رواية حب أعمى الحلقة الثامنة 8 بقلم ندى شريف
رواية حب أعمى الحلقة الثامنة 8 بقلم ندى شريف
![]() |
رواية حب أعمى الحلقة الثامنة 8 بقلم ندى شريف |
رواية حب أعمى الحلقة الثامنة 8 بقلم ندى شريف
وعد بصدمه : 68missed call !!!
روز : وريني وريني
ثم أمسكت هاتفها..
روز بصدمه : 7 مكالمات من بابا و 11 مكالمه من ماما و خمسين مكالمه و عشر رسايل واتس من اوس !!
وعد بخوف : يارب اعمل ايه
روز : شوفي رسايل الواتس الاول….و نشوف هو كان متعصب و لا لأ …..لو مش متعصب يبقى ربنا بيحبك و كلميه فون….و لو متعصب ف ربنا معاكي بقى
وعد بتردد : ماشي
فتحت الشات و سمعت الريكوردات….
اوس : ها وصلتي و لا ايه؟؟
_ هااا؟؟؟
_ طب انتي نسيتي طيب؟؟
_ مش بتردي عليا ليه؟؟
_الله…..ده فونك مقفول
_ طب انتي ف الشغل و لا فين بالظبط؟؟
_ بصي انا عندي حصه دلوقتي…..يا ريت لما اخلصها الاقيكي بعتيلي
_ طب ايه؟؟؟… انا النهارده مركزتش في الحصه…..انتي كويسه طيب؟؟
_ انا حاسس انك متهوره في السواقه و شكلك كده……لا خلاص بعد الشر
_ ما المشكله دلوقتي اللي انا عمال اكلمك بس تليفونك مقفول…..اعمل ايه انا دلوقتي؟؟…..اجيلك يعني؟؟
روز : اسمعي مني…..بيحبك
وعد بخوف : بيحبني ايه و زفت ايه….انا هيتطين عيشتي النهارده
تليفونها رن…..
وعد رمت تليفونها…
وعد : الحقيني…..اتصرفي بسرعه
روز : و انا مالي…..بصي ردي عليه و اشرحيله و هيبقى كله تمام
وعد اخذت نفساً عميقاً و ردت على هاتفها…
وعد بخوف : الو
انتي كويسه….في حاجه حصلت……انتي فين دلوقتي….قولي…اتكلمي….فيكي حاجه طيب..
وعد : اديني فرصه اتكلم
اوس : اهم حاجه انتي كويسه؟؟
وعد : اها انا كويسه و خلصت شغل
اوس بغضب : كنتي قافله تلفيونك ليه؟؟….مكنتيش بتردي على الرسايل ليه؟؟……انتي عايزه توقعي قلبي و خلاص….المفروض تقدري خوفي عليكي و متلعبيش بمشاعري و تستهوني بيها
وعد بغضب : هو ايه الأوڤر ده؟؟…..تليفوني فصل شحن عادي محصلش حاجه يعني….و محدش قالك تخاف عليا انا مش عيله صغيره و عارفه كويس انا بعمل ايه…..و مش من حقك تتحكم فيا
اوس بغضب : يعني انا اللي غلطان في الآخر !!
وعد : ايوه انت اللي غلطان و …..
اوس بغضب : سلام
ثم اغلق المكالمه…
وعد : قفل في وشي السكه… انا قرفت بجد
روز : مهو يا انتي غبيه يا انتي غبيه….. الراجل قلقان عليكي عادي يا هبله……المفروض تفرحي مش تعملي اللي انتي عملتيه ده
وعد : مهو لو هنبدأها انتي روحتي فين…..متصلتيش ليه….و الكلام ده…بلاها احسن
روز : كلميه اعتذريله……انتي اللي غلطانه مش هو
وعد : بصي انا مش ناقصاكي
ثم والدها اتصل بها…
مصطفى : ايه يا بنتي تليفونك مقفول ليه؟؟؟؟…..ده اوس كان هيتجنن عليكي
وعد بغضب : اوس اوس…..انا زهقت
مصطفى : طب انتي فين طيب؟؟
وعد : انا جايه يا بابا
★★★★★★★★★★★★★★★★★
اوس في بيت زين….
زين : مالك؟؟
اوس : وعد…..حاسسها مش بتحبني…..و لا معجبه بيا حتى
زين : ده انت لسه قاري فاتحتها امبارح….فأكيد هتلاقي عدم اللامبالاه دلوقتي…بس بعدين لما تتكلموا و تتعرفوا على بعض اكتر هتلاقي الموضوع اتغير
اوس : طب انا غلطت في ايه….واحده بتكلمني و هي سايقه قولتلها ركزي في الطريق و طلبت منها انها تتصل بيا لما توصل…. انا غلطان !!
زين : لأ
اوس : لاقيتها مكلمتنيش ف إتصلت بيها لاقيته مغلق……ف طبيعي اقلق….كلمت باباها قاللي انها ممكن تكون في مكان مفيهوش شبكه….روحت بعتلها واتس و أديت الحصه و روحت كلمتها مغلق برضو……ف كلمته تاني…..راح قاللي هي مش متعوده تقفل تليفونها…فقلقت اكتر…… انا غلطااان !!
زين : لأ….كمل
اوس : فين و فين لحد ما لاقيت تليفونها اتفتح….اتصلت بيها….و اطمنت عليها و بعد كده قولتلها كنتي قافله تلفيونك ليه و مش بتردي ليه و كده….روحت لاقيتها بتقولي مش من حقك تتحكم فيا و مين قالك تخاف عليا هو انا عيله و الكلام ده….روحت قولتلها سلام……. انا غلطااااااااااااان؟؟
زين : لأ و الله
اوس بغضب : انا عايز اعرف دلوقتي….انا غلطت في ايه؟؟؟!!!
زين : ممكن هي فهمتك غلط مش اكتر
اوس : فهمتني غلط و لا بتتلكك؟؟
زين : يا بني….هي لو ماكنتش عايزاك مكانتش هتوافق من الاول
اوس : طب مانا عايز افهم برضو
زين : اهدى بس…..دي ساعة غضب و كل شيء هيتصلح ان شاء الله
اوس : انا قرفت و الله
زين : اقولك على فكره عشان تعرف هي بتحبك و لا لأ؟؟؟
اوس : قول
★★★★★★★★★★★★★
يا بنتي قلقتينا….ايه اللي حصل؟؟
وعد : انا خلاص يا ماما….انا زهقت من كل حاجه
سناء : احكي طيب
وعد : مين اداله الحق انه يتحكم في حياتي
سناء : هو خوفه و قلقه عليكي في قاموسك يعني بيتحكم فيكي !!
وعد : اومال؟؟
سناء: بصي انتي عارفه اصلا اللي انا مكنتش موافقه عليه بس بعد الموقف ده عرفت انه هيحافظ عليكي و انك هتبقي في ايد امينه
وعد : انا بجد مش فاهمه انتوا ازاي شايفين ان ده شيء كويس
سناء : يا بنتي ميزي مابين الشخص اللي يقولك متلبسيش ده متروحيش المكان ده متصاحبيش فلانه دي متعمليش كذا متسويش كذا….ده يبقى بيتحكم فيكي أما اوس قلق عليكي عشان ماتصلتيش عليه و فوق كل ده تليفونك كان مقفول ……..ده انا كنت هموت من القلق عليكي
وعد : يعني انا غلطانه !!
سناء : آه غلطانه….و المفروض تكلميه دلوقتي وتصالحيه
وعد : بس….
سناء : متعانديش في الغلط….احسن حاجه انك تعترفي بغلطتك
وعد بخيبة أمل : ماشي
★★★★★★★★★★★★★★★
اوس ذهب إلى بيته كالعاده بواسطه زين…
على الغداء..
كريمه بخبث : يا ترى بقى وعد اخبارها ايه؟؟
اوس بدون اي تعابير وجه : اتخانقنا
منار بنغمة صوت سعيده : بجد !!
اوس بغضب : نعم !!
منار بمكر : قصدي ليه بس ده انتوا لسه قاريين فاتحتكوا امبارح
اوس بغضب : هو انا كل ما اتكلم مع حد يقوللي نفس الكلمتين دول
كريمه بمكر : بص يا بني بقى…..انتوا بدأتوا تتخانقوا و انتوا لسه بتقولوا يا هادي فتخيل كده ايه اللي هيحصل بعدين؟؟….ده غير أصلا ده فال وحش….آه فال وحش اومال انت فاكر ايه يعني
اوس : قصدك ايه ؟؟
كريمه بخبث : مش قصدي حاجه صدقني….انا بس عايزه اوَّعييك…فكر بعقلك مش بقلبك….و بعدين في مثل بيقولك خد اللي يحبك و متاخدش اللي بتحبه و لا ايه يا منار؟؟
………………….
يتبع..
لقراءة الحلقة التاسعة : اضغط هنا
لقراءة باقي حلقات الرواية : اضغط هنا
نرشح لك أيضاً رواية ظلام الرعد للكاتبة فاطمة عيد.