روايات

رواية الانتقام الحلو الفصل الثالث والعشرون 23 بقلم سارة محمود

رواية الانتقام الحلو الفصل الثالث والعشرون 23 بقلم سارة محمود

رواية الانتقام الحلو البارت الثالث والعشرون

رواية الانتقام الحلو الجزء الثالث والعشرون

الانتقام الحلو
الانتقام الحلو

رواية الانتقام الحلو الحلقة الثالث والعشرون

حازم ومعتز قبضو علي حسام وحمزه قرر يعرف لينا مالها يلا يكمل+اسفه للتاخير بس كنت تعبانه ومش لقيه افكار
————-
في فيلا مراد
حمزه…. ازيكم يا جماعه (مراد،ساندي،محمود،ناردين)
الباقي… الحمد لله بخير
مراد….ايه اللي جالك ياض
حمزه…. اله جي لبنت خالتو وخالتي
مراد بغضب…. ولااا يعني ايه جي لبنت خالتي
حمزه ببرود….. اهدي يعم الي، ينفع اطلع ل لينا
مراد… ليه
حمزه… هذاكر ليها ديناميكا
مراد.. ان كان كده ماشي
وبالفعل طلع حمزه لغرفه لينا من غير ما يخبط وقفل الباب وراه بالمفتاح
لينا بخضه… انت بتعمل ايه هنا اطلع بره
حمزه ببرود… جاي اذاكر ليكي ديناميكا يا حبيبتي
لينا… حبك برص اعمي اطلع برا
حمزه بغضب وبيقرب منها لحد ما وقعت علي السرير وهو قعد علي السرير ومسكها بقوه وخلها تقعد علي رجله ذي الاطفال
حمزه…. بت انتي اثبتي بقا علشان مش ازعلك
لينا… حمزه وحيات امك سبني
حمزه… بشرط
لينا…. ايه هو
حمزه… ايه الماضي بتاعك
لينا بدموع… بلاش ونبي
حمزه بغضب… لينا اتكلمي
لينا بدموع… ح حاضر
حمزه… قولي يا قلبي
لينا بدموع… انا ديما كنت عايشه مع بابا و ماما برا مصر بس ديما بابا مشغول بشغله والشركات وماما بالشوبنج والخروجات والحفالات وانا عندي 10 سنين كانت سيباني مع الداده بس الداده دي كانت شريره وبتضربني جامد و بتقولي لو حكيتي حاجه لحد مش هتاكلني وهتحبسني في المخزن وفي يوم واهلي مش هنا ابن الداده جه وشافني وحاول يقرب مني وكان ديما يحاول يلمسني وفي يوم وانا عندي 13 سنه حاول يغتصبني بس مراد اللي انقذني واكملت بدموع وبابا وماما مش صدقوني ومن اليوم ده وانا عايشه‍ مع جدي ومراد وفضلت تبكي
حمزه بغضب يحاول كتمانه…. خلاص خلاص يا قلبي كله انتها انا هكون جمبك بس ليه بعدتي عني يا لي لي انا كنت بموت من غيرك
لينا… لاني خفت تكون بتلعب بيا
حمزه…. انا بعشقك بجنون وعمري ما هلعب بيكي يا لي لي وبيبص لقاها نامت قام حطها علي السرير ونزل تحت
في المحكمه
——–
القاضي….. حكمت المحكمه بحكم الاعدام علي المتهم حسام الحديدي بتهمت القتل وتهريب المخدرات وذالك في يوم **** الموافق شهر***
بعد مرور اسبوع
————
ساندي…. ايه رايك في الفستان ده
مراد…. ضيق اوووي وكمان ضهرك باين
ساندي…. اوف اوف ده خامس فستان مش بيعجبك
مراد….. يا حبيبتي انتي قمر في كل حاجه والناس هتبص عليكي علشان كده مش عارف اختار ايه يخفي حلاوتك دي
ساندي بحب…. وانت كمان قمر في كل حالاتك يا قلبي
في غرفه لينا
———–
لينا وهيا بتتكلم في الفون….. حاضر يا حمزه والله مش هلبسه خلاص فهمت بقااا
حمزه…. بت انتي متعصبنيش ازاي واحدة عندها 18 سنه بالحلاوه دي كلها يخربيتك
لينا بضحك…. اوعااا التطبيل طب هقفل علشان هلبس سلام
حمزه…. سلام يا قلب حمزه

 

 

 

في غرفه من غرف اگبر فنادق القاهره تتجهز همس ف اليوم حفل زفافها من حازم
——————
تقف همس بفستانها الابيض الجميل تضع اخر لماسات من الميكياج الخاص بها فكانت ملكه جمال وتساعدها ساندي ولينا وكانت ساندي ترتدي فستان باللون السماوي طويل و ازرع الفستان من الشيفون وكانت تضع ميكياج خفيف وكانت لينا ترتدي فستان يصل للركبه ويكمله عدده من طبقات الشيفون وبعد ان انتهي الفتيات من التجهيزات اتي اخو همس ليصتحبها الي زوجها حازم
في الحفل
——–
الذي يجتمع فيه جميع رتب الشرطه ورجال الاعمال ينتظرو العروسان
تنزل من علي السلم همس بصحبت اخوها وخلفها ساندي ولينا واسفل السلم يقف حازم برفقه مراد وحمزه و منهم من يستلم حبيبته او زوجته
حازم بوقاحه…. ايه القمر ده بقي الوتكه دي هتبقي ليا انا بس ده احنا هنخريها وبيغمزلها
همس بخجل…. حازم اسكت واللي والله الغي الفرح
حازم… تلغي مين يا روح امك ده انا بقالي 2سنين مستني اللحظه دي
همس… وانا كمان
حمزه…. انتي يومك اسود مش انا قلتلك مش تلبسي الفستان ده
لينا… والله يا حمزه التاني ادلق عليه قهوه وباظ
حمزه… يا سلام مطلبتيش غيره ليه
لينا بدلع… خلاص بقا يا قلبي وتعاله نرقص
حمزه… بلاش دلع دلوقتي وحيات امك علشان معملش حاجه مش تعجبك
لينا بضحك…. خلاص خلاص يلا نرقص
ويدأ كل كابلز يرقصو سلو
ساندي…. مراد عاوزه اقولك حاجه
مراد…. اتفضلي
ساندي بفرح… انا حامل يا مراد
مراد…. مش وقته هزار يا حبيبتي
ساندي…. مش بهزر انا بجد حامل في أسبوعين
مراد بصوت عالي وهو بيشيل ساندي….. هبقي اب يا جماعة هبقي اب
ساندي بضحك…. نزلني وبطل هبل
كلهم الحاضرين سقفو وبركو للعرسان ولمراد وساندي وانتهي الحفل
بعد مرور 9شهور في غرفه مراد
—————
ساندي…. مرااااااد الحقنااااااااي اعااااااا بولااااد
مراد بخضه….. ايه في ايه يا حبيبتي
ساندي……. بولد بااااولد نادي ماما وخالتو
مراد….. يا حبيبتي اتهدي بقاا بقالك شهر بتصحيني كل يوم من النوم وتقولي بولد
ساندي… مرااااااد طلقنااااااي انت منك لله مااااااما خاااالتو
ناردين ونرمين….. في ايه
ساندي… انا بولد
نرمين… متشوفي بنتك يا ناردين بقالنا شهر قادين معاكم بسبيها كل يوم وفي نفس الساعه بولد وفي الاخر بيكون مغص وخلاص
ناردين…. يا حبيبتي لسه اتبقي اسبوع وتولد
ساندي…. والله بولد اعاااااا
مراد.. احيه باين عليها بتولد قومي بسرعه نروح المستشفى
في المستشفي
———–
ساندي نايمه علي الترولي…… اعاااا همووووت منك لله يا مرااااااد انت السبب طلقنااااااي طلقنااااي
مراد…. حاضر يا حبيبتي هطلقك بس تقومي بالسلامه
ساندي…. الحقوناااي ده هيطلقناي عادي كنت عارفه انك مش بتحبني كنت حاسه
مراد للدكتور….. اديها البنج وخليها تخرص بقا
بعد ساعه في غرفه ساندي
———

 

 

ساندي بنوم… فين ابني
محمود…. اهو
احمد… وانا معايا التاني
ساندي.. ازاي انا كنت حامل في واحد التاني جه منين
حمزه…. طلعتي حامل في تؤام يختي
مراد وهو بيطبع قبله علي خدها…. مبروك يا قلبي بقي عندنا ولد وبنت
ناردين… الف مبروك يا قلب ماما هتسميهم ايه
ساندي ومراد… رزان وشريف
بعد 6سنين
———-
في غرفه في الفندق
حمزه….. اخيرا بقالي 6سنين مستني اللحظه دي
مراد….. وقال ايه هذاكر ليها ديناميكا ده انت مش سالك
حمزه بضحك… والله يا بروو كنت بذاكر ليها فعلاً واهو بقت مهندسه قد الدنيا
مراد…. ربنا يديمكم لبعض
شريف و حازم… احنا جهزنها كل حاجه
مراد… شاطر يا قلب بابا، شكرا يا حازم
في غرفه لينا
———
لينا…. انا فرحانه اوووي يا ساندي
ساندي…. وانا كمان يا قلبي
رزان.. ماما ماما ممكن تلبسي ده
ساندي…. بس ده فستان فرح
مليكه (بنت همس) ونبي يا طنط عاوزه اشوف مين احلي انتي ولا ماما
لينا… يلا يا ساندي
بعد زن كتير ساندي لبست الفستان الاوف وايت وكانت ذي الاميرات ومع الميكب اللي كان حطاه كانت جميله طلعت من الاوضه ملقيتش حد وفجأه سمعت صوت صريخ شريف ورزان
ساندي يخووف… ولادي فين وقامت مشت ورا الصوت لحد ما وصلت للمصدر والنور رجع لقيت الكل متجمع و مراد لابس بدله وفي ايده بوكيه ورد احمر وبيقرب منها وبيركع علي رجله وبيقول احنا اتجوزنا في ظروف غريبه ومش عملنا فرح علشان كده جتلي الفكره دي
شريف… فكره ايه اللي جتلگ ده انا صاحب الفكره قول الحقيقه واللي والله اخليها ترفض واتجوزها انا
مليكه… لا انت هتتجوزني انا
شريف بغمزه… اكيد يا قمر
مراد بيمثل الغضب ممكن اكمل ولا ابه
شريف… اكيد طبعا يا كبير
مراد… هاا تقبلي تتحوزيني
ساندي… اكيد
مراد قام حضنها ولو فيها
حمزه بغضب… ها يخويا خلصت ولا ايه انجز بقاا حرام عليك
احمد… في ايه ياض بقالك 7 سنين مستني مجتش علي دقيقه
حمزه… ولا ثانيه وشد ايد لينا يلا بختي وراح للمأذون يلا يا عم الشيخ دول يومهم طويل
بعد انتهاء الحفل
في غرفه لينا وحمزه
—————
لينا… انت بتقلع ليه
حمزه بخبث… هنذاكر دناميكا
لينا…. احم انا مش بهزر
حمزه وهو بيقرب…. ولا انا
وبس كده يا مراد ديه قصت جدك مراد وجدتك ساندي وبعدين انا اتحوزت مليكه ذي مانا كنت واعدها وانا صغير وعمتك رزان اتجوزت زميلها في الشغل وجابت ساندي و لينا وحمزه خلفو ليليان اللي هيا مرات عمك احمد

تمت.

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *