رواية بين نارين الفصل الأول 1 بقلم ندى محمد
رواية بين نارين الفصل الأول 1 بقلم ندى محمد
رواية بين نارين البارت الأول
رواية بين نارين الجزء الأول
رواية بين نارين الحلقة الأولى
تبدأ احداث الروايه مع فتاه في قمة الجمال تقف امام المرآه وقد انتهت الميكب ارتست من عملها لتظهر بطلتنا وهي ترتدي فستانها الأبيض الرائع وتضع القليل من الميكب الذي جعلها تبدو فائقه الجمال ويبدو عليها انها في قمه السعاده كانت تحدث نفسها قائله
♡/ اخيرا يا نارين هتتجوزي انت ومروان اخيرا هتبقي مع الإنسان اللي حبيتيه بعد كل التحديات والمشاكل اللي وجهتكو بس الحمد لله كل حاجه عدت على خير
لتدخل الغرفه سيده تشبه نارين و في منتصف الأربعينات من عمرها
نارين / ماما حبيبتي انا خلصت اي رأيك
فاطمه/ بنتي قمر كالعاده ثم ذهبت للميكب ارتست وقالت
كده بردو تزعليني منك انا م قولتلك اتوصي بالبت
الميكب ارتست / منا يا فندم كل ما اجي احطلها حاجه م اللي طلبتيها كانت بترفضها وتقول انها عايزة ميكب رقيق
فاطمه / ماشي حسابنا بعدين يا نارين
فجأه تليفون نارين رن وكان مروان ( العريس)
نارين / مروان انت فين دلوقتي ؟
مروان وهو بيحاول يبان هادي / نارين يا حياتي معلش حصلي ظروف مفاجأه ممكن الفرح يتأجل حوالي ساعتين
نارين / عادي بس فهمني اي اللي حصل انت كده قلقتني اوي
مروان / لا متقلقيش ماشي.. هبقى اقولك بعدين بس حاليا م هقدر عشان ورايا مشوار ضروري وقفل ..
نارين / اووف يا مروان انت م هتبطل ابداا الحركات دي قالتها وهي تظن انه ربما يكون مقلب او شيئ من هذا
اما عند مروان كان بيسوق العربيه بسرعه جن*ونيه ويبدو عليه الغضب إلى أن وصل إلى مشفى ضخم
( مشفى الايمار .. اسم العيله نو كومنت )
واخيرا صعد إلى الغرفه رقم ** ليجد نسرين (بنت عمه) فتاه في منتصف العشرينات نايمه ع السرير بعد ان حاولت الانتحا*ر ولكن أهلها انقذوها
مروان ل جده اللي كان واقف وباين على ملامحه الغضب / سليم باشا لو سمحت انا نفس الكلام اللي قولتهولك قبل كده هكرره تاني انا م بحب نسرين ولا بطيقها حتى وم هوافق اتجوزها ولا دلوقتي ولا بعد ١٠٠ سنه
الجد سليم بعزم / اكيد طبعا انت عارف انها حاولت تنتحر بسبب انك هتتجوز صح
مروان / ايوا اتز*فت عرفت
سليم / اي الجبرو*ت ده لو اتجوزت النهارده هتحاول تنتح*ر تاني طب لو هي م فارقه معاك فكر ف عمك حالته هتكون عامله ازاي بعد موت بنته فكر في ان هو ازاي هيكر*هك وكمان ممكن يكره ابوك وانت هتبقى السبب ف ان يحصل كره بين الأخ وأخوه وساعتها متلومش غير نفسك ..
مروان اتعصب جداا وخرج م الاوضه وكان هيمشي م المستشفى بس قابل عمه ( محمد ) وكان طالع قلقان جداا وعلى وشه كل علامات الخوف و ده مس قلب مروان وخاصة انه بيحب عمه جداا
مروان / متقلقش يا عمي هي هتبقى كويسه
محمد / ان شاء الله
مروان دخل معاه الغرفه مرة تانيه وكانت نسرين بتفوق راح مسك ايدها وقال / حمد لله على سلامتك
نسرين بدموع / الله يسلمك والف مبروك
مروان / ……..
نسرين بفرحه / انت بتتكلم جد
مروان/ آه
بعد ٤ ساعات ..
الفرح بدأ والمعازيم كلها وصلت والعريس والعروسة محدش يعرف فين
اما عند نارين كانت ف البيوتي سنتر منتظرة مروان ليأتي وياخذها و خايفه جداا ليكون حصله حاجه قاعده بتدعي ربنا انه يوصلها بالسلامه
فاطمه / يا نارين اتصلي بيه شوفيه فين كل ده … خالتك اتصلت وبتقول ان كل المعازيم هناك وبيتكلمو شكلنا اي قدام الناس دلوقتي
نارين وباين عليها الخوف / اتصلت كتيير م بيرد اعمل اي
ولسه فاطمه هترد
دخل مروان و بيده بوكيه كبير من الورد الأحمر
نارين وهي بتجري عليه / مرواااااان حبيييبييييي
وبووم 💥 وقعو هم الاتنين على الأرض
مروان ساعدها عشان تقوم وأعطى لها البوكيه / يلا بسرعه عشان منتأخرش بعدين هبقى اقولك
فاطمه اول ما شافته زغرطت
نارين انكجته وخرجو سوا وصلو لحد العربيه
ويااالا الصدمه
نسرين لابسه فستان ابيض وف ايدها بوكيه ورد احمر زي اللي مروان جابه ل نارين وقاعده جوا العربيه وعلى وشها ابتسامه صفرا
نارين / اي ده يا مروان ونسرين بتعمل اي هنا
مروان/ انا هتجوز نسرين يا نارين …….
يتبع….
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية بين نارين)