رواية لا أدري كيف أحببتها الفصل العاشر 10 بقلم دعاء حجاج
رواية لا أدري كيف أحببتها الفصل العاشر 10 بقلم دعاء حجاج
رواية لا أدري كيف أحببتها البارت العاشر
رواية لا أدري كيف أحببتها الجزء العاشر
رواية لا أدري كيف أحببتها الحلقة العاشرة
الشاب بص لفاطمه بشهو”ه وقال:عايزها
آدم بص لفاطمه وقال: خدها (كان رد آدم صادم لفاطمه)
الشاب بهمس:شايفه اتخلى عنك في لحظة
فاطمه بصت لادم ومكنتش مصدقه
الشاب مسك ايد فاطمه جامد اوى وقال:يلاا احنا بقااا
الشاب كان طالع وماسك فاطمه اللى كانت في حاله صدمه
وفجاه آدم مسك الشاب من أيده وقال:بس انا لسه مكملتش كلامى يا احمد
احمد بص لادم وقال:كمل انا سمعك بس استعجل والنبي
وفجاه آدم ضر”ب الشاب بالبوكس في وشه لينزف د”م عالطول
_اعاااااااا
آدم مسك ايد فاطمه وقال:انت مفكر اي ؟
احمد حط ايدو على وشه وقال:انت كده بتلعب في عداد عمرك يا آدم
آدم مسكه من لياجته وقال:محدش بيلعب في عداد عمره الا انت يا احمد
ثم كمل بزعيق:انت ازاى تدخل لمراتى يا حيو”ان
_وانت زعلان كده ليه اعتقد أن الموزه مش عجباك
آدم قبض ايدو وقال:اطلع براااا انا مش عايز ازعلك عشان العيش والملح اللى ما بنا
فاطمه بصت لادم بنظرات عتاب أنه ازاى عايز يسيبوا كده
وفجاه البوليس وصل
احمد بخوف:اي ده يا آدم بقاا عايز تدخلنى السجن
_مش انا والله
وفجاه بواب العمارة دخل وقال:انا سمعت صوت صريخ المدام فاطمه رنيت على البوليس عالطول
_آدم قولهم انتوا فاهمين غلط مش انا هنا عشان اشوفك
آدم بسخريه:بجد يعنى حضرتك هناا عشان تشوفنى ثم كمل بعصبية:طالما حضرتك هنا عشان تشوفنى حاولت تتعرض لمراتى ليه ؟
_محصلش يا حضرت الظابط آدم فاهم غلط حتى اسال مراته
احمد وقف قصاد فاطمه وقال:مش انا قولتلك آدم فين ؟
فاطمه ضر”بته بالقلم وقالت: انت واحد كداب وقليل الادب
احمد حط ايدو على خدو وقال:وربنا ما هر”حمك يا بت ال *
آدم بعصبية:بت اي يا روح امك انا مش راضي اغلط فيك لحد دلوقتى عشان طنط حسنيه مش اكتر
الظابط:خدوا فورااا
احمد بتهديد:هرجع يا آدم وهعرفك مين احمد الخولى
_ههههه ماشي يا احمد وانا منتظرك
فاطمه جرت على الاوضه عالطول وآدم حس بذ”نب لان لو كان حصل ليها حاجه كان هيبقا السبب
آدم قفل الباب وقلع الجاكيت وخبط على الباب وقال:فاطمه
فاطمه:________
آدم قعد على الأرض وقال:انا اسف والله ما أعرف أن ده هيحصل
وفجاه الباب انفتح وآدم قام عالطول وقال بصدمه:اي ده ؟؟
في المستشفي ✨
_خالد بيه لازم تتصرف الوقت اللى بيمر ده من عمر بنتك
خالد بياس:اعمل اي بس مفيش ولا فصيله تشبه فصيله بنتى
الدكتور بص في الساعه وقال:تلت ساعة بس يا بيه وبنتك
الدموع نزلت من عين خالد والدكتور مشي
خالد طلع التليفون من جيبه ورن على آدم اللى قفل تليفونه خالص
عند آدم وفاطمة ✨
_انتى رايحه فين
فاطمه ببكاء:انت ليك عين تسال انت شيطا”ن يا آدم
آدم مسك ايدها وقال:انا المره ده معملتش حاجه
فاطمه زقتوا وقالت:مش ده صاحبك ولا انا غلطانه
آدم بص في الأرض ومقدرش يتكلم
_حرااام عليك ده تانى مره اتعرض لكده بسببك انا خايفه اوى ثم كملت:خايفه اصحى في يوم مالقيش شر”في
_طب اهدي وخلينا نتكلم
فاطمه بعصبية:نتكلم في اي اول ما عرفت أن الست آنيا عملت حادثه طلعت تجري عالطول عارف لو واحده مكانى كانت عملت اي كانت اطلقت عالطول
_آنيا
فاطمه بضحكه:فكرتك بيها والا اي ثم كملت بغضب: روحلها
آدم مسك ايد فاطمه وقال:البت بين الحياه والمو”ت ومحتاجين د”م وفصيلتك نفس فصيلتها يا فاطمه
فاطمه زقت آدم وقالت:ماليش دعوه عارف انا هبقا بارده اوى وطيبه قلبي ده انسها يا ابن الأنصاري عن اذنك
فاطمه كانت طالعه ولكن آدم وقفها
آدم بعصبية:لو طلعتى من الشقه مش هترجعى هنا تانى
الشنطه وقعت من ايد فاطمه وكانت في حاله صدمه
آدم راح عندها وقال:لو طلعتى ورقه طلاقك هتكون وراكى عالطول
الدموع نزلت من عين فاطمه وقالت:انت اي انت فعلا شيطا”ن انت مستحيل تبقا بنى ادم
آدم قال بتهديد:لو رجعت مالقتكيش صدقينى ورقه طلاقك هتكون وراكى عالطول
آدم طلع ورزع الباب ورااا
_لا يا آدم كرامتى فوق كل شيء
في قصر الأنصاري ✨
_انت بتعمل اي هنااا
_مين ده يا ماما
حنان وقفت مكانها وقالت:بابا
_اطلع برااا انت ازاى دخلت هنااا
_دخلت قصري فيها حاجه غلط ده
_بابا لو عرف انك هنا هيق”تلك
_معتقدش طب فكري فيها كده زي اب يق”تل ابنه صحيح فين توامى (آدم)
_مالكش دعوه بآدم يا جلال
_هههه ازاى بس ده ابنى بردو
_ده مش ابنك فاهم ده ابنى انا بس
_بجد وده ازاى بقاا
_لو فعلا ابنك زي ما بتقول مكنتش روحت اتجوزت ست الحسن
_اه تصدقي نسيتها براا سوزي تعالى يا قلبي
_😳😳
_مفاجاه صح انا قعدت افكر واقول مراتك الاوله زعلانه اوى منك طب ما تجيب التانيه ممكن يحبوا بعض
حنان بعصبية:بابا انت ازاى تجيب الست ده هناا
جلال راح مسك ايدها وقال:عيب كده يا حنان ده مرات ابوكي وتعتبر امك بردو
_اطلع برااا مش مكسوف من نفسك وانت جايبها بكل جرأة
_هتكسف من اي بس وبعدين ده مراتى على سنه الله ورسوله والشرع محلل اربعه
سوزي راحت عند حنان وقالت:مش عايزه تسلمى على امك يا حنان
حنان زقتها وقالت:انتى مش امى ماما واقفه اهاا
_بس اعتبر امك بردو صح ولا انا غلطانه يا حبيبي
_اه طبعااا يا حبيبتى
كل ده وسميحه ام آدم واقفه مصدومه
_مالك يا ضر”يتي
الدموع نزلت من عين سميحه وقالت:حنان رنى على جدك
_في اي هنااا
حنان جرت على فاروق عالطول وقالت:بابا رجع وجايب مراته معااا وعايزين يقعدوا هنااا
فاروق راح ووقف قدم ابنه وقال:انت ازاى تتجرأ وتيجى البيت
_مش ده بيتى بردو ولا انا غلطان
فاروق مسكه من لياجته وقال:لا مش بيتك ده بيت آدم حفيدي وكل املاك عائله الانصاري باسم آدم
_وآدم ابنى يعنى ليا الحق بردو في أملاك الانصاري
فاروق زقوا وقال بتهديد:خد مراتك وامشي من هنااا
_لا مش همشي وزي ما ليك الحق في البيت ده انا كمان ليا الحق
سوزي كانت واقفه فرحانه اوى وقالت في سره:الظاهر كلامى جاب نتيجه
فاروق بص لسوزي وقال:فرحانه يا ر”اقصه
جلال بعصبية: بابا انت ازاى تتكلم مع مراتى كده ؟
_هي مش ر”اقصه برود ولا انا غلطان
سميحه ابتسمت وسوزي اتعصبت اوى
_صحيح يا جلال (والد آدم) بتشتغل اي اكيداا بتلم الفلوس ورا مراتك صح ؟
جلال قبض ايدو وقال:انا ساكت عشان سنك مش اكتر
_طب اطلع برااا عشان مش عايز أمد ايدي عليك
جلال عدل الجاكيت وقال:همشي يا فاروق بيه بس وربنا لارجع وهرجع وانا مالك ثروه عائله الأنصاري كلها
فاروق عدله اللياجه وقال:طب يدوب تلحق
جلال مسك ايد سوزي وبص لفاروق وقال:هرجع يا فاروق بيه والله لارجع ولد”مرك
فاروق بعصبية:اطلع براااا
جلال طلع فعلاا وسميحه وقعت على الأرض وقعدت تعياااط
فاروق راح عندها وقال:انا عارف اي شعورك دلوقتى بس لازم تكونى اقوي من كده عشان بنتك وابنك
سميحه بعياط:ابنى مين ابنى بتاع البا”ر والبنات ابنى شبه ابو بالظبط قلبه قا”سي
_متقوليش كده وبعدين آدم قلبه مش قا”سي
قامت من على الأرض وقالت:لا قلبه قا”سي وح”جر كمان عارف ليه عشان مجاش لحد دلوقتى عشان يشوفنى ولا رن حتى ده تسمى اي يا يابا
فاروق بص في الأرض وقال:آدم متجوز دلوقتى وبقا مسئول عن مراته
_طب وانا فين يا بابا انا من يوم ما دخلت القصر ده ومش بشوف فرح خالص
فاروق خدها في حضنه وقال:بوعدك يا بنتى الدموع ده مش هتنزل خالص
حنان ابتسمت وقالت:جدو عنده حق يا ماما ولازم نكون ايد واحده
سميحه هزت راسها وقالت:والله تعبت يا بابا مبقتش قادره حاسه ان كرامتى راحت مع جلال
_كده هزعل منك وبعدين انا فضلتك عن ابنى صح ولا انا غلطان وعارفه انا بحبك قد اي
هزت راسها وقالت:طب ممكن اطلب منك طلب
فاروق حط ايدو على خدها وقال: طبعاا
_عايزه اشوف آدم والنبي
فاروق ابتسم وقال:الوقت أتأخر اوى اي رايك نروح كلنا بكره
سميحه ابتسمت وقالت:ماشي
_طب روحوا ناموا يلاا
حنان حضنت جدها وقال: تصبح على خير
باسها على رأسها وقال:تلاقي الخير
حنان طلعت اوضتها
_بابا ممكن اسالك سوال
_اه طبعاا اتفضلى
_انتى ليه كتبت كل املاكك باسم آدم مش خايف آدم يطلع زي أبوه
فاروق بابتسامه:لا مش خايف عارفه ليه ؟ عشان آدم هيتغير يا بنتى والله ليتغير
_اتمنى يا بابا
_طب روحى نامى ونتكلم بكره
هزت راسها وقالت: تصبح على خير
_تلاقي الخير
في المستشفي ✨
_آدم !!
_مالقتوش د”م لحد دلوقتى
خالد هز رأسه وقال:لاء والدكتور قال معاك تلت ساعه وبنتى تمو”ت يا آدم
_متقولش كده يا عمى أن شاء الله هتبقا بخير
_ازاى بس يا ابنى ومش لقينا د”م
آدم حط ايدو على دماغه وقال:فصيله فاطمه نفس فصيله آنيا بس للأسف رفضت
_انا عارف ان فاطمه بتكر”ه آنيا بس الموضوع متعلق بمو”ت بنتى كان لازم فاطمه تعرف كده قبل ما ترفض
آدم بص في الأرض وقال في سره:انا السبب لو آنيا حصلها حاجه مش هسامح نفسي ابدااا
بعد مرور تلت ساعة تقريباً
خالد وقع على الأرض وقال:لاءءء
الدكتور طلع وقال:خالد بيه
خالد حط ايدو على ودانه وقال:لا والنبي انا ماليش غيرها
الدكتور قال باستغراب:في اي يا بيه انا طالع اقولك لقينا د”م الحمدلله وبنتك بقت بخير
خالد قام من على الأرض وقال:لقيتوا د”م ؟
الدكتور:ايوه
آدم ضم حواجبه وقال:لقيتوا د”م ؟
الدكتوره:ايوه في شاب جي من ربع ساعه واتبرع
خالد باستغراب:شاااب مين ده
الدكتور:مقالش اسمه اتبرع وخد بعضه ومشي
_يا تري مين الشاب ده وليه مشي عالطول كان نفسي اشكره
الدكتور بابتسامه:قال شكرك مقبول يا بيه
_طب ممكن ادخل اشوف بنتى
الدكتور: مينفعش يا بيه بكره إن شاء الله تقدر تشوفها
خالد هز رأسه وقال:الحمدلله يا رب
بعد مرور نصف ساعه تقريبا ✨
آدم رجع وفتح الباب ودخل
_فاطمه فاطمه
آدم فتح باب الاوضه وملقاش فاطمه وقال بصوت جهوري:يعنى كده طب حلو اوى اختارت طلاقها بايدها
يتبع…
- لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
- لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على (رواية لا أدري كيف أحببتها)