رواية زواج تحت سيطرة وصية الفصل العاشر 10 بقلم جهاد عوض
رواية زواج تحت سيطرة وصية الفصل العاشر 10 بقلم جهاد عوض
رواية زواج تحت سيطرة وصية البارت العاشر
رواية زواج تحت سيطرة وصية الجزء العاشر
رواية زواج تحت سيطرة وصية الحلقة العاشرة
رجعوا من السفر والنهاارده اول يوم كليه
فريده : الو ي نادين اتاخرتي لي يبنتي
نادين : جيالك اهوا ي فريده
فريده : تمام نا مستنيااكي “عند نادين ”
اسر : يالا يبنتي علشاان اوصلك في طريقي
ناادين ( بغيظ): توصلني نا بردو ولا فريده حبيبه القلب
اسر : حبيبه القلب اي نتي هبله يبنتي دي بنت خالي وب
ناادين : متدحكش علي نفسك ي اسر ويالا علشان منتاخرش علي البرنسيسه
اسر : استني هناا نتي بتقولي الكلام وتجري
ناادين : بس خلصت هنقف لي هنتاخر علي البرنسيسه
اسر : مااشي ي نادين
“عند فريده ”
سيف : كنت وصلتك بدل منتي مستنيه ناادين وهي هتتاخر
فريده ( ببتساامه ): ي بابا نا ونادين نفس الكليه فالي توصلني وإحنا هنروح مع بعض
رناا : عين العقل يبنتي
فريده : اهي جت
سيف : اسر باشا عندنا
اسر : قلت اوصل الحلوين في طريقي
سيف ( بغمزه ل اسر ): لا جدع يالا طب يالا علشان متتاخروش
“في عربيه اسر ”
اسر : تحبوا اشغلكوا حااجه
فريده : اليساا
نادين : تامر عاشور
اسر : اووب طب هنعمل اي في النزاع والحرب العالميه اللي هتقوم كماان شويه
فريده : خلاص نشغل تاامر عاشور
نادين ( في بالهاا وهي هتعملي فيهاا البريئة ): لا السياا مش مشكله
اسر : لاحظ نادين : لا ده ولا ده مهرجانات
نادين وفريده : اووف
اول لما دخلنا الكليه لقيت ناادين مشيت استغربت جدا بس قلت عاادي يمكن وراهاا حااجه روحت دورت علي القسم بتااعي ولقيتوا اخيراا وقعدت في المدرج
بنت جمبي : اهلا نا فرياال
فريده ؛ ونا فريده تشرفت بمعرفتك
فرياال : نتي اول مره تحضري وكدا سنه اولي صح
فريده : اه هو نتاا مش سنه اولي
فرياال : لا سنه اولي بس كنت اجئلت السنه اللي فااتت
فريده : اه فهمت
دخل الدكتور واحنا بنتكلم وابدت المحااضره احسااس الجامعه دا شعور تااني احنا بنطمرمط اهاا بس حلو خلصناا المحااضره وخرجناا
فرياال : تحبي تيجي الكافترياا نشرب حااجه
فريده : لا لانا هروح
فريال : تمام اتشرفت بيكي
فريده : الشرف لياا
ركبت وروحت اتصلت علي ناادين قالت ان ليه عندهاا محااضره
في البيت
رناا : شوفي مين عندنا
فريده : يوسف الرخم ازيك
سيف : فريده
يوسف : سيبهاا ي عموا متعود
فريده : اي سر الزيااره دي
يوسف : اتفقت مع اسر ونادين اننا نخرج وجيت علشاان اخدك
فريده : واسر مجااش لي
يوسف : اسر هيستني ناادين
فريده : اروح
سيف : لادام كلكوا مع بعض تمام.
رناا ؛ خدي بالك من نفسك هاا
فريده : حااضر
خرجنا وركب العربيه وفي الطريق اتصلت ب اسر
فريده :: اي يعم انت فين
اسر : جاايب ناادين وجااي هو يوسف معااكي صح
فريده : اه في الطريق
اسر : تمام مستنيكوا
وصلناا وكانت الملاهي واسر ونادين وقفين بره
يوسف : الامانه وصلت ي باشا
اسر (بضحكه ): نتا عارف خالي ومرات خالي بق دي فريده بردو
يوسف : مااشي ي خوياا يلا نلعب بق
ناادين : ياالا
يوسف ؛ تلعبي اي ي فريده
فريده : لا لا نا مش هلعب دلوقتي نا هجيب حااجه اكلهاا حد عااوز اكل
اسر : نا جااي معااكي العب نتا ونادين علي منيجي
“بعد لما مشيوا ”
نادين ( بحماس ): هنلعب اي بق
يوسف : مش نستناهم
ناادين : لا لا نلعب علي ميجوا يالا
يوسف : يالا
“عند فريده واسر ”
فريده : مالك ي اسر بالك مشغول في حااجه
اسر : لا مفيش
فريده : هتخبي علي فريده
اسر : هساافر ي فريده اكمل دراسه بره ومش عاارف اوصلهاا للعيله ازي
فريده ( بصدمه ): اييه بتهزر هتساافر ازي
اسر : عااوز اساافر
فريده : طب طب واحنا وعمتوا وكلنا اي
اسر : مش عاارف ي فريده نا لست بفكر
فريده ( بحزن) ؛ امم طب تعاله لما نروحلهم
“عندهم ”
يوسف : اسر عااوز افتح موضوع عن فريده بس مش عاارف ازي
اسر : اي هو
يوسف : عااوز اخطبهاا
اسر : اييه لا طبعاا فريده مش هتوافق
يوسف : دا لي
اسر : علشان فريده لسه بتتدرس
يوسف : مش عاارف هنشوف يالا نروح
اسر : يالا هروح اندلهم
بعد مرور اسبوع علي الاحدتث اللي فاتت دي
اسر : يعني اي النهاارده خطوبه فريده نتفاجاء ذي اي حد
ناادين ( بحزن ) :اه يعني فريده بكره هتتجوز يوسف نا قلتلك ي سيف بص قدامك وشوف طريقه معملتك ل فريده مش طبيعين ولا اخويه خالص .
اسر : اي يبنتي اللي نتي لسه بتقوليه دا
ناادين : بقول اللي نتا عشت طول عمرك بتكدبوا
ناادين : هه طول عمرهاا محظوظه
عهد : قلتلك ميه مره متتكلميش كدا
اسر : ماما انتي هنا من امتاا
عهد : مش مهم هنا من امتاا ناا عااوزه اعرف انتي بتتكلمي عنها كدا لي
ناادين ( بدموع ): ليه ببسااطه علشاان واخده حب الكل دا حتي يوسف يوسف الوحيده اللي حبيتوا حبهاا هي
اسر : ايييه نتي بتحبي يوسف
نادين : للاسف
اسر : نا لازم اوقف المهزله دي
رحت عند خالي لقيت التزين شغاال والكل فرحاان
اسر : فريدن فين ي طنط رناا
رناا : فوق
اسر : طب نا طلعلهاا
رنا: تمام
فريده : اسر
اسر : عااو اتكلم معااكي في حااجه مهمه
فريده : اي
اسر : نتي بتحبي يوسف
فريده : بص مش حااسه اوي الاحسااس دا بس برتحلوا
اسر : فريده فريده نا بحبك
فريده ( بصدمه ): اييه
اسر : الل سمعتها كنت بكدب نفسي طول الفتره اللي فاات دي بس خلاص معدش ينفع
فريدن : بس ي اسر ناا
اسر : من غير متكمليهاا نا اسف ي فريده ناا هساافر ومش هتشوفيني تااني
البارت خلص مستنيه اعرف رئيكم في اني اطولهاا ولا انهيهاا ❤
بعيداا عن التفاعل اللي في لارض بس مااشي بحبكوا بردو ♥️
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على (رواية زواج تحت سيطرة وصية)