رواية حور قلبي الفصل الثامن 8 بقلم مريم وحيد
رواية حور قلبي الفصل الثامن 8 بقلم مريم وحيد
رواية حور قلبي البارت الثامن
رواية حور قلبي الجزء الثامن
رواية حور قلبي الحلقة الثامنة
حو:وايه هي بقي اسبابك
سليم:اني بحبك
حور:اه انت بتحبني بس بعد م انا وانتي اتكلمنا ايه بقي السبب الي خلاك تيجي تتقدملي
سليم: ما هو ده السبب
حور:ازاي
سليم:عشان انا عرفِك من قبل م تعرفيني
حور:ايه
سليم:استني اكمل
حور:اتفضل
سليم:انا عرفك من وانتي في ثانوي وكنت معجب بيكي من يومها وبراقبِك يومياً وعرفت ملك وكانت بتقلي كل حاجه عنك وانا الي قولت لملك تخليكي تعملي كده
(فلاش باك)
ملك:لازم تتخطبي قبل ما هي تتخطب
حور:هجيب خطيب منين دلوقتي
ملك:معرفش
حور:ايه ده ايه ده
ملك:في ايه
حور:في واحد مز واقف علي الشط
ملك:ايه رايك تروحي تقولي ليه تعالي اتقدملي ههه
حور:هههه انا لو عملت كده قولي عليه مجنونه طب بصي سلام دلوقتي
وقفلو حور فعلا راحت لسليم بعد م فكرت في كلام ملك
(باك)
سليم:وهو ده كل الموضوع
حور:يعني انت الي مخطط لكل ده وملك الكلب كانت عارفه
سليم:اه
حور ببكاء:طب ليه مجتش من الاول
سليم:كنت مستني الوقت المناسب طب انتي بتعيطي ليه دلوقتي
حور:عشان انت كنت مستنيني كل ده ومزهقتش ولا مليت
سليم:حور انتي كنتي امنيتي وتحققت
حور:بس انا مش بحبك
سليم بصدمه:ايه
حور:انا بعشقك
سليم:ايه ده بجد وانا بموت فيكي يا حوري
وشالها ولف بيها
واتعشو عشاء رومنسي و روحها
حور:سلام
سليم:سلام
وطلعت البيت
ابو حور:ايه الي اخركم يابنتي
حور:مفيش يابابا الطريق كان زحمه
ابو حور:ماشي يابنتي
حور:تصبح علي خير يابابا هدخل انام
ابوحور: تصبحي علي خير يابنتي
ودخلت حور غرفتها ونامت
(الصبح)
حور صحيت بدري وجهزت ولبست دريس موف وطرحه سوده وكوتشي اسود وشنطه سوده وسليم رن عليه ونزلت لقت سليم واقف ومعا بوكي ورد احمر
حور:ده لمين ده
سليم:ل واحده بحبها وبموت فيها
حور:اه وهي مين دي
سليم:هتكون مين غير حوريتي
حور:حوريتك
سليم:عندك اعتراض
حور:ابدا يلا
سليم:يلا
سليم وحور وصلو في نفس اللحظة الي وصل اسلام وملك
حور:بقي يابت تبقي عارفه كل حاجه ومش تقوليلي
ملك:وانا مالي يالمبي هو الي كان مش كان عايزيك تعرفي
اسلام:ايه ده هي عرفت
حور:هو انت كمان كنت عارف
اسلام:اه
حور:يعني انا اخر من يعلم والعبيطه الي في النص
كلهم:اه
حور؛واللهي طب حسابكم معايا بعدين وانتي تعالي
ملك:اسلام لو قتلتني اعرف اني بحبك
حور:مش وقت محن يلا علي المحاضرات
ملك:مش مطمنه ليكي بس يلا
ودخلو حضرو المحاضرات
في آخر اليوم
احمد:احم حور
حور:عايز ايه يا احمد
احمد:كنت عايز اقول ليكي علي حاجه
حور:ايه
احمد:انا فسخت خطوبتي من كارما
حور:يعني عايز ايه يعني
احمد:انا كنت عارف ان انتي بتحبيني وانا كمان بحبك
هوب سليم جه وسمعو وضربو بوكس في وشه
(احمد واقفها قدام باب الجامعه عشان كده سليم لما جي شفهم)
احمد:انت مجنون
سليم:عايزني اشوفك واقف مع خطيبتي وتقولها بحبك واسكت
قام ضربه بوكس تاني واخد حور وميشيو
(في العربيه)
سليم:ايه الي خلاكي تقفي مع الزفت ده
حور ببكاء:ممكن تهدأ الاول
سليم بعصبيه:ردي عليها
حور ببكاء:أرجوك اهدا
سليم:ردي ولا لسه بتحبي
حور: انت عارف ان انا بحبك انت
سليم:امال ايه الي خلاكي تقفي معا
حور:هو قالي انو عايز يقول لي حاجه معرفش بقي انو
هيقول كده
سليم:تمام
وقعدو طول الطريق ساكتين و وصلها البيت
مامت حور:مالك يابنتي
حور:مفيش ياماما تعبانه بس وعايزه انام
مامت حور:ماشي يابنتي بس لو صحيتي و م لقيتيني انا وابوكي اعرفي ان احنا روحنا مشوار
حور:تمام
ونامت
(بعد تلات ساعت) حور صحيت وملقتش حد في البيت بس كان في بوكس قدام اوضتها
حور: ده ايه ده
وفتحت البوكس ولقت في فستان ابيض رقيق حلو اوي وطرحه وجزمه ولقت في جواب مكتوب في
البسي الهدوم دي وتعالي علي العنوان ده******
وحور لبست وراحت وكان العنوان لقاعه علي البحر
ودخلت القاعه وكانت ضلمه وفجأة النور فتح ولقت أهلها وصحابها ومامت سليم وإسلام وكده وسليم مسك المايك
سليم: كنتي امنيتي من كتير وكنت بدعي ربنا انك تكوني مراتي ودلوقتي قدام كل الناس تتجوزيني ونزل علي ركبه وفتح علبه فيها خاتم
حور:طبعا موافقه
ولبسها الخاتم والناس صقفو
اسلام:الماذون جيه
حور:انت جبت الماذون كمان
سليم:طبعا
اسلام لملك:بقولك ايه متيجي نتجوز احنا كمان
ملك:ايه
و هوب قام اسلام نزل علي ركبه هو كمان وطلع علبه فيها خاتم
اسلام:تتجوزيني
ملك:طبعا
تمت
لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على (رواية حور قلبي)