روايات

رواية وقعت في حب قاسي الفصل التاسع 9 بقلم اية سلمان

رواية وقعت في حب قاسي الفصل التاسع 9 بقلم اية سلمان

رواية وقعت في حب قاسي البارت التاسع

رواية وقعت في حب قاسي الجزء التاسع

وقعت في حب قاسي
وقعت في حب قاسي

رواية وقعت في حب قاسي الحلقة التاسعة

صحي سيف ع لمسة ايد مليكة
سيف ب فرحة : مليكة انتي كويسه استني انادي للدكتور
مسكت ايده
مليكة ب وهن : ا انا كويسة
سيف قرب منها و حط جبهته ع جبهتها و اتكلم ب دموع : كنت خايف قوي من غيرك اول مره احس الاحساس ده كنت خايف تضيعي مني
مليكة و هي بتحسس ع خده و ب حنية : اول مرة اشوفك كده ي سيف
سيف و هو بيبص ف عيونها : انا اول مرة اشوفني كده انا بحبك قوي ي مليكة معرفش امتي و ازاي بس كل ال اعرفه اني حبيتك
مليكة ب ابتسامة خجل : و انا كمان
سيف ب فرحة : اي انتي قولتي اي
مليكة ب خجل : خلاص انا قولتها مرة
سيف قرب منها و باس راسها : ربنا يحميكي ليا و ميحرمنيش منك ابدا

مليكة بحب : و لا يحرمني منك ي ابيه
سيف ب رفعة حاجب : ابيه تاني
مليكة ضحكت : ههه خلاص خلاص سيف اااه
سيف ب خضة : مالك اي بيوجعك انادي الدكتور
مليكة ب ابتسامة : مفيس بس الجرح وجعني من الضحك انت عايز تنادي للدكتور و خلاص
سيف : انا اسف انا ال ضحكتك مش هضحكك خلاص
و كمل ب خبث : و خلاص مش هنادي الدكتور شكلك عايزة نفضل لوحدنا و انا و الله
مليكة ب ارتباك : اا لا لا مش كده و الله
سيف ب حنية : خلاص بهزر اهدي و ارتاحي و هنادي الدكتور يطمني عليكي
مليكة : ماشي بس متغبش
سيف : حاضر
خرج سيف و راح للدكتور و رجع تاني ل مليكة لقاها بتعيط
سيف ب قلق و خوف : مليكتى انتي كويسة بتعيطي ليه
مليكة ب شهقات و توتر : هه ل لا مفيش مفيش بس اصلك اتأخرت
سيف ب شك : امم
الدكتور كشف ع مليكة تحت نظرات سيف ال هتقتله من الغيرة
الدكتور : هي حالتها اتحسنت الحمد لله
سيف : يعني تقدر تخرج من المستشفي دلوقت
الدكتور : لا طبعا مش دلوقت لسه الحالة مش مستقرة قوي و كمان لازم يتعمل محضر دي مصابة ب رصاصه ي سيف بيه
سيف ب حده : لا مش هنعمل محضر

الدكتور ب عملية : مينفعش لان هي دخلت المستشفي هنا و اتسجلت و لازم نبلغ و
سيف ب هدوء : كام و تخلص الموضوع ده
الدكتور بغضب : حضرتك بتقول اي مينفعش كده
سيف قرب منه : شكلك مسمعتش عن سيف القناوي انا لما بعوز حاجة بتتعمل ع العموم انا طلبتها منك بهدوء و كنت هدفعلك كمان بس طالما
الدكتور ب خوف : احم انا مش هعمل محضر بس عشان البنت لسه صغيرة و
سيف ب حدة : مدام
الدكتور ب صدمه : افندم
سيف : مدام سيف القناوي
الدكتور : بس دي صغي
سيف : ملكش صالح و اظن انك خلصت شغلك تقدر تتفضل تطلعلنا قرار خروج و انا هخلي بالي من مراتي ب نفسي و هجيب طاقم طبي يخلي بالة منها
الدكتور : تمام ي سيف بيه ال تشوفه بس هتمضي اقرار ان لو حصل للمريضه اي حاجه هيبقي ع مسؤوليتك
سيف : تمام
خرج الدكتور و دخل وراه محمد و اسلام و سامية
محمد ب فرحة : الف سلامة عليكي ي مليكة
مليكة ب ابتسامه : الله يسلمك ي ابيه
سامية حنية : الف سلامه عليكي ي بتي شالله ال يكرهوكي
مليكة ب حب : الله يسلمك ي ماما
محمد ب ضحك : يلا بقي قومي بسرعه احسن البيت وحش قوي من غيرك
مليكة ب ضحكة عالية : ههههه حاضر بس الجرح وجعها من الضحك ف ملامحها اتغيرت
سيف ب ملامح مقتضبه : اي الضحكة دي اهو الجرح وجعك
و بص ع محمد ب جمب عينه
محمد ب اسف : انا اسف و الله مكانش قصدي

مليكة ب حنية : محصلش حاجه ي ابيه
دخلت عليهم نور
نور ب ابتسامه : وه واضح اننا بقينا حلوين و زي الفل
مليكة ب ابتسامه : ايوا احسن شوية
نور و هي بتقلب ف ملف مليكة بصت ع محمد و قالت
نور ب ابتسامه : الاستاذ ده كان خايف عليكي قوي
مليكة فكرتها بتتكلم ع سيف
مليكة ب غيرة : طبعا مش جوزي
سيف كتم ضحكته ع غيرتها
نور ب صدمه : انت مش قولتلي انها مرت اخوك
مليكة ب دهشه بصت ل سيف : انت قولتلها كده
سيف رفع ايده ل فوق و هز كتفه : و الله ما قولت حاجه انا برئ
نور : انا مقصدش الاستاذ ده انا اقصد استاذ محمد
مليكة ب تفهم و ابتسامه : ااه بحسب
نور : دا احنا خدنا منه كيسين د’م و كان عايز يتبرع ب اكتر شكلك غالية عنده قوي
مليكة ب ابتسامه فيها دموع بصت ل محمد : انا متشكرة اوي ي ابية
محمد ب ابتسامه : ع اي بس
و كمل ب مرح : و بعدين مفكراني هسكت يعني هاخد تمنهم منك اول ما نروح من هنا متقلقيش
مليكة ضحكت تاني
سيف ب غيظ : انا بقول نسيبها ترتاح بقا شوية
محمد ب غمزة : حاضر هنتوزع
سامية ب ضحك : خارجين ي ولدي خارجين
خرجوا برة و معاهم نور
قعد سيف جمب مليكة
سيف ب حنية : نامي شوية و ارتاحي
مليكة : حاضر

غمضت مليكة عينها و بدأت تروح ف النوم بسبب ايد سيف ال بتحسس ع شعرها و ايده التانية ال ماسكة أيدها
و لاكن قطع اللحظه دي دخول رجل كبير ف السن قليلا و لاكنه متأنق ف بدلتة السوداء
سيف ب استغراب : مين حضرتك و ازاي تدخل اهنه
منصور : انا منصور الشربيني
سيف ب صدمه : انت

يُتبع ..

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *