رواية شيطان المافيا والبريئة الفصل الثاني 2 بقلم ندى علي حبيب
رواية شيطان المافيا والبريئة الفصل الثاني 2 بقلم ندى علي حبيب
رواية شيطان المافيا والبريئة البارت الثاني
رواية شيطان المافيا والبريئة الجزء الثاني
رواية شيطان المافيا والبريئة الحلقة الثانية
فاتن بصدمه :فييييين
حور راحت عليها وباست ايدها :ماما انتي عرفه انا تعبت قد ايه علشان اوصل للقب دكتوره بس ودلوقتي الفرصه قدامي بلاش تحطمي حلمي يا ماما ارجوكي انتي مش واثقه فيا
فاتن بدموع :انا وثقه فيكي وعرفه انك تقدري تحمي نفسك كويس اووي لكن انا مش متعوده علي بعد وحده فيكو
سلمي :ماما سيبي البت تروح تكمل علامها دي سنه مش راحه العمر كله
فاتن :خليكي في حالك يا ام لسانين
حور بعياط:ماما علشان خطري وفقي
فاتن:هتخدي بالك من نفسك كويسه
حور بتمسح دموعها بكف ايدها :وعد وعد وعد وحضنت امها
فاتن :هتمشي امتي
حور :العميد قال انا واتنين هنمشي بكرا بليل
فاتن:وانتي تعرفي الاتنين دول مين
حور :لأسف لاء بس اكيد هتعرف عليهم اروح اجهز شنطتي بقي ودخلت علي غرفتها جري
………………….
في قصر الفهد
كان بياخد شور في الجناح بتاعه وطلع ولفف فوطة علي وسطه وفي شعر خفيف في صدره لقي الباب بيخبط
الفهد :ادخل
سالم :في خبر
الفهد بص ليه بتركيز :خير
سالم بخوف:مخزن من المخازن اتفجر
فهد بغضب :انت بتقول ايه ازاي دا حصل والحراسه اللي كانت عليهم فين
سالم :كلو مات مفيش حد عايش والبضاعة كلها ضاعت في التفجير
فهد عينه اسودت بغضب:جاك الكلب هو ورا كل اللي بيحصل
سالم :اعلم عليه
فهد :لاء دا بقي هتسيبو ليا عاوز اسهر عليه لوحدي المهم امن المخازن الباقيه وكتر الحراسه وجهز العربيه هنروح نسهر
سالم :اي اوامر تاني
فهد:لاء
سالم خرج وفهد فضل يفكر
فهد بغضب :ان مخليتك تنسي الساعه اللي جت فيها علي الدنيا مبقاش اكبر رئيس عصابة مافيا في العالم يا جاك الكلب ولبس بنطلون جنز اسود وقميص اسود وفتح اول زراير وسلسله جلد لبسها علطول وكوتش اسود جلد وسرح شعره الطويل ورش برفان عليه ونزل في قامة اناقته
سعاد رئيسه الخدم :سليم بيه هو فهد بيه ناوي ياكل ايه النهارده علشان محدش عرفني الصراحه
سليم :طيب ما تطلعي تساليه بنفسك
سعاد بخوف شديد :يابيه انت عارف ان انا مفيش اي حد يقدر يكلمه وانا بصراحه بخاف منه
سليم بضحك :المهم هو هيطلع النهارده مش هياكل في البيت
سعاد براحه :الحمد الله تمام شكراً ودخلة المطبخ تاني
الفهد نزل :العربية جهزه
سليم :جهزه وسالم هيتولي توصيلك
الفهد سابه ومشي راح الجنينه وواحد من البودي جارد فتح الباب بتاع العربيه والفهد ركب وسالم انطلق بسياره علي اقرب نايت كلب
………………….
في منزل حور
حور بتلم هدومها في شنطه كبيره وبتاخد تيشرت رجالي وتشم فيه بقوة وبدموع
حور بدموع :الله يرحمك يابابا وبعدين بتخلص كل حاجه وتستسلم لنوم عميق براحه
………………………
في النايت كلب
الفهد قاعد علي احسن طربيزة في المكان والحر*يم بتبص عليه بقوه ونفسهم يقربو منو حتي ولكن خوفهم ورعبهم الشديد منه بيمنعهم
فهد بص علي بنت كانت لبسه لبس يكشف اكتر ما يداري بص عليها بشمئزاز وسحبها من ايدها وراه والبنت بقت مش مصدقه نفسها ان الفهد اختارها
الفهد ركب العربيه والبنت ركبت جنبه
سالم بص عليه في المرايا:هنطلع علي فين يا زعيم
فهد بص علي جسم البنت بوقاحه :نطلع علي شقة المنتزه
سالم :انت تأمر وانطلق بالسياره علي شقة المنتزه
………………………..
في الصباح في منزل حور
حور صحت لقت امها مجهزه الفطار
حور وهي بتفرك عيونها :صباح الخير ياماما
فاتن:صباح النور يا حببت امك يلا اعدي افطري
حور قعدت تفطر
فاتن :هتمشي النهارده
حور :ايوا هروح النهارده بليل
فاتن :هنيجي نوصلك المطار
سلمي :عرفه يا حور لو مجبتيش الحجات اللي انا طلبتها مترجعيش احسن
فاتن :وانتي طالبه ايه يا ست الحسن
سلمي بتوتر:دي شويه حجات قليله مش كتير يعني
حور بغيظ :لا لا كتير مين قال الكلام دا والباب خبط
حور :خليكو هفتح انا وقامت فتحت
حور ببتسامه :ادخلي ازيك يا خاله امينه
امينه :ازيك يا حور عملة ايه يا حببتي سمعت انك مسافره النهارده
حور :ايوا الجامعه طلبتني انا و3 بنات هنروح نكمل اولي في ايطاليا
امينه :تروحي وترجعي با حببت قلبي
حور :يارب يا خاله يارب
فاتن :اعدي افطري يا امينه
امينه :لاء فطرت قبل ما اسماعيل ينزل يروح الشغل
حور :ماما هدخل اذاكر شويه
فاتن :ومين هيلم السفره
حور بغيظ:ماما عندك سلمي خليها تلمها معاكي
سلمي :سلمي مين يا اخ انا ورايا درس سلام
حور :اه يا واطيه ماشي مردوده يا سلمي الكلب وبداءت في لم السفره
………………………..
في شقه في المنتزه شقه يبان عليها الرقة والروعه كبيره كان نايم الفهد عاري الصدر وبنت نايمه جنبه
الفهد بدء يفتح عينه وبص علي البنت اللي جنبه بغضب
الفهد بغضب :انتي يابت ايه اللي مخلكي هنت لحد دلوقتي مش قلت اصحي متكونيش موجوده
البنت بمياعه :ياباشا انا معاك اهو علشان لو احتجت حاجه
الفهد بقرف:مشكلتي مبرجعش في كلامي وطلع المسد*س وضر*ب البنت بنار حقي*ره ومسك فونه
الفهد :الو سالم تعالي خد جثة البت دي وارميها في اي مكان حرام عليها الدفن متستحقش
سالم :حصل يا زعيم ربع ساعه واكون عندك
فهد قفل الفون واخد شور سخن وطلع لبس هدومه كان سالم اخد الجثه ونظف المكان
فهد لبس هدومه واخد السجاير والفون والسلا*ح ونزل علي تحت سالم فتح باب العربية والفهد ركب
سالم :علي فين دلوقتي يازعيم
الفهد :اطلع علي المخزن
سالم :تمام يا زعيم
الفهد :فين سليم
سالم :موجود عن المخزن
الفهد شاور بأيده انه يطلع وسالم طلع علي المخزن
………………………
في اليل في مطار القاهره
حور بدموع :خلي بالك من نفسك يا ماما وحضنت امها
فاتن بدموع :وانتي كمان خلي بالك علي نفسك يا روح ماما
سلمي :خلي بالك علي نفسك واوعي تنسي الطلبات
حور :مديه واطيه وحضنت اختها بحب يلا انا لازم امشي علشان كدا هتأخر علي الطياره ومشيت حور مع دموع امها عليها
………………..
في مخزن كبير في ناس كتير متربطين
سليم :بتفكر في ايه يا زعيم
الفهد بص ليه بصه
سالم :عارف البصه دي
الفهد :هيفجرو الجامعه النهارده
يتبع …..
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة جميع فصول الرواية اضغط على (رواية شيطان المافيا والبريئة)
متابعه رؤؤؤعه بجد