رواية الدكتورة والمغرور الفصل الخامس 5 بقلم الكاتبة الصغيرة
رواية الدكتورة والمغرور الفصل الخامس 5 بقلم الكاتبة الصغيرة
رواية الدكتورة والمغرور البارت الخامس
رواية الدكتورة والمغرور الجزء الخامس
رواية الدكتورة والمغرور الحلقة الخامسة
البارات الخامس: الدكتوره والمغرور
حسام بصدمه: اي الي انت بتقوله ده
زين بضحك: اي مالك اتوترت كده ليه مفكر اني مش هعرف
حسام بارتباك: زين انا مبحبش غير ياسمين ونيره كانت فتره في حياتي مش اكتر من كده
زين بعصبيه: لااااا مكنتش فتره انت استعريت منهاا علشان ابوها كان عامل نظافه بسيط وكسرتها بابشع حاجه انك تعيرها بي ابوها
حسام بصدمه: انت عرفت ده كلو منين
زين: يهمك تعرف اوي
حسام: اه يهمني
زين: خلاص طالما يهمك هقولك اسمع يا سيدي
فلااش بااااك
زين طلع تلفونو وعمل مكالمه
زين: الوو اي يا محمد
محمد: ازيك يا زين بيه اخبارك اي دلوقتي
زين: تمام كويس
محمد: يارب دايما بخير ربنا يقومك لينا بسلامه
زين: انشف كده في اي يلا هي اول مره يحصلي كده ولا ايه
محمد بضحك: مش قصدي والله يا زين بيه
زين: ماشي يا عم خد الاسم ده عاوز اعرف عنو كل حاجه من يوم متولدت
محمد: ياااه بعيد اوي كده
زين: اسمع زي مقولتلك
محمد: حاضر
وبعد تالت ساعات تلفون زين بيرن
زين: ها يا محمد عرفت حاجه
محمد: ياااه ده نا عرفت حجااات كتير اوي
زين: قول مستني ايه
محمد: الدكتوره نيره محمد مديره مستشفي….. ساكنه في…… الدور الخامس عندها 28سنه معندهاش اخوات مفيش غيرها هي بس وواجهت مصاعب كتيررر جدا ده الي عرفتو من واحده جرتها في بيتها القديم
زين: وانت رحت علي بيتها القديم ليه يا غبي اكيد جيرنها دول دلوقتي هيفكرو عليها حاجه مش كويسه لم ظابط شرطه يروح يسال عليهااا
محمد: يا زين بيه عيب عليك والله انا رحت وسالت علي اساس اني عريس متقدملها وحابب اعرف عنها حجات وكده
زين بضحك: ايوه كده جدع كمل عرفت اي تاني
محمد: ابوها كان شغال عامل نظافه بسيط جدا ومامتها كانت ست بسيطه برضو والكل كان بيحبها بس للاسف مامتها سبتها من وهي عندها 10سنين ومشيت بسبب فقر ابوها وعرفت كمان ان ابوها كان شغال عند ابو حسام جوز اختك في الشركه بس طردو لم حسام وسكت
زين: كمل يا محمد حسام ايه
محمد: حسام كان علي علاقه بي نيره ولم ابو حسام عرف ده طرد ابوهاا وحسام سعتها سبها واتجوز اخت حضرتك
زين بصدمه: انت بتكلم جد يعني حسام كان علي علاقه بي نيره
محمد: ايوا يا زين بيه والله لم سالت الوليه جراتها دي مقلتش كل ده طبعا بس بنتها باين عليها بتغير من نيره بعد مطلعت بره وبركب العربيه لقيتها جايه ورايا وبتقولي بلاش نيره ده ابوها اطرد من شغلو بسببها ف بقولها ليه فا حكتلي بقا بس نا فكرتها بتكدب قولتلها واي يثبتلي قالتلي انا كنت صحبتها وكانت بتحكيلي كل حاجه
زين: وبعدين كمل
محمد: بعدين يا سيدي نيره طلعت تشتغل شغلتين في اليوم علشان تقدر تجيب فلوس للبيت وفلوس لدراستها وابوها بسبب كبر سنو محدش كان بيرضا يشغلو لغايت مدخلت الجامعه وبقت دكتوره وابوها مات من اربع سنين
زين بصدمه: ياااااه البنت دي كل ده عاشتو وانا الي كنت عاوز انتقم منها علشان كلمتني بطريقه وحشه طيب يا محمد متشكر جدا تعبتك معايا
محمد: تحت امرك في اي وقت يا زين بيه
زين: مع السلامه
ياااه يا نيره ازاي استحملتي كل ده لوحدك
بااااااك
حسام بتوتر: طب انت كنت عاوزني اعمل ايه يعني انت مش عارف مركز ابويا ولا مركزي
زين بعصبيه: مركزك طب هي دلوقتي شوف هي بقت فين وانت فين هي بقت دكتوره مشهوره جدااا ومديره مستشفي كمان وانت هنا اهو حتت ظابط واترفد بسبب الرشوه الي كان بيخدها وشغال تحت رحمت ابوه
حسام: قولتلك ميت مره انا مكنش ليا دعوه برشوه دي
زين: اه منا عارف اتفضل غور من وشي
حسام: نا بس كنت عاوز اقولك انا
زين بمقاطعه لكلامو: قولتلك غور من وشي
حسام طلع مشي من قدامو بعصبيه
زين: انسان مستفز كتك القرف اصبر بس عليا شويه وهطلعك من حياتنا كلنا
عند نيره كانت بتاخد شاور علشان تنام
نيره: ياااه كان يوم متعب بشكل املحق انام شويه بقا عندي شغل كتير بكره يااربي
وقفلت النور ونامت
تاني يوم:
نيره قامت الساعه10ولبست وطلعت تجري علي المستشفي
نيره: منه يا منه
منه: ايوا يا دكتور نعم
نيره:اعمليلي قهوه بسرعه دماغي مصدعه اوي
منه: حاضر
نيره: مش عارفه انا ايه الصداع ده
عند زين كان قام ونزل علي السفره علشان الفطار
ياسمين بفرحه: نورت بيتك يا حبيبي
زين بضحكه بسيطه: منور بيكي وبريماس يا حبيبتي امال فين ريماس
ياسمين: راحت علي المدرسه يا حبيبي
زين: اخ نسيت صحيح
ياسمين بضحك: ولا يهمك يا حبيبي ياله افطر علشان شويه والدكتوره جايه
زين: ماشي
وفطروا وخلصو وياسمين راحت علي الجناح بتعها وزين طلع الجنينه
عند نيره
نيره: اخيرا خلصت امقوم بقا اروح لي زين وارجع هنا تاني علشان لسه في كشوفات
وقامت خدت شنطتها وركبت عربيتها ومشيت
زين: هيا اتاخرت كده ليه المفروض ان تكون هنا من بدري
وشويه وسمع صوت عربيتها ف ابتسم بهدوء ورجع يشرب قهوتو
نيره: ياربي وانا هلاقيه فين في وسط المتاهه الي انا فيها دي
سمعت الحارس من وراها بيقول
زين بيه جوا في الجنينه مستني حضرتك
نيره: تمام شكراا
وراحت علي الجنينه لقتو قاعد بكل غرور وحاطت رجل علي رجل وبيقرا في كتاب وبشرب قهوتو
نيره: ازيك يا استاذ زين اسفه علي التاخير
زين رفع عينو ليها: امم تمام بس ياريت متتكررش
نيره بتوتر: تمام تمام
زين: اتفضلي معايا
نيره: علي فين
زين: علي جوا هتعالجيني هنا يعني في الجنينه
نيره بضحك: لا طبعا اتفضل
زين: ياله
ودخلو علي جوا في رسيبشن كبيررر جدا قعد علي كرسي وهي بدات تشوف شغلهاا
وبعد نص ساعه
زين: متشكر جدا
نيره: ولو ده شغلي يعني مش بعمل حاجه فوق ارداتي
زين: امم تمام
نيره: همشي نا بقا علشان لسه عندي شغل في المستشفي
ولقوا ياسمين داخله بتجري عليهم وبتقول
ياسمين بفرحه: زين زين اناا حاامل
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على (رواية الدكتورة والمغرور)
جميله جدا