روايات

رواية روبنزل المغتصبة الفصل التاسع 9 بقلم بقلم برنسيس N

رواية روبنزل المغتصبة الفصل التاسع 9 بقلم بقلم برنسيس N

رواية روبنزل المغتصبة البارت التاسع

رواية روبنزل المغتصبة الجزء التاسع

روبنزل المغتصبة
روبنزل المغتصبة

رواية روبنزل المغتصبة الحلقة التاسعة

اخذت شذى الفستان ودخلت الى الداخل وضعته على كرسى كبير موجود بمدخل الحناح وذهبت لكي تقوم وتيقظ سلمى

شذى : روبنزل قومي يلا الفستان وصل قومي بقى

سلمى وهي تحاول الاستيقاظ

سلمى تتحدث بنعاس : إيه بس يا شذى عايزة إيه؟؟

شذى: الساعه ٧ والمفروض نكون تحت ٨:٣٠ وفستانك وصل

جلست سلمى وهي تفرك عينيها : فستان إيه؟

شذى : امير بعتلك فستان شكلها المفاجأة اللي قال عليها

سلمى بسعاده : واو بجد لما اقوم اشوفه

نزلت سلمى من السرير ركضاً خارج الغرفه وشذى خلفها فتحت سلمى غلاف الفستان وجدت فستان أحمر مطرز بفصوص ولامع براق وجميل من كثرت جماله وقفت هي و شذى في ذهول

اخرجت الفستان وجدت معه علبه فتحتها وجدت حذاء احمر بنفس لون الفستان

سلمر : بجد روعه امير دايماً كده مفاجأته تجنن وزوقه جميل
برنسسN
شذى : فعلاً يجنن وانا عندي خاتم يليق عليه مع سلسه صغيره هيبقى جنان

سلمى بدهشه : بس ده مكشوف اوي و امير عارف اني مش بلبس مكشوف كده حتى هو مش بيحب كده

شذى : عادي يا بنتي هو عايز يغير مودك ب حاجه غير التقليدي اللي بتلبسيه

 

 

 

اكملت شذى بمكر : لو مش عجبك البسه انا

سلمى بدلع مستفز : لا ياختي ده بتاعي و اخويا حبيبي جيبهولي

شذى بغيره : بقيىكده ماشي وحسابي معاك يا أمير

وضعت سلمى الفستان وضمت شذى

سلمى : زعلتي

شذى ببراءة : لا بس اتغضت

ضحكت سلمى : والله انتي مجنونه

شذى بابتسامه : و دي احلى حاجه فيا..يلا بقى علشان نجهز هنتاخر بسببك

سلمى : متقلقيش هصحي امير وسالي واجهزهم وبعدين نجهز

شذى : تمام عنك انتي انا هلبس سالي

سلمى : وامير بيجهز لوحده مبيحبش حد يلبسه

شذى : خلاص روحي انتي خدي شاور وانا هصحيهم

سلمى : قلبي تسلميلي

شذى : Happy Birthday

ضمتها سلمى وقالت : كتير اللي بتعملوه علشاني ده

 

 

 

شذى بحنان : مفيش حاجه تكتر عليكي وبعدين احنا ملناش الا بعض

خرجت سلمى من حضن شذى وهي تبتسم

سلمى : ربنا يخليكم ليا

شذى : يا رب ما يفرقنا أبداً يلا بقى هنتاخر يا سمو الاميره روبنزل

سلمى بضحك : ههه حاضر

ذهبت سلمى واخذت حمام وذهب شذى وايقضت الاطفال وبعد مرور نصف ساعه ارتدى الجميع ثيابهم وسلمى وشذى يقومون بوضع الميك اب وبعد مرور نصف ساعه أخرى انتهت الفتيات طرق احدهم الباب

ذهب امير الصغير وفتح الباب وجد شمس وسالي قبلت💋 سالي أمير

سالي : فين سلمى و شذى

امير : جوه بيلبسوا

شمس : طب ممكن تعرفهم اننا هنا

امير : حاضر

في هذا الوقت خرجت شذى وكانت ترتدي فستان طويل باللون الذهبي ذات فاتحه صغيره من عند الصدر و تاركه لشعرها العنان مع ميك اب مناسب للون بشرتها ولون فستانها

شمس : واو ايه الجمال ده

شذى بابتسامه : مرسي.. اتفضلوا

 

 

 

دخلت الفتيات وكانت الصدمه والاندهاش الأكبر عند رؤية سلمى

سالي : واو يا سلمى ايه الجمال ده وفستانك جامد اوي

سلمي بكسوف : شكراً ده زوق امير هو اللي جبهولي

شمس : والله زوقه يجنن وانتي قمر و حلوه تسريحة شعرك والميكب بسيط و رقيق

كانت سلمى ترفع شعرها للاعلي بتسريحه جميله وانيقه للعلم سلمى حاصله علي كورسات في الميكب اب والشعر و أيضاً الأزياء لانها تحب الالوان والابداع وساعدها في ذلك تميم مصمم ازياء وابن صديق والدها

شذى : يلا بقا اتاخرنا و زمان الكل تحت مستني ما هما في دقيقه بيجهزوا

سالي : عندك حق هو شور والبدله وشكراً

شمس : طيب يلا يا رغايه انتي وهي

ضحكت الفتيات ونزلوا الى الاسفل كانوا الشباب بانتظارهم ابتسموا الشباب من جمال الفتيات كان كل حبيب ينظر الي حبيبته بإعجاب

مازن : ايه ده انتوا ناوين تمشوا معنا كده

شمس : مالوا كده يا مازن

مازن : يجنن يا قلب مازن يجنن تتخطفي يا حبي انا و الله خايف عليكي

ضحك الجميع 😂😂😂😂

امير ينظر الي سالي التي كانت في قمة الاناقه كانت ترتدي فستان ابيض بنقوش و رسومات بورود ناعمه نصف كم بفتحه صدر صغيره جداً كان طويل ولكن ليس كثيراً تحت الركبه بقليل وتاركه لشعرها العنان وتضع روج احمر و ميك اب جريئ

اما فستان شمس فطان اسود طويل لامع وشعرها على شكل ذيل حصان حتى تبرز ملامح وجهها مع مين اب مناسب
كان اياد ينظر نحو شذى باعجاب واندهاش كيف تكوني موجوده ولا أراكي لما لم اتعرف عليكي من قبل و لكن الان مناسب أيضا و سوف يبحث عن فرصه ليكون معها

مالك يقف خلف سلمى بحركه عفويه و يتامل تفاصيل وجهها الصغير التي ظهرت عندما رفعت شعرها قطع كل هذه النظرات صوت مروان

مروان : يلا بقي الناس بتتفرج علينا

 

 

 

امير بتوتر : احمممم طب يلا بينا

ذهب الجميع ولكن هذه المره سلمى بسيارة مالك بسبب كبر حجم فستانها فكان اشبه بفساتين الزفاف ولكن احمر

مالك : سلمى تعالي هنا علشان فستانك

سلمي بعفوية : حاضر
princessN
داخل سيارة مازن يوجد امير وشمس وسالي

داخل سياره اياد شذى و مروان

داخل سياره مالك سلمى و سالي و امير الصغار

سلمى تجلس بالخلف وبجوارها سالي الصغيره و في الامام مالك و امير الصغير
___🌹روبنزل المغتصبة
بقلمى_برنسسN
دقائق بسيطه من تحركهم و صل الجميع الى مكان الاحتفال كان عباره عن تربيزه كبيره مزينه بالورود ومفرش ابيض والكرسي كانت من نفس الزينه وحولها ستائر بالون الأبيض مثبته ببعض الاعمده ويوجد استتج صغير وشاشه كبيره و بعض مكبرات الصوت للمزيكه

ذهب مروان أولاً وقام بتثبيت الكاميرات فهم معتادون على توثيق كل لحظاتهم معا ذهب امير إلى سلمى اصطحبها والجميع خلفهم جلس الجميع وقام العمال الموجودين بتقديم العشاء انتهى الجميع من العشاء وقام العمال بحمل الاطباق وتنظيف المكان وجاء موعد الاحتفال جاء العمال بتورته كببره و قاموا بوضعها كانت عليها جميع صور سلمى من لحظه ولادتها إلى الوقت الحالي…..

نظرت سلمى لامير وضمته

 

 

 

سلمى بعيون باكيه : شكرا ليك اوي بجد ربنا يخليك ليا

رفع أمير رأسها و مسح دمعتها

امير : طب بتبكي ليه دلوقتي عيونك دي متبكيش أبداً طول ما انا موجود

ضمته سلمى مره آخرى وجاء مروان وضمهما

شذى : حضن من غير خيانه

وذهبت اليهم احتضنتهم

الجميع مبتسم من هذا المشهد الجميل بالفعل احلى مشهد هو حب الأخوه

امير : كفايه يا حمار انت و هي البت هتتخنق

ابتعدوا و هم يضحكون جلس الجميع

انطفأت الانوار و تم تشغيل اضاءه منخفضه وقاموا باشعال شموع عيد ميلادها ٢٠ وبدأوا بغناء Happy Birthday you سلمي Happy Birthday to you واطفأوا الشموع واخرج مالك هاتفه وقام بتصوير التورته بصور سلمى لاحظ اياد

اياد بهمس : بتعمل ايه امير هيشوفك

مالك : عادي بصور التورته شكلها حلو

أياد بمكر : التورته ولا الصور اللي على التورته

قام مالك بوضع هاتفه داخل جيبه بعد التقاط عدت صور

بدأ الجميع في تقديم الهدايا بدأ مروان فاخرج علبه كبيره وقف امير خلف سلمى وازال السلسه التي كانت في رقبتها

سلمى بندهاش : إيه بتشلها ليه

امير : هوسسس اصبري

سلمى بعدم فهم : طيب

 

 

 

فتح مازن العلبه اخرج امير عقد الماس قمه في الجمال والبسه لها وقام بخلع الحلق من اذنها والبسها حلق جاء مع العقد فتحت سلمى كاميرا هاتفها ونظرت للعقد والحلق

سلمى :واو كل سنه هديتكم بتكون أحسن من اللي قبلها

قبل امير خدها وجلس بجوارها : انتي اجمل واغلى هديه

ضمته سلمى ثم قبلة خده

مروان : يا سلام طب وانا والله انا اللي رايح جايبها ودافع دم قلبي مفيش بوسه

سلمى؛ ههههه لا فيه

اقترب مروان وضمها وقبله جبينها وهي قبلة خده و مالك في قمة غضبه و يتنفس بعصبيه من هذه الأخوه الاوفر

اياد بهمس : اهدأ دول اخوات عادي

مالك بتوتر لملاحظة اياد : هو ايه ده وبعدين انا مالي اخوات ولا لا شايفها صحبتي مثلا و هغير عليها

اياد باستفزاز : موصر على الانكار

مالك بغيظ : تعرف تسكت

اياد ببرود : حاضر سكت

قام الجميع بتقديم هداياهم

شمس : فين هديتك يا مالك

مالك بثبات و بنظرات جذابه وابتسامه هادئه : ما هي لباسه الهديه

نظر الجميع لسلمى

سلمى باستغراب لا تعرف عما يتحدث : هي ايه دي

 

 

 

اياد بابتسامه : الفستان ده هديه مالك

شذى🤔 : بجد احنا فكرنا امير اللي جايبه

امير : ازاي يعني فكرتي انا اللي جايبه
برنسسN
شذى : اللي جاب الفستان اداهولي وقالي الفستان ده للانسه سلمى والباشمهندس بيقولها تلبيسوا النهارده احنا فكرنا ان انت اللي جايبه

سلمى : ايوا فعلاً

مالك بثبات عينيه في عينيها : على اساس اني دكتور ما انا مهندس وبعدين لو مش عاجبك الفستان اجبلك هديه تانيه

سلمى بكسوف : بالعكس ده روعه شكراً

مالك : العفو وعقبال مية سنه

سلمى بتوتر من نظرته : شكراً

امير متوتر من نظرات مالك التي يفهما كرجل جيداً

شذى تحك رأسها بحركه عفويه : دانا طلعت ذكيه اوي داحنا معنا ٣ مهندسين وانا و سلمى استغربنا امير ازاي جاب الفستان ده

شمس : ليه مش بيعرف يجيب فساتين

سلمى : لا مش كده بس امير مش بيحب الفساتين المكشوفه او القصيره

مازن : بس الفستان جميل عليكي و كأنه معمول لكي بالضبط

اياد لاحظ توتر مالك ونظرات امير : سلمى جميله واي حاجه تليق عليها

مروان بثقة ومزاح : طبعاً مش بنت عمتي طلعالي زي القمر

شذى : طالعه لمين يا كلب البحر بيقولك جميله تقول طلعالي

 

 

 

ضحك الجميع

مروان بغيظ : اتلمي يا اللي تنشكي في لسانك وقولتك بطلي كلب البحر دي بتخلي الناس تضحك عليا و كمان ايناس ماسكهالي زله

شذى بضحك : sorry

مروان : لا مش مقبول و حان وقت الانتقام

اخرج بعض الفلاشات من جيب البدله

شذى بزهول: إيه دول اوعى تكون

مروان بمكر : زي ما فهمتي و زي ما انتي شايفه دي طقوس

شذى باحراج : اه ما انا عارفه بس قولت هتتلغه السنه دي علشان الفضايح يعني احنا مش لوحدنا و كده بلاش كسوف

أمير بضحك : ههههه وانتي بتتكسفي الصراحه

سلمى بمكر : مروان انت عارف انك حبيبي صح

مروان بتفهم لمكرها :عايزا ايه اخلصي

سلمى بتوتر : هو انا ليا حاجه في الفلاشات دي

مروان باستفزاز: الله اعلم بس اكيد اه بس ايه وامتا وفين والله ما اعرف

ضحك أمير بشده: انتي كمان خايفه

سلمى بخجل: ها لا.. ربنا يستر

لم يفهم اي من أبناء الحديدي عن ماذا يتحدثون فاكتفوا بالنظر ل مروان الذي يقوم بوضع الفلاشات بجوار بعضها في طبق ثم وضعها أمام سلمى

 

 

 

مروان : يلا بقا اختاري واحده

سلمى بتوتر : استرها يا رب

الجالسين مندهشين من توتر سلمى اختارت سلمى فلاشه واعطتها لمروان وقف مروان

مروان : طبعا انتوا بتسالوا نفسكم ايه حكايه الفلاشات دي وليه سلمى متوتره كده وليه شذى هتموت من الخوف افهمكم بقى علشان انتوا مش شايفين شكلكم بصراحه مايتفسرش من كتر الاندهاش اللي انتوا فيه علشان ابقى صريح واقولكم احنا متعودين ان احنا بنصور كل الذكريات عيد ميلاد بقى فرح ممكن قاعده اي مناسبه عندنا احنا متعودين ان احنا نصور حتى والدتي انا متصوره و ولادة امير متصوره و ولادت سلمي متصوره و ولادت شذي متصوره من واحنا بيبيهات صغيرين عندنا ذكريات كتير و ده لان أهالينا كانوا صحاب من قبل ما نتولد وعندهم العاده دي واحنا اتعلمناها منهم بس احنا زودناها شويه في حاجات بقى فيها فضائح ان في عيد ميلاد كل واحد فينا نجيب مجموعه من الفلاشات او اسطوانات على حسب المكان اللي احنا فيها و هنشغل على ايه و صاحب عيد الميلاد يختار واحده نشغلها تطلع من حظ ونصيبه مين الله اعلم تطلع ولاده ولاا تطلع جواز عيد ميلاده موقف زباله دلوقتي الفلاشه دي يا ترى هتطلع على دماغ سلمى ولا هتطلع حلوه ولا هتطلع على دماغ شذى اللي لسه لها خمس دقايق و هتختفي من كتر الاحراج مش عارف ازاي بس هي شكلها مكسوفه مش عارف من ايه ما هي اصلا مبتتكسفش يعني بس بصراحه حقها لأن ٩٠ % من المواقف المحرجه من نصبها انا هشغل الفلاشه وربنا يستر بقى

ذهب مروان الى الشاشه الكبير وقام بتشغيل الفلاشه وذهب وجلس
📽️🎞️🎞️🎞️🎞️🎞️🎞️🎞️🎞️🎞️🎞️🎞️🎥
اول الفيديوا سلمى تركب مرجوحه هي وسالي الصغيره و مروان يقوم بتصويرهم صوته ظاهر خلف الكاميرا وشذى تقف على تربيزه وصوت المزيكه عالي وترقص وتغني اغنيه
🎶🎶🎶🎶🎶🎶🎶🎶🎶🎶🎶🎶🎶🎶
يعجبني الواد الشيك اللي واخد باله من نفسه🎶🎶🎶
مهما بقابل وبشوف عندي محدش بينافسه
يُعَجِّبُنِي الواد الشيكَ اللي واخد باله من نفسه
مَهْمَا بِقَابِلِ وَبِشُوفِعِنْدي محدش بينافسه
عارفين دوبني إزاي زي السكر في الشاي
🎶🎶🎶🎶🎶🎶🎶🎶🎶🎶🎶🎶🎶
عارفين دوبني إزاي زِيّ السكر فِي الشاي

 

 

انا رايحة معاه لو رايح انا جاية معاه لو جاي
يعجبنِي الواد الشيك اللي واخد باله من نفسه
مهما بِقَابِلِ وَبِشُوف عِندي محدش بينافسه
🎶🎶🎶🎶🎶🎶🎶🎶🎶🎶🎶🎶🎶
رابطني بحبه رابطة وظابطلي دماغي ظبطة
وبشوفه أحلى راجل مفيهوش ولا حتى غلطة
رابطني بِحبه رابطة وظابطلي دماغي ظبطة
وبشوفه أَحِلَى راجل مفيهوش ولا حَتى غلطة
وتقيل جداً وراسي مياكلش من الأونطة
يعجبني الواد الشيك اللي واخد باله من نفسه
مَهْمَا بِقَابِلِ وبشوف عندي محدش بينافسه
🎶🎶🎶🎶🎶🎶🎶🎶🎶🎶🎶🎶🎶
عارفين دوبني إزاي زي السكر في الشاي
عارفين دوبني إزاي زِيّ السكر في الشاي
انا ريحة معاه لو رايح انا جاية معاه لو جاي
(انتهت الفلاشه)
princessN
شذى في قمه الخجل فهي كانت ترقص و تغني وهي ترتدي بجامه منزليه مرسوم عليها ميكي ماوس و شعرها على هيئة زعرورتين

شمس : ههههه ايه دا يا شذى رقصك حلو

مازن : لا وميكي ماوس حلو هههههه😂

شذى تضرب مروان

شذى : عجبك كده طب استر عليا

الجميع يضحكون 😂😂😂😂😂😂😂

كان اياد رغم غيرته والجميع ينظر عليها وهي ترقص انما كان سعيد برؤيه هذا الجانب من حياتها و هي على طبيعتها

امير بضحك هستيري : ولا شعرهاااا

 

 

 

شمس : ههه فعلاً الفيديوا ده امتا

مروان : ده في بيتنا السنه اللي فاتت

سلمى : كان عيد ميلاد أمير

امير : الحمد لله الفيديوا ده انا براءه مظهرتش خالص

سلمى بابتسامه : تحب اقولك كنت فين وبتعمل ايه

امير : هههه لا احبك وانتي ساكته اكتر

سلمى : هههه اوكي

مروان بخبث : طيب يلا الفيديوا التاني

سلمى : ههه والله بعد البصه دي حاسه بمصيبه

ذهب مروان وقام بتشغيل الفلاشه مره اخره
🎞️🎞️🎞️🎞️🎞️🎞️🎞️🎞️
فظهر أمير و يظهر عليه انه لا يزال مستيقض فشعره غير متناسق وبعض الخصل على وجهه ويرتدي بنطلون رياضي اسود عاري الصدر و قف بجوار المسبح يتحدث مع سلمى وهي تعوم جاءت شذي من الخلف ودفعته فوقع في الماء

انتهاء الفديوا والجميع يضحك 🤣🤣🤣🤣🤣🤣

مالك : ههه انتي على طول كده مبتسبيش حد في حاله

شذى : هههه اصل انت ما تعرفش انا عملت فيه كده ليه دانا قاعده جنبه ساعتين بصحي فيه قوم يا امير يا امير قوم يا امير قوم لما دماغي صدعت ومش راضي يقوم وفي الاخر قام يلا يا امير خذ شاور مليش مزاج طب غير هدومك يا امير ما ليش مزاج طب عايزين نخرج يا امير ما ليش مزاج طب هتعمل ايه يا امير ما ليش مزاج وسابني زي الكلبه كده و انا بكلمه و سبني و ماشي حظه الحلو نزلت لقيته واقف جنب البسين فقلت اخليه ياخد شور و يضطر يغير هدومه اهو اوقعه في الميه واطلع اجري و هو يطلع يجري ورايا فبذلك نكون خرجنا بره البيت شفت بقى دماغي

امير؛ ههه بجد مكنش ليا مزاج و ربنا

الجميع يضحك 🤣🤣🤣🤣🤣
___🌹روبنزل المغتصبة🌹___ بقلمى_برنسسN
انما سالي كانت شارده فذلك الوسيم وهو مستيقظ وخصلات شعره تداعب وجهه نظر لها امير وجد تعابير وجهها هادئه ومبتسمه فظل ينظر لها وهي شارده في هذا الوقت بدأت اغنيه رومانسيه

مروان بمرح : تسمحيلي بالرقصه دي

شذى بابتسامه : طبعاً

سلمى : امير امير

امير : ها ايه يا سلمى

 

 

 

سلمى : عايزة أرقص

أمير بابتسامه : طيب تعالي

ذهب امير وسلمى ومروان وشذى تحت انظار مالك و اياد وكل منهما يشتعل ناراً

مازن : ترقصي يا حيببتي

شمس : أكيد

ذهب مازن وشمس للرقص

فجأه وقف مالك: سالي ترقصي

سالي : اوكيه يلا
#princessN
لم يتبقى غير ذالك الوسيم يجلس مع الطفلين وينظر على حبيبته بحسره فهو لا يجروء على الاقتراب منها وبعد وقت قليل جاء إتصال ل مروان و ذهب وقف سريعاً وذهب لها قبل ان تتجاده للطاوله لتجلس

اياد : ممكن ترقصي معايا

شذى باحراج وتوتر : ااا اوكي

وضعت يدها حول رقبته وهو وضع يديه حول خصرها
وفي هذا الوقت يقترب مالك ب سالي الي امير و سلمى

مالك : تسمحلي ارقص معاها وانت ترقص مع سالي

امير بتوتر من هذا الموقف : هاا ..احمم ماشى

ترك مالك سالي وذهب وأمسك يد سلمى ثم أبتعد بها قليلاً عن أمير الذي لا يصدق أن حبيبته بين يديه وعينيهما أمام بعضهما كان يريد أن يضمها بقوه ويعتزر لها و لكن اكتفى بان يهمس باذنها

امير : الاغنيه دي كل كلمه بتقول اللي جوايا منك وليكي… بحبك

كانت سالي في قمه السعاده ولكنها ظلت صامته…

اما عن سلمى بمجرد ان اقترب مالك منها ولف يديه حوال خصرها احست برعشه رفعت رأسها وجدته ينظر لها بعيونه الجذابه و القويه بالفعل عيون صقر فعينيه بلون البني الغامق المائل لسمار و شعره الأسود تلك الخصله دائمة الشرود على عيونه تزيد من وسامته احست بان انفاسه تحرق بشرتها من كثرتها فنظرت للأسفل

اما عن شذى فكانت مرتبكه فماذا تفعل مع ذالك الحبيب لا تقدر على النظر إلى عيونه كان الجميع يتمايل برقص على انغام اغنيه أغنية حضن عنيكي –
🎶🎶🎶🎶🎶🎶🎶🎶🎶🎶🎶🎶🎶🎶🎶

 

 

 

بهرب ف حضن عنيكي، تايه ونفسي الاقيكي
عايش ف بعدك عني، مشتاق للمس ايديكي
نفسي بشوقي تحسي، تمحي بإيدك جرحي
واللى دا فات ننساه، وابدأ معاكي فرحي
زي الملايكة ف دنيتها ولا حد فكر يعارضها
كل اللي تطلبه يتحقق، دي حاجة خارج ارادتها
متقولش تطلب تتمنى، دي حور ونازلة م الجنة
النظرة منها تدوّخ ناس، وليها بس الكون غنّى
🎶🎶🎶🎶🎶🎶🎶🎶🎶🎶🎶🎶🎶
بهرب ف حضن عنيكي، تايه ونفسي
بيكي الحياة بتحلالي، ياللي شغلتيلي بالي
عشت عشانك بكرة لجل ماتبقي حلالي
كل العيون حباكي، عاشقك وبترجاكي
انك تكوني عشاني، يوم فرحي تبقي ملاكي🎶🎶🎶🎶🎶🎶🎶🎶🎶🎶🎶🎶🎶🎶🎶🎶🎶🎶🎶🎶🎶🎶🎶
يا ضحكة جميلة شايفينها، يا بسمة حب عارفينها
يا نجمة عايشة وسط سحاب، بتدارى لا نحسدها
يا وردة مكانها ف البستان، يا آية نازلة م الرحمن
يا خفة دم موصوفة، بتتباهى بذوق وحنان
🎶🎶🎶🎶🎶🎶🎶🎶🎶🎶🎶🎶🎶🎶🎶🎶
بيكي الحياة بتحلالي، ياللي شغلتيلي بالي عشت عشانك بكرة لجل ماتبقي حلالي كل العيون حباكي، عاشقك وبترجاكي انك تكوني عشاني، يوم فرحي تبقي ملاكي
🎶🎶🎶🎶🎶🎶🎶🎶🎶🎶🎶🎶🎶
___🌹روبنزل المغتصبة🌹___ بقلمى_برنسسN
انتهت الاغنيه وفاق الجميع على صوت تصفيق مروان والاطفال ذهبت سلمى فوراً وجلست مكانها ذهب الجميع وجلسوا قضى الجميع الليله بين نظرات حب وتوتر و ضحك وايضا نظرات الم وخوف

انتهت الليله وعاد الجميع الى الفندق ذهب الجميع إلى النوم فالساعه الثانيه صباحاً🌅

صباح يوم جديد الجميع في المطعم الخاص بالفندق لتناول وجبه الافطار الساعه ١١ صباحاً

شمس؛ بجد ليلة امبارح كانت روعه

مروان : بالنسبالكم انما انا يا عيني لوحدي و حبيبتي بعيدة عني

امير بتريقه : يا حرام صدق صعبت عليا

مروان : اتريق اتريق خاسس عليك ايه ما انت حبيبتك…🤭..

صمت مروان و في هذا الوقت كانت سالي تاكل تركت الطعام 😳

امير : احممم مالها حبيبتي ما هي كمان بعيد عني

سلمى : الا موضوع حببتك ده هموت واعرف هي مين

امير بتوتر : سيبك منه ده مجنون

 

 

 

شذى : روبنزل تيجي معليا نروح المول

سلمى : سيبك مني مليش مزاج انا هروح البحر حبيبي

شذى : حبك بورص انتي و هو

سلمى : ههه هو مين

شذى : البحر ياختي يعني هروح لوحدي

مروان : اجي معاكي

شذى : لا انا عايزة روبنزل

شمس : خلاص خليكي لما مزاجها يجيلها

شذى : روبنزل روبنزل روبنزل

سلمى بعصبيه و صوت عالي :ايييه يقطعك انتي و روبنزل في ساعه واحده قولنا زفت سلمى سلمى

صدمت شذي 😳

الجميع 🤣🤣🤣🤣🤣

اياد : ههه مالك يا شذى مبلمه كده ليه

شذى : تصدق اتخضيت

ضحك الجميع 🤣🤣🤣🤣🤣

هاتف امير يرن اخرج هاتفه تفاجإ بالمتصل ونظر لسلمى نظرت سلمى للهاتف وجدت المتصل والدها

سلمى بحزن: متردش عليه

امير : مينفعش لازم ارد تعالي.. بعد اذنكم

اخذ امير سلمى وذهب بعيداً وسط تسائل الجميع عن هوية المتصل

شذى : مارو هو في إيه

مروان : ولا اعرف بس شكلها كده مش خير

شذى : ربنا يستر بس سلمى خايفه ليه

مروان : مش عارف بس في احتمال واحد بس

شذى : ايه انطق

مروان : انكل مختار

شذى : تصدق صح ده اكيد مش احتمال بس عايز ايه يكون عايز يقول لسلمى كل سنه وانتي طيبه

مروان : بس يا بت انتي غبيه هو ده بتاع كده

الجميع يسمع كلامهم في حيره و تسائل

 

 

 

سالي : هو مين مختار ده

شذى : ده بابا سلمى

شمس : طب هي ليه مش عايزه امير يرد

مروان بتوتر : اصل سلمى في بينها وبين انكل مختار شويه خلافات كده يعني

عاد أمير وسلمي وهو يضمها وهي تبكي

أمير : شذى تعالي خدي سلمى واطلعوا وحضروا الشنط هننزل مصر

وقفت شذى وضمت سلمى

شذى : مالك بتعبطي ليه

الجميع متوتر وقلق من حاله الانهيار والبكاء التي كانت بها سلمى و مالك يحاول التحكم في نفسه حتى يظل هادئ ولا يلفت الانتباه فاكتفى بالصمت و الصبر حتى يفهم ما حدث

مروان بتساول : في ايه يا امير

امير بعصبية : اطلعي يا شذى يلا

شذى بخوف من عصبيته وقلق من حالة سلمى : ححح حاضر تعالي يا سلمى

ذهبت شذى وسلمى جلس امير وعلى جهه الغضب

مروان : انطق في ايه وهننزل مصر ليه وليه سلمى منهاره

امير : سلمي هتجوز بكره

الجميع في صدمه 😳😳😳😳😳

مروان : تتجوز تجوز مين وازاي

امير بغضب وهو يضرب التربيزه : امجد

مروان مصدوم : امجد الصايع بتاع البنات و اخو الزفتة سحر مرات ابوها طب ازاي ده

امير بضعف : ابوها عايز كده

مروان بعصبيه : هو يعوز برحته بس هي مش هتوافق ومش هيحصل على جثتي انت اجننت سلمى و امجد مستحيل ده لو آخر واحد عمر سلمى ما هتجوزه

امير بعصبيه : تعرف تهدأ احنا مش هنعرف نتدخل

مروان : ازاي احنا اخواتها

امير بوجع وضعف : قولت كده لابوها قالي بإمارة ايه انت امير الزيني وهي سلمى مختار الاسيوطي وانت و لا اخوها ولا تقربلها حاجه

مروان : نعم نعم و ده من امتا ده لا كده كتير بقى مش انت متقربلهاش حاجه انا بقى اقربلها انا ابن خالها وهتصل على بابا يجي لازم المهزاله دي تقف

مازن : اهدا يا مروان مش معقول ابوها يعمل كده اكيد يعني بيخوفها علشان ترجعله

مروان : ده مش اب ده حتى مش حساس بوج بنتوا سلمي دي بنت وحيده لا اخ ولا اخت وهو مخلفش غيرها بس ايه الجبروت ده اومال لو كان فيه غيرها كان عمل ايه موتها

امير : خلاص بقى اسكت سلمى وافقت على الجواز

نزلت الكلمه على مالك مثل الصاعقه

 

 

 

شمس : موافقه ايه انت ماشفتش منظرها دي ممكن يحصلها حاجه من كتر الدموع والزعل انت بتقول ايه

امير بوجع : ده اللي حصل انا قولتلها اني هقف جمبها بس ابوها قالها لو متجوزتش الزفت ده هيتبرى منها و هيقطع معها العمر كلوا وهيكتب كل حاجه باسم مراتوا الشركه والفيلا و كل حاجه

مروان بانفعال : في داهيه كل حاجه فلوس ايه هي سلمى محتاجه كفايه عليها ورث طنط سلمى يعيشها كويس واحنا جمبها

امير : المشكله مش في الفلوس

مروان : اومال في ايه انطق يا أمير انا تعبت بجد

امير يفرك شعره بعصبيه : في الصحافه لما تعرف ان اميرت عيلة الاسيوطي تهرب من بيت والدها مع امير الزيني

مروان بدهشه : نعم وده اللي هو ازاي

امير بضعف : ده اللي مرات ابوها قالتوا

اياد : بس مش انتوا اخوات

امير : هنقف قدام الصحافه نقولهم اخوات في الرضاعه

شمس : دي ست حقيره عايزه تشوه سمعتك وسمعة سلمى
#برنسسN
سالي : والكلام ده ابوها عارفوا

امير : لا هو قال اللي عندوا وقفل السكه التليفون رن تاني ردينا اتكلمت هي وقالت ان في الصحافه هنا وصورتني مع سلمى امبارح و وصفت اللي حصل وانا لبستها العقد و هي حضناني واحنا بنرقص مع بعض مش عارف ازاي محدش لاحظ حاجه زي دي

اياد : دي شيطانه يعني يا اما سلمى تجوز اخوها يااما تفضحها

كل ذلك ومالك صامت لا يتحدث يستمع فقط بهدواء خارجي وبداخله عاصفه

امير : ايوة هو كده احنا لازم ننزل مصر على طول بعد اذنكم

مازن : انا هنزل معاك

اياد : كلنا هننزل

امير : مفيش داعي كملوا اجازتكم

شمس : اجازة ايه يا امير احنا اكلنا مع بعض عيش و ملح وقربنا من بعض وانا والله حبيت سلمي وشذي زي سالي اختي بالظبط احنا لازم نكون جمبها

مازن : هكلم شركه الطيران واحجز اول رحله للقاهره

امير بضعف : تمام

كانت سالي تنظر لامير بشفقه و وجع فهي لم تراه ضعيف هكذا من قبل ذهب مازن ثم عاد اليهم

مازن : حجزت رحله ١٠ باليل

مروان : حسبي الله ونعم الوكيل امير انت تخرج من الموضوع ده خالص انا هقفلهم دي بنت عمتي وانا هعرف اتصرف

امير بجديه : مش هتعرف تعمل حاجه لو فكرت تتكلم هتجيب نتيجه عكسيه في كل حاجه الفضيحه دي مش هتتلم الا بجواز سلمى و أمجد وده نهائي

 

 

 

مروان بذهول : ليه لو خايف على نفسك قلتلك متدخلش انما سلمى و امجد مستحيل

امير بغضب : تعالى عايزك

مروان بغضب : عايزني في ايه عايزني ابقي جبان زيك عايزني اسيب سلمى تضيع انت اتجننت مين اللي تتجوز امجد انت حصلك ايه انا استحاله اسكت

امير بغضب وصوت عالي : احترم نفسك يا مروان انا مش جبان وانت عارف و قولتك تعالى معايا اللي هتعرفوا مني لازم هتعرفوا فاسكت واعرف قبل ما تغلط وتخسرني

اياد : اهدا يا امير روح يا مروان افهم واسمع

مروان : تعالى بس لو كلامك مدخلش دماغي انا اللي مش هعرفك بعد النهارده

امير بنفاذ صبر : اوف بقي تعالى وانت ساكت

ذهب مروان وخلفه امير دخلا للتراس الخارجي للفندق كان فارغ من الناس جلس و فتح امير هاتفه كانت رساله مسجله لسلمى وهي تروي لوالدها ما حدث وقت الاغتصاب

سلمي 😭: والله يا بابا زي ما بقول لحضرتك كده انا كنت راجعه من عيد ميلاد ولاء صاحبتي زي ما حضرتك عارف فجاه العربيه عطلت في الطريق نزلت مش عارفه اعمل فيها ايه وتليفوني مفيش شبكه ومش عارفه اعمل حاجه استنيت لقيت راجل كبير راكب عربيه شاورتلوا وقف نزل بص عليها وقالي يا بنتي دي لازمها الميكانيكي قلت له طب وانا هاعمل ايه انا لازم اروح الوقت تاخر قالي تعالى يا بنتي وانا اوصلك ركبت معاه كنت مرتبكه وخايفه شويه وقف العربيه قولتلوا وفَقفت ليه قالي ما فيش نزل جاب عصير وقالي خذي ده يا بنتي انت شكلك متوتره وخايفه انا زي ابوكي وطبطب عليا ومشي بالعربيه راجل كبير قلت زي بابايا شربت العصير ماحستش بحاجه فوقت بعد فتره لقيتني مرميه على الطريق وهدومي كلها متقطعه حاولت اداري نفسي لقيت ست كبيره جايه بعربيه شاورتلها وقفتلي كانت خايفه مني بس انا قعدت اعيط واتحايلت عليها انها تاخذني معاها ركبتني معاها وحكيت لها اللي حصلي وهي اديتني رقمها لان انا ما لقتش تليفوني كتبته في ورقة و الورق اهيه يا بابا ممكن تتصل بيها وتسالها انا ما عملتش حاجه غلط انا ما عملتش اللي هي بتقول عليه ده

مختار : والله والمفروض اني اصدقك يا زباله يا كلبه

وقام مختار وضربها عدت ضربات منعه عنها صوت زوجته

سحر : خلاص يا مختار كفايه هتموت في ايدك سيبها هي هتسافر عند خالها لحد ما نشوف حل للمصيبه دي يلا غوري على غرفتك

ذهبت سلمى وهي تتالم وتبكي وانتهى التسجيل

مروان بذهول : مين اللي سجل ده

امير : سحر علشان تعرف تسبت ان سلمى مش بنت في اي وقت

مروان : بس التسجيل ده ناقص في حاجات متضاربة في التسجيل سلمى بتقول لباباها انا ما عملتش حاجه غلط من اللي هي بتقول عليها وهو بيشتمها من غير شفقه ولا رحمه و قام ضربها انا مش فاهم في حاجه ناقصه

امير : ما دي لعبة سحر طبعا على حسب كلام سلمى لما سلمي حكت لابوها كل حاجه قالتلوا شوف بنتك الصايعه جايه تضحك عليك فاكراك راجل كبير وبتقول ابويا خرفان هضحك عليه بدمعتين وقعدت تحط سمها في دماغه فضطرت سلمى تحكي لبوها ثاني وهي استغلت ده ان هي تسجل لسلمى في المره الثانيه عشان طبعا ما كانش مستعدة تسجل في المره الاولانيه علشان كده تحس ان في حاجه غلط الوقتي التسجيل ده مقابل كتب كتاب يومها تبقي تديني التسجيل ده هتقولي هنعرض عليها فلوس و هي كلبه فلوس عارف انها كلبه فلوس و عرضت عليها فلوس وقلتلها الرقم اللي تقولي عليه بالملايين مش بالالف حته الرقم اللي هتقولي عليه قالتلي لا كتب كتاب سلمى على امجد هو مقابل التسجيل ده وطبعا بعتالي كل ده من رقم غريب عشان لو فكرت اوريه لعموا مختار ساعتها هتفهموا ان احنا اللي بنعمل كده واحنا اللي بنكرها واحنا واحنا والحوارات اللي هي على طول حطاها في دماغوا

مروان : طب والتسجيل ما ده دليل عليها مكنش حد موجود غيرهم هما التلاته
princessN
امير : بردوا مش هنستفاد ممكن تلبسها لاي حد من الخدم دي شيطانه

مروان بتوهان : طب والحل ايه دي مصيبه

امير : سلمى هتجوز امجد ده الحل الوحيد وبعد كده يبقى لينا حل ان شاء الله بس نمسك التسجيل ده

مروان : ازاي وبعدين افرض في نسخ تانيه

امير : مستحيل لان ساعتها ممكن نقول متركب تلفيق علشان سلمى اطلقت من اخوها بس دلوقتي الف سؤال وصحافه و قرف وابواب جهنم كلها مفتوحه علينا

 

 

 

مروان : انا تعبت مش عارف افكر اه يا سلمى حظك زفت خالص

دخل عليهم شخص ارتبك امير ومروان ان يكون سمع شيء
اقترب منهم بثقه وثبات من يكون ماذا يريد ذلك الغامض الله اعلم باااي اشوفكم البارت الجاي

يتبع….

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *