رواية رنين الأسد الفصل الثاني والعشرون 22 بقلم مجهولة
رواية رنين الأسد الفصل الثاني والعشرون 22 بقلم مجهولة
رواية رنين الأسد البارت الثاني والعشرون
رواية رنين الأسد الجزء الثاني والعشرون
رواية رنين الأسد الحلقة الثانية والعشرون
في قصر الشرقاوي
الدكتوره جت وعطت رنين مهدي
رنين بدموع..أكيد أسد حبيبي مامتش اكيد عايش
ملك بحزن..اهدي يا حببتي بالله عليكي عشان خاطر ابنك
رنين..قلبي بيقولي انوا مامتش ،انت فين يا اسددد
……………………………
كان الجميع بيجهزوا لي جنازه أسد وكان الجميع حزين معدي مازن ومالك إلي كان ملامحهم طبيعيه وكان الكل مستغرب
مالك..يلا يامازن عشان عشان الشحنه قربت
مازن..تمام وانا كلمت القوات وهما علي وصول
مالك..تمام يلا بينا
ومشيوا الشباب
الشرقاوي بحزن..الصوان اتنصب ياولدي
زين بحزن..ايوا يا جدي، ويلا عشان الناس بدأت تجي
الشرقاوي..يلا ياولدي
……………….
في مكان مهجور
كان محمد و المجهول ورجاله كتيره مستنين الشحنه تجي
مجهول..يعني الشحنه اتأخرت
محمد بتوتر..زمانهم جايين
وبعد وقت جانت الشحنه وصلت ،وهما بينقلوا الحاجه في لحظه كان المكان كلوا محاصر من الحكو.مه
محمد بتوتر وخوف..هوا في اه
مجهول..شكلنا كده اضحك علينا
مازن..نزل السلا.ح المكان كلوا محاصر
مجهول..علي جث.تي وبدأ بي ضر.ب النا.ر ومحمد كذلك
بعد وقت قدرت الحكومه تمسك محمد والمجهول
مازن..وأخيرا وقعتوا
محمد بحقد..بس قدرنا نم.وت أسد
مالك..ومين قال كده
وهنا دخل صوت
..محدش يقدر يم.وت أسد الشارقاوي يامحمد السيوفي انت وابوك
أحمد بصدمه (المجهول وابو محمد)..إزاي ده إزاي انت عايش
أسد..ليه هوا انت فاكر انك تقدر تمو.تني بي السهوله دي
محمد..إزاي وهيا العربيه أتفجر.ت قدام عيني
أسد بغرور وضحك.. مهوا عشان انت غبي إلي حصل انوا..
Flash back
العربيه الكبير وقفت قدام عربيه أسد،
أسد ركب فيها وحط بدالوا جث.ه محر.وقه
Back
أسد..بس كده هوا دا الي حصل وكل ده عشان أقدر اخد حق ابويا منك وحق ابو مراتي ومن أبوك
أحمد..صدقني يا ندمك يا أبن الشرقاوي
مازن..يلا خدوهم
محمد طلع مطو.ه من جيبه ولسه هيضرب أسد، أسد لف والطع.نه جت في دراعوا
مالك جري هوا مازن علي أسد
مالك..إنت كويس
أسد..أنا بخير ما تقلقش
مازن بغضب..خدوهم بسرعه
وبلفعل القوات خدت أحمد السيوفي وابنوا
مالك بضحك..يلا نروح علي القصر بسرعه عشان مراتك بطلع في الروح هيت وجدك وزين
أسد بحزن..يلا بينا
وأتجهوا الشباب إلي القصر
…………………….
في قصر الشرقاوي
كان الجميع بيجهزوا لي جنازه أسد ومره وحده سمعوا أصوات ضر.ب نا.ر طلع الشارقاوي وزين وزينب والبنات علي الصوت ونزلت رنين هيا كمان
الشرقاوي بصدمه..إزاي ده أسد حبيبي انت عايش
أسد جري علي جده وحضنه جامد..أسف ياجدي ولله كان لازم اعمل كده عشان اقدر امسكهم
الشرقاوي بدموع..ليه كده يابني حسرتني عليك ومرت إلي كانت بتموت دي
أسد..حققك عليا يا جدي ولله أمال فين رنين
وهنا نزلت رنين
رنين بصدمه وعياط..أسد دا أسد حبيبي صح دا أسد أنت مامو.تش صح ،وراحت أترمت في حضنه
أسد..حققك عليا يا قلبي معلش
رنين بعياط..ليه عملت كدهوهونت عليك تسبني بم.وت
أسد..بعد الشر عليكي معاش كان لازم أعمل كده
الشرقاوي..هوا اه إلي حصل يا ولدي
أسد.. الي حصل يا جدي انوا…
وبدأ أسد يحكي كب حاجه في وسط صدمه ودهشه الجميع
الشرقاوي بصدمه..ياه كل ده احمد السيوفي كان مخبيه ليا
أسد..حصل خير اديه خد جزاته هوا وابنه وحفيده
الشرقاوي..الحمد لله أطلع يا ولدي أستريح في جناحك
أسد.. تمام ياجدي
وطلع أسد ورنين علي الجناح بتاعهم
الشرقاوي..وانت ياملك ومازن اطلعوا استريحوا
زين..هما مين الي يستريحوا قسما بالله ما سيبكم بقا تخبوا عليا انا وطلع يجري وراهم وسط ضحك الجميع
…………………….
في جناح أسد
دخل أسد ياخد شور وبعد شويه طلع من الحمام ولقي رنين قاعده علي السرير سرحانه”راح عندها وحط راسوا علي رجلها
أسد.. الجميل سرحان في اه
رنين بحب..مافيش بس كنت بفكر في مستقبلي انا وابنك لو بعد الشر حصلك حاجه وعيطت
أسد.. خلاص ياحببتي انا كويس اهوا محصليش حاجه وأبننا هايعيش إن شاء الله وسطينا
رنين..أسد اوعدني انك عمرك في يوم ما هاتسبني يا أسد انا ممكن اموت فيها
أسد.. بعد الشر ياحبيبتي أوعدك اني عمري في يوم ما هسيبك
رنين ابتسمت ولسه هاتكلم الطفل ضربها في بطنها
رنين ..أه
أسد.. مالك يا حببتي
رنين..مافيش بس ابنك ضربني في بطني شكلوا هيطلع شقي زي ابوه
أسد.. ابني حبيبي يلا ننام عشان انا تعبان
رنين بحب..يلا ياحبيبي واخدها أسد في حضنوا وناموا
يتبع…
- لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
- لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على (رواية رنين الأسد)