روايات

رواية تزوجت عروسة هاربة الفصل السابع 7 بقلم عبير الزهور

رواية تزوجت عروسة هاربة الفصل السابع 7 بقلم عبير الزهور

رواية تزوجت عروسة هاربة البارت السابع

رواية تزوجت عروسة هاربة الجزء السابع

تزوجت عروسة هاربة
تزوجت عروسة هاربة

رواية تزوجت عروسة هاربة الحلقة السابعة

حازم… زي ما سمعتم جدي ما ما*تش كدا خلاص عمر لا هوا ما*ت مق*تول
مصطفى مش مستوعب خلاص
محمد بجنون… ايه و انتا عرفت ازي و بعدين الدكتور قال انه مو*ته كان طبيعي.. يعني مقالش اي حاجه
حازم بسخريه…. ههه مادا انتو التعرفوه… اما ادكتور فكان مجبور يقول كدا جدي ما*ت مسموم
محمد بجنون…… وايه الياكد كلامك
حازم… استنا و راح على الاوضه بتعته و جاب تحاليل و اداها لمحمد و قال
حازم… دي التحاليل لجدي اختهم بطريقتي من المستشفى الكان فيها
محمد شاف التقرير واتصدمه كانت فعلآ بتاعت ابوه اسمه وزمرت دمه و كل حاجه فيها و التقرير بيقول ان المي*ت ما*ت مسموم بسم قوي جدآ
محمد بجنون… مين انتا تعرف مين القت*ل ابويه انطق
حازم.. انتو تعرفوها كلكم
مصطفى و مش مسدق كل البسمعو… مين قولي مين
حازم.. ماشي هقول صار لازم نكشف كل حاجه

 

 

حازم… قبل مو*ت جظي بشهر و زي ما قلتلك هوا جا عندنا وعشان نكون شهود على وصيتو عشان بيوثق فينه اوي…
فلاش باك
الجد… انا هقسم كل حاجه عليكم انتو التلاته كارمن وانتا و اسلام… بتساوي
حازم… لا عادي يا جدي انتا تقدر تقسم كل حاجه على كارمن و اسلام و ممكن تعطي لو حاجه بسيطه لزياد اصلو حرام ذنبه ايه يعني بلاخر هوا تربه وسط العيله و تربايتكم و محدش يعرف انه مش ابنكم فانا مش عاوز حاجه الشركه دي مكفيتني الحمد لله
الجد… لا دا انتا متعرفش زياد انسان وق*ح اوي و مش برد على حد و ميحترمتنيش حتا هوا مرا رفع صوته عليه ابوه موجود بس معملش حاجه عشان هوا فاكر انه ابنه و الوحيد و طول عشان جي و هدا بقت تدافع عنه و ابوه بقول اسف يا بابا دا زياد صغير ومعرفش حاجه
حازم… بجد ليه يعني
الجد… بس عشان كان جاي يطلب من ابوه فلوس و انا قلت ليه ميدهوش ولا ربع جنبه عشان هوا دائما يصرف الفلوس على اشياء تافها لا مش بس كان بيرفع صوته لا كان ناوي يضربني
حازم بغضب… اي لا دا انا لازم اقطعله ايده
الجد… لا متشغلش بالك دا كان من زمان… سيبنا دلوقتي بالموضوع المهم… عشان الور ازي هيطلع بعد ما امو*ت
حازم بسرعه…لا ان شاءالله عمرك طويل يا رب
الجد.. دا حق علينه كلنا… المهم اكملك
انا مش هقسم حاجه لا انا هكتب في الوصيه انو اذا كارمن ما تزوجت ابن عمها الورث مش هيطله عشان انا خايف الورث كله يبقه عند زياد و خوا هيضيع تعبي وتعب ابوك و عمك كلو على الفاضي
حازم…. ازي يعني تتزوج ابن عمها على كلامك دا هتتزوج زياد عشان الكل فاكره هوا ابن عمها
الجد.. متخفش انا هكتب كل حاجه في الوصيه… بعدين حستني انك مش عارف كارمن انا عارف انك كل يوم بتراقبها
حازم بتوتر… ها انا لا انا
الجد بضحك.. خلاص يبني متقولش حاجه انا جدك و فاهمك كويس… المهم. كارمن اكيد مش هتوافق..و اكيد ابوها هيجبرها.. فا انا هقول كل حاجه لاسلام
حازم… اسلام
الجد.. اه اسلام عشان انا عارف انه شخص فهمان و يفهم عليه و هيساعدني اني اهر*ب كارمن
حازم بصدمه… ايه كارمن تهرب فين هتروح
الجد… هتجي عندكم معرفش ازي بس لازم تجي عندكم عشان دا اخر مكان ممكن اولادي يفكرو فيه عشان المكان بعيد شويه وبرضو ميعرفوش منو ساكن هنا
حازم.. و بعد ما تهر*ب و اذا لقوها هنعمل ايه

 

 

الجد ببساطه… انتا هتزوجها و بكدا نكون ضربنا عصفورين بحجر واحد
حازم بصدمه.. ايه اتزوجها انا هوا انتا تهربها من حوزه و دبسها بتانيه.. و ممكن متقبلش اساسا عشان هيا هتهرب عشان متتزوج من زياد فعاوز ترضا بيه و هي متعرفنيش اساسا
الجد بضحك… سيبني اكمل… اكيد هيا هتوافق عليك عشان هيا بتك*ره زياد اوي…
حازم… و ايه دا العصفورين الهتضربهم
الجد.. الاول هتتنفذ والوصيه و يطلع الورث بسمك واسم كارمن واسلام وشركه صغيره بسم زياد انا حطيتها بسمه عشانك بس ولا انا مكنتش ناوي اعطيه خاجه خلاص
حازم… و العصفور التاني
الجد… انتا هتكتشفو لوحدك
حازم.. 🥺
بعد اسبوعين جا جدي عندنا و كان وشه اصفر
سالته مالك و كانت صدمه
الجد… هدى النهارده حاولت تقت*لني
حازم… ايه دي حسابها تقل اوي انا هروح اخلص عليها
الجد.. لا انا هروح اقول كل حاجه لاولادي وهما هيتصرفو عشان هيا قادره و ممكن تئذيك
حازم.. ماشي و انا برضو عاوز الكل يعرف كل الحكايه
جميله.. لا يبني متروحش انا خايف عليك منها
حازم.. متخفيش يا ماما ابنك راجل
جميله و هيا خايفه… عارف يا بني بس بوضو خايف عليك
حازم باس راسها و قال.. لا يا ماما انا لازم اروح لازم بابا يعرف حقيقه العنده.. لازم يعرف انه عنده شب و بنت زي الورده و انه الرباه و تعب عليه و بصرف عليه دلوقتي اساسا مش ابنه
بقلم عبير الزهوى
جميله بستسلام… ماشي ربنا معاكم
راوحو على الفيلا… و همه كان هيدخلو من البوابه هدى شافتهم. و استوقفتهم و قالت
هدى..رايح فين
الجد. انا هقول كل حاجه لاولادي انهارده كفايه كدا انتي خرربتي حياتنا
هدى بسخريه.. لا واللهي بجد
الجد اه انا هقول كل حاجه
هدى.. مش هتقدر تعمل حاجه عشان لو رحت قولت اي حاجه اعتبر ابنك مصطفى مي*ت عشان انا الصراحه مش يهمني امرو اوي انا اتزوجتها بس عشان فلوسه
الجد بخوف و هوا عارف انه ممكن تعمل كدا.. خلاص انا مش هقول لحد
هدى.. ايوا كدا. و قالت يالله سلام و اكملت طريقها
حازم. متخافش يا جدي.. مش هتقدر تعمل حاجه

 

 

الجد بخوف.. لا دي بتقدر تعمل اي حاجه و و مش بعيدعنها تق*تل ابني اليوم او بكره
حازم… و العمل هنعمل ايه
الجد. خلاص انتا روح على امك قبل ما حد يشوفك و يسال انتا مين
حازم.. حاضر.. بس بس عشان اكون مطمن عليك خد المسجل دا و حطه عندك و و راح على عربيتو و جاب كمراه و قال
.
حازم .. دي كمراه حطها عندك خلي واحد من الخدم يحطها في غرفتك عشان امطمن عليك
الجد.. ربنا ميحرمنيش منك يارب
حازم.. انتا برضو ربنا ميحرمنيش منك
رجع حازم على بيته و في المساءو مقدرش يشوف تسجيلات الكمره لكن في الصباح فتحو الكمره اتصدم قعد قدام اللاب توب عشان يشوف الكمره متوصله بلاب توب و اتصدم من هدى جدت عند جده و هوا نايم و قالت
هدى.. بجنون جاهز تمو*ت انا اليوم هسممك و هتروح عند ربنا مش انتا بتخبه اوي انا هبعتك عند عشان انا بحب انفذاك طلباتك ههه هه ههههههههههه
فتحت بقه و حطت السم و بقه هوا فتخ عنيه و بدء يختنق و عاوز يتكلم بس مقدرش و فاضت روح الى باريها
انتهاء فلاش باكك
حازم. اذا عاوزين اجيب التسجيل هوا عندي دلوقتي
مصطفى بلوم نفسه… انا طللقت مراتي و هيا حامل بولادي و جبت على البيت شيطا*نه و هيا برضو القت*لت ابوي
مصطفى..انا هق*تلها لازم اخلص عليها كانت بتخدعني كل السنين دي
زياد بو*قا*حه.. ممكن يكون يكدب عشان الورث او عشان كارمن انتو صدقتو واحد غريب

 

 

حازم… بصراحه.. الغريب بينه هوا انتا عشان انا ابن الغيله ممكن نعمل تحليل DNA و برضو اديكو الفيديو البتكلم عن
راح على غرفته و جاب اللابتوب و شافو الفديو اتصدمو كلهم
محمد كان هيتكلام لكن سبدع صوت سكته
صوت تصفيق 👏….
جاء الصوت من الزاويه قال… برافو عليك خلصت كلامك ولا لا

يتبع…

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *