رواية حياة باكراه الفصل الرابع 4 بقلم مرام أشرف
رواية حياة باكراه الفصل الرابع 4 بقلم مرام أشرف
رواية حياة باكراه البارت الرابع
رواية حياة باكراه الجزء الرابع
رواية حياة باكراه الحلقة الرابعة
-“صوت صراخه ” ماما اا ماما
“كانت مرام واقعه علي الأرض و في دم علي جسمها و علي الأرض”
-ماما نوح الحقني نووح
-”ياسين و نوح طلعوا”.. ماما
-”نوح جري عليها وشلها”.. بسرعه ياسين جهز العربيه بسرعه
“ركبوا العربيه و راحوا المستشفى ”
-دكتورة لو سمحت امي امي بتموت مني
-حاضر حاضر حطها هنا
“حطوا مرام على ترولي و دخلت اوضه العمليات ”
-“بدموع”.. ياسين شوفت ماما كانت عامله ازاي و الدم حوليها شوفتها
-”ياسين حضنوا”.. يونس حبيبي هتكون بخير باذن الله ادعلها وهتكون كويسه
-نوح اتكلم
-”بهدوء”.. اهدوا وهي هتكون كويسه احنا ملناش غيرها و ربنا عارف دَ اكيد هيبارك في عمرها
-”قطع كلامهم الدكتوره “.. محتاجين دم وفصيله دمها نادرة ومش موجوده الأسف في المستشفى
-انا نفس فصيله الدم اتفضلي خدي مني
-تمام اتفضل
” دخلوا الأوضه و بدات تسحب دم من نوح وبعدها بِساعتين”
-ممكن اعرف امي مالها
-خدت دواء الاجهاض
-”ياسين بصدمه”.. ايه بتقولي ايه
-طب البيبي حصله حاجه
-لا انتم لحقتوها في الوقت المناسب
-تمام شكراً نقدر ندخل لها
-اكيد اتفضلوا
“دخلوا الغرفه”
-اجهاض يا نوح سمعت قالت ايه اجهاض
-هي عايزه تموت البيبي
-بس منك لي هي محتاجنا الوقت دَ اوي مش عايزين كلام كتير
-انتَ بارد ليه يا نوح ها بقولك حولت تموت البيبي
-وانا قولت اللي عندي ومش عايز اسمع صوت
-أ أنا فين
-”نوح جري عليها وباس جبهتها”.. حمدلله علي السلامه يا قمري
-”بدموع “.. نوح ايه اللي حصل
-قلب نوح محصلش حاجه والبيبي كويس
-” مرام بعياط”.. كويس طب ليه ممتش ليه
-”يونس قرب منها”.. انتِ عايزة تموتي ليه ليه يا امي عايزه تموتي انسان برئيه ليه
-”ياسين بزعيق “.. انتِ ازاي تعملي كدَ ازاي جالك قلب ردي عليا انتِ ليه جبانه
-” مرام بعياط”.. انا مش جبانه انا خايفه
-ياسين اسكت وصوتك يوطى “وبص لمرام” عايزك تهدي دلوقتي وبعدين نتكلم ماشي
-ح حاضر “وبصت ليونس” يونس انتَ كويس
-”حضنها”.. اوعى تعملي كدَ تاني علشان انا بخاف عليكِ سامعه يا ماما سامعه
-”ابتسمت “.. حاضر يا نور عيني مش هعمل كدَ تاني ، نوح انا عايزة اخرج
-لا انتِ تعبانه مينفعش
-هستريح اكتر في بيتي
-بحيث كدَ نقوم نمشي
“واتكتب ليها علي خروج و راحو البيت لقوا انس قاعد علي الكنبه قدام الباب”
-أهلاً بِست مرام اللي قلبها جمد عليا و بقت تخرج من غير ما تقول لجوزها
-”بتهته”.. انا ڪنت ف ف
-”قطع كلامها نوح “.. اياكِ يا امي تبرري اياكِ ثم اياكِ ” بص لأنس” طول ما هي معايا مع سندها يبقى متكلمش
-هههههه سندها اللهم مبارك انتَ اللي بقت سند ليها اومال انا ايه
-بابا لو سمحت ماما تعبانه مش وقت خناق مع نوح دلوقتي
-تعبانه وما هي زي القرد اهي
-مش ذنبنا انك مش بتحس ولا عندك دم
-نوح لما لسانك
-كلمه الحق بتزعلك ليه
-كلامي موجه لمرام مش ليك
-انتَ عارف اللي بيحشوك عني ايه هي أمي ودَ الاسف بس هيجي في يوم مش هسيبك
-”بسخريه”.. يا مامي يا مامي خوفت انا وهتعمل ايه بقى يا استاذ نوح هتضربني
-لو عليا اضربك برصاص في قلبك
-”مرام بصدمه”.. نوح
-نوح ايه انتِ تسكتِ خالص العيال كرهتني بسببك لدرجه الموت
-امي السبب انتَ بتضحك علي نفسك ولا علينا لا فهمني كدَ انتَ السبب في كل حاجه بتحصل دلوقتي وهتحصل بعدين
-انا معملتش حاجه سامع و انا اللي بعملوا صح
“مرام دَ كله كانت في حضنه ياسين وبتعيط”
-”بزعيق”.. الصح دَ اللي يخلي امي تاخد حبوب الاجهاض علشان تموت البيبي
-”انس حط ايدو في جيبُ و ببرود “.. امم حبوب اجهاض طب كويس كدَ كدَ البيبي هينزل
-انتَ ازاي معندكش قلب كدَ
-انتَ متدخلش يا يونس ما بنا
-لا ادخل بدل الموضوع يخص امي يبقى اتكلم دايما ساكتين لكن انتَ اللي بتجيب اخرنا انا مش عارف امي بتحبك على ايه وبتفضل تدافع عنك حقيقي هي خسارة فيك
-”أنس قرب منه علشان يضربه بس نوح مسك ايده”.. مش قولتك بتزعل من كلمه الحق ايدك تحطها جنبك” وقرب من ودنه” لو مش عارف ترد قول عادي احنا ذي عيالك برضو لكن متتحمقش في الضرب “بعد عنه و راح ناحيه مرام” اوعي تعيطي علي ناس مش تستاهل دموعك دِ غاليه علينا ويلا علي فوق يا سكر
-كل مره هنقعد نتكلم فيها هتهرب
-مين فينا اللي بيهرب مين فينا اللي بيسيب البيت ومحدش عارف عنه حاجه
-وانتَ عايزين افضل ما بنكم حقيقي عيشه زفت
-العيشه دِ في ناس بتحلم فيها لكن هنقول ايه بقى لانسان مبيحسش “بص لمرام” يلا يا ماما
“كلهم طالعوا في الأوضه و نوح جاب شنطه سفر وبقى يحط هدومه و هدوم مرام وكذلك ياسين و يونس”
-انتم بتعملوا ايه
-………..
-حد يرد عليا بتعملوا ايه
-هنمشي من هنا و هنقعد في الشقه بتاعتي
-نوح بس انا..
-مش عايزك تخافي مهما حصل انا معاكِ ومستحيل اخلي يمس شعرة منك
“خلصوا وبعدها نازلوا”
-رايحين فين
-“نوح كان ماشي وماسك مرام ومحدش رد عليه وكامل في طريقه”
-انا بتكلم يا نوح يبقى تقف و ترد
-زي ما انتَ شايف ماشين من هنا
-اممم ودَ قرار مين بقى
-انا اكيد
-مافيش خروج برا البيت
-“محدش اهتم وكملوا مشي و كلهم وقفوا بصدمه لما قال”
-مرام لو خرجت من البيت هتبقى طالق
يتبع…
- لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
- لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على (رواية حياة باكراه)
روايه جميله جدا