روايات

رواية عشق الشهد الفصل الحادي عشر 11 بقلم شهد محمد

رواية عشق الشهد الفصل الحادي عشر 11 بقلم شهد محمد

رواية عشق الشهد البارت الحادي عشر

رواية عشق الشهد الجزء الحادي عشر

عشق الشهد
عشق الشهد

رواية عشق الشهد الحلقة الحادية عشر

زين ضربها بالقلم
ايه ده
شهد وقعت اغم عليها
سما بسخريه تمثيلك روعه
زين بصلها بحده
مراد قرب من شهد شهد فوقي
أنا اسف
زين بعصبيه ابعد عنها
مراد مردش عليه
ملكه بدموع جابت مايه ورش علي وش شهد
شهد وقفت
شهد بدموع ايه ده
الصور دي مفبركه
مراد بحزن لا الصور حقيقه
انتي لما وقعتي في البحر واحنا في الرحله فقدتي الوعي ومكنتيش بتخدي نفسك فاطريت اني اعملك تنفس صناعي
عمر ههههه ايو داري علي فضي*حتكم
سما مكنتش اصور انك بالقزا*ره دي
كنتي علي طول قاعده مع مراد

 

 

 

ويعالم كان ببحصل ايه تاني
الطلاب بدا هيتهمسوا عليها
طالبه ايه ده يا شهد
واكملت بسخريه وعملنا فيها الطهره
وبدا كله الموجود يتكلموا عليها
سما بصلها بنصر
شهد بدموع وبصوت عالي انتوا ايه مبترحموش
وقربت من مراد ليه تعمل كده
ثم اكملت بدموع انا بكرهك بك”رهكم
وجرت طلعت من الجامعه وهي بتعدي الطريق
مراد شهد استني شهد
شهااااااااااد حاااااااسبي
شهد بتبص لقت عربية جايه عليها
مراد جري وشدها مين ايدها وقعت في حضنه
مراد بعصبيه انتي مجنونه ولو كان حصلك حاجه دلوقت
شهد بدموع سيبني انت السبب
مش كفاية دمرت حياتي
واغتص ومكملتش وقعدت في الارض بتعي*ط
مراد بحزن علي حالها
أنا اسف ومستعد أصلح غلطتي
شهد بدموع ابعد عني اطلع من حياتي
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
في الجامعه
ملكه انتو واقفين ليه مش المسرحيه خلصت

 

 

زين طلع مكتبه بعصبيه
سما بصت لعمر بنصر
عمر جالها
عمر فضي*حه طالبه مع دكتورها في الجامعه
سما بدا تضحك
اخيرا انتقمت منها وفضح*تها
عمر انتي ليه عملت كده
سما بغضب عارف ليه واحنا في الثانوي كنا صحاب اوي واكتر من اخوات
جات عندي مره وكان اسلام عندنا
وانا كنت بحبه اووي
شافها واعجب بيها وبدا يتغزل فيها كتير قدامي وكل مايشفني يسالني عليها ويقارن بيني وبينها في كل حاجه
وفي يوم كانت عندنا وطنط مامات اسلام كانت موجوده برضو
طالبه مني اعملها شاي
روحت عملت وجبت بدره فيران وحطتها مع السكر وطالبه من شهد تقدم هي الشاي
وبكده يبقي هي اللي قتل*تها
بس اسلام مصدقش وسافر بره مصر وسبنا ورجع يوم خطوبتي
عمر بترفزه انتي مجنونه قتلتي مرات عمك عشان شهد
سما بشر واعمل اكتر من كده كمان
عرفت انها بتحب زين وحبيت اكسر قلبها زي مكسرت قلبي
عمر انتي اكيد مجنونه
صوت من وراهم
انتي عملت كل ده
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
مراد شهد انا بحبك
شهد بصتله وانا بكره*ك
مراد بعصبيه طب اعملي حسابك اني ماقدملك ولازم توافقي
يا كده يا هتفض*حي
شهد بدموع وأنا مش موافقه
مراد يبقي هتفضحي يا حلوه
شهد بكرهك يا مراد
مراد بحزن حاول بداريه يلا روحي بقي عشان تجهزي يا عروسه
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
زين بعصبيه ليه يا شهد تعملي فيا كده ليه انا حبيتك
لييبييه انا غبي انا اللي ضيعتك من ايدي
وبعدين طلع من الجامعه وراح البار
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

 

 

ملكه انتوا اللي عملتوا كده
سما بشر اه
ملكه طب وزين
سما زين ده مغفل اخوكي مغفل وانا ضحكت عليه وبدات تضحك بهسترياملكه انتي اكيد مجنونه
سما بصلها وقالت آه
ملكه مشت وسابتها
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
اتي الليل عند مراد يلا يا امي
سوزان يلا يا ابني
شمس هتتجوز وتنساني يا مراد
مراد بضحكه سخريه انساكي انتي مين اصلا عشان انساكي. ولا افتكرك
شمس لسه هتتكلم
مراد قطعها يلا يا امي
بعد وقت وصلوا عند شهد
محمد اهلا يا ابني
مراد باحترام اهلا بيك ياعمي
وبعد وقت شيماء نزلت وجابت شهد والدموع في عنيها
شهد قعدت جمب سوزان
سوزات باسم الله مشاء الله
العروسه قمر
محمد ايه رايك يا شهد
شهد بخنقه اللي تشوفه يا بابا
زين واقف مبتكلمش
مراد عمي انا كنت عايز الفرح يبفي الاسبوع الجاي
شهد بصتله وساكته
محمد بس مش بدري شويه
مراد لا انا جاهز ومش عايز حاجه غير شهد بس
محمد علي بركه الله
زين طلع اوصته
ملكه طلعت وراه

 

 

ملكه زين
زين حصنها وقال الكلام طلع صح
قولتلي هيجي اليوم اللي تندم فيه وخلاص ندمت
ملكه بحزن علي حال اخوها
ملكه معلش با حبيبي ربنا هيبعتلك الاحسن
زين طلع من حصنها
ملكه زين كنت عايزه احكيلك حاجه
كده
زين ايه خير
ملكه بتوتر حكتله كل الحصل من سما وعمر
زين بعصبيه ازاااي كنت مغفل كده ازاااي
بس اسلام لازم يعرف
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
تسريع الاحداث
واتي اليوم الموعود
شهد بتعيط اااه انا تعبت كن معايا يارب
شيماء بتعيطي ليه يا حبيبي
شهد حضنتها وقالت هتوحشيني اووي يا ماما
شيماء طب خلاص متعيطيش الليله فرحك افرحي
يا حبيبي
ــــــــــــــــــــ
مراد جهز
وراح جاب شهد ودخلو القاعه
وشهد كانت شكلك الاميرات
ومراد اتبهر بجمالها
زين واقف مبتكلمش

 

 

بعد وقت كتبوا الكتاب وبقت مراته وعلي اسمه
مراد حضنها ولف بيها
شهد كانت محرجه
وقعدوا
مراد اضحكي الناس بدان تاخد بالها
في نفس الوقت
اسلام بحزن مبروك ياشهد
مراد الله يبارك فيك
زين شافه وقاله إسلام تعالي معايا عايزك
اسلام طلع معاه
وحكاله كل حاجه سما عملتها
اسلام بعصبيه يعني ايه هي قتلت امي عشان تنتقم من شهد دي اكيد مجنونه
دي لازم تتعالج
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
بعد وقت الفرح خلص وكله روح
عند شهد ومراد
مراد ادخلي يا عروسه
شهد دخلت
شمس مبروك يا مراد
شهد مين دي
شمس انا حبيبته
مراد كانت
دلوقت انتي بس اللي حبيبتي
وسالها وطلع علي اوضه النوم
سهد مراد نزلني
شمس بضيق ماشي
يا مراد
ـــــــــــــــــــــــــ
عند مراد
شهد بضيق انا عايزه انام
مراد نعم تنامي
سهد اه
مراد بصلها وماتكلمش
شهد بتحاول تقلع الفستان
والطرحه مس عارفه

 

 

 

مراد راحلها من غير كلام وقلع الطرحه وساب شعرها
مراد انا داخل الحمام غيري انتي هنا
مراد دخل
وشهد بدات تقلع
وطلعت بجامه وفردت شعرها
مراد طلع لقاها قاعده سرحانه
مراد بيصلها وانبهر من جمالها وبلع ريقه وراحلها
شهد كانت قاعده علي السرير
مراد قعد قدامها زقالها أنا اسف
شهد بتمسح دموعها عايزه انام
مراد بحزن شهد سامحيني مش عارف انا عملت فيكي كده ازاااي بس والله مكنت في وعي
ايه رايك نبتدي صفحه جديده
شهد بصتله بحزن ونامت علي طرف السرير
مراد نام جمبها
وسامع صوت شهقاتها
مراد لنفسه انا بحبك وهعمل المستحيل عشان تحبيني
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
تاني يوم
عند إسلام
راح لسما
سما من دول يا إسلام
اسلام انتي مجنونه ولازم تتعالجي
سما لا أنا كويسه
إسلام خدوها
سما بدموع انا كويسه
متخلهمس يخدوني
يا بابا
والد سما بدموع حقك عليا يا بنتي بس انتي افعالك مش طبيعيه
لازم تتعالجي
ــــــــــــــــــــــــــــــ

 

 

اما عند شهد
شهد قامت وحاسه ان فب حاجه تقيله عليها
شهد بتصله لملامحه اد ايه هو جميل شهد فالت مستحيل اسامحك
وقامت دخلت الحمام
مراد مع الوقت هتسامحيني
ونزل وهو نازل سمع صوت شمس ببتكلم فب التلفون
شمس ههههه وحشتيني لا اتجوز
وخطتنا باظت
الشخص نتقابل انهارده
مراد خطه ايه
شمس التلفون وقع مت ايدها
مراد مسكها من شعرها
ورماها قدام البيت
انتي فاكره ايه اني مس عارف انتي هنا ليه
انتي متفقه مع طليقك اني اتجوز ك وتاخدوا فلوسي
شمس مراد اسمعني
مراد ضربها بالقلم
هتفضلي طول عمرك واط*يه
وقفل الباب في وشها
وطلع لشهد
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
عدا شهر ومراد كل يوم بتعدي بيثبت فيه حبه لشهد وشهد سامحته بس مش بسهوله
اما زين فبيحاول ينسي شهد
وسيف وملكه فرحهم بعد شهرين
بعد سنه
حوالي الساعه 2نص الليل
شهد بصويت مرااااااد انا بولد
مراد تاني يا شهد نامي دي رابع مره الاسبوع ده
شهد بتضربه هولد الحقني
مراد ده بجد وقام خدها علي المستشفي
بعد وقت
الدكتوره طلعت ومعاها بنوته شكل القمر
مراد باس راسها
وكبر في ودنها
ودخل لشهد
مبروك يا حبيبي
شهدبابتسامة هات حور اشوفها

 

 

 

مراد الله حور اسم جميل
وعاشوا في حب ابدي وبنتهم بتكبر وسطيهم
مراد بحبك بحبك ❤
شهد وانا كمان
تمت::
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
وتوته توته وخلصت الحدوته

لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على (رواية عشق الشهد)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *