رواية وقعت في حب قاسي الفصل العاشر 10 بقلم اية سلمان
رواية وقعت في حب قاسي الفصل العاشر 10 بقلم اية سلمان
رواية وقعت في حب قاسي البارت العاشر
رواية وقعت في حب قاسي الجزء العاشر
رواية وقعت في حب قاسي الحلقة العاشرة
سيف ب غضب : انت ازاي جالك عين تيجي هنا
مليكة فاقت ع صوت سيف العالي
مليكة ب خوف : س سيف ف اي
و بصت لقت منصور واقف
مليكة ب دموع و ابتسامه : خالو
بعدين افتكرت كلام شهد و بصت ل سيف بخوف
سيف قرب من منصور : انت ازاي تيجي هنا بعد ال عملته
منصور متصنعا البراءة : لية هو انا عملت اي انا جيت اطمن ع بنت اختي و كمل و مرات ابني المستقبلية
سيف مسك فيه بعد ما عينه احمرت و عروقه بانت : انت اتجنيت باين ي راجل انت مرات مين مليكة تبقي مرتي
منصور و هو بينزل ايد سيف و بيعدل بدلتة : تؤتؤتؤتؤتؤ ما انت متعرفش ان مليكة قاصر و ان الجواز دا يعتبر عرفي و ان انا الواصي عليها ولا اي و الجوازة دي خلال يومين هتنتهي و لما تتم السن القانوني هجوزها ل ابني مصطفي
سيف ادالة بالبو’كس و نزل عليه ضرب
سيف ب عصبية و هو بيضر’بة : تجوزهااااااا مين ي رووووح ام’ك دا هه مليكة دي ملكي انا بس فااااااهم
مليكة ب عياط و خوف : سيف ارجوك سيبة هيمو:ت ف ايدك اااااه
سيف فاق ب خضه لما سمعها ب تتوجع
سيف ب خوف : مليكة انتي كويسة
مليكة ب عياط و الم : مش قادرة ااااااه بموو’ت
سيف ب خضه : ا انا هنادي الدكتور استني
سيف قرب من منصور ال راقد ع الارض و شاله من هدومه و رماه برة الاوضه و نادي ب صوت عالي
سيف ب صوت عالي : دكتووووووور دكتوووور بسرعه
ف دقيقة كانوا الدكتور و الممرضين ف اوضه مليكة
الدكتور ب اندهاش : اي دا مين ال عمل ف الراجل دا كده
سيف ب غضب : مش وقته شوف مراتي انجز يلاااااا
الدكتور ب خوف : حاضر حاضر
دخل الدكتور و معاه الممرضين و سيف
مليكة ب عياط و الم : ااااااه مش قادرة
سيف ب خوف و صوت عالي : اتصرف مش شايفها بتتوجع اعمل اي حاجه
الدكتور ب خوف : تقريبا الجرح اتفتح و هنحتاج يتخيط تاني
سيف بصله : انجززززز
الدكتور بص للممرضه : هاتي حقنه بنج بسرعه يلا
خلال ثواني كانت الحقنة جهزت
مليكة ب عياط وسط وجعها : ل لا ي سيف (شهقه) مش عايزة حقنه اااه م مش عايزة حقنه مش بحبهم اممم اااه
سيف و هو بيحضنها : شششش اهدي ي قلب سيف دي شكة دبوس اهدي بصيلي
مليكة بصتلة
سيف ب حنية و قلق : شششش خلاص خلصت
مليكة ب ثقل : س يف م متسيبنيش
و كانت ف ثواني ف عالم تاني
الدكتور : لو سمحت اخرج برة
سيف ب غيرة : انا عايز دكتورة هي ال تيجي تخيطلها
الدكتور ب عصبية : مفيش لو مش عاجبك سيبها كده
سيف بص ع مليكة و قال ب برود : هسيبك تعمل كده بس مش هخرج
الدكتور ب قلة حيلة : تمام
و بدأ يخيط ف الجر’ح من تاني
بعد نص ساعه
الدكتور موجه كلامه ل الممرضه : ركبيلها المحاليل دي و تاخد الدوا دا كل ٤ ساعات
سيف : انا هاخد مراتي و هجيب احسن طقم طبي يشرف ع علاجها
الدكتور : تمام بس ع الاقل يعدي ٢٤ ساعه
سيف و هو بيبص ل مليكة : تمام تقدر تمشي
خرج الدكتور بزهق بسبب تصرفات سيف
سيف قعد جمب مليكة : و حياة كل لحظه اتوجعتي فيها و حياة كل دمعة نزلت من عينك ل اندمهم كلهم و هتشوفي ب عينك
بعد مرور ٦ ساعات
مليكة كانت بتحلم : امم لا سيف ابعدهم متمشيش زي بابا و ماما
سيف ب قلق : مليكتي اهدي دا حلم انا جنبك اهو
مليكة يدأت دموعها تنزل وسط الحلم
سيف مسح دموعها و قرب منها و بدأ يطبطب ع شعرها و هي بدأت تهدي و راحت ف النوم تاني
تاني يوم الصبح سيف اخد مليكة و راحوا الفيلا و كانت مليكة ع كرسي متحرك و سيف جابلها طاقم طبي كلهم بنات و كان منهم نور
مليكة اول ما دخلت البيت لقتهم كلهم مستنيينها
سامية ب فرحه: حمدالله بالسلامه ي بتي نورتي بيتك
محمد ب ابتسامه : الف حمد الله بالسلامه ي مرت اخوي
سعاد : الف سلامه عليكي ي ست البنات
مليكة ب ابتسامه و حنية : الله يسلمكوا
سيف : طيب انا هاخد مليكه ترتاح شوية
سامية ب تفهم : طيب ي ولدي
قرب سيف و شال مليكة
مليكة ب كسوف : سيف نزلني مينفعش كده
سيف بصلها و فضل ماشي بيها : هطلعك ازاي غير كده و بعدين انتي مرتي و دا عادي
مليكه خبت وشها ف صدرة من الإحراج
سيف ضحك ع خجلها و طلع فوق و فتح باب اوضته
سيف ب حنية : نورتي اوضتنا ي ملوكتي
مليكة ب حب و نظرات طفولية : ميرسي
كانت بتبصله ب براءة و لاكن متعرفش ان نظراتها دي بتوقعه اكتر و اكتر
سيف دخل و حطها ع السرير بحنية
سيف : انا هدخل اجهزلك الحمام
مليكه ب استغراب : طيب ما تقول ل سعاد
سيف رفع حاجب : اقول ل سعاد ليه و انا موجود
مليكه وشها احمر : ع عشان تساعدني
سيف قرب منها سيف ب خبث : و انا روحت فين
مليكة ب كسوف ووشها بقا شبة الطماطم : ا انت قليل الادب قوي و و انا مش هكلمك تاني
سيف مقدرش يمسك نفسة و فضل يضحك
سيف : هههههههه انا قليل ادب هههههه و معاوزاش تتكلمي معايا تاني كمان ههههه طب استنيني هدخل احضرلك الحمام و بعديها هتشوفي قلة الأدب و بعدها متكلمنيش خالص لو قدرتي
مليكة ب غضب طفولي : لا انا عاوزة سعاد
سيف ضغط ع شفايفه بغيظ و نزل ل مستواها
مليكة ب خوف : اي هتاكلني ولا اي
سيف ب رفعة حاجب و هو بيبص ع جسم’ها ب وقا’حه من فوق ل تحت : عايزة سعاد تشوف جس’مك هو انا ال جوزك و لا هي
مليكة ب كسوف : ع عيب كده قوي يعني بقا ع فكرة
سيف اتعدل و سابها و دخل الحمام
مليكة ب اندهاش : اي دا انت يااااااااا يووه اعمل اي دلوقت انا
بعد وقت خرج سليم و شال مليكة
سيف ب غمزة : يلا عشان تاخدي شاور
مليكة ب كسوف طفولي : نزلني نزلنيييييي
سيف و هو بيقعدها ع حرف البانيو : ارفعي ايدك
مليكه ب استغراب : ليه
سيف : امال هتاخدي دوش ب هدومك ؟
مليكة و هي بتمسك هدومها : لا امشي انا هاخد شاور لوحدي
سيف بصلها و ضحك : ههه هو انا هغت’صبك ولا اي وسعي ي ماما ايدك
مليكه ب خجل : لا بالله عليك
سيف ب حده : مليكة اخلصي
مليكة خافت منه و شالت ايدها
سيف ساعدها ف الاستحمام و لبسها حاجه ناعمه عشان الجرح و شالها و طلع بيها و حطها ع السرير و بدأ ينشفلها شعرها
سيف ب حب : بحب شعرك الطويل و ريحتك ال بتسحرني دي ي مليكه
مليكة ب خجل : ميرسي
سيف ب استغراب : هو كل حاجة ميرسي كده مفيش بحبك ولا حاجه
مليكة ب حنية : بحبك اوي ي سيف
سيف ب غيظ : اااه لو مكنتيش منصابة
مليكة ببراءة : اي
سيف بضحك : لا و لا حاجه هبقي افهمك بعدين اصله موضوع كبير و يطول شرحة
مليكة ب عدم فهم : طيب
سيف سرح شعرها و عدلها ع السرير
سيف : يلا نامي و انا هعمل حاجه و جاي
مليكة مسكت ايدة : لا متسبنيش هنا لوحدي
سيف ب حب : مش هسيبك و الله .. طيب اديني قعدت يلا نامي ي حبيبتي
مليكة ب احراج هو ممكن يعني احم
سيف نام جمبها و أخدها ف حضنه : اي المحرج ف انك تطلبي من جوزك انك تنامي ف حضنة
مليكة ب كسوف : ا انا مكنش قصدي كده
سيف ب رفعه حاجب : ياا بتت طب نامي نامي
مليكة تبتت فيه جامد و نامت ع صد’رة و سيف من التعب نام هو كمان
صحي سيف ع رنة فونة ال فتحة بسرعه قبل ما مليكة تصحي
سيف ب همس : ها عملت اي
مجهول : ……
سيف ب ابتسامه : تمام قوي عاوز كل ده خلال ساعة يكون عندي
مجهول : ….
سيف : تمام يلا سلام
سيف ب ابتسامة مكر : و الله و وقعتوا و محدش سمي عليكم
مليكة ب نعاس : ف حاجة
سيف و هو بيمسح ع شعرها : لا ي حبيبي نامي
مليكة غمضت عينها و كملت نوم تاني (* عاملة زيي مكان ما بقعد بنام 😁😂*)
يُتبع ..
- لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
- لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على (رواية وقعت في حب قاسي)