رواية نور الرعد الفصل الحادي عشر 11 بقلم مروة مرزوق
رواية نور الرعد الفصل الحادي عشر 11 بقلم مروة مرزوق
رواية نور الرعد البارت الحادي عشر
رواية نور الرعد الجزء الحادي عشر
رواية نور الرعد الحلقة الحادية عشر
فؤاد بصدمة 😳😳:ايه
رعد بتوتر :لا مفيش حاجة
فؤاد :انت قلت نور رعد انت بتحب نور
رعد :لا يا فؤاد
فؤاد بخبث :معاك حق، انت مبتحبش نور بس في حد تاني بيحبها لا دا بيعشقها
رعد بغيره :انت بتقول ايه يا فؤاد
فؤاد بخبث :ايوه يا رعد دا حتى هو كلمني عليها وقالي انه عايز يتقدملها
رعد بغضب وغيره :دا نهار ابو”ه اسو” د
فؤاد بخبث :مالك كدا غضبان كدا ليه انت مبتحبهاش يعني هي مش فارقة معاك في حاجة، فسيها للي بيحبها
رعد بغضب و غيره :لا يافواد نور دي بتاعي انا وبس نور ملك لرعد وبس نور حبيبه رعد وبس رعد الوحيد اللي ليه حق في حب نور
فؤاد :يعني انت بتحبها
رعد :ايوه يا فؤاد انا بحبها لا انا بعشقها
فؤاد :طب ليه بتقا”وح يا رعد ليه مش راضي تظهر الحب ده
رعد بحزن :خايف يا فؤاد خايف اظل”مها معايا خايف يحصل معاها زي اللي حضل لملك
فؤاد :رعد نور مش زى ملك افهم بقى، واللي حصل زمان دا كان ماضي خلاص وانتهى انت اتغيرت يا رعد بقيت حاجة تانيه خالص، رعد عيش حياتك بلاش تد”مرها على اوهام فوق
رعد بحزن :حتى لو انا بحبها فكرك هي بتكون بتحبني
فؤاد :مش عارف، مش هنعرف غير لما تصارحها
رعد :لا يا فؤاد انا مش هقول لنور حاجة عن حبي ليها ابدا
فؤاد :رعد بس
رعد :من غير بس، يلا علشان الكل مستني بره
فؤاد :يلا، وخرج رعد وفؤاد
_رعد ازيك عامل ايه
رعد :مايا انتي جاتي امتى
مايا بدلع :لسه من شويه
لتنزل نور وعلا وباقي البنات من أعلى
نرمين :اوعي على العود الفرنسي ده شوفوا يا بنات
علا بضحك :ههههه اذا انتي بتقولي كدا امال الشباب دول يقولوا ايه، ولا ايه رايك يا نور
نور ببرود :عادية مفهاش حاجة يعني
جني :بصوا شوفي بتقرب من رعد الزاي
نور بغير :والحنين مش راضي يبعدها عنه
جني بهمس لعلا ونرمين :وهو اللي بفكر فيه صح ولا لااه
علا بضحك :صح وانا متأكده
نرمين بضحك :ربنا يستر دا نور بطلع شر”ارة من عيونها
نور بغيره:خلينا ننزل يلا، ونزل البنات
مايا بدلع :رعد مين دول
نور في سرها :ان شا الله تسمعي الر”عد يا بعيدة
علا بضحك :احممم مش نتعرف ولا ايه
مايا :اوكي انا مايا السمكي
نور في سرها :وكمان ز”فرة وانا اقول شامة ريحة الز”فارة دي منين اتلاقيها بنت السمكي هنا
جني ولم تستطع كبح ضحكتها، لتضحك بصوت عالي
جاسر :في ايه يا جني مالك
جني بضحك :اصل افتكرت نكته كدا معلشي كملوا كلام يا جماعة
مايا :وانتي يا جميل اسمك ايه، وكانت تشاور الي نور
نور بغيرة :نور الشرقاوي حرم الحنين اللي واقفة جنبك ده، ليضحك الجميع على نور
فؤاد بهمس لرعد :اظن كدا عرفت اذا كانت بتحبك ولا لااه
رعد بأمل :بتمنى يا فؤاد بتمنى
مايا بحقد :رعد انت اتجوزت
نور بغيرة :ليه هو كان لازم ياخد ازنك الأول
رعد بضحك :ايوه
مايا بدلع :مانا كنت قدامك، ليه سيتني ورحت لي دي، هو انا و”حشة كدا
نور بغيرة وغضب :لا ز”فرة بس يا بنت السمكي
ليضحك رعد وبشدة، والجميع اخذ يضحك بشدة
مايا بغضب :رعد ينفع كدا انا بت”هان وانت واقف بتضحك لا انا كدا زعلانه
نور بغضب :معلشي يا حبيبتي تعالي انا هصالحك بنفسي
مايا :ايه بجد
نور بخبث :ايوه تعالي معايا
مايا :ليه
نور :هصلحك تعالي بس
مايا :اوكي يلا، ودخلت مايا ورا نور الغرفة، وبعد قليل سمع الجميع صوت مايا وهي تصرخ
وبعد قليل خرجت نور
نور :يخرب بيت زفر”تك زفر”تيني منك لله، تخرج مايا متبهد”لة و تبكي
نور بهمس :لو فكرتي تقربي تاني من رعد هتكوني المرة الجاية في المشر” حة، نظرت لها مايا نظرات حق”د وكر”ه وذهبت
نور بمرح :مو انا مش هعدي عيد ميلادي كدا من غير اكشن
علا بخبث :انتي هتقوليلي، انا عيزاكي وذهبت لنور إليها وباقي البنات
عند نور
علا بخبث :ممكن اعرف انتي عملتي كدا ليه
نور :عادي فيها ايه
جني:نور انتي بتحبي رعد
نور بتوتر :احبه لا
نرمين :متكدبيش يا نور انتي بتحبيه والدليل هو اللي عملتيه في مايا
نور باستسلام :ايوه ارتحتوا انا بحبه
علا :وليه مخبيه يا نور
نور بحزن :لانه لسه بيحب ملك اختي يا علا، حضنتها علا
علا :عيطي يا نور متحبسيش دموعك
نور ببكاء :انا بحبه اوي يا علا
نرمين :نور، وراحة حضنها وجنى فعلت ذلك أيضا
نور وهي تمسح دموعها :خلاص مش عايزه افتح الموضوع ده تاني يلا نجهز للحفلة
علا بحزن :خلاص اللي يريحك
وأتى موعد الحفلة
وكانت نور ترتدي فستان محتشم لونه رمادي مثل لون عينها وجاب رمادي أيضا فكانت في غايه الجمال والأناقة، اما علا فكانت ترتدي فستان لونه بوني فاتح وعليه حجاب من نفس اللون فكانت جميلة جدا، كانت جني ترتدي فستان لونه احمر ناري و حجاب لونه سمني فأصبحت مثل الطلقة الروسية، نجي لنرمين ارتدت نرمين فستاني لونه ازرق سماوي على حجاب لونه ابيض واصبحت تلك الفتاة مثل الملائكة، ونزلت الفتيات الأربعة للاسفل وعند وصولهم سر”قوا الاضواء بطلاتهم الرائعة
فؤاد بصدمة وكان ينظر إلى علا :دا انا امي دعيالي النهارده، يلاهوي على القمر ده
جاسر بنفس الصدمة :مين سمعك مش لوحدك يا خويا، احنا شكلنا هنرتكب جر”ايم النهارده بسببهم والله
اما رعد فكان ينظر إلى تلك الملكة التي سر”قت قلبه وكيانه وجعلته عاشق ولهان، جعلت قلبه ينبض من جديد وما كانت الا نور
رعد بغيرة :ربنا يعدي الحفلة دي على خير
جاسر همس لفؤاد :هو اللي في بالي صح
فؤاد بضحك :صح
جاسر بضحك :ربنا يستر
اما عند الفتيات
نور بغيرة :مين اللي عزم مايا على الحفلة
علا بضحك :مش عارفة، بس ايه صاروخ ماشي يا ناس
نرمين بضحك :اهدي يا علا لان نور واقفة جنبك يعني ممكن تر”وحي انتي فيها
جني بضحك :فعلا اهدي يا علا
نور بضحك :طب يلا، وتزلت الفتيات إلى الاسفل
مايا بدلع :رعد كيف طالعة انا
نور بغيرة :طالعة رقا”صة باللبس ده
ليضحك رعد وفؤاد و جاسر بشدة وكذلك الفتيات
مايا بحقد :كل سنة وانتي طيبة يا نور
نور بقر”ف :وانتي طيبة يا مايا
مايا بدلع :رعد ممكن نرقص يلا
نور :مش قلت رقا”صة محدش صدقني
رعد بضحك :معلشي يا مايا خليها يوم تاني
نور بغيرة :وتكسر نفس السنيورة ليه يا حنين
مايا بحقد :اوكي يا رعد، ومشت
_كل سنة وانت طيبة يا نور
نور :إياد، وانت طيب
اياد بحب :طالعة النهارده ملكة جمال الكون
نور بضحكة :مرسي من زوقك يا اياد
اياد :كل سنة وانت طيب يا صاحبي
جاسر :وانت طيب يا حبيبي، اعذرني مقدرتش اجي اشوفك زي ما اتفقنا حصل ظروف والله منعتني
اياد :مفيش مشكلة، انا عايزك انت ونور والعيلة كلها في موضوع
جاسر :موضوع ايه
اياد :تعاله بس، وذهب الجميع في مع إياد
اياد بحب :عمي عبدلله انا طالب ايد نور للجواز
فؤاد بصدمة :يا نهار اسود
جاسر بصدمة :ايه
اياد :انا بحبها وعايزها تكون شريكة حياتي وأم ولادي
فؤاد بخوف وهمس لجاسر :قول لصحبك يسكت اصل رعد ماسك نفسه بالعافيه وانا أشك بعد بحبها دي انه يطلع سليم من هنا
جاسر :إياد انت بتقول ايه نور م
اياد بحب :انا عارف انك مصدوم يا جاسر بس انا مش بحبها بس انا بعشقها وانا اوعدك اني هحطها في عيني وهخاف عليها اكتر من روحي لو هض”حي بحياتي علشان انقذها انا مستعد
فؤاد بهمس لجاسر :اقري الفاتحة على روحه بقى
جاسر بضحك :معاك حق
اياد :هاا يا عمي قلت ايه
رعد بهدوء رهيب :قال ايه في ايه
اياد :في طلب جوازي من نور
رعد انفجر من الغضب
رعد بغضب :انت جاي تطلب ايد مراتي للجواز يا رو”ح امك
اياد بصدمة :مراتك
رعد بغضب :ايوه مراتي لا وكمان عمال تقول شعر فيها دا ليلتك مش معدية على خير ابدا
اياد بحزن ونظر الي نور:الف مبروك يا نور
نور واقفه مش مستوعبه اي حاجة من اللي بيحصل
رعد بغضب :روح من قدامي دلوقتي قبل ما ارتكب فيك جر”يمة
اياد بحزن :ممكن اتكلم مع نور شوية
رعد بغيرة :لا انت ناوي على مو”تك النهارده، وذهب اليه رعد واخذ بضر”ب فيه
عبدلله :جاسر فؤاد الحقي رعد قبل ما يمو”ت إياد في ايده
فؤاد :هو انا ليه مكتوب ليا اني اكون المسلك للمعار”ك اللي بتحصل
جاسر بضحك :معلشي ويلا قبل ما الراجل يمو”ت
فؤاد :يلا، وابعد جاسر وفؤاد رعد على إياد
رعد بغضب :خدوه وطلعوه برا، وذهب رعد الي نور واخذها الي غرفته
عند إياد
جاسر بحزن على حال صديقه
جاسر :إياد انت كويس
اياد بأ”لم :ايوه يا جاسر عن ازنك انا لازم امشي
جاسر :إياد
اياد بحزن :بعدين يا جاسر نبقى نكلم، كريم زمانه جاي وهو هيكون هنا بدالي انا لازم امشي دلوقتي عن ازنك
جاسر :طب تعاله اوصلك، ومتكلمش يلا، وذهب إياد مع جاسر
عند رعد و نور
نور :مالك يا رعد وجبتني هنا ليه
رعد بغضب :انتي تعرفي إياد ده
نور :ايوه هو زميل اخويا
رعد بغضب :وانتي تعرفي انه بيحبك
نور ببرود :لا مكنتش اعرف بس دا يفرق معاك في حاجة
رعد بغيرة :ايوه يفرق يا نور
نور :يفرق في ايه بقى
رعد :يفرق وخلاص
نور بغضب :لا قولي يفرق في ايه يا رعد لو انت مكنتش اتجوزني كان إياد طلب ايدي وانا
رعد :وانتي ايه
نور :وانا
رعد قرب منها :وانتي ايه
نور بتوتر من هذا القرب :رعد ممكن تبعد شويه
رعد بقرب اكتر :وانتي ايه يا نور
نور :رعد
رعد بحب :يا عيون رعد
نور :هاااه قلت ايه
رعد بحب :قلت يا عيون رعد، نور انا بحبك
نور:انت قلت ايه
رعد بحب :انا بحبك، بس انا عارف انك مش بتحبينى علشان كدا نور انا قررت احررك من الجواز ده نور انتي طا
نور بدموع :اوعي تقولها يا رعد
رعد بدموع :ليه مش انتي كنتي عايزه تطل”قي
نور بدموع :بحبك
رعد :ايه
نور بدموع :بحبك بحبك بحبك، قدرت يا رعد تخليني احبك مش عارفة امتى والزاي حصل ده بس كل اللي اعرفه اني بحبك
رعد بفرحة :النهارده اسعد يوم عندي ملكة قلبي عرفت انها بتحبني، بعشقق يا نوري
نور بضحك :طب يلا ننزل لان انا حاسة ان الكل مستني يسمعوا خنا”قة مننا
رعد بابتسامة :ماشي كلامنا لسه مخلصش يا نوري لسه في قاعده طويلة
نور بضحك :ماشي بعدين بعدين، وجائت نور ان تذهب مسكها رعد
نور :رعد، اسكتها رعد بقب”لة طويلة أخبرها فيها كم بعشقها، تبتعد رعد عن نور عندما شعر باحتياجها للهواء
نور بخجل و وجهها محمر :انت
رعد بخبث :ايه
نور بوجه احمر :ماشي يا رعد وتركته وذهبت
رعد بضحك :هتروح مني فين يا جميل مسيرك تجي تاني
نزلت نور الي الاسفل ونزل رعد بعدها، كان الجميع مستغرب الوضع ده كانوا متوقعين خنا”قة بين رعد ونور بس دا محصلش
علا بفضول :نور هو ايه اللي حصل
نور بخجل :محصلش حاجة واسكتي بقا
نرمين :طب والله حصل حاجة، قولي بالأدب والزوق يا نور بدل ما نروح ونسأل رعد
نور :خلاص هقلكم، وحكت نور لهم كل شي
علا بضحك :يلا هوي دا من بو”سة وحصلك كدا امال بقى
نور :اتل”مي يا علا
جني بضحك :هههههههه خلاص مش قادرة
نرمين بخبث :بكرة تكوني زيها يا جني
جني وقد احمر وجهها لتضحك الفتيات عليها
عند رعد كان كل شويه يبص لنور ويغمزلها
فؤاد بضحك :في ايه يا بني مالها عينك
رعد :مفيش
جاسر بضحك :علينا برده يا رعد قول في ايه، وايه اللي حصل انا كنت متوقع خنا”قة زي كل مرة بينك وبين نور ايه اللي حصل
رعد بضحك :هههه نور كان معاها حق
فؤاد بفضول :طب والله في حاجة انت قبل ما تطلع كنت شا”يط دلوقتي عمال تضحك وتهزر قول يا عم شوقتني
رعد بضحك :انا ونور بنحب بعض ارتحت
فؤاد بفرحة :احلف
رعد بضحك :والله
جاسر :الله الله الله طب كنت استنى لحد مانا وفؤاد نعترف بحبا لعلا وجنى واعترف معانا اخ”ص على غد”ر الصحاب اخ”ص
رعد بضحك :معلشي بقى مرة تانيه
جاسر بضحك :تانيه انت عايز نور تق”تلك
واخذ الجميع يضحك وكانت تلك الحفلة مميزه على الكل وكانت السعادة والفرح والسرور على وجوه الجميع
************************
………: تمام الخطة هتتنفذ بكره، مش عايز اي تقصير
……….. :متخفش يا باشا كل حاجة هتمشي زي ما خططتلها
…………:تمام هنشوف واعرفوا الغلطة عندي قصدها رو”حك فاهم
……. :تمام يا باشا
************************
……… :خلاص يا نوري كلها يومين بس و هتكوني ليا ومفيش حد هيبعدنا عن بعضنا
*************************
عند رعد
نور :رعد انت جايبني فين
رعد :هتعرفي دلوقتي، وشال رعد ايده من على عيون نور
نور بصدمة :الله المكان ده حلو اوي يا رعد
رعد بحب :من ساعة ما عرفت انك بتحبني وانا أمرت انه يتجهز
نور بحب :بحبك يا مالك قلبي
رعد :نور انا اسف على كل حاجة قلتها واذا”تك، انا اسف انا عايز افتح صفحة جديدة في حياتنا بعد ما انهي كل القديم، نور انتي النور اللي ربنا باعته ليا علشان ينقذني انتي الانسانه اللي قدرت تك”سر غروري وتغيرني انا بحبك يا نور بحبك يا نور الرعد
نور بدموع :وانا بحبك يا رعدي يا حب حياتي وانا اسفة على كل اللي انا قلته عليك
رعد ومسح دموع نور :طول مانا عايش مش همسح لدموعك دي تنزل ابدا وشلها
نور بخجل :رعد انت بتعمل ايه
رعد بحب :تقبلي تكوني زوجتي
نور بخجل :ايوه
واصبحت نور زوجة رعد قولا وفعلا “انا بقول نسبهم بقا علشان كدا عيب 😂😂😂”
عند فؤاد وجاسر
جاسر :اشطا يا فؤاد
فؤاد :انت متأكد ان الخطة دي هتنجح
جاسر :عي”ب عليك انت بتشك فيا
فؤاد بضحك :بصراحة ايوه
جاسر بضحك :طب ماشي بس قولي رعد فين
فؤاد بضحك :مع نور
جاسر بغباء :طب هما فين
فؤاد :يا بني آدم افهم رعد مع نور
جاسر بضحك :قصدك
فؤاد :وأخير البعيد فهم
جاسر :😂😂ربنا يخليهم لبعض
وها قد اتي الصباح ليحمل لابطالنا أحداث كثيرة ومشوقة
يتبع…
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على (رواية نور الرعد)