روايات

رواية أحفاد المنشاوي الفصل السابع عشر 17 بقلم ندا الشرقاوي

رواية أحفاد المنشاوي الفصل السابع عشر 17 بقلم ندا الشرقاوي

رواية أحفاد المنشاوي البارت السابع عشر

رواية أحفاد المنشاوي الجزء السابع عشر

رواية أحفاد المنشاوي
رواية أحفاد المنشاوي

رواية أحفاد المنشاوي الحلقة السابعة عشر

البارت السابع عشر من الجزء الثالث
أحفاد المنشاوى
اميره الرعد
صلوا على الحبيب المصطفى
جنه بصدمه /ماررررك
رفع مارك راسه لينظر إليها لكن جنه اسرع منه وضربته بالصنيه التي تنزل من عليها الطلبات وركضت سريعا
قام مارك سريعا بعد أن نطر اليه كل من في المطعم
مارك بغضب /اريد صاحب المطعم
جاء صاحب من المطعم

 

 

مارك /اسم هذه البنت
المدير /انها كرستينا
مارك بسخريه /لا بل انها جنه
وسابه ومشي طلع بره جمع الحرس
مارك /اريد ان تبحثوا عنها في كل مكان واذا لزم الأمر أريدها جث*ه هامده
جريت جنه الي السكن
ودخلت بدلت ملابسها وجلست تاخد قسط من الراحه
ودخلت عند مالك
جنه فتحت ايده ودخلت في حضنه وبكت /وحشتني اوي انا تعبت تعبت شوفت مارك انهارده مقدرتش اخد حقك مش علشان جبانه لا علشان لو م*ت انت هتعمل اي بس اوعدك هاخد حقك قريب اوى ولازم مارك يمو*ت
لكن احست بشئ غريب هو رفع مالك يده
جنه /اوس اوس انت ايدك اتحركت صح
بدا يفتح عيونه وحده وحده ويقفل عيونه تاني
جنه فرحانه اوى

 

 

واخيرا اوس فاق من الغيبوبه
اوس بتعب /ج…. جنه
فرحه جنه لانه في عز تعبه برده فاكرها
اوس بتعب والألم /جنه
جنه /معاك ياحبيبي
فتح اخيرا اوس
جنه حضنته مشتاقه ليه وبكت في حضنه /وحشتني اوي كده تسبني لوحدي 💔
اوس استغرب ان دا كلام جنه
ورفع ايده وضمها لحضنه لكن حس بالالم
جنه بغضب طفولي /كده تزعلني عليك
اوس /انتي مين
جنه /انت فقدت الزاكره ولا اي
اوس /لا بس مستغرب كلامك
بدأت جنه تحكيله اللي حصل بس مجبتش سيره العمليه
وعدا اسبوع وحاله اوس بتتحسن بمساعدة جنه طبعا
اوس /جنه ممكن تلفونك اعمل مكالمه

 

 

جنه /تمام
دخلت الغرفه وهو عمل مكالمه
….. /انت فين الفتره دي كلها قلبت الدنيا عليك
اوس /اهدى وتسمعني انا حاسس اني مش مظبوط مفيش وجع حاسس اني نشيط جدا حاسس ان قلبي مفهوش حاجه
……. _تحب اقولك انا ليه حاسس كده
اوس وقع الفون من ايده/جنه
جنه بدموع /اه جنه جنه اللي خبيت عليها مرضك جنه اللي كانت بتتالم كل يوم في فراقك جنه اللي قدها دلوقتي معاهم عيال جنه اللي كانت بتمو*ت كل يوم بسببك انت عملت العمليه
اوس بدهشه /ازاي
جنه /ايوه عملتها وانت في غيبوبه وطلبت فلوس من مصر وبشتغل جرسونه شوفت جنه المنشاوي بتشتغل جرسونه الشغل مش عيب بس انا اتعلمت الدرس كويس اوي انا انا مكنتش في بالك خالص يااوس
اوس سامع كلامها ومش قادر يتكلم كل دا حصل
اوس /جنه انا

 

 

جنه /انت اي
اوس راح ضمها لحضنه /انا اسف والله العظيم اسف علي كل حاجه علي وجعك علي كل حاجه لو عاوزه تطلقي انا موافق بس متزعليش مني
جنه /بس انا مش عاوزه اطلق انا عاوزه اكمل معاك حياتى
اوس بفرحه وسعاده /يعني موافقه تكملي معايا
جنه /اه موافقه بس اي حاجه تحصل نقولها لبعض
اوس /موافق
جنه /كده فاضل حاجه وحده اخلص المهمه
اوس /ما بلاش
جنه /مش هرجع غير بجث*ه مارك او بيه واشوفه في السجن لازم اسلمه

 

 

اوس بابتسامه /موافق تعالي قوليلي بقا انتي بتعملي اي
جنه /انا بعد ما انت انصبت واكتشفت انك عاوز عمليه ضروري وانا للأسف اللي معايا مكفاش طبعا
اوس بفضول /العمليه بكاك
جنه /ب 7مليون جنيه
اوس بصدمه /جبتي المبلغ دا كله منين
جنه /خته من بابي ورفضت اقول السبب وطلعت من المستشفى بعد العمليه لاني عرفت ان مارك بيدور عليا وكمان مفيش فلوس معايا غير شويه بس يادوب عملت جوازات تاني بأسماء تانيه وطبعا اخدت فلوس كتير والباقي في البنك علشان الفوايد مع انها قليله بس اهو وكمان اشتغلت جرسونه واتاجرت البيت دا هو اه صغير بس حبيته والله وجنه بقت تطبخ وتروق وتعمل اي حاجه شوفت بقا
اوس بتاثير /تعبتي اوى
جنه /معرفش تصدق مبحسش بالتعب تقدر تقول اتعودت
بس قفلت عليا مشيت من المطعم لان مارك شافني طبعا وقدرت اهرب بس عرفت انه اجل العمليه ولازم استعد
اوس /هتروحي
جنه /لازم اروح علشان ارجع مصر
اوس /ان شاء الله جنه انا جعان اوي
جنه /ياله عملت شوربه خضار وفراخ مسلوقه

 

 

اوس /ياجنه بلاش اكل المستشفيات دا
جنه /معلش لازم أول فتره بس
اوس /تمام
جنه /وانا هاكل من نفس الاكل
بدأت جنه تجهز الاكل وقعدو اتغدوا سوا وقضوا اليوم مع بعض
❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️
مالك تغير كثيرا أصبح جسمه ضخم يتدرب كثيرا
ويتجاهل الجميع
واحست خديجه انها مشتاقه لمالك لكن ترفض ذالك الاحساس
ورعد لسه يبحث عن جنه ومستني مكلمتها
🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷
جنه /اوس والدتك انا معرفش عنها حاجه
اوس بلا مبالاه /هما مش في حياتهم غير الشغل وبس ياجنه محدش فيهم سأل عني
جنه /اي رايك نخرج بره انهاردة
اوس /موافق
وخلصوا اكل واوس لبس بنطلون جينز وتيشرت ومعطف لونه جملي
وجنه بنطلون اسود وسويت شرت وماسك
اوس /ايوه كده رجعتي لبسك تاني

 

 

جنه /نعمل اي بقا جو الفساتين دا مقرف
اوس قرب عليها /لا بس حلوه عليكي بس تلبسيها ليا انا وبس اي رايك
جنه بتوتر /اوس انا محتاجه
قاطعها اوس/انا سيبك براحتك اللي انتي عاوزاه ياله نخرج
طلعوا بره وبدأ يتمشوا سوا وقضوا يوم جميل
بقلم ندا الشرقاوي
🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷.
خديجه /بابي انا عاوزة انزل
يوسف بستغراب /تنزلي فين الساعه 10 بليل
خديجة بخنقه /معرفش حسه اني مخنوقه اوى عاوزة انزل
يوسف /طب اهدي هطلع اغير وانزل
خديجه برفض /لا لوحدي
يوسف بصعبيه /ازاي لوحدك
خديجه /ايوه لوحدي
يوسف /استغفر الله العظيم خديجه مالك طب خدي اخوكي

 

 

خديجه /مش عاوزه انا عاوزة اقعد علي النيل ولوحدي تسمحلي
يوسف /اسمحلك طب السواق
خديجه /انا اللي هسوق وطلعت لبست ادناء زيتي ونقاب مناسب وشوز ابيض
ونزلت
خديجه /مفاتيح العربيه
يوسف /اتفضلي ياخديجه مش عارف اول مره تعملي كده
خديجه /وانا مستغربه من نفسي بس مخنوقه واخدت مفاتيح فاتيح العربية وطلعت من الفيلا يوسف رن علي مالك
مالك /الو
يوسف /مالك محتاجك في حاجه مهمه فاضي
مالك بستغراب /اتفضل ياعمي
يوسف /خديجه طلعت لوحدها دلوقتى وبتقول مخنوقه ورافضه حد يتكلم معاها واو يروح معاها ومشيت من غير سواق وراحت علي النيل الوقت متأخر يابني وانا خايف عليها
مالك /طيب ياعمي انا هلبس وانزل اروح لها
وقفل مع يوسف وقعد يفكر اشمعنا خديجه عملت كده
ليه ولبس ونزل ركب عربيته ومشي

 

 

وصل عند النيل وكانت خديجه قعده وساكته خالص
كان أول مره يشوفها من زمان اوي اتمني لو يحضنها
خديجه بفرحه /مالك
مالك /خديجه بتعملي اي لوحدك
خديجه بشرود /تصدقني لو قولتلك معرفش
مالك /يعني اي
خديجه /يعني حسيت اني مخنوقه اوي ومش عاوزه اقعد في البيت ولقيت نفسي عاوزه اجي هنا
مالك /حسك متغيرة مش دي خديجة اللي بتتهرب مني مش خديجه اللي اول ما تشوفي تبعد
خديجه /معرفش اي حاجه يامالك ابعد زي ما كونت بعيد
مالك /انا بعدت علشان احميكي
خديجه بستغراب /تحميني من اي ان شاء الله.
مالك بحزن /احميكي من نفسي ياخديجه انا تعبت وانتي مش هتفهميني دلوقتي ممكن تقومي تروحي بقا
خديجة /لا واتفضل امشي من هنا عاوزه اكون لوحدي

 

 

مالك /قومي
خديجه /انا حره انت مين علشان تقولي قومي ياله امشي يامالك
مالك /قومي ياخديجه انا مانع نفسي عنك انتي لو
وسكت
خديجه /لو اي
مالك /مفيش عشر دقايق وتقومي وقعد جمبها
قعدت خديجه ومالك قاعد مش عارف يعمل اي وبعد مده اخيرا وافقت خديجه انها تقوم وروحت ومالك سلم علي يوسف ومشي
❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️
دخلت جنه الي المرحاض
وكان يوجد معاها شنطه
لبست الفستان
وتسللت من المرحاض دون ان تظهر وكانت مرتديه فستان قصير للغايه شفاف لونه ابيض يجعلها مثيره للغاية فهي ملكه علي عرشها وقفت أمام المرايا وأضافت بعض المساحيق التجميل البسيطه مكونه من روج يزين شفتيها التي تشبه حبه الفراولة الحمراه وذينت عيونها بالاينر الاسود
وخجلت من هيئتها فهي تخجل ان تظهر أمام اوس بهذه الملابس
دق الباب وكان اوس
اوس بقلق /جنه قفله الباب ليه
جنه من الداخل /احمم دقيقه بس
اوس /في اي بقالك ساعه قفله الباب عليكي مالك
بقلم ندا الشرقاوي
جنه /خلاص هفتح
وفتحت الباب واستخبت في الدولاب
اوس /ياجنه انتي بتلعبي ولا اى
جنه /اطلع بره
اوس /اطلعي الله يهديكي

 

 

وفتح الدولاب وكانت صدمه بالنسبه لاوس بالطبع
نظر إليها اوس يتفحصها بعيون جر*يئه بلع ريقه بصعوبه
اوس بدون وعي /انتي جميله اوى
وشدها من الدولاب خلاها في حضنه
جنه بتوتر /لا انا عاوزة اغير
اوس /تغيري اي بس انتي جميلة اوي اوى
جنه /اصل اصل
اوس /اصل اي ياجنه جنه انتي موافقه علي الخطوه دي انتي كبيرة مش لسه قاصر موافقه ولا لا
جنه بخجل /موافقه
قبلها اوس برقه يعاملها كأنها زجاج يخشى اي يتكس*ر او الماس يعامله برقه
واصبحت زوجته قولا وفعلا امام الله ❤️

 

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على (رواية أحفاد المنشاوي)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *