رواية مصيبه حياتي الفصل الثالث 3 بقلم رضا جمعه
رواية مصيبه حياتي الفصل الثالث 3 بقلم رضا جمعه
رواية مصيبه حياتي البارت الثاني
رواية مصيبه حياتي الجزء الثاني
رواية مصيبه حياتي الحلقة الثانية
مريم دخلت المحاضره ولا اكنها عملت حاجه (يا برودك يا
شيخه ).وادم دخل المحاضره وهو هيولع منها وبيشرح.
مريم للبنت اللي جنبها : ماما بتعمل صنيه بشاميل انما ايه .
البنت:طب ركزي لنطرد بره .
مريم : تصدقي عندك حق هو اصلا دكتور بارد ورخم كده
مالك يا بنتي مبلمه كده ليه وو .
مريم :دكتور ادم 😂😂😂😂
ادم : وايه كمان يا انسه في أي شتيمه تاني وقله ذوق
😐😐.
مريم : لا الصراحه مفيش كفايه عليك كده 😂😂😂.
ادم بعصبية :ايه اطلعي بررررررررا .
مريم :تطلعت تجري ( لا بتخافي يا اختي 😂😂😂) .
ادم كمل المحاضره ونزل ومريم كانت بتاكل في الشارع .
ادم :يا شيخه منك لله ليكي نفسك تتطفخي وانا هسقاطك
في الماده أن شاء الله قريبا .
مريم : ايوه قول كده انت علشان دفعتلي ١٥جنيه للتاكسي
بردح يا اخواي هديهملك علي الشبشب بتاع الحمام حتا .
ادم 😯😯 ١٥ايه يا معفنه انتي انتي مش معترفه انك غلطي فيا .
مريم :مين انا دا انا ملاك 😢😢بتمثيل العياط
ادم : طب ابقي شوفي هتعدي ازاي من الماده والسنه كلها .
مريم :متقلاقش انا كده كده مش هعدي فل . وسابته
ومشت .
ادم :لا انا كده هتجنن هتجنن .
وهي داخله علي البيت ازيك يا خالتي ام محمد ايه مش
بتجيبي معاكي اندومي ليه .
ام محمد : والله يا انسه مريم ولدتك زعقاتلي بسبك ومنعته.
مريم :ايه ده تقصدي علي الست اللي فوق دي اللي بقولها يا
ماما لا دي احنا لقينها كانت تائها ومعيشينه معانا نكسب
فيها ثواب بس ايه ده ماما حبيبتي كنت لسه في سرتك .
الام :انا بتكسبي فيا ثواب اطلعيلي .
مريم وهي بتبص لام محمد مين قال كده انا قولت كده أم
محمد لسه هتتكلم مريم لا يا طنط ام محمد مش محتاجه
تحلفي لا لا لا 😂😂😂.
الام :طب انا مصدقك اطلعي .
مريم بأدب حاضر .
طلعت وأبو ورده واضرب .
مريم:طب ليه الغدر ده طيب 😃😃😃😂.
الام وهي بتجري وراه بالشبشب طب تعالي تعالي هقولك بس .
مريم :لا هتضربيني .
الام :مش هضربك انا تعبت تعالي .
مريم وهي عند الباب لا انا طالعه عند مدثر باي يا حب .
الام :الجمله المعتادة (الصبر يارب♥️♥️ ).
مريم يلي هنا يا واد يا مدثر يلي هنا .
سعاد: لا مجنونه مجنونه فعلا ايه اللي جابك عندنا .
مريم. :سعاد يا قمروالله انا عارفه كد ايه انتي بتحبيني انتي
عامله ايه علي الغدا النهارده علشان
مرات ابوي اللي تحت دي مش هتوكلني النهارده .
سعاد :الله يكون في عونها بجد .
مريم :ماشي يا عسل فين مدثر .
سعاد :جوا صاحي ادخليله .
مريم :يا واد يا مدثر .
مدثر :بس يخربيت اهلك اسكتي شويه ايه مبرد
مريم دخلت لقته بيتكلم في التليفون يا اخواي بطل محن بقا
ايه مش بتزهق يا اخي وبعدين مش كنت بتموت ايه حصل
دلوقتي .
مدثر :يا بت اتلمي دا أنا اكبر منك اتلمي هعلقك علي باب
الشقه وايه دا انتي بتفولي عليا .
مريم :تعلق مين يله دا انا اعمل منك بوفتيك .
اسماء في التليفون .بس بقا دماغي وربنا مجانين انتوا
الاتنين .
مريم :شوفت قالت عليك مجنون هي دي اللي بعت السنجله
علشانها البس يا عم .
مدثر :انتي تقصدي انا مجنون يا اسماء .
اسماء بتخوف :لا يا حبيبي مش انت طبعا .
مدثر :طب سلام انتي يا اسماء .
مريم :وبعدين مش كنت عيان الصبح ايه اللي حصل ولا
علشان متوصلنيش الكليه يعني انت نسيت الوصلات والشيكات ولا ايه يا كبير .
مدثر :انا اقدر لا طبعا يا بت دا انتي اختي يا بت يا بت .
سعاد. يلوا الغدا يا ولاد .
مريم :امك عامله ايه علشان متطلعش وفي الاخر يبقا مش .
مدثر :في واحده متحضره وتقول امك امك اسفخس .
مريم :طب يله اروح استكشف بنفسي .
طلعوا ومريم كلت ونزلت بيتهم .
مريم بتتسحب وبراحه اوووي بتكلم الباب بس اوع تعمل
صوت اسكت بقا .
الام :انا قولت مجنونه محدش صدقني بتكلمي الباب يا بنت
المجانين .
مريم :الحمد لله الجنان مش من عندي 😂😂 دا وراثه
وانتي قولتي اهو يا بنت المجانين
الام :طب ادخلي يا اختي ادخلي .
مريم : وهي معدي جمب امها حاضر .
الام ايه الأدب ده 🤔🤔 .
مريم :طلعت تجري علي القوضه .
الام :الصبر يارب (انا بفتكرها امي ).
نامت مريم ويبدا يوم جديد .
الام اصحي يا أخرت حظي الابيض .
مريم :حاضر هي ساعه وهقوم .
الام :يا بت قومي .
مريم :خمسه بس يا آدم كنت لسه
استني .
الام :ادم مين يا بنت الجزمه .
مريم😯😯😯 ادم مين انا جبت سيره ادم انا انا قومت
خلاص .
مريم في نفسها .
يتبع…
- لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
- لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على (رواية مصيبه حياتي)