روايات

رواية احببت طفلة الفصل الثاني عشر 12 بقلم نورهان العطار

رواية احببت طفلة الفصل الثاني عشر 12 بقلم نورهان العطار

رواية احببت طفلة البارت الثاني عشر

رواية احببت طفلة الجزء الثاني عشر

احببت طفلة
احببت طفلة

رواية احببت طفلة الحلقة الثانية عشر

قمر بد”موع: اي دا يا صقر
صقر بتو”تر: دا
قمر: ازاي طبعا مش عارف ترد خد خلي الهانم تنفعك
رمت قمر الية الور”قة وصعدت غرفتها بسرعه وهي تبكي اندهش صقر فهو افتكر انها عر”فت بمر”ضها امسك صقر الور”قة قراء ما فيها
مضمون الورقة: صقر وحشتني اوووي اي كل دا مع البت الملزمة دي خلص بقا منها وار”ميها زي الي قبلها وتعالي لحبيبتك يا صقورتي بحبك يا روح قلبي
صقر بغضب: ياولاد الكلب هعرف مين دي وهندمها
رمي صقر الورقة وصعد الي قمر وجاء يفتح الباب وجدة مغلق طرق الباب
صقر: افتحي يا قمر
قمر: لاااا ابعد عني روح للهانم بتاعتك
صقر بغيظ: افتحي يا قمر قلتلك
قمر: قلت لا مش ولم تكمل جملتها حتي رائت صقر كسر الباب ودخل بجمود وغضب
صقر: انتي فاكره الباب دا يمنعني عنك دنا اكسرة واكسرك
قمر بغضب: عاوز اي
صقر ببرود: الدو”اء بتا”عك
قمر: لا مش عاوزه انا كويسة
صقر: لو مختيش الدواء دلوقتي هدهولك بطر”قتي
قمر بخوف: خلاص هات

 

 

 

 

 

اخذت قمر الد”واء وذهب صقر الي غرفتة ونامت قمر
قمر ببكاء: لي عملت كده دا انا بحبك اوووي ثم نامت
سوزي: هااا عملت اي يا اياد
اياد: كلو تمام بعت بنت وكانها بتبيع ورد وحطتلة الورقة في جيبة
سوزي: طيب وكدة قمر هتشو”فها ازاي
اياد: ملكيش دعوه دي طرقتي
سوزي: يعني اي مليش دعوة
اياد: متعليش صوتك انتي نسيتي بتكلمي مين يالا غوري ومتتصليش هنا تاني لما اعوزك هرن واغلق الخط في وجهها
سوزي بغيظ: يا بن***** ماشي يا اياد انا هوريك انت واخوك حاضر
احمد: يالا شوفي عاجبك اي
شمس: اي حاجه هات اي حاجه
مصطفى: يا حبيبتي نقي الي انتي عاوزه
شمس: كلو حلو وجميل يا مصطفي
احمد: بصي كدة يا حبيبتي اي رايك
شمس بانبهار: واوووو تحفة بجد فكان طقم سلسة رقيقة وحلق وانسيال رقيق وخاتم
احمد: عجبك ياقلبي
شمس: اة يا حبيبي حلو
احمد بفرحة: انا هاخد الطقم دا واشيلة تذكار دي قلتلي في يا حبيبي
ضحك كل من في المحل وخجلت شمس بشدة
احمد: خلاص هتموتي شفلنا الدبل واختارت شمس دبلة رقيقة شبها واختار احمد هو الاخر دبلة وحاسب ومشي
احمد: انا هاخد شمس ونخرج
مصطفى: لا
احمد: خالتو لمي ابنك علشان همد ايدي
امسك مصطفى من ملابسة: هتمد ايدك علي مين ياض
احمد: ياعم انت مالك همدها كدة كدة الحتة واسعة
مصطفى: اة افتكرت
احمد: ياما نفسي اديك علي قفاك

 

 

 

 

مصطفى: انا ياض
احمد: ايوة انت
نادية: عيب كدة يا ولاد احنا في الشارع يالا نروح
امسك مصطفى يد اختة وذهب
احمد: طيب والله منا مروح
نادية: رايح فين بس
احمد: هموتلكم نفسي هااا وركب عربيتة ورحل وركبت نادية وسعاد مع مصطفى وذهبو وهم يضحكون علي احمد ومصطفى وهم يتشاجران
وصل احمد الشركة وصعد الي صقر ولكن لم يجدة
احمد: هايدي فين صقر
هايدي: لسة مجاش وفي اجتماع مهم جدا
احمد: طيب جهزيلي ورق الاجتماع عقبال مشوف صقر فين
ذهبت هايدي حتي تحضر الورق واتصل احمد بصقر
استيقظ صقر علي صوت هاتفة فرد دون ان ينظر
صقر بنوم: الو
احمد: انت لسة نايم اخلص ورانا اجتماع مهم جدا
صقر وهو يقوم: انا نسيت خالص ربع ساعة واكون عندك سلام
اغلق الهاتق في وجهة احمد ودخل الي المرحاض
احمد: اتفع نص عمري ويبطل يقفل السكة في وشي
ذهب احمد حتي يراجع الاوراق والملفات تبع الاجتماع
خرج صقر من المرحاض وارتدي ثيابة واحضر دواء قمر وهبط الي الاسفل فوجد قمر تجلس تشاهد التلفاز ودادة سعدية توضع الطعام علي الطاولة

 

 

 

 

 

صقر: صباح الخير
لم تعطي قمر اهتمام فردت سعديه: صباح الفل يا بني
صقر: وهو ينظر الي قمر: عاملة اي يا دادة
سعديه بضحك علية: بخير وانا شيفاك بخير يا حبيبي
صقر وهو مازال ينظر الي قمر: مالك محلوة كدة لي يا دادة النهارده
سعديه بخبث: انا برضو يا واد اتلم دنا قعده
صقر: طيب تعالي كلي
سعديه: بتكلمني انا
صقر: لا بكلم الحلوفة الي قاعده قصاد الزفت التلفزيون
قمر بنرفزة: بعد اذنك مش تتكلم معايا وبعدين اي حلوفة دي احترم نفسك
صقر: دادة انتي عمرك سفتي جريمه قتل
سعديه: لا
صقر وهو ياخذ السكينة: طيب اديكي هتشوفي
ذهب ناحيه قمر بالسكينة ابتلعت قمر ريقها بخوق
صقر وهو يميل عليها: عارفة لو مقعديش تاكلي هعمل
ولكن لم يكمل كلمة فوجد قمر تجلس علي الطاولة وتاكل ضحكت سعديه عليهم وابتسم صقر عليها فهي تبدو كالاطفال فاق علي صوتها

 

 

 

 

قمر: مش هتيجي تاكل
صقر: لا جاي اي عاوزة تاكلي لوحدك
قمر: يا شيخ اتلهي دا انت مخلص علي الاكل اول باول
صقر: انا برضو الي بصحي الفجر اقعد جوة التلاجه
قمر: كح كح انت مين قالك
صقر: اشربي ماية هتموتي
شربت قمر مياة: هااا مين قالك انت حطتلي كاميرات
صقر: لا ياختي شفت بعيني دنا خفت منك فين الشكولاته الي كانت في التلاجه
قمر: كلتهم مكنوش كتير دول كام واحده
صقر بسخريه: اة فعلا مش كتير ٥٠ واحده بس شوف ازاي دول ولا حاجه متيجي تاكليني احسن
قمر: خلاص متسدش نفسي بقا وبعدين انت حيبهم لمين قول اعترف
صقر: هو انتي بيتسد نفسك زينا كدة
قمر: امااااال 😂😂😂
صقر: وبعدين كنت جيبهم لواحده فكرها بنادمة لاكن اكتشفت انها جموسة ماشية تاكل وبس
قمر: انا شامة انك بتلقح عليا دا صح
صقر: اة صح انا بلقح عليكي
قمر: طيب كويس انا الحمدلله شبعت

 

 

 

 

 

صقر: خدي الدواء
قمر: انا كويسه بليز
صقر: قمرررر
قمر: حاضر حاضر اووف
اخذت قمر الدواء قام صقر وباس راس قمر واعطي اليها هاتف حتي يطمان عليها وذهب الي الشركة وصل صقر الي الشركة ودخل بكل غرور ودخل مكتبة
صقر ببرود: الاجتماع بدا
احمد: ما لسة بدري اة الناس مستنية بقالها غشر دقايق
صقر بغرور: طيب يالا
احمد: يالهوي علي الغرور
صقر: احمددددد
احمد: في ديلك هتلا”قيني في ديلك
دخل صقر غرفة الاجتماع هو احمد وبدا الاجتماع وهايدي تشرح لهم ولكن جاء لصقر تليفون من دادة سعدية فستاذن منهم ورد
صقر: ايوة يا دادة في اي
سعدية: ــــــــــــــــــــــــ
صقر بصد”مة وغضب: اييييي ثم قفل وذهب بسر”عة الي القصر

يتبع..

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على (رواية احببت طفلة)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *