روايات

رواية أحفاد المنشاوي الفصل الخامس والعشرون 25 بقلم ندا الشرقاوي

رواية أحفاد المنشاوي الفصل الخامس والعشرون 25 بقلم ندا الشرقاوي

رواية أحفاد المنشاوي البارت الخامس والعشرون

رواية أحفاد المنشاوي الجزء الخامس والعشرون

رواية أحفاد المنشاوي
رواية أحفاد المنشاوي

رواية أحفاد المنشاوي الحلقة الخامسة والعشرون

تم نقل جنه الي المستشفي
اوس بقلق /خير يادكتورة
الدكتوره /للأسف المدام كان عندها حساسيه من الفراوله وهيا اكلت كميه كبيره بس الحمد لله لحقناها
اوس براحه /الحمد لله ممكن ادخلها
دخل مالك الغرفه ومسك جنه من ملابس المستشفى
اوس/ناويه علي اي
جنه /اهد بس كده
اوس /عندك حساسيه كلتي ليه
جنه تصنعت البراءه /كنت بتوحم يرضيك بنتك او ابنك يطلع ليهم فروله في ضهرهم
اوس ببساطه /اه يرضيني اقسم بالله لو حصلت تاني ياجنه لأولدك فيها سامعة
جنه /سامعه انا عاوزه رنجة
نظر إليها بدهشه وعقد حاجبه /عاوزه اي
جنه ببساطة /رنجة متعرفهاش
اوس /لا أعرفها لما ابوكي يجي خليه يجبلك علشان انا عندي مراره وحده ياجنه هيا وحده
جنه /طب ياله نروح
اوس /استني هنعمل شويه تحاليل نطمن علي الجنين ونمشي
جنه /ماشي قدر فين
اوس/مع ماما في الڤيلا
دخلت الممرضه وعملت بعض الفحوصات لجنه وطلعت جنه من المستشفى
وكان الجميع في الڤيلا
رعد بقلق /جنه اي اللي حصل
اوس بسخريه/الهانم عندها حساسيه وبرده كلت فراولة
جنه بغضب/خلاص بقا قولت كان نفسي فيها
اوس /يابت اسكتي هطبق وشك
جنه /انا يااوس
اوس /روحي وانتي شبه البطيخة
اميره /بس خلاص
اوس /طب بنتكوا بتتوحم على رنجة تأكلها عندكوا هنا محدش هيدخل الرنجه
جنه بعناد /لا هاكل هنا
أكرم /وانا كمان
يوسف /وانا
ورعد /وانا

 

 

 

 

 

والجميع وافق
جنه /اي رايك بقا كله موافق ياله ياروحي روح هات الاكل
رعد بخبث /لو اتاخرت هاخد بنتي وامشي
مالك راح قعد جمب خديجه
مالك /القمر اللي منور
خديجه /اسكت يامالك
انس /طيب انا عاوزة طلب
انتبه الجميع
رعد /عاوز اي
انس /عاوز اتجوز
رعد /نعم ياخويا انتوا متفقين عليا ولا اي
انس /الحق عليا قولت نعمل بدل فرح فرحين واوفر عليك
اميره بحماس /هيا مين هاا وانا اجوزهالك
انس /شايف الكلام الجميل انا قررت اتجوز
الجميع /هااا
انس /تاج المنشاوى
تاج بصدمه /تاج مين
انس /انتي
اكرم/لا
انس /هو اي اللي لا
أكرم /مش موافق
انس /ليه بس ياعمي
أكرم /تدخل البيت من بابه مش كده
انس /بس كده من عيوني قوم روح وتلاقيني وراك
ضحك الجميع علي كلام انس
رعد /عمك عندة حق الأصول أصول بكره هنروح نقرأ الفاتحه بإذن الله
أكرم بخبث /لما اوافق بقا
انس /هتوافق
أكرم /بشرط
انس /اؤمر
اكرم بخبث /تجيب مفتاح السلسله بتاعت تاج وافتحها حالا ولو فتحتها دلوقتى والله لكاتب كتبكوا بعد يومين
انس /وعد

 

 

 

 

 

أكرم /وعد
طلع انس مفتاح صغير من جيبه
انس /تعالي
تاج /فين
انس /في حضني ياقمر
اكرم/اتلم ياله
انس بجده مصتنعه/هاتي السلسله
وبالفعل خلعت السلسله وخدها وفتحها
انس/اتفضل
أكرم بخبث/اقرا اللي جواها بصوت عالي
انس بحرج/ما بلاش
أكرم /خلاص كتب الكتاب كمان سنه
انس بحرج /خلاص وبدأ يقرأ وقال بحبك ياتاجي
صفق الجنية لجرا*ئه انس
انس /استريحت
أكرم /اة
انس/كتب كتابي بعد يومين والفرح مع مالك
وقضوا يوم جميل مع بعض
وعاشوا في سعادة وكل يوم حبهم بيزيد اكتر واكتر
وجه يوم فرح مالك وانس علي خديجه وتاج
وكان فرح اسطوري فهم أحفاد سليم المنشاوى وأولاد اكبر رجل أعمال في مصر
في جناح رعد المنشاوي واميره في الفندق
كان رعد بيربط رابطه العنق
طلعة اميره وهيا ترتدي فستان من اللون الأزرق الفاتح وكان واسع وحجاب
رعد /اي القمر دا ياروح قلبي
اميره /بجد حلو
رعد /اخاف حد يجي يخطبك مني
اميره بمرح /لا معايا رعدي حبيبي
رعد /روح قلب حبيبك انتى
في جناح اكرم وياسمين
ياسمين /لا يااكرم بنتي مش هتبعد عني
أكرم بنفاذ صبر /ياحبيبتي تبعد اي الفرق بين الڤيلا والقصر شارعين ياياسمين
ياسمين /لا انس هياخدها مني
تكرم /كملي لبس ياحبيبتي ياله ربنا يهديكي
تجهز الجميع

 

 

 

 

 

وطلع انس ومالك يخدوا تاج وخديجه دخل انس
وكانت تاج لبسه فستان الزفاف الأبيض الجميل الذي ذادها جمالا
وكان انس يرتدي بدله باللون الأسود وكان وسيم للغايه
انس /هتلفي ولا اجي انا
تاج بخجل /لا متجيش
لف انس وعانقها من الخلف ودفن راسه في عنقها
انس /هتلفي ولا ابوكي هيجي يرميني من هنا
لفت اليه تاج وكانت جميله بفستانها والمساحيق التجميل البسيطه التي ذادتها جمالا
انس بدهشه /ما شاء الله اي الجمال دا
وقرب قبلها من راسها
انس /مبروك ياروحي
تاج بخجل /اللة يبارك فيك
مالك خبط علي باب الجناح /اطلع ياانس انا عريس برده ومراتى جوه
انس /ياله نطلع
وبالفعل طلعوا بره الجناح ودخل مالك
وكانت خديجه وقفه في وسط الجناح بفستانها الجميل الواسع ونقابها الذي ذادها جمالا فوق جمالها
مالك ابتسم بسعاده /اي الجمال دا كله
وقرب قبل يداها
مالك /الف مبروك ياروح قلبي
خديجه بتوتر وخجل /الله يبارك فيك
مالك /هيا عيونك نقصه ياخديجه علشان تحطي كحل تزينيها اكتر
خديجه /لو عاوز اشيله اشيله
مالك قبلها علي عيونها/لا ياروحي خليه ياله

 

 

 

 

 

وطلعوا بره وجه يوسف مسك ايد خديجة وأكرم هكذا ونزل مالك وانس كل واحد وقف مكانه وانفتحت الأبواب من الأعلي ونزل أكرم وتاج وخديجة ويوسف وصفق الجميع
أكرم وهو بيسلم تاج لانس /خلي بالك منها دي اغلي ما عندي بسلمه ليك
انس بابتسامه جذابه /وانا هحافظ عليها بحياتي
يوسف /الف مبروك وخلي بالك منها
مالك /لو عرفت اخبيها عن الدنيا كلها هعمل كده
وابتدا الفرح
كانت جنه تقف بعيدا وهيا ترتدي فستان من اللون البيچ الفاتح وقدر نفس لون الفستان
اوس /اي ياروحي وقفه هنا ليه
جنه /استنيتك
اوس /تعالي ياقلبي
وكان فرح جميل جدا وحضر جميع رجال الأعمال وقفت الموسيقي فاجاه اشتغل الطبل والزمار وبدأ رعد ويوسف وأكرم يرقصوا بالعصا
ولم ينبهروا كثيرا فهي ليست جديده علي رعد المنشاوي
كانت فردوس وقفه بعيد جه قاسم من الخلف
قاسم /الف مبروك
فردوس /الله يبارك فيك فين البنات
وحضر امنيه ورقية
بقلم ندا الشرقاوى
امنيه /الف مبروك عقبالك يادوسه
تراقص قلب قاسم من سماع جملتها فهو أعجب بها
رقيه /مبروك ياقلبي
فردوس بتسامه /الله يبارك فيكوا ياقلبي اتفضلوا اتفضل يااستاذ قاسم
وكان يوم جميل جدا فرح فيه الجميع وشعروا بالسعاده بعيدا عن الحق*د والغ*ل
في قصر رعد المنشاوي تحديدا في جناح مالك
مالك وهو ماسك ايد خديجه /مالك ياحبيبي ايدك متلجه اهدي انزل اجبلك عصير
خديجه بتوتر /تنزل لا عادي… خليك
مالك /طب بصي ادخلي غيري براحتك وانا هنزل اجبلك عصير وانتي براحتك
اومنت له خديجه براسها ونزل مالك
وبالفعل نزل مالك وكان انس في المطبخ
مالك /بتعمل اي هنا

 

 

 

 

انس بصوت منخفض /اسكت الله يخليك بعمل عصير لتاج البت حسه انها هتقع
مالك /طب خليهم اتنين خديجه حاسه انها مخطوفه هنا
….. /العرسان في المطبخ
مالك وانس بخضه /بابا
رعد /بتعملوا اي
مالك /عادي انا عطشان وعملت مجهود في الفرح قولت اعمل عصير
انس /وانا كمان
رعد بخبث /انتوا ولا العرايس
مالك وانس /العرايس
رعد /طب عملتوا ولا اخلي حد يعمل
مالك /لسه انس بيعمل
رعد /طب بصوا في توست وفي جبن وحاجات اعملوا لانكوا رفضتوا تاكلوا
انس بابتسامة /تمام
رعد /ومتنسوش تصلوا علشان تبدوا حياتكوا بالحب والمحبه
مالك /حاضر
انس /حاضر
رعد /تصبحوا علي جنه
بقلم ندا الشرقاوى
وطلع
وانس كان عمل العصير ومالك عملت كذا سندوتش وطلعوا كل واحد علي الجناح بتاعه
في جناح مالك دخل وكانت خديجه طالعه من المرحاض وقف مكانه من شده جمالها ووقعت من يده الصنيه التي كان يحملها علي يده وكوب العصير
خديجه بخضه /في اى

 

 

 

 

 

مالك انتبه وفاق لنفسه /انتي مين….. قالها بتوهان
خديجه قربت علي مالك ومسكت ايده بخضه /مالك اتعورت
مالك بتوهان ودون وعي /من اي
خديجه /الاكل وقع
مالك /يقع انتي خديجه
نظرت اليه خديجه بخجل شديد فهي تخجل من هيئتها اقترب ورفع يده يلامس بشرتها البيضاء المزدوجه ببعض الاحمرار من الخجل الشديد وانتقل الي شفتيها الصغيره التي تشبه حبه الفراوله ومسح علي شفتيها بيده وهو يقول بتساؤل /خديجه انتي مش حطه روج
اجابته برفض/لا
وانتقلت يده الي رموشها الكثيفه/ولا مسكره
رفضت بشده
مالك بهيام /الفستان دا حلو اوي اوى
وكانت خديجه ترتدي فستان قصير وحمالات رفيعه مطرز ببعض الفصوص التي تشبه الماس
وخديجه بتشد الفستان من عليها بخجل
مالك /انا…. وبيقرب عليها ليقبها
قاطعته خديجه /عاوزه نصلي سوا
مالك /طب البسي الاسدال وانا هدخل اغير
وبالفعل دخل مالك غير ملابسه لتيشرت وبنطلون
وطلعت كانت خديجه ليسه إسدال وحطه المصليه علي الارض
مالك ابتسم بحب /ياله ياذات النقاب
خديجه بمثل الابتسامه /ياله يازوجي
وصلوا وحط مالك ايده علي راس خديجه وقال دعاء الزواج
وخلع عنها الاسدال وعدل خصلات شعرها الذي عشقه
مالك /تقبلي تكوني زوجتي امام الله
اوكنت له خديجه دون كلام اقترب منها مالك وهو يعاملها بحب وكانها الماس او زجاج يخشي ان يجر*حه واصبحت زوجته امال الله
بقلم ندا الشرقاوى
🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷

 

 

 

 

 

في جناح انس
انس وهو بيجري ورا تاج /خدي بس اسمعي الكلام
تاج ويداها علي خصرها /لا ياخويا مش عاوزه
انس /اخوكي اي ياحبيبتي تعالي بس اسمعي الكلام
تاج /لا انا عاوزه بابي
انس بيقرب منها بحذر/طب تعالي وبكره روحي لبابي براحتك
تاج بدموع مصتنعه /عاوزه افصل معاك يوم وبعدين توديني لبابي تخدي لحم وترميني عضم ياانوسي
انس مسح علي وجهه بغضب /استغفر الله العظيم يابنتي انتي عاوزه اي
تاج /عاوزه انام
انس بنفاذ صبر /اتفضلي السرير كله اهو
تاج بتساءل /وانت
انس /هنام في الحمام
تاج بخجل من أفعالها /خلاص انااسفه
انس اقترب منها وعانقها /اي ياقلب انس خلاص انا بهزر
تاج /وانا كمان
انس اقترب وقبلها من خديها وابتعد نظر في عيناها لم يلقي اي رفض بل استجابه له وقت ب واصبحت زوجته امام الله
بقلم ندا الشرقاوى
🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹

 

 

 

 

عند اوس وجنة
اوس بعصبيه /يعني اي
جنه /يعني انا هرجع الشغل
اوس بنفاذ صبر/ياجنه افهمي انتي معاكي طفله مكملتش سنه وانتي حامل في الشهر الخامس ازاي عاوزه تنزلي بعد الولادة باسبوعين
جنه /كفايه كده امال انزل بعد سنتين يكون جس*مي باظ ومش عارفه اعمل حاجة وكل اللي عملته يضيع
اوس /ياحبيبتي بالعقل كده اصبري شويه لحد ما الطفلين يكونوا كويسين ونجيب مربيه يعني بعد الولاده بشهرين حته
جنه /تمام يااوس
اوس /تمام اتفضلي علشان تخدي الدوا وقدر نامت.
جنه /حاضر
دخلت جنه غيرت ملابسها لمنامه قطنيه ونامت علي الفراش وهي تبكي دوب سبب
اوس بخضه /جنه مالك
جنه اقتربت منه وتشبكت في ملابسه /مش عارفه حسه اني عاوزه اعيط وكمان انا اتخانقت معاكي
اوس /ياحبيبتي مش زعلان وعارف انه مش قصدك خلاص بقا
جنه /بس انا مكنتش كدة انا دلوقتي ببكي من اي حاجة وبزعل بسرعه وكمان بتنرفز علي اي حاجه
اوس يرطب علي شعرها /خلاص ياقلبي نامي بس وان شاء الله خير دي حاجه غصب عنك
ونامت جنه في أحضان اوس
بعد ساعه صحيت جنه
جنه /اوس اوس
اوس بنوم /اي ياجنه تعبانه
جنه بعصبيه /لا قوم هنا
اوس بعدم فهم /اي في اي
جنه /……
اوس /ننننعم

يتبع..

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على (رواية أحفاد المنشاوي)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *