روايات

رواية ابن أمه الفصل الخامس 5 بقلم هويدا زغلول

رواية ابن أمه الفصل الخامس 5 بقلم هويدا زغلول

رواية ابن أمه البارت الخامس

رواية ابن أمه الجزء الخامس

ابن أمه
ابن أمه

رواية ابن أمه الحلقة الخامسة

محمد :قدامي عالاوضه
امل :طيب اديني فرصه اتكلم معاك
محمد :قومي بالذوق احسن وطلعت امل وجسمها
كله بترعش
امل :عارفه أن مش مكتوب ليا فرحه
محمد :اي الصور دي بقي
امل :انا كنت بحب واحد جدا والله والمفروض أنه
هو كان بيحبني
محمد :اه وبعدين اي الصور دي
امل :ماما مكنتش عايزه تجيب ليا موبيل وبعدين هو
جاب ليا موبيل
#فلاش باك
حمدي :خدي يا امل
امل :اي ده
حمدي :موبيل جديد
امل :بجد انا مش عارفه اقولك اي
حمدي :انا بحبك اوي يا امل والله وعايز اتجوزك
انهارده قبل بكره واتمني أن مامتك توافق
امل :ايدني فرصه بس اخليها توافق
حمدي :حاضر يا قلبي يلا علشان اروحك

 

 

 

امل :تمام وروحت البيت
سهير :مالك فرحانه ليه كده
امل :امك فين الاول
سهير :في المطبخ
امل :طيب تعالي ودخلت الأوضه هي واختها
سهير :اي ده جبتي منين
امل :من حمدي
سهير :مبروك والله الواد ده بيحبك اوي
امل :ونفسي اوي ماما توافق عليه
سهير :اي ده يابختك الموبيل ده حلو اوي هاني
اتصور بيه
امل :عايزكي تفهمني فيه كل حاجه بقي لاني
معرفش
سهير :هعملك فيس وواتس وكل حاجه
امل :بس اوعي ماما تعرف لاحسن ابوكي ياخد.و
سهير. :متخافيش وكانت امل فرحانه بيه جدا
وعامله تتصور بيه وفي بيت حمدي
الام.:يابني انا نفسي افرح بيك اوي
حمدي :يا امي مانتي عارفه أن بحب امل اوي
الام :خالص نروح نتقدم ليها
حمدي :مش وقته يا امي
الام : ليه بقي انشاء الله بقولك اي تعالي نروح

 

 

 

ونتكلم معاه امها
حمدي :انا راي نصبر شويه انتي عارفه انها
.
عايشه مع جوز امها وهو راجل مفتري
الام :ملكيش دعوه تعالي بس نروح ليهم
ونتكلم معاهم وفعلا في يوم راحت هي وابنها
سهير :ينهار اسود حمدي
حمدي :بابا هنا
سهير :اه انت عايز اي
الام :اي ده انتي بتتكلمي كده ليه
سهير. :ارجوك امشي دلوقتي
الام :ينهار اسود انتي يابت قله الذوق دي
سهير :حمدي بابا عامل يضرب امل ارجوك امشي
دلوقتي علشان خاطر امل
حمدي :لا روحي عرفيه أن انا عايزه
سهير :ربنا يستر بقي وفعلا دخلت
وخرج ياسر
ياسر :خير انت مين
الام :هما كلهم كده ناس مش عندنا ذوق
حمدي :ارجوكي يا امي اهدي بقي
الام:حاضر
حمدي :انا جاي اطلب ايد بنت حضرتك
ياسر :الشاي يا فرح بنتي مين يا باشا
حمدي :اقصد بنت مرات حضرتك
ياسر :وانت شوفتها فين بقي
حمدي :انا شغال في المحل اللي قصاد المحل
اللي هي شغاله فيه

 

 

 

ياسر :اه ومعاك اي بقي
حمدي :انا هقعد مع امي سنه بس عقبال
ما اجيب شقه
ياسر : هههههههههههه هو انت لسه هتجيب
شقه مش عندك
الام :احنا ظروفنا علي قدها اه بس هنراعي
ربنا فيها
حمدي :انتي عارفه البت دي بتاخد كام في الشهر
الام :واحنا مالنا هي مش هتشتغل بعد الجواز
حمدي :انا مالي بصراحه ابوها شايل ايدو منها
وانا مش معايا اجوزها
الام :اه ولما هي كده بتاخد هدايا من ابني ليه
ومفهما أن هو في يوم من الايام هيجي
ياسر :هدايا هدايا اي
الام :موبيل وهدايا تانيه
حمدي. امي ارجوكي اسكتي
ياسر :ليلتك سودا يا امل والله ودخل
امل :ارجوك كفايه ضرب
ياسر :فين الموبيل
امل :اهو وخد الموبيل والهدايا وخرج
سهير :ينهار اسود مش عارفه ليه جه دلوقتي
امل :حمدي كده خالص مش هيكون ليا
سهير :فكري في العلقه اللي هتخديها دلوقتي
امل :انا زهقت من حياتي والله
سهير :حبيبتي
وخرج ياسر
ياسر :خد يا استاذ ال حب ال

 

 

 

الام :يلا بينا يابني ومشي ونسيت خالص
امل الصور اللي عندها وفضلت تتصل ب حمدي
وهو مش بيرد عليها مع أنه عارف ان غصب عنها
#رجوع
امل :والله العظيم هي دي الحقيقه
محمد :والزفت ده جاب رقمي منين
امل :اكيد من الاوتيل هنا
محمد :هو كمان جه وراكي
امل :اللي عرفته إن هو شغال هنا
محمد :فين تعالي وريني
امل :بلاش مشاكل لو سمحت
محمد :قومي قدامي ونزلت
امل :اهو اللي واقف ده
محمد :وريني موبيلك
حمدي :نعم
محمد :انا بتكلم بصوت واطي
حمدي :مش معايا موبيل
محمد :والله وريني كده
المدير :فيه اي
محمد :موبيل المدام ضاع منها لما الاستاذ
كان في الاوضه فوق
حمدي :ده كداب وفتح محمد موبيله
محمد :دي حضرتك صور مراتي الباشا خدها
عندو وبعتها ليا من رقم غريب
المدير :اتفضل معايا
حمدي :الكلام ده كدب والله
محمد :انا عارف ان ده اوتيل محترم بس ده لازم
يتحبس
المدير :ده اكيد هيحصل وبعد ما تم الإجراءات
مع حمدي طلع محمد وامل الاوضه
امل. انت مصدقني يا محمد
محمد :انتي ليه مش قولتي ليا
امل :والله حاولت أقولك بس قولت مش عايز
كلام والله العظيم انا عمري ما عملت حاجه غلط
محمد:تعرفي اول ما شوفتك خايفه

 

 

 

كنت حاسس انك بنتي مش مراتي
امل :والله انا ربنا عوضني بيك اوي
محمد :انتي بتحبني يا امل ولا متجوزاني علشان
خاطر تمشي من بيت جوز امك
امل :انت عايز الحقيقه ولا الكدب
محمد :الحقيقه طبعا

يتبع…..

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *