رواية بحر آمالي الفصل السادس 6 بقلم نور عبد الغني
رواية بحر آمالي الفصل السادس 6 بقلم نور عبد الغني
رواية بحر آمالي البارت السادس
رواية بحر آمالي الجزء السادس
رواية بحر آمالي الحلقة السادسة
فهد :مصدوم بتقول ايه ي احمد يعين ايه
احمد :مفيش اي معلومات ظهرت دلوقت ي فهد اقل حاجه شهر
لان مفيش اي معلومات
فهد :بعصبيه وزعيق يعني ايه وقفل الخط في وشه
احمد: ربنا يهديك ي فهد
فهد: بعصبيه وبدأ يكسر في كل حاجه حوليه
وبعد كدا ابتسم بخبث
ومشا وراح عند كيان
_______________________________________________________بقلمي نور عبدالغني
عند كيان جابت جنه من الحضانه ودخلت البيت
ونادت علي امها بصوت عالي
يااهل البيت فين الاكل هموووت
امها :بس ي بت الاكل في المطبخ روحي غيري ليكي ولجنه معلا احط الاكل.
ومشت كيان هي وجنه وراحو غيرو وأدت كيان فرضها وجنه كانت يتقلد كيان في اللي بتعمله
وخرجوا علشان يأكلو وهما رايحين يأكلو الباب خبط
كيان: مين اللي حملته بتحبه دا
وراحت فتحت واتفأجات بفهد واقف على الباب
كيان :اتفضل ي استاذ فهد
دخل فهد: وقال السلام عليكم ي طنط نسرين واسف اني جيت من غير معاد
نسرين :وعليكم السلام ورحمه الله وبركاته ي فهد ي بني انت تيجي ف اي وقت
البيت بيتك
يالا اقعد علشان تاكل
فهد :لاء انا لسه واكل
نسرين: لاء كدا ازعل منك المره اللي فاتت قولت لاء والمره دي هتاكل يالا
وقعد فهد: واكل حاجه خفيفه وقام
نسرين: كمل أكلك ي فهد
فهد: لاء أنا شبعت
وقاطعهم صوت فون كيان
وقامت ترد علي الفون(بعد اذنكم ي جماعه )
كيان: السلام عليكم ي نور عامله ايه وحشاني خالص
نور: أنا وحشاكي لو وحشاكي كنتي جيتي الجامعه
كيان: معلش ي روحي بس والله الفتره دي تعبانه وبودي جنه واجبها وخلاص
تعريف بسيط عن نور (فتاه جميله شعرها بني فاتح وبشره بيضاء ولون عينها زيتي ومحجبه عندها 23سنه صديقه جنه من بدايه الجامعه )
بالمناسبه هما في سنه خمسه جامعه
نور: ولا يهمك هتيجي امتا
كيان: انشاء الله بكره ممكن ي نور تبعتيلي المحاضرات
نور :حاضر ي حبيتي
كيان :باي ي روحي
نور :باي وأغلقت الهاتف
وقعدت نور تتنط علي السرير من الفرحه أنها هتقابل كيان بكره
خرجت كيان
لقت فهد: بيضحك سرحت في ضحكته وقالت في سرها يخربيت حلاوتك
فهد :شافها وعرف أنها سرحانه فيه
فقاطع الصمت وقال أنا كنت جاي اعرض عليكي حاجه ي استاذه كيان ولا نقول دكتوره
قالته قول كيان من غير اي حاجه
فهد :قالها أنا كنت محتاج ممرضه لبابا تراعيه وبصراحه أنا جبت ممرضه ومش بتعمل اللي عليها
فا ممكن تيجي تخلي بالك من بابا ومعاد ادويته لاني هيقا مشغول في الشغل لحد ما يتحسن
كيان :بتردد ي استاذ فهد أنا عندي جامعه وكمان جنه هسبها لمين ومين هيوديها الحضانه ويجيبها
فهد: معنديش مشكله انك تروحي الجامعه وتيجي بعد ما تخلصي أما بالنسبة لجنه فأنا هجيب عربيه تقودها وتجيبها
كيان: بس ليه يعني أنا بالذات ممكن تجيب ممرضه تانيه وبعدين أنا مش ممرضه
فهد: سكت وبصلها
كيان:فهمت سكوته وعرفت أنه سكت لانه شاف انها مش عاوزه تروح
كيان :قالتله تمام هاجي ي استاذ فهد ممكن العنوان
فهد: قالها لاء عمو عبدالله هيجي ياخدك
كيان: بٱستفهام مين عمو عبدالله دا
فهد: دا السواق الشخصي بتاعي
كيان: قالته ليه التعب دا أنا هاجي لوحدي مش محتاجه سواق واصلا أنا هبقى في الجامعة بكره
فهد :قالها دا مش تعب دا علشان متتاخريش في الموصلات
كيان :لاء أنا عندي عربيه بتاعي بس هي في الصيانه
فهد :قالها طب العربية هتيجي امتا
كيان :أن شاء الله بكره هروح اجبها قبل الجامعه ممكن العنوان
اداها فهد العنوان ومشا
______________________________________________________بقلمي نور عبدالغني
عند جهه مجهوله
مجهول: ي باشا فهد بيه لسه نازل من عند نسرين هانم
الباشا :يعيني ايه فهد كان عند نسرين
مش عارف ي باشا
الباشا: بزعيق راقبلي فهد بسرعه واعرفلي هو عرف الحقيقه ولا لاء
مجهول: بخوف حاضر ي باشا
الباشا: بسرعه ميفارقش عينك ثانيه وقفل الخط في وشه
____________________________________________________________بقلمي نور عبدالغني
عند كيان
نسرين: ليه وافقتي ي كيان وانتي عندك جامعه وجنه
كيان: بضيق مش عارفه ي ماما
ودخلت كيان الاوضه
كيان: أنا اصلا معرفش أنا ليه واقفت
الاول كنت هرفض ليه رجعت ف قراري ليه قولتله تمام هاجي ليه
ودخلت: كيان قعدت ع السريرفغلبها النوم فنامت
عند نسرين
جنه :روحي شوفي كيان نامت ولا لاء
حاضر ي نينه
وراحت جنه لقت كيان نامت
خرجت: وقالت لنسرين كوكي نايمه ي نينه
نسرين :ماشي ي حببتي تدخلي تنامي
جنه: لاء أنا هلعب بالالعاب
__________________________________________________بقلمي نور عبدالغني
عند فهد
راح الشركه واول ما دخل وقف الموظفين احتراما للفهد
ثم دلف الي المكتب
فهد ي روضه
روضه: نعم ي استاذ فهد
فهد :هاتيلي حبابه صداع وكبايه قهوه بسرعه
روضه: حاضر ي استاذ فهد
وبعد قليل جاءت روضه الي فهد بالقهوه
روضه: بمياعه القهوه اهي ي استاذ فهد
فهد: شكرا ي روضه ومدخليش اي حد دلوقت
روضه :حاضر
___________________________________________________بقلمي نور عبدالغني
بعد وقت
جيه مراد
روضه: فهد هنا
روضه :ايوا س استاذ مراد فهد بيه هنا
مراد :جيه يدخل منعته روضه وقالتله الاستاذ فهد قالي متدخليش حد
مراد :تمام ودخل لفهد فدخلت روضه وقالتله انا اسفه ي فهد بيه بس مقدرتش امنع استاذ مراد
فهد ‘اخرجي ي روضه
مراد: فهد أنا عاوزك في موضوع ضروري
فهد: انت بتقول ايه ي مراد
مراد :اللي سمعته
فهد؟؟؟؟؟؟
_________________________________________________________بقلمي نور عبدالغني
ي تري مراد قال ايه لفهد ؟ وهل هيبقي فهد وكيان اخوات ولا لاء ؟ وايه عرض فهد أنه يشغل كيان معاه ؟
بجد اللي جاي نار 💥💥💥🔥 وان شاء الله في بارت بليل لو في تفاعل
يتبع….
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة الرواية كاملة اضغط على 🙁رواية بحر آمالي)