روايات

رواية أحفاد المنشاوي الفصل الخامس عشر 15 بقلم ندا الشرقاوي

رواية أحفاد المنشاوي الفصل الخامس عشر 15 بقلم ندا الشرقاوي

رواية أحفاد المنشاوي البارت الخامس عشر

رواية أحفاد المنشاوي الجزء الخامس عشر

رواية أحفاد المنشاوي
رواية أحفاد المنشاوي

رواية أحفاد المنشاوي الحلقة الخامسة عشر

 

البارت الخامس عشر من الجزء الثالث
أحفاد المنشاوى
اميره الرعد
صلوا على الحبيب المصطفى
رعد /انتي السبب ياأميره انتي السبب بنتي ضاعت بسببك

 

 

اميره بصدمه /انا يارعد انا اتصلت علشان اطمن عليها
رعد /وبسبب اتصالك بنتي معتش ليها اي أثر وجوزها الحاجة الوحيدة اللي بتطمن منه اختفا هو كمان
اميره ببكاء اما الجميع /اي حاجة بتحصل لجنه تكون اميره السبب انت عمرك ما شفتني ام لجنه شايف اني ام لمالك وانس وفردوس وتميم بس اما دنه لا حسستني اني مستهلش اكون ام لجنه ليه كل مره تجرحني بالكلام وقولتلك كان نفسي جنه تكون مني انا وربنا وحده اللي يعلم انا بحبها اكتر من ولادي انا اول مره اسمع كلمه ماما كانت من جنه او حضن كان من جنه اول ايد جنه اتسندت عليها كانت ايدي انا انا اللي اهتميت بيها انا اللي عملت كل حاجة مش انت انا يارعد انا اللي كنت جمبها وفي الاخر جاي تقول بنتك اسمها بنتي انا بنتي انا وبس وطلعت علي الجناح
ورعد واقف مش قادر يقف حاسس انه في اي وقت هيقع
والجميع ساكت مش عارف يعمل اي
نزلت اميره ومعاها شنطه هدومها واخدت مفاتيح العربيه
اميره /انا ماشيه يارعد بيه ورقه طلاقي توصلي لحد بيتي
رعد بصدمه /طلاق

 

 

 

اميره /ايوه طلاقي مش كل مره تحكنلني المسؤليه يارعد انا تعبت انا ماشيه وانت اعمل اللي انت عاوزه روح شوف بنتك فين ما هيا مش بنتي صحيح ولادك كلمهم عندك خلهملك وملكش دعوه باميره تاني
مالك /ياأمي بابا ميقصدش
اميره بامر/يقصد ولا لا انا مليش دعوه انا سيبهاله وماشيه
أكرم /طب هتروحي عند والدك ابعت حد يوصلك
اميره /لا انا هقعد لوحدي سلام
ومشيت
فردوس بدموع /ليه يابابا تعمل كده ماما عمرها ما فرقت بنا علي طول تحملها الذنب
والجميع مشي وهما مش عارفين يساعدوا ازاي
هدي /ليه يابني تعمل كده مراتك معملتش حاجه دا قدر ومكتوب كل مره بتزيد عليها الجرح لما تعرفها ان جنه بنتك انت انت متعرفش بتكون مجروحه ازاي لما تقعد تفتكر انك لمست ست قبلها بلاش تضيعها من ايدك وطلعت هيا وسامية
🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷

 

 

 

اووووووووووس لااااااا
وللأسف اخطرقت الطلقه جسد اوس وقع علي الارض
اقتحمت القوات المكان لكن كان مارك هرب
جنه قعده على الأرض ضمه اوس ليها
جنه ببكاء /اوس لا والنبي بلاش تروح مني انت كمان اووووس
اوس بيفتح عينه ويقفلها قائلا /جنه….. انا…. انا بحبك اوي…. وقولتلك هحبك لحد….. لحد ما… ما اموت وغمض عينة
جنه /لالاااااااااااا إسعاف هقت*لك ياماااااارك هقت*لك
جت الإسعاف ونقلت مارك الي المستشفي وجنة معاه طبعا وفضل في المعليات مما يقارب 6ساعات وجنه قعده قدام غرفه العمليات بتبكي
وقف كذا ظابط ينتظروا لجنه مستغربين هيا دي جنه وحش المخابرات هيا دي اللي كلنا بتقت*ل كأنها بتلعب
الممرضه جت لجنه
الممرضه /سيدتي يجب عليكي تخيط جرحك
جنه /اغربي من وجههي لا أريت تخيط الجرح اريد زوجي
الممرضه /سيدتي يوجد القلق علي خروج زوجة من العمليات يمكنك تخيط الجرح حتى لا يقلق زوجك عليك
قامت جنه بدون كلام تخيط الجرح اللي في وجهها
دخلت الغرفه وكانت الممرضه بتجهز حقنه مخدرة
جنة /لا اريد بنج

 

 

 

الممرضه بستغراب /سيدتي
جنه/لا اريد ان اسمع اي كلمه اعملي شغلك سريعا
بدأت الممرضه تخيط الجرح ومستغرب ازاي مش قادره تحس بالوجع متعرفش ان الوجع اللي جوه جنه اكبر من كام غرزه
خلصت الممرضه
الممرضه /حسناا سيدتي تم تخيط الجرح
جنه /تمام
وطلعت جنه قعدت قدام غرفه العمليات
🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺
رعد قاعد علي السرير مش عارف يعمل اي دماغه وجعته من كتر التفكير
رن علي المستشفى
رعد /دكتوره اميره موجوده ولا لا
الاستقبال /لا يافندم دكتوره اميره مش موجوده
رعد /تمام وقفل
⚡⚡⚡⚡⚡⚡⚡⚡⚡⚡
عدا يوم اميره محدش يعرف عنها حاجه ورعد قاعد في الجناح بياخد في منبهات مش عاوز ينام وجنه قعده قدام العنايه المركزه لان اوس دخل في غيبوبه ومش عارفه هيفوق أمته.
في تركيا
الدكتور /سيده جنه
جنه /مرحبا دكتور هل اوس فاق

 

 

 

الدكتور بحزن عليها /لا ياسيدتي
جنه /قول لي ابنتي انت في عمر والدي
الدكتور /حسنا ياابنتي زوجك لا نعرف متي سيفوق انه علي الاجهزه لكن
جنه بقلق /لكن ماذا
الدكتور /زوجك يحتاج الي عمليه زرع قلب في أقرب وقت
وقعت كاسه الماء من ايد جنه
جنه /زرع قلب زوجي لا يشتكي من اي شي دكتور
الدكتور بحزن /للأسف التحاليل والفحوصات اثبتت انه مريض قلب ويحتاج الي زرع قلب وزوجك اهر فتره يدخن باستمرار وهذا أثر علي القلب ويريد عمليه في أقرب وقت
جنه بقلق /وما العمل
الدكتور /عملية زرع قلب تتكلف 424.940دولار
جنه انصدمت من المبلغ لكن مش في قديها تعمل حاجة /موافقه لو ترجيت مليون دولار موافقه لكن سوال يدور في عقلي من المتبرع الذي يتبرع بقلبه
الدكتور /ابنتي هذي شغلتنا
جنه /اريد قلب خالي من اي أمراض ايها الدكتور وبكره سوف أحول جميل الأموال علي حساب المستشفي اريد زياره اوس
الدكتور /تمام اذهبي مع الممرضه بيتم تعقيمك
دخلت جنه مع الممرضه واتعقمت وبعدين دخلت الغرفه عند اوس

 

 

 

جنهت ببكاء /دا السبب اللي خبيته عليا صح هو دا انك مريض قلب. طب ليه تبعد عني كنا هنفضل سوا وتعالج المرض في أوله بدل ما حبتك وصلتك لكده انا اسفه اني مش فهمتك انا غبيه غبيه اني مش فهمتك اسفه ياحبيبي هتعمل العمليه وترجع زي الاول والله وتفضل معايا واوعدك انا هتغير ليك والله وفضلت قعده جمبه
بعد ربع ساعه طلعت بره وعملت مكالمة
رعد /الو
جنه /بابي انا جنه
رعد بقلق /جنه انتي فين ياحبيبتي
جنه /انا كويسه
رعد /ارجعي ياجنه
جنه /معرفش هرجع أمته ومعرفش هنتواصل مع بعض ازاي بس انا طلبه طلب واحد وتوافق عليه لان الطلب دا فيه حياتي
رعد مسرع في الرد/تؤمري
جنه بدموع /عاوزه نص مليون دولار
رعد بصدمه /انتي عاوزه 7مليون جنه طب ليه
جنه /اسفه مقدرش اقول بس محتاجهم اوي بص حسابي فيه 5مليون جنيه ممكن تحط 2 مليون جنيه و500الف وتحولهم ليا بكره
رعد /المشكله مش في الفلوس ياجنه انتي محتاجه المبلغ دا ليه
جنه /مقدرش اقول لما ارجع دا لو رجعت انا عاوزه بكره يكوه المرض متول علي حساب هبعته لحضرتك في رساله ومترنش علي الرقم دا تاني انا اللي هرن لاني هكسر الخط
رعد بقلق وقلبه بيوجعه /جنه ارجعي كفايه كدة
جنه /مش هرجع غير لما اخد حقي
وقفلت الفون رنت علي اللواء أمجد
جنه /سياده اللوا انا جنه المنشاوي

 

 

 

أمجد /جنه
جنه /احب اقول لحضرتك ان القوات رجعه مصر بكره
أمجد /وانتي واوس
جنه /انا مش هرجع غير لما اخلص المهمه دي
أمجد /جنه المهمة باظت ارجعي كفايه كده
جنه /مش هرجع غير لما تجيب حق جوزي طبعا بلغوك بالي حصل عيله المنشاوي ميعرفوش حاحه عن اللي حصل لو سمحت سلام
وقفلت وكسرت الخط بعد ما بعتت رساله فيها الحساب اللي رعد هيحول عليه
الدكتور /نسبه نجاح العمليه 70٪لان زوجك في غيبوبه ودا هيقصر كتير
جنه /توكل على الله زوجي بين ايد ربنا هو وحده عالم بينا الفلوس هتكون في الحساب بكرة
مشي الدكتور
جنه شردت بفكرها قائله /كده هيتفضل 58الف دولار لازم اتصرف لان اوس هيتحاج علاج وياعالم هنرجع أمته يارب
🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺
تاني يوم جنه بتنام في المستشفي طبعا جمب اوس وخده غرفه
جابت خط كلمت منه مالك وحملها كل حاجه حصلت
ورنت علي اميره
جنه /ماما

 

 

اميره بفرحه /جنه
جنه /عامله اي
اميره /انا بخير ياعمري
جنه /ارجعي البيت يامامي
اميره /لا ياجنه كفايه كده
جنه /هو اي اللي كفايه ارجعي انتي عارفه بابي كويس ارجعي معلش علشاني
اميره /انتي هترجع أمته
جنه /معلش ياعالم هرجع أمته كل اللي محتاجه منك تكوني جمب بابي لو سمحت لاني مش عارفه هرجع أمته
اميره بستسلام /حاضر هرجع
جنه /ادعيلي وسلميلي علي كل الناس سلام
وقفلت.
🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷
راحت البنك وسحبك الفلوس كلها اللي محتاجاها وراحت المستشفى دفعت الفلوس وجهزا اوس علشان العمليات
جنه /تم تحويل المبلغ
الدكتور /تمام راح نبدأ كمان ساعتين
جنه /تمام
وبالفعل دخل اوس العمليات

 

 

الممرضه /الاستقبال يردو حضرتك
نزلت جنه
جنه /مرحبا
الاستقبال /احد الرجال الشرطة ترك حقيبه تخص زوج حضرتك
جنه بستغراب /حقيبة زوجي
الاستقبال /بالتأكيد
جنه اخدت الشنطه وطلعت ومش في دمغها تفتح الشنطه اصلا
فضلت قعده قدام العمليات عده ساعات وتمسك المصحف تقرأ بعض الآيات القرانيه
وتدعي الله أن ينجي زوجها
لحد ما طلع الدكتور من العمليات
جنه بقلق /دكتور زوجي بخير العمليه نجحت دكتور
الدكتور /…….

 

 

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على (رواية أحفاد المنشاوي

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *