رواية صغيرة الأسد الفصل الثاني والعشرون 22 بقلم رنا أحمد
رواية صغيرة الأسد الفصل الثاني والعشرون 22 بقلم رنا أحمد
رواية صغيرة الأسد البارت الثاني والعشرون
رواية صغيرة الأسد الجزء الثاني والعشرون
رواية صغيرة الأسد الحلقة الثانية والعشرون
في فيلا رشدي مهران 💥💥💥💥💥.
كان يقفون وهم في حاله زهول مما يحدث هل بالفعل قد لعبوا عليهم ذلك اللعبه هل بالفعل وقعوا في الفخ كان يضغط كريم علي يده بغيظ وغضب فقد فشل من وجهه نظره في حمايه والده وحمايه ذاته أيضا لكنه يعلم جيدا الآن أنه كان مخطا في حقه مهنته وحق ذاته .
رشدي بارتباك وتعلثم /وانتوا جاين تقبضوا عليا بتهمه ايه ي حضره الظابط .
جاسر بكره وانتقام ووجع /تهمك كتيره ي رشدي ي مهران واولهم اكبر تهمه لما حرقت قلبي علي امي واختي وحرقتهم بدم بارد انت الي زيك حلال أنه بتولع فيه حي وبرضه مش هيشفي غليلي .
اسد بسخرية وصدمه /انت بتقول ايه ي جاسر إذا كان هان عليه ابنه مش هيهون عليه الناس الي زي ده مبيحسش اصلا .
رشدي بسخرية/احنا هنخلص من محاضره علم النفس دي امتا هتفضلوا تحلوللي في شخصيتي دي كتير .
اسد بغضب وتوعد /انت الي زيك حرام نتكلم معاه اصلا وانت ي حضره الظابط مبروك عليك انك خسرت كل حاجه وضيعت نفسك .
كريم بالم ودموع /انا ضيعت من زمان اوي من ساعه مابويا اتخلا عني أنا ضايع من زمان ي اسد .
اسد بغضب وغيظ /اقبضوا عليه وهناك هعرف منه الي انا عايز اعرفه .
رشدي بغضب /بتهمه ايه ي حضره الظابط .
ناديه وهي تتكا علي رباب بتعب / بتهمه روحي الي حرقتها بنتي بنتي الي ضيعتها وقضيت عليها وانا السبب انا السبب لما دخلتك في حياتنا انت شيطان ي رشدي شيطان البدروم تحت مليان بضاعه ي حضره الظابط من كل صنف ولون كفيله أنها تخلي الشيطان ده يقضي عمري كله في السجن .
اسد بابتسامه وسعاده /حضرتك والده عشق .
ناديه بدموع واشتياق /ايوه إمها فين بنتي عايزه اشوف بنتي .
اسد وهي يحتضنها بحنان وسعاده /هتشوفيها احنا الاتنين هنشوفها لازم ترجع لحضننا لازم .
في الخارج ….
كانت تسير القوات وهي تاخذ رشدي وكريم الذي كان ينظر إليه جاسر بأسف وندم فبسبب ذلك الشيطان يضيع شاب حياته وينهيها ليقترب منه جاسر .
جاسر بضيق /نفسي اعرف انت ليه عملت كده ليه تتضيع نفسك بالشكل ده ليه .
كريم بدموع والم /ابويا ي جاسر ابويا مهما حصل عارف اني غلطت بس غصبن عني بكره لما يكون عندك ابن هتعرف معني كلامي لما تشوفه مستعد يعمل اي حاجه علشانك حتي لو هيضحي بنفسه .
كلماته كانت كالطلقات الذي اطلقت لترن في أذنيه فذلك المشهد الذي يراه هو اصدق حدث أن الذي يفكر به هو شي بشع يريد حرمانه هو وزوجته من ابنا يقف بجانبهم وقت الشده يساندهم في الكبر فذلك الهواجز الذي يفكر بها كادت أن تقضي عليه وعلي عشقه فاللاولاد هم السند والامان فلقد حل الامان وانتهاء الشر ..
/////////////////////////.
في باريس …
في شركه رعد .
كان يقف فهد وهو ينظر إليها بشهوه وجنون أما هي فين قلبها يرجف بشده فهل من المعقول أن يكون ذلك هو مصيرها .
فهد بشهوه وجنون /خلاص ي حلوه وقعتي فريسه في أيدي .
وكأنه ضغط علي ذلك الزر الذي جعل القناصه تعود من جديد فمن ستقع فريسه عشق فذلك من المستحيلات لتعود القوه الضاربه لها وهي تتذكر ذاتهافهي ليست بالضعيفه فهي تحملت مالم يتحمله أحدا .
عشق بقوه وثبات /مين دي الي وقعت فريسه لسه متخلقش الي يكسرني ابدا .
فهد بسخرية ووقاحه/ده انا هكسرك وهتمتع بيكي حته حته .
كانت ذلك الكلمات هي اخر كلماته بالفعل وفي لمح البصر بحركه ماهره منها كان يسقط فهد جثه هامدة أمامها نتيجه خنقه لتنظر إليه بابتسامه قوه فقد دافعت عن كرامتها وشرفها .
عشق بقوه وثبات وهي تحدث ذاتها/متخلقش لسه الي يذلني عشق مرات اسد الشناوي مش ضعيفه وكلب زي ده موته بالنسبه الي اشرف حاجه انا عملتها في حياتي ….
///////////////////////.
في شقه مراد ..
كان يسير مراد الي الداخل وهو يحمل ابنته ملك .
تحيه بكره شديد ل قمر /ياريت تاخد بالك من بنتك ي سي مراد متخليش جوازتك الجديده تنسيك بنتك لاني مش هسكت بعد كده لو البنت تعبت تاني .
قمر بغيظ /اظن حضرتك ده مش وقته ثانيا ملك هتكون بنتي انا كمان .
تحيه بغضب /لا مش هيحصل ابدا ملك ملهاش الا أم واحده بنتي الله يرحمها واوعي تفتكري اني هسمحلك تاخدي مكانها ابدا .
مراد بحده /انا مش عايز اسمع صوت حد انتوا مش مقدرين الي انا فيه .
قمر بحنان /مراد صدقني ملك هشيلها في عنيا .
تحيه بغيظ /انا رايحه انام .
مراد بأسف وعتاب لذاته /قمر انا اسف نكدت عليكي وضيعت عليكي فرحتك باليوم ده .
قمر بحنان وهي تمسك يده/اوعا تقول كده ابدا دي بنتي وانت جوزي وحبيبي .
مراد بابتسامه وهو يقبلها /وانتي حبيبتي وروحي ي قمر .
من خلف باب غرفتها كانت تنظر إليهم تحيه بغيظ شديد فقد أفسدت خطتتها .
تحيه بخبث وشر /نفدي منها المره دي بس قسما بالله المره الجايه هتكون خروجك من البيت ده وعلي ايدي .
///////////////////////.
في الاداره …
كانوا يقفون الجميع فخرا ب اسد وجاسر فقد اطاحوا واخيرا بالشيطان …..
فاروق بابتسامه وسعاده /الف مبروك ي ابطال قبضوا علي التعبان .
اسد بابتسامه /الله يبارك في سعادتك .
جاسر بارتياح /ياه اخيرا قلبي برد وانتقمت ل امي واختي .
فاروق وهو يربت علي كتفه بحنان الاب/الحمد لله ي جاسر طبعا حضرتك اتريقتوا وواخدين اجازه شهرين كمان.
جاسر بمرح /لاوبالذات انا عريس جديد .
اسد بابتسامه وهمس /وانا اخيرا دفعت مهرك ي عشق وهرجعلك لحضني وحضن والدتك ي روحي .
///////////////////////////.
في أحدا الكافيهات الفاخمه ….
كانوا يجلسون ميسره وبرق كانت تنظر إليه باستغراب شديد لم تستطيع فهم مايدور برأسه هل بالفعل هو يعشقها أم مجرد لعبه لايقاع بها فمازال غرور برق يقلقها .
برق بابتسامه /مالك ي روحي .
ميسره بثبات /روحك باماره ايه ي سليم انا بجد مش فاهماك انت بجد بتحبني ولا عايز تعاند معايا وخلاص وفرحان بكده علشان تثبت غرورك ..
برق بابتسامه ساحره /حرام عليكي انا بحبك بجد ي ميسره وقريب اوي هتفهمي انا ليه بعمل كده .
ميسره بدموع والم /مفيش راجل بيرفض يقرب من مراته الا إذا مبيحبهاش .
برق بعشق وهو يقبل يدها /لا فيه سبب تاني ولما اخلص منه ساعتها هتعرفي انا بحبك قد ايه ي ميسره .
ميسره بقلق /برق اوعا تجرحني ي برق اوعا .
برق بابتسامه عشق /محدش يقدر يجرح روحه ي ميسره يلا كلي بقا .
ميسره بابتسامه/حاضر .
برق وهو يحدث ذاته /انا لازم اروح لدكتور الي متابع حاله ميسره لازم اعرف ايه تتطور الحاله بالظبط لازم أنقذ حياتها باي تمن .
//////////////////////////////////.
في فيلا الشناوي ❤️❤️❤️❤️.
كانوا يجلسون رعد وفله مع اسد وناديه .
رعد بجديه /حمد لله على سلامتك ي مدام ناديه .
ناديه بتعب واشتياق /شكرا ي حضرتك بس فين بنتي انا عايزه عشق .
رعد بابتسامه /اطمني عشق بخير .
اسد بابتسامه /بابا اظن اني كده دفعت مهر عشق هي فين وحشتني اوي .
فله بابتسامه /ربنا يسعدكم ي حبايبي .
رعد بخبث /هترجعلك بس مش لوحدها هي والجثه .
الجميع بصدمه /جثه .
//////////////////////////.
في جناح سليم …
كان ينظر إليه وهي تغفا بجانبه كالاطفال ليقبل خديها بعشق كبير.
رحمه بابتسامه وعشق /صباح الفل .
سليم وهو يقبلها بعشق /صباحيه مباركه ي عروسه.
رحمه بخجل /الله يبارك فيك مبسوط ي سليم .
سليم بسعاده /ياه يا رحمه دلوقتي بس حاسس اني فعلا عايش ومبسوط انتي فرحتي ي رحمه .
رحمه بعشق /وانت روحي ي سليم .
سليم بابتسامه /ايه رايك نخرج نتعشا بره .
رحمه بابتسامه /مفيش مشكله ثانيه واكون جاهزه علي فكره بحبك اوي .
سليم بابتسامه /وانا بموت فيكي ي روحي .
////////////////////////////////.
في جناح كارما واحمد …
كانت تجلس تمارا علي استحياء بعدما علمت بطلب ساجد ليدها كانت تشعر بفرحه عارمه بداخلها الان قد شعرت بمعنا العشق الحقيقي ف سليم كان اعجاب ليس أكثر .
احمد بخبث /ها ي تمارا ايه رايك في طلب ساجد .
تمارا بارتباك /عادي ي بابا .
كارما بخبث /انت بتقول ايه ي احمد ده اكبر منها بكثير هي مستحيل توافق .
تمارا سريعا /لا ي ماما انا مقولتش كده .
كارما بخبث /ايه ده واضح انك معندكيش مانع بقا .
تمارا بتعلثم /ها الي يشوفه بابا هو الي يمشي .
احمد بابتسامه /انا كل الي اتمناه اني اشوفك بخير وصحه وسعاده في حياتك ي حبيبتي احنا نقعد معاه وربنا يقدم الي فيه الخير لينا كلنا .
تمارا بابتسامه /امين يارب .
////////////////////////.
في باريس ..
كانت تقف فاطمه بانبهار بذلك القطه البريئه الذي لما تتوقع منها ذلك لم تتوقع أن تكون بذلك الشراسه .
فاطمه بصدمه /انتي ازي عملتي كده ي عشق .
عشق بقوه /عيزاني اعمل ايه واحد كان عايز ياخد شرفي واحد حقير كان لازم يموت .
فاطمه بذهول /ومخوفتيش ي عشق .
عشق بالم ووجع /انا معرفش الخوف ي فاطمه الي شوفته خلاني ادوس علي اي حاجه المهم اني اعيش وبس .
اسد بابتسامه وعشق واشتياق /وده الي خلاني احبك من اول نظره .
نعم هو ذلك الصوت الحنون نعم هذا ليس حلما فهو معشوقها نبره صوته الذي تعشقه كانت تنظر إليه وهي لا تصدق ما يحدث كانت تنظر إليه بدموع لا تتوقف توقف الكلام في حلقهم فذلك الحظه القلب فقط هو الذي يتحدث ليسرعوا الي احضان بعض ودموع واشتياق .
اسد باشتياق وسعاده/عشق حبيبتي وحشتيني اوي اوي اوي كده ي عشق اهون عليكي تسبيني .
عشق بدموع واشتياق /غصبن عني ي حبيبي غصبن عني ي مالك قلبي كنت خايفه عليك كنت عايزه نعيش ي اسد .
اسد بسعاده وعشق /خلاص هنعيش ي روحي خلاص الشر انتهاء وخلاص ي روحي هنعيش مع بعضنا في النور احنا وابننا ومش احنا بس وناديه حماتي.
عشق بصدمه /ماما معاك …
يتبع..
- لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
- لقراءة باقي جلقات الرواية اضغط على (رواية صغيرة الأسد)