنيه بتطلع شرار حرفيا ) قوليلي القنبله كانت تستاهل كل اللي عملتيه ده ..
تيم شهقت وبقت تاخد نفسها بالعافيه وجسمها كله بقي بيتنفض
يامن : ( بزعيق ) انطططططططقي
تيم : ( وهي بتاخد نفسها ) انت .. انت بتقول اي انا .. انا مش فاهمه انت بتتكلم عن اي
يامن نزل راسها مره تانيه في المايه بس المره دي طول شويه وخلاص بتلفظ اخر نفس ليها يامن شدها من شعرها مره تانيه ورفعها لفوق وقتها تيم كانت خلاص مابتتنفسش يامن نيمها في الارض وبقي ينعش قلبها وبقي يضغط علي صدرها مره واتنين وتلاته لحد ما تيم فاقت وطلعت مايه من بوقها وشهقت واخدت نفس
يامن اول ما شافها كده قام وبقي يشدها من شعرها وهي نايمه علي ضهرها في الارض وبقي يجرها علي الارض من شعرها
يامن : ( وهو بيجرها في الارض من شعرها ) انتي فاكره ان الموت هيرحمك مني انا قولتلك يانايا .. هخليكي تتمني الموت ومش هطولي لان الموت هيبقي ارحم ليكي مني انتي فاهمه 😡😡 وانا مش هرحمك 😈😈
المشهد ده حلو جدا ويامن بيعذب تيم عشان كده انا عملته فيديو هتلاقيه علي بيدج حكآآيآآت مآآهي علي الفيس اتمني يعجبكم
يامن دخل نايا الاوضه ورفه ايدها علي الحيطه وفرد كف ايدها وجاب مسمار وشاكوش وحط المسمار في نص كف ايد تيم
(تيم بصت كده )
تيم : انت .. انت .. بتعمل اي .. بتعمل ايييييه
يامن : ( بنظره شر لتيم ) هوريكي الجحيم علي وش الارض
يامن بقي جايب الشاكوش وبالمسمار وبقي يدق ايد تيم علي الحيطه
تيم : ( بصريخ وألم ) اااااااااه .. لا.. لا .. لا حرام عليك مش قادره ابعد عني

 

 

 

يامن جاب مسمار تاني ورفع ايد تيم التانيه وفي كف ايديها بقي يضرب علي المسمار وتيم بقت تصرخ من شده الوجع ..
بقلمي مآآهي آآحمد
تيم : ( بعياط ودموع ) حرام عليك ارحمني
يامن : ( بعصبية) وانتي مرحمتنيش لييييييه ؟
تيم : انا .. انا .. مارحمتكش ليه انا .. انا عملت فيك اي لده كله هو انا اعرفك .. انا اول مره اشوفك
يامن : ( بصلها باستغراب اول ما قالت الكلمه دي سكت شويه وبص في عنيها )
يامن : فعلا.. انتي اول مره تشوفيني .. اول مره تشوفي الوش ده .. بس بعد كده اعملي حسابك انك هتشوفي الوش ده علي طول
يامن لسه هيدق علي المسمار الدقه التانيه عشان يثبت كف ايدها كويس علي الحيطه مره واحده جاله رعشه جامده جدا في جسمه معاد الجرعه جه وجسمه بقي عامل زي نمل بيمشي تحت جلده يامن وقع الشاكوش من ايده ودم تيم في ايديه وبقي يهرش في كل جسمه مش متحمل الوجع ساب تيم في الاوضه ودخل علي الحمام ومش عارف يعمل اي الالم رهيييييييب بقي يكسر كل حاجه في الحمام حرفيا .. تيم بقت تسمع صوت التكسير وبقت تعيط ومش عارفه اي اللي بيحصل فكت ايدها بالعافيه من المسمار اللي يامن مالحقش يدقه كويس وهي بتصرخ واخيرا المسمار وقع ومره واحده وال’دم نازل من ايدها بقت تشيل المسمار التاني من كف ايديها وهي بتصرخ المسمار تاني كان غرز في لحمها جااامد وهي بتصرخ مره في مره اخيرا طلعته من كف ايديها قطعت حته من الفستان بتاعها وربطت ايدها بكل وجع وألم وبعدها بقت تمسح دموعها من علي وشها وخدها كله بقي دم من ايديها وبقت تتحرك علي طراطيف صوابعها عشان تشوفلها اي مخرج من هنا لحد ما اخيرا لاقت سلم طلعت عليه بتبص لاقت الغطا مش راضي يتفتح ابدا جابت الشاكوش وبقت تحاول تكسره مافيش الباب ده مصمم ولو قنبله اتحدفت عليه مش هيتفتح غير بالرقم السري .. تيم بكل يأس رجعت تاني ونزلت لاقت يامن مرمي علي الارض وبيرجع .. ومش قادر يتحرك
تيم : انت .. انت مين وبتعمل فيا كده ليه انا اذيتك في ايه عشان تعمل فيا كده
يامن : ( بيتكلم بالعافيه ) تيم وقتها كانت عايزاه حي .. هو الوحيد اللي يقدر يخرجها من هنا ولو مات هتفضل في المخبا ده طول عمرها
تيم جريت بسرعه جابت ليامن كوبايه مايه ورفعت راسه علي صدرها وبقي ضهره لازق في صدرها
(وبعد ما شربته )
تيم : انت فيك اي .. انت كويس
يامن : ____________
تيم : قوم فوء .. فوء يا اسمك اي انت

 

 

 

(يامن واقع في الارض )
تيم : ( بخوف ) هو انا اسمي اي .. معقول اكون مش عارفه اسمي
انا فين وبعمل اي هنا ومين ده؟؟
تيم قومت يامن بالعافيه وودته علي السرير ونيمته ويامن كان بيترعش ودرجه حرارته عاليه جدا تيم بسرعه راحت جابتله حاجه عشان تغطيه بيها .. كانت بتمسك البطاطين بالعافيه من كتر الوجع اللي في كف ايديها وهي بتحطله البطاطين وبتفرشها عليه
يامن بقي بيخطرف بالكلام ومسك ايدها وهو مش حاسس
يامن : ليه عملتي. كده يانايا .. ليه .. ليه . يانايا

 

 

 

تيم مكانتش فاكره حاجه خالص راحت وقفت قدام المرايه ولفت ضهرها كده بتبص لاقت في رسمه علي جسمها ومكتوب علي ضهرها اسم يامن واسم نايا
تيم : ده انا .. انا اسمي نايا 🙂🥺
ياترى مين ده و انا أذيته في ايه ؟؟
بكره أن شاء الله هينزل الجزء الخامس عشر من الروايه الساعه عشره لاف وعشر كومنتات يابنات بتساعدني جدا والله

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على (رواية العبقري

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *