رواية نور الرعد الفصل الخامس 5 بقلم مروة مرزوق
رواية نور الرعد الفصل الخامس 5 بقلم مروة مرزوق
رواية نور الرعد البارت الخامس
رواية نور الرعد الجزء الخامس
رواية نور الرعد الحلقة الخامسة
عايزه تفاعل حلو
البارت الخامس من راوية نور الرعد
نور بصدمة :ايه قلتي ايه
جني ببكاء :نبض أسر بيقل
نور بخوف :هو فين
جني :تعالي معايا
وذهبت نور الي أسر، لتجد طفل صغير لم يتجاوز الخامسة من عمره، ذه شعر كرستالي اسود بعيون زرقاء محمره من شدة التعب
نور ببكاء :أسر حبيبي
اسر :نول “نور”
نور ببكاء :ايوه نور، متخفش انت هتبقى كويس
لتدخل علا عليهم
علا :نور انا بلغت ان احنا عايزين سيارات إسعاف بس
نور يخوف :بس ايه
علا :هتاخد وقت طويل على ما تجي
نور بخوف :وقت قد ايه
علا :نص ساعة على الاقل
نور بخوف :دا وقت طويل احنا ممكن نقد أرواح كتيرة بسبب التأخر ده
علا بتوتر :طب هنعمل ايه
نور :علا الناس اللي حالتها حارجة جدا متقبلش انها تستنى قديه
علا :هشوف واقلك
نور :بسرعة، وذهبت علا
اسر بألم :نول “نور” انا تعبان
نور ببكاء :متخفش يا حبيبي انت هتبقى كويس
وأتت علا
علا :نور الحالات حولي عشرة
نور :طب تمام، جني هاتي أسر وتعالي ورايا
جني ببكاء :هتعملي ايه يا نور
نور :هتعرفي دلوقتي
بالخارج
فؤاد :رعد احنا لازم نساعد نور
رعد :عندك حق دي أرواح ناس يلا
فؤاد :نور نور
نور بصدمة :رعد فؤاد، وذهبت إليهم
فؤاد :نور احنا جينا علشان نساعدكم ايه المطلوب منا
نور :شكرا يا فؤاد احنا فعلا محتاجين مساعدة، ونظرت الي رعد نظرات فهمها رعد نظرات كانت تخبر فيها انه السبب في كل هذا
فؤاد :ايه المطلوب منا
نور :انتوا معاكوا كام عربية
فؤاد باستعراب :الزاي
نور :عربيات الحراسة معاكوا كام
فؤاد :عشرة ليه
نور بأمل :حلو اوي فضوهم لينا يلا وبسرعة
فؤاد :هااا
رعد بجمود :نفذ يا فؤاد
فؤاد :والله انا مش فاهم حاجة بس هعمل كده، َبالفعل نفذ فؤاد ما طلبته نور
نور :نرمين هاتي النقلات يلا
نرمين :ماشي بس ليه
نور :هننقل المرضى على العربيات دي ونقلهم بسرعة للمستشفى
نرمين :فهمت قصدك تمام يلا
واخذوا ينقلون المرضى الي العربيات واحد تلوا الاخر حتى تم نقل جميع المرضى التي كانت حالتهم حرجة، وانطلقت العربيات نحو المستشفى، بعد أن اتصل رعد بمعرفة لإخلاء الطريق للعربيات
جني ببكاء :نور أسر حالتوا بتسوء
نور :جني تعالي معايا انا وأسر هنوصله للمستشفى و علا ونرمين هتستنوا هنا لحد ما سيارات الإسعاف تجي وتنقل باقي المرضى تمام
علا ونرمين :تمام
فؤاد :نور لسه في عربيتي انا ورعد تعالوا معانا
نور :تمام يلا وذهبت نور وجنى ورعد وفؤاد الي المستشفى لإنقاذ أسر وأثناء طريقهم كانت نور تبكي بشدة و كان رعد مستغرب ليه هي بتعيط والزاي هي قادرة تكون شخصية طيبة وقس”ية في نفس الوقت، وصل فؤاد الي المستشفى ونرلت نور من السيارة بسرعة حاملة أسر بيدها والدموع لا تفارق عينها
نور ببكاء :مقالة بسرعة
وجاء حمزه زميل لهم
حمزه :نور مالك في ايه ومين ده
نور بغضب :انت لسه هتحقق معايا اخلص هات مقالة بسرعة
حمزه :حاضر، وجات نقاله وأخذت أسر لكي يتعالج
بالخارج كانت نور تبكي بشدة ولا تتوقف
جني :نور خلاص اهدي أسر هيكون كويس
نور ببكاء :انا اللي غلطانه مكنش لازم اسيبه هي دي الامانه اللي وصتني عليها مريم هي دي
جني ببكاء :أسر هيكون كويس ولما يفوق هيسال عليكي عقله ايه انها كانت بتعيط ساعتها هو هيزل كمان وحالته ممكن تسو’ء يرضيكي كدا
نور ببكاء :لا
جني :يبقى خلاص بطلي عياط واهدي علشان أسر
حمزه :ممكن اعرف مين الواد ده ويقربلك ايه يا نور
نور بغضب :حمزه انا مش فايقه للأسئلة ملهاش لازمه دلوقتي ثم بصفتك ايه جاي تسألني التزم حدودك احسن يا حمزه فاهم
حمزه بغضب :ماشي يا نور، تجاهلت نور وكانت تنظر إلى رعد الذي كان ينظر إليها، ذهبت نور اليه
نور بهمس :أسر لو جراله حاجة يا رعد صدقني هكون اسو’ء كوا’بيسك، تعرف انا كر’هي ليك بيزيد يوم عن يوم
رعد :أسر هيكون كويس وهيتعافي بس تهد’ يدك ده هتدفعي تمنه ماشي
نور بتحدى :هنشوف يا رعد هنشوف، ليقطع حديثهم خروج الدكتور محمد من عند أسر
نور :دكتور محمد أسر عامل ايه
دكتور محمد :بابتسامة الحمد لله كويس انكوا جبتوه في الوقت المناسب، برافوا عليكي يا نور انا بفتخر انك بتكوني تلميذتي انتي وعلا وجنى ونرمين انتوا انقذتوا حياة ناس كتير برافوا عليكوا يلا استأذن انا
نور بفرحة :الحمد لله الحمد لله
جني بفرحة :مش قلتلك يا نور أسر هيبقى كويس
نور :جني رني على علا ونرمين وطمنيهم وانا داخلة لأسر
جني :حاضر
ودخلت نور الي أسر وكان أسر بدا يفوق من النج
نور ببكاء :كده يا أسر تخوفني عليك
اسر :انتي بتعيطي ليه انتي عارفة ان انا مبحبش العياط
نور :خلاص مش هعيط
بالخارج
فؤاد :رعد تعاله نخشلهم
رعد :ماشي يلا، ودخلوا إليهم
اسر بطفولة :شكرا يا عم السواق علشان وصلتني
فؤاد بصدمة :سواق
اسر :ولا بواب
فؤاد :بواب
اسر :يوه بتي انا كل ماتي اتول تلمه انت تدولها “يوه بقى انا كل ماجي اقول كلمة انت تقولها”
فؤاد بمرح :انا متوقع كده من واحد مع نور دا انتوا هتجبوا المرا’رة للواحد
نور بمرح : امال ايه
اسر بغضب طفولي :متتلمش نورلي انا “متكلمش نوري انا”
فؤاد :نورك لا دي نور رعد يا خويا
اسر :مد مين
فؤاد بضحك :رعد مش مد هو هيلقيها منك ولا من نور
اسر ببراءة :ليه
فؤاد بضحك :هههه اصل نور مطلعه على رعد جعفر
اسر :هههههه جعتفر
نور بضحك :خلاص انتوا الاتنين، وأثناء حديثهم يدخل عليهم علا وجنى ونرمين
علا بخوف :نور أسر اخباره ايه
نرمين طمنيني يا نور
جني بمرح :روحيني يا نور
نور :ههههه أسر الحمد لله بقى كويس
رعد بجديه :ممكن نعرف ايه اللي وداكي هناك
نور ببرود :شغل شغلي وداني هناك
علا بهمس لجني :هو ده رعد
جني :ايوه
نرمين بهمس:شوفوا نور شكلها نوياله
علا بمرح :ناقص فشار بقى
رعد :شغلك يوديكي على مكان خطر زي ده
نور ببرود : اذا كان عجبك
رعد بغضب :نوررررر احتر’مي نفسك
نور ببرود :انا محترمها لو مكنتش محترمها مكنش دا مكانك دلوقتي كان زمانك في المشر’ حة بيشر’حوا جثتك
رعد بغضب :نورررررر
نور بغضب :صوتك ميعلاش دي مستشفى من بيتك علشان ترعق كده، ثم بانهي حق جاي تكلمني تعب الناس دي كلها بسببك، انا في حياتي مشفتش واحد حق’ ير زيك ابدا
فؤاد بصدمة :يا نهار اسو’د
والبنات كانوا مصدومين وخايفين من تعابير وجه رعد اللي اتغيرت
رعد بغضب :قلتي ايه
نور بغضب :اللي سمعتوا
رعد قرب منها وهمس : مبروك ليكي كتبتي نها’يتك بايدك
نور وهي تبعده عنها
نور بغضب :هي انكتبت لما اتجوزتك، حياتي كالها انتهت سعاتي وراحة بالي كلهم راحوا يعني تهد’يدك على الفاضي يا رعد، ونور الشرقاوى محدش يقدر يهد’يدها فاهم و لو سمحت اتفضل شكرا على المساعدة اللي قدمتها على الاقل قللت من الذ’نب اللي عملتوا اتفضل
اسر :نورلي انا خايف
نور بحب :متخفش يا حبيبي، ثم وجهت كلامها لرعد لوسمحت اطلع أسر خايف منك
رعد بغضب جهنمي :حسابك هيكون في البيت يا نور مش هنا قدام الناس وتركها وذهب وذهب خلفه فؤاد
عند نور
علا بخوف :نور تعالي عندي النهارده بلاش تروحي عنده
جني بخوف :ايوه يا نور تعالي عندنا
نور وهي تحاول أن تداري خوفها
نور: لا يا علا انا مقلتش حاجة غلط علشان اخاف
نرمين بصدمة :مقلتيش نور انا خايفة عليكي بجد انتي شفتي شكله كان عامل الزاي تعالي عندنا احسن لحد مايروق
نور بمرح :مين اللي يروق رعد هههه دا انتي طيبة يا نرمين، بس لا انا هروح وهقعد عادي وأسر هيجلي معايا
علا :دا انتي ناويه على موتك يعني
جني :بطلي عند يا نور
نور :مش عند ولا حاجة انا هاخد أسر واهتم بيه ومحدش ليه حاجة عندي وبخصوص رعد متخفوش ويلا بقى علشان انا تعبت النهارده بجد
عند رعد
وصل رعد الي القصر ودخل الي غرفته واخذ يحطم كل شي
رعد بغضب : هند’مك يا نور على اللي قوليته ده و هتشوفي بس تجي بس
بالأسفل
ألفت بخوف :فؤاد رعد ماله
فؤاد وقد حكي لها كل شي
ألفت بخوف :طب نور فين دلوقتي
فؤاد :في المستشفى
ألفت :انا خايفة عليها يا فؤاد
فؤاد :ربنا يستر
وعلى الناحية الأخرى
فريال :تعرفي كل حاجة عن البنت اللي اسمها نور دي فاهم
الشخص :بس ده هياخد وقت
فريال :اقل من يومين لا فاهم
الشخص :فاهم، وتركها وذهب
فريال بخيث :خلينا نشوف الشوكة اللي بتاذ’يكي ايه يا نور
وصلت نور الي القصر و كان معاها أسر
اسر :نورلي انا هعيش هنا
نور بحب :ايوه ندخل
اسر :يلا
ودخلت نور الي القصر
ألفت بخوف :نور اليه اللي جابك دلوقتي رعد لو شافك مش عارفة ممكن يعمل فيكي ايه
نور :متخافيش اذا كان هو رعد فانا نور
اسر :نورلي انا عايز انام
نور :طيب يا حبيبي يلا
_راحة على فين يا نور
نور ببرود :راحة انيم أسر
رعد بغضب :سيرين
سيرين بخوف :ننعم
رعد :خدي أسر على الأوضة ونيميه
سيرين :حاضر
وأخذت سيرين أسر وذهبت، ونزل رعد عند نور و وقف قدامها
رعد :…………………………
نزلت البارت بدري شوية علشان انا هوقف الروايه لمده علي ما خلص امتحانات
- لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
- لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على (رواية نور الرعد)