رواية عذاب الحب الفصل الواحد والأربعون 41 بقلم يارا علاء
رواية عذاب الحب الفصل الواحد والأربعون 41 بقلم يارا علاء
رواية عذاب الحب البارت الواحد والأربعون
رواية عذاب الحب الجزء الواحد والأربعون
طرواية عذاب الحب الحلقة الواحدة والأربعون
🌳الضاابط :حضرتك مطلووبه لبيت الطااعه
قدر ضحكت بمسخره😂 :لكن أنا مش متجوزه أنا مطلقه إزاي مطلووبه لبيت الطاعه بقى
زين :ومين اللي طلقك بقى
الضاابط معاااكي حاااجه تثبت اللي بتقووليه
هنا قدر خرجت لهم ورقه الطلاق
😒الضابط خد منها الورقة وقراءها إيه دا يا مدام دي قسيمة جواز
زين :مفيش بني آدم على وجه الأرض يقدر يووقف في وشي حتى توقفي في وشي أنتي يااا مراتي
الضاابط :لو سمحتي يا مداام أنتي مطلووبه لبيت الطااعه هتيجي معاانا
زين :هتيجي ولا وبص على مراد على القسم على طوول
قدر كاانت بتبصله بغضب 😠
الضاابط : إيه يا مدام
أياااس : مدام قدر مش مستاهلا كل دا روحي بيتك وبعدين أتفااهموا هناك
😒مراد راح لقدر :قدر متخليش حد يأثر عليكي متخاافيش أنا في ظهرك
زين كان بيبصلها وعاارف ردها
قدر بألم :هلبس واجي
زين : شكراً يا حضرت الضابط تماام كدا
الضابط : إحنا بالخدمه يا زين بااشا
خرج الضابط
مرااد : أنت كده بتخليها تكرهك يا زين
زين :هي تبعد عنك وكل حااجه هتتحل لوحدها
مراد بمسخره :يمكن
😠قدر خرجت ومعااها أبنها آسر
قدر وهي غضباانه : أنا جاااهزه
زين لبس نظارته :هه يالا
ركبوا العربيه وسااق في صمت
زين :مش هتقووولي حاااجه
قدر فضلت سرحاانه إزاي عرف مخططها
زين :أكييد محتااره أنا كشفت لعبتك إزاي أنا أقولك
💟فلاش بااك
بعد ما خرج زين من عند قدر قررت إنها فعلاً تطلق منه ولأنها عارفاه لا يمكن يطلق بسهووله كانت تعرف سلمى مديرة مكتبه وقعدوا مع بعض أكتر من مره ضربت عليها
الوووو 🤳
سلمى : أهلاً مين معايا
قدر : أنا قدر يا سلمى إيه نسيتيني
سلمى : لأ يا حبيبتي علي البال
قدر :لو طلبت منك خدمه تعمليها
سلمى : إذا قدرت عنيا ليكي
قدر : سلمى أنا دلوووقتي بمشااكل مع زين وسايبه البيت ومش قاابل أنه يطلقني خالص..وأنا عايزه أطلب منك خدمه عارفه إنها صعبه لكن أنا مليش غيرك بعد ربنا دلوووقتي
🤳سلمى : أتكلمي يا قدر عايزه إيه
قدر :عايزااكي تخلي زين يوقع على ورق الطلاق
سلمى :مستحيل دي خياانه أنا مستحيل أعمل كده
قدر بعد إصرار منها على سلمى قررت تسااعدها
لكن رووسان خطيبها كان سمع كل حااجه
سلمى
سلمى أتخضت في إيه يا روسان خضتني
روسان بغموض : أنتي كنتي بتكلمي مين
سلمى أرتبكت : أنا أنا مبكلمش حد
🌹روسان : أنا سمعت كل حااجه دي مرات زين مش كده
سلمى أتنهدت : أيوه
روسان :طيب عايزه إيه من غير كدب
سلمى :عايزاني أخلي زين يمضي على ورقة طلاق لكن بدون ما يعررف يعني من ضمن الورق اللي بيمضي عليهم
روسان : أوعي تقووليلي إنك فعلاً هتعملي كده
سلمى بإرتباك :هي هي صعبت عليا
🎋روساان مسكها من درااعها :بكره من الصبح تقوولي لزين كل حااجه حصلت أوك
سلمى :حاااضر وهي بتعيط
روسان : أهدي مفيش حااجه لكن أنا أستغربت إنك ممكن تعملي كده مع زين أنتي بقاالك كتير بتشتغلي عنده
سلمى : أنا أسفه
تاني يوم راحت سلمى وقاالت كل حاجه لزين
زين ضحك😂 :عااال قوووي كده هنلعب علي المكشووف
سلمى :يعني إيه
زين :يعني هتعملي اللي قالتلك عليه وأنا هقوولك تعملي إيه بعدين
💟سلمى فعلا كلمت قدر وخدت منها وراق الطلاق
ووقع عليهم زين
زبن : أنا وقعت على الورق تديه ليها في بيتها لمى أنا أقوولك علي المعاد وتتأكدي هي هتحطه فين وتنسي موبايلك عندهم في نفس الأوضة ولمى تجي تخررجي تفتكري أنك نسيتي المووبايل ترجعي تجبيه وباي حجه خليها تسيبك لوحدك بدلي الورق اللي معااكي بالورق دا
وأنا هتصررف بعدين أوك
سلمى بدمووع :لكن كده قدر عمرها ما هتساامحني
زين : وإذا عملتي العكس أنا برضوا عمري ما هساامحك
سلمى :حااضر يا فندم
وفعلاً عملت سلمى كل حااجه ويدووب سلمى خرجت كان زين بإنتظارها تحت جه أياااس ورااحوا لقدر
🌹باااك
قدر كاانت بصااله بكره
زين :نظرراتك دي ما تهمنيش ووقف العربيه ومسكها من درااعها وواللهي على الالم الي حسيته في الاياام الي غبتي عني فيها لأخليكي تندمي هنا أبنها فااق من صرراخه
زين شغل العربيه ومشي بسرعه
………………………..
💟عند قااادر
أتأخر في المستشفى ورسل كان بأنتظاره
الووو 🤳
أيوه يا حبيبي أتأخرت ليه
قاادر :كان في حاادثه في المستشفى وحالات كتير نصاايه كده وهكوون عندك
رسل :بأمان الله ما تتأخرش
قادر :حااضر يا حبيبتي عايزه حااجه وأنا جاي
رسل :عايزه سلامتك هحضرلك الأكل على ما تيجي
🎋قاادر خلص الشفت بتااعه وراح البيت كان باباه ومامته ناايمين دخل أووضته رسل كان بالحمام بتاااخد شااور
رسل خرجت أول ما سمعت صووت الباب فتح
قااادر كاان مدد علي الكنبه من التعب
رسل راحت نااحيته وملست على شعره وهو ناايم وبااسته على خده وبثوواني قاادر كانت بوستها بدل الخد على الشفاايف
🌹قاادر :وحشتيني
رسل بغيظ : داايماً بتعملها فيا وأنا بسدق إنك ناايم
قاادر بتعب :يرضيكي أجي من الشغل مفحووت وماخدش تصبيره من دوول وأشار على شفاايفها
رسل بدلع قربت عليه وطيرت اللي بااقي من عقله :تؤ ميرضنيش
قاادر مسكها من وسطها وقربها عليه لكن فجاءه ضحك جاامد
رسل أستغربت في إيه
قاادر وهو مش قاادر يمسك نفسه من الضحك بصي ورااكي
رسل شاافت ولادها لأتنين بااصين عليهم وبيضحكوا
وهي كماان فطست من الضحك
قاادر قدر أخيراً يمسك نفسه راح بااسهم وبص على رسل وغمزها حااولي تخليهم ينااموا على ما أخد شااور وأخرج
رسل :ههههه شكلك يفطس من الضحك
قادر وهو رايح الحمام :أضحكي أضحكي مهوو جااي على هوااكي 😂
🌹رسل نيمت الولاد وحضرت العشا وجابته لقاادر ولبست قميص نوووم مغرري وقعدت استنته
قاادر خررج شااف ولادوا ناموا ورسل محضرااله الاكل
رسل :نعيما يا حبيبي
قاادر وهو بينشف شعره :الله ينعم عليكي
قاادر سرح فيها وبالأكل
رسل بأستغراب :مالك في ايه
قاادر مسكها من وسطها وقربها عليه جاامد مش عاارف ابدأ بمين الاتنين اطيب من بعض
رسل :قاادر انا مش فااهمه
قاادر ضحك برجووله :ابدأ بمين فيكي ولا بالاكل
رسل فهمتله ووضربته على صدره :طب واللهي انك باايخ قووي
قاادر مدهااش فرصه وانقض عليها 😂
وغاابوا في عالمهم
…………………………
💟عند أياااس
روح البيت كانت ملك بتحضر وبتقلب المحطات بالريمووت اول ما جه أياس جريت عليه
أتأخرت ليه رنتلك كتير وما بتردش قلقت عليك قووي
أياااس مسك وشها وبااسها :متخاافيش كان عندي شغل وخلصته
ملك : أياااس انا ليه حااسه شغلك الأياام دي يخص قدر
أياااس ضحك : إن كيدهن عظيم
ملك :شكي في محله أنتوا لقيتوا قدر قولي أماانه عليك
أياااس : أيوه زين عرف هي فين
ملك نطت من فرحتها
🎋أياس بغضب :ملك أهدي أنتي ناسيه إنك حاامل بتتنططي
ملك قربت عليه وبدلع دوووبه :خااايف عليا
أياااس :ملك أنتوا أغلى حااجه عندي أن ما خفتش عليكوا هخاااف على مين
ملك هنا دمعت وأترمت في حضنه
أياااس :ملك أنا جعااان قووي ولا هنفصل هنا وغمزها
ملك بحب :عشر دقاايق والأكل يكون جااهز
…………………….
💟عند قااادر
كان ناايم على ظهرره ورسل ناايمه على صدره
قاادر بسرحاان
رسل
رسل : أممممممم
قاادر :بتحبيني
رسل :رفعت وشها ليه أنا مش بس بحبك أنا بعشك يا قاادر
قاادر بحب :يعني لو طلبت منك تعملي حااجه نفسي فيها من زماان هتعمليها
رسل : أنا هعمل أي حااجه تخليك مبسووط
قاادر وهو بيلمس شعررها عاايزك تتحجبي
رسل بصت في عنيه :انا كنت بفكر في الموضووع دا وكنت عاايزه أعملهالك مفاجاءه وانت بوضتها
🌹قادر حضنها :بحبك يا رسل بحبك قووي
رسل بصت في عنيه وأنا بمووت فيك لكن إيه اللي خلاك تطلب مني الطلب دا دلوووقتي ليه مش من أول مكنتش هقوولك لأ
قاادر بحب :كنت حابب ما أغصبكيش على حااجه ولبس الحجاب عايز قنااعه كنت عايز يخرج منك لوحدك
رسل بااسته على رقبته بررغبه :بحبك
قاادر وانا بمووت في جماالك
تعااالي اقوولك كلمتين
نسيبهم 😍
………………………….
🌳عند زين
وصل القصر ونزلوا قدر فضلت واقفه وبااصه على القصر
زين :ايه وحشك
قدر بصتله بعتب :دنيتنا غريبه القصر دا دخلته بالغصب وخرجت من بالغصب واديني برجعله بالغصب
زين كاان شااد على أيده من الغضب
جت قدر تدخل
زين مسكها من درااعها
قدر وهي مش بصااله عايز إيه تااني
زين مسك وشها بايده وخلاها تبص ناحيته
زين :وهو بيجز على سنانه وأنا بكلمك بصيلي هنا فااهمه
قدر دمعت وزين قلبه وجعه
زين اتنهد :قدر هندخل دلووقت وكأن شيئاً لم يكن وأننا سمن وعسل فااهمه ماما تعباانه ومش عايز اتعبها أكتر بمشااكلنا
💟 قدر هزتله براسها ومشيت وهو مااسك أيدها
ضرب الجرس وأستنوا
فتح لهم أشررف
قدر مش معقووول أنتي كنتي فين
زين :بمزاح أبعد من هنا يلا مرااتي ورجعت زغررت بقى
راامز :قدر
قدر قربت عليه وبااست أيده ساامحني يا عمي
رامز :مساامحينك يا بنتي لكن ميصحش اللي عملتيه دا
قدر :كاان لازم أخد هدنه من كل حااجه
رامز :مين الوواد اللي في حضنك دا
أشرف : أوعي تقووولي أنه
زين : أيوه أبننا
رامز :لكن هي كانت كاتبه إنها هتجهضه
💟قدر :مقدرش يا عمي مقدرش أنا مهما كان بيني وبين زين لكن مستحيل أغضب ربنا
هنا نزلت رحاااب ومصدقتش عنيها لمى شاافت قدر وابنها في حضنها
جريت عليها :وحشتيني يا بنتي كنتي فين كل دا
زين :كانت عند مرراد
اشرف :مراد إبن عمها
زين : أيوه هو أصلآ أخوها بالرضااعه
رحااب :طيب يا بنتي رووحي أرتاحي أنتي دلووقتي وخليلي الجميل دا أشبع منه
💟قدر ما كنتش حاابه تديهم أبنها لكن مش عايزه تجرحهم
طلعت أووضتها وزين حصلها على طوول
زين حضنها من ضهرها وفكلها حجاابها
وبااسها على رقبتها وحشتيني
قدر حااولت تبعد عنه مقدرتش
زين : أشششششس أهدي
قدر : أبعد عني أنا مش طايقاااك
زين حااول يهدي نفسه وبعد عنها
زين :يعني عايزه تووصلي لأيه
قدر :للطلاق عايزه أوصل للطلاق
💫زين :غيييره طلاق مفيش هاتيلي أخرك
قدر بصراخ : إيه البرود اللي أنت فيه دا أنت أكييد متخلف
زين هنا فقد السيطره على نفسه ومسك دراعها
قدر بلاش تشووفي التخلف على أصوله
هتعمل إيه يعني أكتر من اللي عملته
زين : لأااا هعمل كتييير إن ما ارتجعتيش وعيشتي زي العالم لكن نكد وقررف مش هستحمل أنا عشت السنه ونص في غياابك أنا معرفتش نفسي فيهم
وساابها وخرج
قدر بعد ما خرج أستغفر الله العظيم
كانت طلبت أبنها
💟نيمت أبنها وتووضت وصلت ومش عاارفه هتعمل إيه
هنا ضررب موبايلها كان مراد
أزيك يا قدر عامله إيه
قدر :الحمدلله
مراد :جوزك فين
قدر :أتخانقنا وخرج معرفش فين
مراد :جووزك في ؟؟؟؟؟؟؟
يُتبع ..
- لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
- لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على (رواية عذاب الحب)