روايات

رواية الخادمة وفرعون الصعيد الفصل السادس 6 بقلم نوران أحمد

رواية الخادمة وفرعون الصعيد الفصل السادس 6 بقلم نوران أحمد

رواية الخادمة وفرعون الصعيد البارت السادس

رواية الخادمة وفرعون الصعيد الجزء السادس

الخادمة وفرعون الصعيد
الخادمة وفرعون الصعيد

رواية الخادمة وفرعون الصعيد الحلقة السادسة

وفجاه اتفزعت لما سمعت صوت من وراها وكان
عوض : مالك يا بتي اي اللي مطلعك دلوجيت الوجت متأخر وجاسر بيه معيني مخصوص اجفلك اهنه عشان متعتبيش بره الجصر وخصوصا بالليل أكده ادخلي يا بتي
رنا : بس انا شوف خيال حد بيدخل القصر انا متاكده يا عم عوض
عوض : اني بنفسي هشوف الموضوع ده ادخلي يا بتي متتعبيش جلبي معاكي
دخلت رنا بضيق : حتي وهو مش موجود بيتحكم فيا اي الرخامه دي رخم
في مكتب الشرطه
حسين : ده كل اللي حصل مش عارف بقا كلام البنت دي صح ولا دي كوابيس اطفال
جاسر : البنت مش هتكدب اكيد في حاجه غلط بتحصل المكان فيه حاجات غريبه لازم نكتشفها
حسين : وليه المديره دي أنكرت كلامها برغم أن الطفله دي قالت إن رنا موجوده والحارس كان متوتر بس قال انها موجوده ده معني كلامه
جاسر : اللي متاكد منه من ناحيه الوليه دي أنها مخبيه مصيبه كبيره اوي وراها واكيد في سبب
حسين : هي رنا متكلمتش قدامك علي الملجا خالص يعني محكتش اي اللي بيحصل حسب كلام الطفله هي راحت مكان الصويت والوحش
جاسر بتفكير : كانت بتتجنب ده خالص والغريب انها محكتش كأنها خايفه
حسين : لا يا صاحبي الغريب انك مهتم ببنت يتيمه لا واي خدامه عندك في القصر حوار غريب
جاسر : بطل كلامك التافهه ملوش اي لازمه هو ده الموضوع اللي لازم انزل بسرعه علشانه
حسين : مش عارف ليه بس حاسس ان ممكن حوار الملجا ده يكشف اي حاجه عن بنت عمك لأن لو كلام الطفله دي صح وفي بنات بتختفي فجاه ده ممكن يبرر ليه احنا مش قادرين نوصل لبنت عمك لحد دلوقتي
جاسر : فعلا معاك حق سيبلي الموضوع ده انا هتصرف فيه باسرع وقت
حسين : بالمناسبه توفي عايزك وشكله مقموص منك وبصراحه معاه حق مش بتشوفه خالص ولا بتسال يا وحش يا قاسي
جاسر : توفي اه لو سمعك هينفخك هبقا اشوف الحوار ده بعدين مش وقته واتعدل ياض كدا وانشف اي الكلام ده
حسين : تمام تعالا انيمك قصدي اوديك تنام في اي داهيه
جاسر : ليه هو انا بنت اختك ولا اي اتحشم يا ولد
حسين : لا بقولك اي اللهجة دي مش هنا الله يباركلك وبعدين وحشتني يا جدع الله وغمز
جاسر : ولد بتكسف مينفعش كدا الناس تقول علينا اي الله
حسين : احبك وانت فاهمني يا ستموني يا عسل انت ايوه كدا
العسكري كان لسه هيدخل وسمع اخر حوار ليهم
استغفر الله يارب توب علينا من القرف ده وفتح الباب وبص ليهم بحتقار
جاسر : الله يحرقك يا شيخ يلعن ابو معرفتك الهباب مشوفش وشك تاني غور
حسين : خد يا جاسر والله هزار يا جدع مش معقول حد هيصدق عني كدا وبص للعسكري وقال ولا اي يا حج
بصله العسكري بقرف وتف في الأرض ومشي
حسين : الله يباركلك يا حج حلو اوي انا كدا سمعتي باظت في المكان
عدي يومين
وفي قصر العمده وهو ماسك الفون بعصبيه : يعني اي ازاي مسمعتش خبره لحد دلوجيت كانك بجيت عجوز اياك معرفش تشتغل جولي وانا اشوف حد غيرك يخلص المهمه دي
الشخص : يا عمده والله ما طلع من بيته مشوفتوش خالص بجالي يومين براجب الدوار ومطلعش منه خالص ممكن يكون مش في الدوار
العمده : كيف أكده كيف مطلعش من الدوار الله امال يكون راح فين خلاص مش ده حديثنا اصلا افضل في المكان متروحش اي مكان راجب المكان وعينك عليه كل ثانيه وكل دجيجه لو عينك غفلت ثانيه عخلص عليك أنت و جاسر في وجت واحد مفهوم
الشخص : حاضر يا عمده حاضر متجلجش منين ما يطلع ههيتم وعتسمع خبره جريب جوي جوي سلام
في القاهره
حسين : بقولك اي يا برنس مش محتاج اي مساعده
جاسر : لالا كدا تمام امنت نفسي ولبست واقي احتياطي مش مطمن للمكان ده
حسين : تمام معاك السلاح صح اوعي تكون رايح من غيره نهارك اسود
جاسر : يا عم بطل رغي عامل زي خالتي اللتاته اه متقلقش كله تمام عامل حساب في كل حاجه المهم عند الاشاره تدخل بالقوات المكان انت فاهم
حسين : ست اللتاته مش هعتب عليك عشان انت واحد ربنا العالم بيه بس يا عم انا معاك تمام اي اشاره وهتصرف
نط جاسر من السور بكل خفه وسلاسه وقدر يدخل مبني الملجا من الشباك وبدأ يكشتف كل حاجه في المكان لحد ما سمع صوت واستخبي وكانت المديره بتتكلم مع حد من الرجاله وده زود شكه اكتر قرب جاسر ونزل لاقصي مكان تحت الملجا واكتشف باب غريب سامع منه صويت فعلا بس الباب مقفول بقفل
جاسر : بقولك اي انا هكشف نفسي دلوقتي تمام عند الاشاره بتاعتي تكون مقتحم المكان اي تاخير هنفخك يا حيوان
حسين : انت بتشتم ليه دلوقتي طيب مش هتاخر يا برنس
تجاهله جاسر وكسر القفل واول ما دخل لقي بنات كتير علي سراير في الجنب اليمين وفي الجنب الشمال و في راجلين معاهم كانو بيترعشو وبيعيطو بخوف اول ما دخل جاسر خلص بسرعه علي الاتنين وبص للبنات
جاسر : انتم كويسين حصل ليكم حاجه اي اللي جايبكم هنا
البنات بصوت واطي بخوف : ارجوك ساعدنا قربت منه اكبر بنت في المكان وبدأت تشرحله
البنت : الجنب اليمين دول المرضي اللي هيدخلو العمليات النهار ده شايف الاوضه اللي في اخر المكان دي دي فيها دكتور بياخد البنات المريضه وياخد اعضائهم ويخفي جثتهم أما الجنب الشمال ف دول البنات الكبيره اللي بصحه كويسه اللي ممكن يبيعوهم لرجاله أو لكابريه أو لأي أعمال مشبوهه
اتصدم جاسر وكان معاه حسين سامع كل حاجه
حسين : يا ولاد الكلب حسبي الله ونعم الوكيل هي دي الامانه
جاسر بغضب : نفذ يا حسين
وقرب من اوضه العمليات زي ما بيقولوا وسمع بنت بتصرخ : ارجوك ارجوك ابعد عني والله هعملك اللي انت عايزه هشتغل عندك خدامه طول عمري بس متخلصش عليا
الدكتور : صعبان عليه الجمال ده كله يتوفي دلوقتي اي رايك نستمتع شويه مع بعض يا قمر بدأت البنت تصرخ برعب اكبر وتقول ابعد عني حرام عليك ابعد الحقوني الحقوني اي حد ارجوكم ساعدوني
الدكتور : محدش هيساعدك النهار ده ده مكاني ومحدش يقدر يكسرلي كلمه هنا
حس جاسر بغضب شديد كسر الباب وكسر سنان الدكتور وربطه وفي خلال دقائق بس كانت الشرطه محاوطه المكان كله والبنات بيعيطو وبيشكروه
كان حسين شادد المديره من قفاها علي البوكس وهو بيقول : طلبي مش هنا ها ده عز الطلب يا وليه يا حيزبون وحياه امي لتتربي دخلها البوكس
وجريت عليه الطفله اللي شافها قبل كدا
حضنها حسين وشالها : حبيبه عمو يا ناس شوفتي قد كلامي وجيتلك ازاي دلوقتي بقا هتروحي مكان احسن من هنا بكتييير اوي اوي
باسته الطفله بفرح وقالت : شكرا اوي يا عمو انا بحبك ولما اكبر هتجوزك
مد أيده بشوكولاته ليها فرحت اوي ونزلها بص حواليه لقي الاطفال كتير اوي حواليه بيبصوله
حسين : احيه فتحت علي نفسي فتوحه مرتب الشهر ضاع كدا وخد العيال يجيب ليهم شوكولاته
أما جاسر راح للبنت اللي كلمها في الاول وسألها عن رنا
البنت : اه رنا كانت معانا هنا بس اللي اعرفه انهم حاولوا يبيعوها زينا كان في حد عايزها بس هي قدرت تهرب
اتعصب جاسر جدا من فكره ان ممكن حد يلمس أو ياذي البراءه دي كلها واتاكد أن رنا بنت بريئه وطيبه جدا ومرت بظروف صعبه جدا
البنت : انا بشكرك انك قدرت تخلصنا من الكابوس ده
ابتسم جاسر ومشي بسرعه علي اوضه المديره وبدأ يدور علي اي سجلات أو اي حاجه خاصه برنا
حسين : بتعمل اي هنا يا برنس خلاص كدا بيس يا معلم خلينا نروح بقا
جاسر : حاسس ان رنا تعبت اوي في المكان ده وفي الاخر شغاله خدامه هي متستاهلش كد هدور علي اي ملف ليها لو عرفت أهلها هدور عليهم في كل مكان لحد ما تكون مع اهلها وبالمره اشوف اي صور أو سجلات عن بنت عمي
حسين : انت بتحب رنا يا جاسر وشكلك مفضوح جدا
جاسر : لا بعتبرها زي اختي مش اكتر بطل هبل واعقل شويه
حسين : اهتمامك مبالغ فيه جدا انت بتحبها بجد اعترف
جاسر : لا مفيش الكلام ده ركز في نفسك احسنلك
حسين : طب لو لقيت بنت عمك هتتجوزها زي ما ابوك قال ولا لا
جاسر : معتقدش هقدر بس هحقق ليها كل حاجه نفسها فيها وهحاول اعوضها عن كل حاجه بالفلوس والأراضي والشركه معنديش اي مانع
حسين : يبقا انت بتحب رنا متكابرش اعترف يا ابني واخلص وريحني متبقاش زي ابطال الروايات الباردين خلص الحكايه بدري بدري بقا خلينا نخلص
جاسر : يا ابني هو انا باير مثلا ولا انت بتاكلني ولقمتي تقيله عليك اخرس وخليك في حالك كان القرد نفع نف وفجاه اتصدم
من الورق اللي وقف قدامه وفجاه ..

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على : (رواية الخادمة وفرعون الصعيد)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *