رواية عشقت جحيمي الابدي الفصل التاسع والعشرون 29 بقلم إسراء هاشم
رواية عشقت جحيمي الابدي الفصل التاسع والعشرون 29 بقلم إسراء هاشم
رواية عشقت جحيمي الابدي البارت التاسع والعشرون
رواية عشقت جحيمي الابدي الجزء التاسع والعشرون
رواية عشقت جحيمي الابدي الحلقة التاسعة والعشرون
اهاا بس انتي اللي بتعجبني…. لوت فمها بتهكم وقالت طيب
نفسي تكوني معايا بمزا”جك…. شعرت ريم بشي يروج قلبها من الداخل ولكن لم تعلم ما هو ونظرت له بحده وقالت مستحيل يا زين…. انا مبكرهش في حياتي غيرك… انحني يقب”لها بغضب وكالعاده كانت لا تبادلة اي شي
كان يعت”ليها وهي اسفله كان الاثنان عار”يان تماما ويق”بل شفتيها بحب وابتعد ليهمس امامهم بحبك…. حاوطت عنقه بذراعه وقالت وانا كمان بحبك وعايزك تفضل معايا قب”ل شفتيها مرة اخري مرورا بعنقها التي الته”مه بين شفتيه وهمس باذنها انا مقدرش ابعد عنك اصلا… اخذ يقب”لها بشوق كبير ور”غبه جامحه وكانت تبادلة تلك القبلا”ت وبعد ان انتهي نام بجانبها وقال واضح ان الكابوس اتحقق……
ابتسمت فجر بخجل ووضعت راسها علي صدرة الع”اري وحاوطت خصرة بذراعها وقالت امممم وانت قولتلي انك بتحبني….. ابتسم هارون وقال والله احلي كابوس شوفته في حياتي…. اشتعلت وجنتيها بخجل وقالت بخفوت اممممممم…
دخلت كريمه الي غرفه غفران وقالت مش مبسوط ليه عاد؟
هتبسط علي الخيبه ان ابني متجوز بنت ممدوح واللي اهلها كانو السبب في انهم كانو هيجتلوني
قدر ومكتوب يا غفران وبعدين هتفضل اكده لحد ميته مش كفاية شهاب ومعاذ اللي راحو…..
مش فارقه…. يا كريمه انا هرجع كل حاجه لاصلها من تاني
دخلت ريم الي غرفه والداتها وقالت ممكن اتكلم معاكي؟
مفيش بنا كلام وانا لو كنت ساكته فانا ساكته عشان اخوكي اللي ممكن يقت”لك فيها…. تنهدت ريم بحزن وقالت يا ماما حرام عليكي انتي ليه عايزة تصعبيها عليا عارفه اني غلطانه
قولي عايزة ايه واخرجي…. تنهدت ريم بحزن وقالت مش عايزة بس انا ممكن اروح لي فجر….
خرجت ريم من الغرفه وذهبت الي فارس وطرقت الباب ودخلت وقالت فارس فاضي ولا ايه…؟
تعالي يا ريم…..
دخلت ريم وقالت انا عايزة اروح لفجر بقالي كتير مشفتهاش
دق قلبه عندما سمع اسمها وقال وحشتني اوي هي فين؟
في البلد وانا قولت هروح اقعد معاها يومين اهون عليها الهم اللي هي في….
ماشي بس خليها تكلمني يا ريم…. وقوليلها اني بحبها ولو عملت حاجه وحشه فعشان بحبها…. لم تفهم ريم ما يقصد ولكنها لم تهتم فالاهم انه وافق علي ذهابها الي فجر فهي قلقه عليها بشده…..
اخبرت ريم زين بذلك واخبرها بانهم سوف يذهبوا في الغدا..
في اليوم التالي كانت فجر وهارون ينتظران قدوم زين وريم وصلوا… وقامت فجر واحتضنتها باشتياق وكذلك ريم وكانت تريد سؤالها ولكن وجود هارون وزين منعها من ذلك
مش يلا نطلع فوق يا ريم نظرت له باقتضاب لا انا هقعدمع فجر شوية
وبالتاكيد ريم كانت تنظر لهارون بغضب وكانها تريد قت”له وطلبت من فجر ان ينفردوا معا لكي تستطيع التحدث معها قامت فجر واخدتها معاها ودخلو الي المطبخ…
الحيو”ان اللي برا دا عمل فيكي ايه يا فجر..؟
انا كويسه يا ريم والحمد الله انك جيتي…….
والله انا بقا ناوية امو”تهم الاتنين بايدي ونخلص…..
عقدت فجر حاجبيها وقالت ايوة لازم نخلص طبعا المهم ايه اخبار مرات عمي….؟
كل ما تشوف وشي تفضل تديني في كلام يسد النفس واحمد مقاطعني ومبقاش يتكلم معايا اصلي انا هروح اقولة…..
تنهدت فجر ورتبت علي كتفيها وقالت هو انتي هتحكي لي احمد ازاي؟
مش عارفه والله انا تعبت وزهقت…..
دخلت سعاد الي المطبخ والقت التحيه عليهم وعرفتها فجر علي ريم ولكنها تعجبت عندما علمت انها زوجه زين فهي لديها خبر بانه متجوز من ابنه عمه وسالتها فجر وقالت مالك يا داده…..؟
ولا حاجه يا بنتي؟ بس انا اعرف ان زين متجوز بنت عمه
اتسعت عنيها بشده وقالت اهاا يحيو”ان
هو انتي متعرفيش ولا ايه؟ خرجت ريم من المطبخ والشرار يتطاير من عنيها وتابعتها فجر…. اتجهت ناحيه زين الجالس بجانب هارون يتحدثو وصاحت به انت بتضحك عليا كمان؟
استغرب زين من ذلك الهجوم وكذلك هارون وقال في ايه؟
في انك حيو”ان يعني كمان ابقا زوجه تانيه ومعرفش؟
هو انتي سالتي وانا خبيت عنك….؟
قالت بحده اكتر وصوت عالي يعني هو انا بنجم عشان اعرف انك سيادتك متجوز…..
نظر هارون الي فجر…. وقال تجنبا ان تنشب خناقه بين الاثنان وقال ممكن تقعدو اكيد مش هتضربوا بعض….
ريم بانفعال انا بيضحك عليا؟ وانت تقولي اقعدي…..
نظر لها زين بغضب وقد برزت عروقه وقال بغضب اتلمي بدل اقسم بالله…. قطعته وهي تلوح له بيدها وقالت هتعمل ايه يا اخويا…؟ طلبت فجر منها ان تجلس……
بدا هارون الحديث وقال ايه المشكله يا ريم…؟
انت مش شايفها مشكله…؟
يتبع…
- لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
- لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على (رواية عشقت جحيمي الابدي)