روايات

رواية ليست أختي الفصل الثالث 3 بقلم نور محمود

رواية ليست أختي الفصل الثالث 3 بقلم نور محمود

رواية ليست أختي البارت الثالث

رواية ليست أختي الجزء الثالث

ليست أختي
ليست أختي

رواية ليست أختي الحلقة الثالثة

سيد : واحنا سألنا الدكتور وقال انك اديتني علاج مختلف
علي :(اخ للفتاة ): انت لسه هتتكلم معاه ده لازم يمو*ت
رفع علي سلا*حه في وجه هيثم
استنى عندك : كان ذلك صوت الشرطي الذي اتى عندما ابلغ عمر عن تواجد هؤلاء الناس ويدعى حسن
حسن : نزل سلا*حك حالا…..اقبضوا عليهم
تم اخذهم لقسم الشرطة
حسن : ممكن افهم في ايه
سيد : يا سعادة الباشا انا بنتي كانت تعبانة من يومين اخدتها للدكتور وكتبلها علاج نزلت اشتريه من صيدلية الاستاذ ده اداني علاج غلط (ببكاء) وبنتي ما*تت
هيثم : انا ماليش. دعوة انا اديتة العلاج اللي في الروشتة مجبتش حاجة من عندي
علي : لما انت مش غلطان والدكتور مش غلطان يبقى احنا اللي غلطانين عشان وثقنا في شوية ***** زيكم
هيثم بعصبية : انا مسمحلكش تتكلم معايا كدا انا دكتور محترم
حسن : بس انت وهو الطب الشرعي هو اللي هيحكم ….يا عسكري خد الاستاذ على الح*بس
علي بصدمة : انت هتحب*سني انا وتسيبه
حسن : هو كمان هيحب*س بس اكيد مش معاك في نفس الزنز*انة انت ممكن تقت*له جوا
سيد : وابني يتحب*س ليه من اساسه
حسن : عشان كان ماسك سلا*ح بدون ترخيص
اخذ العسكري علي وبقي هيثم وعمر
هيثم : يا باشا انا والله متأكد اني اديته العلاج المكتوب في الروشته انا عمري ما غلط ابدا
حسن : انا مصدقك
هيثم : مصدقني ؟!!؛ ولما مصدقني انا هنا ليه
حسن : مصدقك وفي نفس الوقت عاذر علي
هيثم : انا مش فاهم حاجة
حسن : هفهمك انا اختي ردوا ما*تت من سنتين بسبب غلطت دكتور وبردا كان عايز يلبسها للصيدلي بس الطب الشرعي اثبت ان الغلط من الدكتور واتوقف عن العمل
هيثم : طب انا هعمل ايه
شخص : انا اقولك هتعمل ايه
هيثم : انت مين اساسا
الشخص : انا هعرفك بنفسي بس على انفراد
هيثم : انفراد ايه انا اعرفك يا عم انت
الشخص : انا معايا دليل برأتك
عمر : اقعد معاه وشوفوا عايز يقول ايه بعد اذنكم
حسن : معاك ربع ساعة بس
هيثم : ادينا بقينا لوحدنا اتفضل قول اللي عندك
الشخص : انا عبدالله

 

 

هيثم : اهلا وسهلا وبعدين
عبدالله :انا هخلي الطب الشرعي يقول ان الغلط من الدكتور مش منك
هيثم : ليه
عبدالله : عشان انا عارف ان الغلط مش منك والا من الدكتور
هيثم : ده اللي هو ازاي
عبدالله : انا اللي عملت كل ده
هيثم بصدمة : انت ؟؟ليه؟ انت تعرفني اصلا
عبدالله :انا اعرفك من زمان اووي المهم قولت ايه
هيثم : ايه المقابل
عبدالله : هتمضي على الشيك ده
هيثم بعد ما قرأ الرقم الذي في الشيك: كان ؟!!! انا لو اشتغلت عمري كله مش هقدر اجمعه
عبد الله : مش هطلب منك تسدده بس هطلب منك حاجات تاني
هيثم بتوجس : حاجات زي ايه
عبدالله بضحك : ما تخفش مش هطلب منك حاجة تأ*ذيك
هيثم : وانا ايه اللي يضمنلي
عبدالله : مفيش ضمانات انت كدا كدا هتتحب*س ومستقبلك هيضيع ده غير السيد الوالد اللي معندوش غيرك ممكن يمو*ت بحسر*ته عليك
هيثم : انا موافق بس الموضوع ده بابا برا عنه
عبدالله :اتفقنا امضي
وقع هيثم بتردد
عبدالله : كلها كام ساعة وتخرج
هيثم : انا معرفتش انت مين
عبدالله : لسه هنتقابل كتير وهنتعرف
حسن : وقتك خلص
عبدالله : وانا خلصت سلام يا دكتور
عمر : ايه اللي حصل
هيثم بشرود : ولا حاجة
حسن : يا عسكري خده على الحب*س
هيثم : عمر ارجع للصيدلية ولو بابا سأل عني قوله اني في مشوار وراجع اخر النهار
عمر : ولو ما رجعتش
هيثم : هرجع
العسكري: قدامي
عمر بعدم فهم : هو في ايه
حسن : مش عارف
عمر : بعد اذنك
عاد عمر للصيدلية ولحسن الحظ لم يلتقي باحمد والد هيثم مر الوقت بطئ جدا واثبت ان الفتاة ما*تت بسبب سكته قلبية وليس العلاج هو السبب خرج هيثم وعاد لمنزله استقبله عمر
عمر : هيثم انت خرجت امتى وازاي
هيثم : الطب الشرعي اثبت ان البنت ما*تت بسكته قلبية
عمر: الحمد لله ربنا ستر يالا اطلع ارتاح ومتنزلش تاني النهارده انا هقف في الصيدلية
هيثم : انا. فعلا محتاج ارتاح بعد اذنك

 

 

 

احمد : اتأخرت كدا ليه يا ابني
هيثم : معلش يا بابا كنت محتاج اقعد لوحدي شوية
احمد : المهم انك بخير
هيثم : الحمد لله بعد اذنك هدخل انام
احمد : مش هتتعشى ده عامل الاكل اللي بتحبه
هيثم : تسلم ايدك مش هقدر اكل
احمد : خلاص ادخل خد شور ونام
هيثم : تصبح على خير
احمد :وانت من اهله
في مكان اخر
عبدالله : كله تمام
مجهول : مضى على الشيك
عبدالله : ايوا بس احنا عارفين انه مستحيل يقدر يدفع المبلغ ده ليه نعمل كدا
المجهول :وانت مين قالك اني هطلب منه يدفع حاجة
عبدالله : اومال هتعمل ايه بالشيك ده اذا كنت عايزة يتحب*س هو كان هيتحب*س فعلا
المجهول : انا مش عايزة يتحب*س انا عايزة يتعذ*ب عايزه يتنمنى المو*ت ولا يناله ابدا
عبد الله : طب ليه ده المفروض انه اعز واحد عندك المفروض تحارب الدنيا كلها عشان بس راحته
المجهول : ههههههه اعز واحد ده انا عمري ما كرهت حد قده
عبدالله : ليه ده يبقى …
المجهول بقوة : اخر*س مش عايز اسمعها و ياريت متخلش في اللي مالكش فيه انت ليك شغل ومرتب اكتر من كدا في الف غيرك يعمل اللي انت بتعمله واتفضل يالا على شغلك
عبدالله بخو*ف : حاضر
خرج عبدالله
المجهول : زي مابعدتك عن حبيبة القلب هند هبعدك عن كل حاجة بتحبها لسه اللعب ما بدأش والتقيل جاي ورا
مر الأيام في اختفاء تام لعبدالله وشرود كبير من هيثم ظن الجميع انه بسبب انفصاله من هند
في احد الايام كان يجلس بشرود في الصيدلية
عبدالله : مساء الخير
هيثم بغضب : مساء ايه انت اختفيت فين
عبدالله اهدى بس ده بدل ما تقول اهلا وسهلا
هيثم بنفاذ صبر : اخلص وهات مم الاخر انت عايز من ايه
عبدالله : ده الشيك بتاعك
هيثم : ماله
عبدالله : بص يا سيدي انت مطلوب منك ت*****

يتبع…

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *