روايات

رواية وحش احتل عرش قلبي الفصل السابع 7 بقلم دينا محمود

رواية وحش احتل عرش قلبي الفصل السابع 7 بقلم دينا محمود

رواية وحش احتل عرش قلبي البارت السابع

رواية وحش احتل عرش قلبي الجزء السابع

وحش احتل عرش قلبي
وحش احتل عرش قلبي

رواية وحش احتل عرش قلبي الحلقة السابعة

 

وحش احتل عرش قلبي
الفصل السابع
بقلمي دينا محمود
مرت الايام علي ابطلنا واقترب غيث من ماسه واصبحت ماسه مقربه لها وغيث قدم الأوراق لجامعه ماسه وتبقي علي ذهاب ماسه الي الجامعه اسبوعين وماسه كانت متحمسه جداا علي دخولها للجامعه وغيث قرر ان يخبر ماسه انها زوجتها…..
حتي اتي هذا اليوم التي انقلبت بها كل الموازين
ماسه استيقظت من نومها وقامت دخلت المرخاص واخدت دش دفئ وخرجت وارتدت ملابسها ونزلت الي غرفة الطعام واتصدمت من وجود غيث قبلها جالس علي مادة الطعام هو وولدته

 

 

ماسه:صباح الخير
بسمه:صباح النور يا بنتي
غيث مردش تحية الصباح وكان بين علي ملامحه الغضب لكن ماسه لم تعطي الأمر الكثير من التفكير……..
ماسه جلسة علي المادة لكي تفطر…….
بعد القليل من الوقت ماسه انتهت من الفطار وصعدت لغرفتها وجلست تنظر الي ملابس الجامعه الخاصه به وكانت مبسوطه جدااا انها هتدخل جامعه وتكمل تعليم لكن اتي ف تفكيرها انها بحاجه الي بطاقتها الشخصية الذي يحتفظ بها غيث حتي الآن
ماسه ذهبت ل غرفه غيث لكن لم تجده وذهب الي المكتب لكن لم تجده أيضا
ظنت ماسه انها ف الشركه فقررت انها تخرج تنتظره ف الجنينه
______________
بقلمي دينا محمود
في شركة غيث
غيث كان جالس:في مكتبه الخاص به وكان في قمة غضبه بسبب اكتشافه ان في جاسوس ف القصر وهرب من الحراس ولم يجدوه حتي الآن………..
قاطعه صوت رن الهاتف
الحارس:غيث بيت لقينا الكان بيتجسس علي القصر
غيث:كويس اوي ودو القبو السري ال ف القصر وان جي حالا
غيث أغلق الهاتف وهو علي وجهه ابتسامه شيطانيه وقام آخذة بليزر البدله ومفتاح السياره واتجه الي القصر………..
بعد القليل من الوقت
غيث وصل القصر واتجه الي القبو السري وفتح الباب ووجد الرجل علي وجهه التعب والتعذب…
غيث اتجه نحيته وجلس امامه وقال
غيث بغضب مكبوت:مفيش حد حذرك انك تلعب مع غيث الشرقاوي

 

 

الرجل:…………….
غيث:قولي كنت بتتجسس علي مين
الرجل بسخريه:كنت برقب الع***اهره بتعتك
في هذا الوقت غيث فقد كل ذرة عقله بسبب سب هذا الرجل في صغيره….
غيث امسك سلاحه واعطاه رصاصه في منتصف راسه
الحارس: ادفن الجثه يا بي
غيث ببرود:لاء ابعتها ل اهله عشان يحزنو علية
الحارس:امرك يابيه
غيث خرج من القبو ببرود كانه لم يفعل شئ…..
غيث خرج وجد ماسه جالسه علي الارجوحه ف ذهب ليها
___________
عند الحراس
الحراس اخذت جثة الرجل ووضعوها ف السياره واتجه الي منزله…….
بعد القليل من الوقت
وصلو الحراس أمام منزل الرجل وارتجلو من السياره ووضعه جثه الرجل أمام المنزل ووضعه فوقه جواب يضعوه دائما علي اي جثه وبا التأكيد غيث يعلم بذالك.
داخل هذا المنزل
تجلس فتاه ذات بشره قمحويه وشعر غجري وجسد نحيف….

 

هذا الفتاه كانت تجلس تشاهد التلفاز لكن قاطعه دق الباب
البنت قامت لتفتح الباب وهي تظن ان ولدها لانه معتاد ان ينسا المفتاح لكن وجدات ال لم تتوقعه…
وجدت جثه ولدها وبين علي وجهه اثر التعذب الشديد فكانت مصدومه من الذي شافته ومكنتش عارفه تعمل اي من الصدمه
ف وجدت رساله علي صدره لتفتحها لتجد
الرساله (لقد تم قتل ولدك لخينته ل غيث وهذا عقاب من يفكر ان يلعب مع الغيث )
نظرات الي الرساله بصدمه ودموعها مغرقه وجهها ونزلت أرضا لولدها وعنقتها وكانت بتبكي بحرقه علي ولدها وقلبها ينكوي عليا لانها لم تملك غيره واقسمت ان تاخذ حق ولدها من الذي يسمي ب غيث وتحرق قلبها علي اغلي الناس له مثل م فعل ف ولدها
بقلمي دينا محمود
____________________
ف قصر غيث
غيث خرج من القبو واتجه ل ماسه ال كانت جالسه علي الارجوحه ف اقترب منها وجلس بجانبها
غيث:حبيبتي تعمل اي بره
ماسه كنت مستنياك عشان اقول لك عايزه البطاقه الشخصيه عشان الجامعه
غيث وهو يقترب منها:عايزه لس هي معايا وانتي مش هتحتجيها متقلقيش

 

 

ماسه بسرعه:ماشي..شكرا
ماسه ركضت بسرعه لان غيث كان يقترب منها
فضحك غيث علي برئتها وخوفها..
فقام غيث وذهب الي داخل القصر وصعد ل غرفتها……………..
__________________
مرت الايام حتي اتي اليوم الذي قبل الجامعه
تجلس تلك الفتاه التي حرق غيث قلبها علي ولدها وهي تخطط لكي تحرق قلب غيث علي اعذ الأشخاص اليه لكن قاطع تفكيرها رنت الهاتف
ماري:الو…….
صديقتها:لقينها….
ماري:بجد…..مين
صديقتها: هي بنت خالته وكمان مراته بس هي متعرفش
ماري:ازي ده انا مش فاهمه؟
صديقتها: خلها تمضي علي أوراق وهي مكنتش تعرف انها ورق جوزها وهو مقلهاش لحد دلوقت وعرفت كمان انه بيعشقها
ماري:انتي عرفتي منين
صديقتها بكذب:واحده صحبتي شغاله عندهم ف القصر
ماري:ماشي..جمعي صحبنا وتعالي البيت عندي
صديقتها: ماشي سلام
ماري:سلام
ماري قفلت وكان علي وجهها ابتسامه بتدل علي الشر
ماري بشر:خلاص هانت يابابا كلها شوايه وهاخد حقك
________________
في قصر معتز
معتز كان يجلس ف غرفتها فسمع صوت دقات هاتفه ليرد
معتز: اي لحقت اوحشك
البنت:لاء اتصلت بك عشان اقولك ان قولت كل حاجه ل ماري

 

 

 

معتز:ماشي بس لازم تقول ل ماسه انها متجوزه
البنت:ماشي بس هجيب الأوراق التسبت انها متجوزه ازاي
معتز: متقلقيش انا هتصرف وهجيبهم
البنت:ماشي انا هروح ليها شوايه كده
معتز:ماشي بس حذاري تؤذي ماسه حذاري

 

 

 

البنت:ماشي
ليغلق معتز مع تلك الفتاه ويتصل بشخص اخر
المجهول:الو
معتز:ايوا هو معاك
المجهول: ايوه
معتز: كويس خده ل ملهي ليلي وخليا يشرب لحد ما يسكر وبعدين وديا ؤضه وخلي معا بنت مسيره وانت اعمل الباقي
المجهول:امرك
ليغلق مارك وكل منهم في عقلها شئ يفكر به
وحش احتل عرش قلبي
بقلمي دينا محمود
يا جماعه التفاعل…التفاعل مفيش تفاعل خالص هي الروايه مش عجباكم يعني اوقفها ولا اي

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *