رواية رنين الأسد الفصل الثالث والعشرون 23 بقلم مجهولة
رواية رنين الأسد الفصل الثالث والعشرون 23 بقلم مجهولة
رواية رنين الأسد البارت الثالث والعشرون
رواية رنين الأسد الجزء الثالث والعشرون
رواية رنين الأسد الحلقة الثالثة والعشرون
في قصر الشرقاوي
أستيقظ أسد من النوم ولقي رنين نايمه علي صدروا العريض ‘أبتسم وقعد يتأمل في ملامحها ‘بعد مده أستيقظت رنين
رنين بابتسامه..صباح الخير
أسد بحب..صباح النور علي عيونك الحلوه ياقلبي
أبتسمت رنين ‘رنين..يلا نقوم نجهز هشان خلاص بكره رمضان كل سنه وانت طيب يا حبيبي
أسد..وانت طيبه يا حبيبتي بس مش عايز تشيلي حاجه تقيله ولا تعملي مجهود تمام
رنين.. تمام يلا نلبس
وقامت رنين وراحت علي الحمام اخدت شور ولبست وطلعت وكان أسد جهز
أسد..يلا
رنين بحب..يلا يا حبيبي
ونزلوا تحت وكان الجميع علي الصفره
أسد..صباح الخير
الشرقاوي..صباح النور يا ولدي
وراحوا قعدوا علي السفره
الشرقاوي..كل سنه وانتوا طيبين خلاص رمضان بكره
الجميع..وانت طيب يا جدي
زينب..يابوي عايزين حد من الغفر يروح يجيب طلبات عشان العزومه بكره
الشرقاوي..ماشي يا بنتي بعد الفطار هاندي علي حد من الغفر وابقي قوليلوا يجيب الي انت عايزاه
رنين..عزومه اه يا جدي
الشرقاوي..العزومه دي بنعملها كل اول يوم في رمضان بنعزم الفقراء والمساكين وكبار البلد
زين بضحك..وخال أسد وعيلته جايين النهارده وغمز لي أسد
أسد بضيق..اخرس يا حيوان
ضحك الجميع
رنين بأستغراب..هوا في اه
زين..النهارده تعرفي
الشرقاوي..خلاص يازين يلا كلوا
وبعد ماخلصوا الاكل قاموا البنات ولموا الصفره
………………………
في المطبخ
رنين وهيا بتقطع الخضره..صحيح هوا أسد أضايق ليه لما زين قالوا انوا خالو جاي هوا مش بيحب خالوا
ضحت زينب ‘زينب وهيا بتطبخ..لا هوا بيحب خالوا بس مش بيحب بنت خالوا
رنين سابت الخضره وقامت..وليه إن شاء الله
ضحك البنات عليها
رهف..أصلا نور بنت خالوا حاتم بنت كده ملزقه وبتحب أسد وكانت عايزه تتجوزا
رنين بغيره..دا بعنها إن شاء الله تبقا كده تقرب لي جوزي وانا هوريها
ملك..ايوا كده عيزاكي تبقي جامده
رنين بغرور..عيب عليكي صحيح أمال فين نغم
رهف بضحك..وخده طبق المش وقاعده بره عمال تاكل فيه
رنين بضحك..يخربيتها دا غلط هلي البيبي
زينب..نعمل اه يابنتي الوحم بقي وهيا اتوحمت علي بدري
دخلت نغم وهما بيضحكوا
نغم..بتكلموا علي صح
ملك..صح
رنين..يابنتي ارحمي نفسك كتر المش غلط علي البيبي
نغم بضحك..اعمل اه بقي كل ماشوفوا قدامي مقدرش اسيطر علي نفسي
زينب..طب تعالي ياختي اسلقي اللحمه
نغم..حاضر يا زنوب ياقمر انت
رهف بضحك..زنوب
نغم..اه زنوب وطلعت لسانها
زينب..ياربي معيا اربع أطفال هنا
………………………
في جناح أسد
كان أسد قاعد بيشتغل علي اللاب توب ودخلت رنين
رنين..أهلا
أسد باستغراب..اهلا!
راحت رنين قعدت جمبوا
رنين بغيره..إنت بتحب نور
ضحك أسد
رنين..وبتضحك ليه
أسد.. عشان مكنتش متوقع تسأليني السؤال ده اكيد لا مش بحبها ولا عمري هحبها نور زي رهف بضبط
رنين..بس هيا مش بتعتبرك اخ ليها
أسد..تعتبرني زي ماتعتبرني انا مافيش وحده بتملي عيني غيرك انت
رنين..بجد يا أسد
أسد..بجد يا عيون أسد وقبله.ا قب.له طالت لوقت وابتعد عنها لي احتيجها لي الهواء
قامت رنين مسرعه علي الحمام خدت ليس ودخلت تاخد شور
أسد بضحك..مجنونه وربنا
بعد وقت خبطت الخدامه ‘راح أسد يفتح ليها
الخدامه..أسد بيه الشرقاوي بيه بيقولك إن خال حضرتك وصل
أسد.. تمام روحي انت وانا نازل
وقفل الباب ودخل لبس وطلع خبط علي باب الحمام
رنين وهيا بتغسل شعرها..ايوا
أسد..رنين انا نازل خالي وصل
رنين بغيره..تمام وانا نازله وراك
أسد.. تمام
ونزل أسد تحت
……………………………….
تحت في الصالون
نزل أسد وأول وا نور شافتوا راحت حضنتوا
نور..أسد حبيبي وحشتني خالص
أسد..أحم وانت كمان وبعدها عنوا وراح سلم علي خالوا ومرات خالوا
أسد..أزيك يا خال وحشني جدا
حاتم..وانت كمان يا أسد ولله كل سنه وانت طيب
أسد بحب..وانت طيب يا خال
صفيه مرات خال أسد.. أزيك يا أسد وحشني يا بني
أسد.. ازيك يا أمي وحشاني ولله
صفيه بحب..وانت كمان يابني أمال فين عروستك
نور بغل..اه صحيح هيا فين
أسد..رنين نازله اهي
الشرقاوي..يلا يا جماعه الغدا جاهز
حاتم..يلا ياحج
وراحوا قعدوا علي السفره
……………………
علي الصفره
حاتم..ازيك يا مالك انت وزين
مالك..الحمد لله بخير يا خال
زين..وحشني ولله يا خال
حاتم..وانت كمان يابني
صفيه..انهي واحده مراتك يا مالك انت وزين
مالك وهوا ماسك ملك من وسطها..دي يا مرات خالي ملك مراتي
راحت ملك سلمت علي خالوا ومرات خالوا
صفيه..ما شاء الله زي القمر يابني زين ما أخترت يابني
زين بمرح..ودي مراتي يا خالتي نغم
راحت نغم سلمت عليهم
صفيه.. ما اء الله مرات زي فلقه القمر
زين..طبعا مش مراتي
نور بغرور..أهلا
ملك ونغم بنفس الغرور..اهلا
ملك بهمس..هيا مالها دي
نغم..معرفش انت مش شايفه كميه الميكب إلي حاطاها ولا لبسها إلي بيفضخ اكتر ما بيستر
ملك..شكلها مش هتجبها لي بر
نغم..ربنا يستر
………………………………
في جناح أسد
طلعت رنين من الحمام وكانت ريحتها زي الورد
راحت رنين غرفه الملابس
رنين..طب أنا البس اه دلوقتي انا لازما ألبس حاجه اخليها تتفرس ‘اه صحيح نسيت
وراحت ناحيه الدولاب وطلعت بوكس وطلعت منوا ميني دريس شيك جدا
رنين..ياه دا انا نسيتوا خالص ‘وراحت ليبستوا وخرجت سرحت شعرها وعملتوا كعكه فوضويه ونزلت منوا كذا خصله وكانت جميله جدا وحطت ملمع شفايف بسيط جدا
رنين..يالهوى لما أسد يشوفني ربنا يستر
ونزلت رنين
يتبع…
- لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
- لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على (رواية رنين الأسد)