روايات

رواية متعجرف ملكني الفصل الثالث 3 بقلم رفيدة وائل

رواية متعجرف ملكني الفصل الثالث 3 بقلم رفيدة وائل

رواية متعجرف ملكني البارت الثالث

رواية متعجرف ملكني الجزء الثالث

رواية متعجرف ملكني كاملة (جميع فصول الرواية) بقلم رفيدة وائل
رواية متعجرف ملكني كاملة (جميع فصول الرواية) بقلم رفيدة وائل

رواية متعجرف ملكني الحلقة الثالثة

في احد الڤلل
ناديه: اهلا ي بيه اتفضل هدي زين بيه خبر
زين من ع السلم: اهلا ي جدي نورت ثم اردف بصدمه عصبيه انت!!
سمر بصدمه وخوف انت!!
زين مين الي جاب المتخلفه دي هنا
سمر ببكاء: لي ي جدي جبتني ليه انت قلت مش هترميني تاني
زين: باستغراب من خوفها مين دي ي جدي جيبها معاك لي
الجد(الشافعي) اهدي ي سمر ي حبيبتي انا معاكي انتوا تعرفوا بعض
زين: انا اعرف دي! دي متخلفه وكانت هتبوظلي شغلي
الجد بصوت عالي: زييييييييين احترم نفسك
اكرم: اي ي جماعه الدوشه دي هو الانسان مش عارف يرتاح في مكان ثم اردف بصدمه جدددي وجري عليه حضنه
الجد: ازيك ي اكرم ي ولدي عامل اي
اكرم: انا كويس ي جدي وبص لسمر انتي
الجد: نااديه تعالي طلعي سمر فوق وحطي حجتها فاي اوضه فاضيه وانت ي زين واكرم تعالي ورايا المكتب
اكرم: هو في اي ي زين ومين دي
زين ببرود مش عارف تعالي

 

 

 

 

 

 

ناديه: اتفضلي ي هانم
سمر: شكرا ي طنط
هاله: مين دي ي ناديه وازاي تدخليها اوضه الجد
ناديه: معرفشي هانم بس الجد هو الي قالي اجبها هنا
هاله وبصتلها بشك انتيي مين
سمر بخوف: انا انا سمر
هاله بصدمه سمر سمر بنت محمد
سمر: وهزت راسها بخوف بالايجاب
هاله: شدتها في حضنها فينك ي بنت الغاليه وبصتلعا بتفحص كبرتي ي سمر وحلوتي نسخه من امك صحيح ابوكي فين وعامل ايي
سمر انهارت في البكاء بابا بابا سبني ومشي سبني للوجع ومشي
هاله وربتت ع كتفها اهدي ي بنتي ربنا يرحمه انا اعتبر زي ماما ي سمر
سمر: شكرا ي طنط بس حضرتك تعرفي. ماما منين
هاله بحنين: امك هو كان في زي امك في طبيتها وحنيتها بس ربنا يسامحه جدك بقا هو الي عمل فيها كده وطردها بس ازاي لقاك دا غلب يدور عليكوا ويدور علي بوكي
سمر: مرات ابويا عرفته مكانا علشان تاخد الورث اصلا بابا كان حرمهم منه
هاله: دا شكله موضوع كبير ي بنتي المهم خشي انتي ارتاحي عقبال م الغدا يجهز
سمر: حاضر ي طنط

 

 

 

 

 

 

في المكتب
اكرم: مين سمر دي ي جدي واي علاقتك بيها انا مش فاهم حاجه
الجد: بهدوء وهو ينظر لبرود زين قله مين سمر ي زين ولا مش فاكرها انت كمان
زين بحده مش فاكر حد ومش عاوز افتكر حد واكمل بعصبيه اي الي خلاك ترجعها هه مش دي الي انت بتكرها
الجد بحزن: كنت غلطان ولازم اصحح غلطي
اكرم: في اي مين دي وتعرفها منين ي زين انت كمان
الجد انا هقولك ي اكرم
(سمر تكون سمر محمد الشافعي بنت عمك. عمك محمد كان متجوز ثرايا اطيب واحده ع الارض الي شالتني وشالت جدتك بس جبروتي خلاني عاوز ولد باي طريقه يوم م خلفت سمر هددتها لو مجبتش ولد المره التانيه هقتلها اخوك زين يعتبر الي ربي سمر الاربع سنين الي عشتها معانا وكان متعلق بيها جداا ثريا حملت في بنت تاني يومها كريت عليها ستات سقطوها وخليت محمد طلقها وطردتها من البلد وجبرت عمك يتجوز تاني علشان يخلف الولد واتجوز سميه وجاب محمود بس ربنا مبيسبش حق حد حق ثريا فضل في رقبتي سميه ضحكت ع محمد وخلته سرق فلوس وهرب ومن ساعتها وانا معرفش عنه حاجه الا من اسبوع)

 

 

 

 

اكرم بصدمه: لي ي جدي لي عملت كل ده
الجد ببكاء كبريائي كان عميني ي ولدي
زين ببرود خلفه عاصفه واي الي جد رجعتها لي مش هي كانت هربت معاهم رجعه تاني لي عااوزه ايي
اكرم: دي مش الحكايه كلها انت بتكرهها لي ي زين لي
زين: انا مبكرهش حد ولا اعرفها علشان اكرهها
الجد من اسبوع سميه اتصلت بيا وعرفتني ان محمد مات من سنتين ولانها عارفه اني حارمه من الميراث طلبت مني فلوس وتعرفني مكانهم واخد سمر سكت فتره وبعدين بص لزين جبتها هنا لاني عارف ان محدش هيخاف عليها ويحميها زيك ي زين
زين:……………
الجد كتب كتابك ع بنت عمك بكره ي زين اجهز
زين بعصبيه:….

يتبع………..

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *