روايات

وقعت في حب ملتزمة الفصل الثاني 2 بقلم أسماء إبراهيم

وقعت في حب ملتزمة الفصل الثاني 2 بقلم أسماء إبراهيم

وقعت في حب ملتزمة البارت الثاني

وقعت في حب ملتزمة الجزء الثاني

وقعت في حب ملتزمة

وقعت في حب ملتزمة الحلقة الثانية

 

مُعاذ.. انتي هتقلعي النقاب..
حوريه.. نعم؟؟
مُعاذ.. اي مش عايز مراتي تكون منقبه…
حوريه.. وانت مفكر اني هوافق عليك بعد الا قولته..اتفضل يا استاذ مُعاذ تقدر تاخد و لدتك و تتفضل من هنا..
دخلت خالتها علي صوتهم… في اي يا مُعاذ..
مُعاذ.. يلا يا ماما نمشي من هنا و دي بتقوليلي بنت اختك دي مشفتش تربيه الا عامله فيها شيخه..
حوريه.. اولا انا مغلطش فيك و في خالتي دي حاجه.. تاني حاجه بقا انا مش شيخه اسمها ملتزمه.. و لا انتوا كـ شباب عندكم الملتزمه تكون شيخه.. بعد اذنك يا بابا انا مش موافقه علي الجوازة دي.. عن اذنكم..
مُعاذ.. يلا يا ماما خلينا نمشي..

 

 

ام مُعاذ… انا اسفه يا جماعه علي الا حصل..
***********
حوريه دخلت و الدموع في عيونها..
عمها.. بتعيطي ليه يا حوريتي.. انا فرحان بيكي يا بنتي مهما حصل و مهما عملتي و كويس انك مش هتتخلي عن النقاب عشان الجواز.. بكرا يجي الا يصونك و يشيلك في عيونه..
في الوقت ده كنت محتاجه حضن بابا حضنته و فضلت أبكى.. احتواءه ليه خلاني احس اني مفقدتش اهلي خالص.. عمي و مرات عمي بسبب حبهم ليا معوضني عن كل شيء..
مرات عمها… بكرا يا ست البنات تفرحي و يجي الا يخطفك من حضني..
حوريه.. حبيبتي يا ماما متقوليش كده ربنا يخليكم ليا..
*************
اي الا انت عملتوا عند الناس ده.. انت اتجننت..

 

 

مُعاذ.. ماما انتي عارفه انا رفضت ليه مش يمكن مشوه ولا في اي حاجه في وشها..

ام مُعاذ.. ماشي يا مُعاذ اما نشوف الا هتجبها دي شكلها اي..
مُعاذ.. ماشي يا ماما تصبحي على خير
************
تاني يوم روحت مكاني المفضل البحر الا بيسمع كل همومي.. شوفت نفس الطفله تاني فضلت قاعده معايا لحد ما خلصت معاها مذاكره و سمعتلها كمان.. ورده سبتني و مشيت.. و انا بقيت افكر الا عملته دي صح يعني كان لازم يكون ابن خالتي.. اكيد خالتوا زعلانه منى…. اليل جهه عليا قرارت امشي بس قبل ما امشي لازم اعمل حاجه..
مُعاذ كان وقف بيراقب نفس البنت الا شافها رغم انه ميعرفش انها حوريه بس خطفت قلبه من عيونها.. في اللحظة دي مُعاذ قرار يتغير قرار يبقا شخص تاني.. بس قبل اي حاجه.. مُعاذ فضل ماشي وراها لحد ما..اي ده دي وصلت عند بيتنا..
دخلت حوريه البيت و طلعت بيت خالتها.. خبطت و فتحت لها
ام مُعاذ.. حوريه تعالي يا بنتي اتفضلي.. نورتي بيتي يا حبيبتي..
حوريه بحب.. اسفه يا خالتوا عارفه انك زعلانه مني بسبب الا حصل بس انتي عارفه انا مقدرش اتخل عن النقاب مهما حصل..
ام مُعاذ.. عارفه يا بنتي و دي اكتر حاجه حبتها فيكي ربنا يباركلك يا بنتي و يحفظك ويسعدك حبيبتي…

 

 

حوريه.. طب انا همشي دلوقتي يا خالتوا عشان بابا ميعرفش اني هنا.. ان اذنك..
ام مُعاذ.. وعد تزوريني تاني..
حوريه… اكيد إن شاءلله
*****************
نزلت من عند خالتوا و كنت بتكلم في التليفون عشان اطمن بابا عليا.. بس و انا ماشيه جات عربيه كبييير في اتجاهي.. اخر حاجه سمعتها… حوررررررريه..
جات الاسعاف و دخلت المستشفى..
مُعاذ.. دكتوره بسرعه ارجوكم بسرعه..
الدكتوره وصلت.. جهزوا العمليات بسرعه..
مُعاذ بدموع وخوف عليها… ارجوكِ انقذيها..
الدكتوره.. ادعيلها..

 

 

مُعاذ… يارب إن شاءلله تقوم بالسلامه..
*********
الووو المهمه تمت و البنت علي وشك المو*ت
حلو اووي عشان ابوها يتوجع زي ما انا اتوجعت
*طب وهنعمل اي في الا جاي..
الا جاي احلي.. بس الصبر..
*********
الدكتوره.. استاذ مُعاذ…

 

 

مُعاذ.. طمنيني يا دكتوره حوريه بخير صح..
الدكتوره.. للاسف…………..
يتبع

 

 

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *