رواية انتقام عاشق الفصل الثاني 2 بقلم وتين الصافي
رواية انتقام عاشق الفصل الثاني 2 بقلم وتين الصافي
رواية انتقام عاشق البارت الثاني
رواية انتقام عاشق الجزء الثاني
رواية انتقام عاشق الحلقة الثانية
انتقام عاشق
بارت 2
قربت منوا وانا دموعي ماليه وشي-انتق”ام!من مين؟ وليه؟
وقفف ببرود وبهيبتوا المعتاده -مش مهم من مين او لي انت طلبتي انك تعرفي السبب وانا وافقت
شاور ع اوضه وقال_دي اوضتك هتنامي فيها لحد الصبح وابوكي هياجي يزورنا الصبح وبعدها هنمشي
-نمشي!نمشي نروح فين
وقفت وانا بقرب من باب الشقه -انا همشي لوحدي هرجع عند ابويا
كنت لسا هفتح الباب
حسيت ب ايدوا بتقبض ع شعري قرب من ودني وبصوت اقرب للهمس قال_ههه مش بقولك سادجه شد من قبضتوا اكتر وقال بصي يابت انتي انت هنا مش اكتر من خداامه لياا وهتترزعي هنا ب احترامك وادبك والا اقسم ب الله هكرهك اليوم اللي اتولدتي فيه فاهمه
هزيت راسي ب ااه وانا الدموع مش راضيه توقف
شد اكتر ع شعري وزعق_فاااهمه
-فاهمه فاهمه
_غوري يلا ع اوضتك
جريت بسرعه ودخلت الاوضه وقفلت الباب كويس وقعدت ع الارض جنب السرير ببكي ع حالي ووبصيت ع الفستان بقهر وفضلت اقطع في
“”
– مش تحااسب ايي اعمي مبتشوفش
نزل من عربيتوا الفاخره وهو بيشيل النظاره الشمسيه الخاصه بيه وبيظبط شعروا اللي نزل ع وشوا
وقرب مني وانا واقعه ع الارض_انا اللي اعمي ولا الحق ع الغبيه اللي بتعدي الشارع وهو مش واخده بالها وبتحط الحق ع الناس ، هدي شويه وقال انت كويسه
مكنتش مركزه ف اي حاجه ولا ف اي كلمه بيقولها ولا حتي اهتميت لوجع رجلي كنت سرحانه ف بدلتوا الكافيه الهاديه وشعروا اللي كل شويه ينزل ع وشوا ويرجع يرفعوا تاني
_انتِ يا بنتي روحتي فين!
-احم اسفه كنت بتقول حاجه
_اتكلم بعصبيه طفيفه هو يوم باين من اولوا بقول انت كويسه
-اه اه كويسه
حاولت اقوم اكتر من مره لكني معرفتش
لحد م جه قرب وشالني م الارض
اتكلمت بعصبيه وكسوف-ايهه دا نزلني حضرتك مينفعش كدا
بصلي وهو بيحطني جوه العربيه
ولف ركب ع مقعد السواق
-انت مبتردش عليا لي
مسح ع وشو بعصبيه _اسكتي تعرفي تسكتي خليني اتنيل اوصلك اقرب مستشفي واخلص بقا
روحنا المستشفي وربط رجلي برباط ضاغط
ووصلني لحد البيت
اتكلمت بهدوء قبل م انزل -اسفه وشكرا
بصلي برعة حاجب
-احم اقصد اسفه انيفعلا الحق عليا واني عديت الشارع من غير م اخد بالي ع كنت مستعجله وشكرا ع وصلتني المستشفي وجبتني لحد البيت
“””
كنت باخد شاور وانا بفكتر اول مره شوفتوا فيها
خرجت نمت من كتر العياط
تاني يوم الصبح
_ انتِ قومي
-امم في ايهه
_مفيش يا حضرت الاميرة بس ابوكي بره وعاوز يطمن عليكي قالها بسخريه واضحه ف نبرة صوتوا
قومت اتعدلت -حاضر ثواني وخارجه
لبست وحطيت ميكيب ع اداري اثار البكاء
خرجت كانوا بيتكلموا وبيضحكوا
قربت منهم وقولت بمرح-بتضحكوا ع ايهه ضحكوني معاكوا
بابا بصلي ب ابتسامه وقام حضني=ولا حاجه يا قلبي تعالي
كان بصصلي ب استغراب ع ضحكي وهزاري مع بابا
قطع كلامنا وقال_هروح اجبلك حاجه تشربها يا عمي
-خليك انا هروح
_لا انت خليكي مع باباكي
بعد شويه وقت
-بابا
=نعم يا عيوني
-انا عاوزه اقولك ان….
(وتين خالد الصافي بنت بسيطه هاديه اوصامته زي م اصحابها بيقولوا عليها عندها صديقه واحده مقربه انين بتحب الرويات والكتب خريجه تجاره عندهت 24 سنه عايشه مع باباها)
(احمد الدمنهوري مدير شركات الدمنهوري جروب شاب طموح جداا بدأ رحله عمله بدري عن اي شخص باباه متوفي وامتوا قعيده خريج اداره اعمال بيحب شغلوا اوي عندوا صاحب واحد حمزه ابن عمو شخصيه جاده متسلطه متكبر عندوا 30 سنه)
يُتبع ..
- لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
- لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على (رواية انتقام عاشق)