Uncategorized

رواية الحب الحلال الفصل التاسع 9 بقلم ميرا

 رواية الحب الحلال الفصل التاسع 9 بقلم ميرا

رواية الحب الحلال الفصل التاسع 9 بقلم ميرا

رواية الحب الحلال الفصل التاسع 9 بقلم ميرا

الطبيب _الحمد لله بقت كويسه هننقلها لغرفه عاديه وينفع تشوفوها ثم يتركهم ويذهب 
في غرفه عشق 
بعد انت تفيق عشق تجد العائله امامها ويقف والدها عند باب الغرفه فهو لا يريد التحدث معها
احمد _حمدالله علي السلامه يا عشق 
عشق بتعب _الله يسلمك يا جدو 
سليم _شكرا يا بنتي لولاكي كنت زماني دلوقتي خسرت
 ابني 
 ‏عشق _ما تشكرنيش يا عمو ده واجبي وبعدين ده كله حصل بسبب لو ما كنش جه خدني من المطار مكنش حصل ده كله
 ‏ثم توجه حديثها الي ابيها 
 ‏عشق _بابا مش هتسلم عليا
 ‏سالم _يدير وجهه ولا يرد عليها 
 ‏عشق بدموع _كده يا سويلم زعلان من عشقك 
 ‏سالم _مش قولتلك احنا هنشوف متبرع لحمزه بس انتي تعبانه 
 ‏عشق ببكاء _اسفه يا بابا بس مقدرتش اشوف حمزه تعبان وبيموت ومعملش حاجه مهما كان ده ابن عمي 
 ‏
 ‏سالم_خلاص ما تبكيش
 ‏عشق_طب مش هتحضني 
 ‏سالم بضحك_خش في حضن اخوك يا فواز 
 ‏ثم تضحك العائله كلها عليهم وهناك من ينظر لعشق بغل وهناك من ينظر لسالم بكراهيه
 ‏ليليان _وانا ماليش مكان في الحضن ده ولا اي 
 ‏سالم _ده الا انتي يا لي لي ثم يأخدها في حضنه 
 ‏عشق _حمزه عامل اي دلوقتي يا طنط 
 ‏ملاك بحزن علي ابنها فلذه قلبها 
(بصو هو انا معرفش فلذه كبدها ولا قلبها اهو عضو في الجسم وخلاص ????????) 
 ‏_كويس الحمد لله بس مش راضي يكلم حد فينا ولا مخلي حد يخش له 
 ‏عشق _ليه يعني 
 ‏ملاك _محمل نفسه الذنب انه انتي اتبرعتي بسببه وانك تعبانه دلوقتي بسببه 
 ‏عشق _بس انا اللي قررت مش  هو ملوش ذنب
 ‏زين _هو مش راضي يفهم كده ومش راضي يخلي حد يدخل الوضه 
 ‏عشق_بابا ممكن تسعدني اروح لحمزه 
 ‏سالم _مينفعش يا بنتي انتي لسه طالعه من العنايه 
 ‏عشق_لاء انا كويسه 
 ‏سالم _لاء مفيش مرواح 
 ‏نسرين _وانتي تروحي ليه اصلا انتس مالك بيه مش كفايه هو تعبان بسببك 
 ‏احمد بغضب_نسرين 
 ‏نسرين_هو انا قولت حاجه يا جدو 
 ‏عشق بدموع _معاها حق يا جدو انا السبب
 ‏نورسين _متقوليش كده ده قضاء وقدر مش هنعترض علي امر ربنا 
 ‏عشق _ونعم بالله
 ‏ثم وجه حديتها الي باباها 
 ‏عشق بترجي _ارجوك يا بابا ممكن وتوديني عنده هتكلم معاه واوعدك مش هتاخرك 
 ‏سالم_مش هينفع تمشي انتي لسه تعبانه 
 ‏عشق _بص مش همشي ممكن تجبولي كرسي متحرك 
 ‏سالم بقله حيله ،_ماشي 
 ‏ثم اتي زين بكرسي متحرك لعشق واخذها سالم الي غرفه حمزه 
 ‏امام غرفه حمزه _روح انت يا بابا وانا هتكلم معاه واحي بسرعه 
 ‏سالم_هستناكي عما تتكلمي معاه 
 ‏عشق _حاضر ثم قامت عشق من علي الكرسي المتحرك 
 ‏سالم_قومتي ليه 
 ‏عشق_خلاص يا بابا انا قدام الاوضه اهو يعني مش همشي كتير 
 ‏سالم_ ماشي
 ‏ثم ذهب لانتظار عشق بينما قامت عشق بالخيط علي الباب 
 ‏حمزه _مش قولت محدش يجيلي 
 ‏عشق بابتسامه_حتي لو انا 
 ‏حمزه بصدمه_عشق 
 ‏عشق_ايوا عشق ولا كنت منتظر حد تاني 
 ‏حمزه ببرود وحزن ولكن جاهد لاخفاءه_اي اللي جابك 
 ‏عشق بمرح_جايه اطمن علي الكليه بتاعتي واشوفها مستريحه ولا لاء 
 ‏حمزه _ليه؟
 ‏عشق_ليه اي ????????
 ‏حمزه_ليه اتبرعتيلي 
 ‏عشق _عشان انا السبب في ده كله 
 ‏حمزه _لا مش انتي السبب انا السبب انا اللي كنت هموت انتي ليه تخاطي بحياتك 
 ‏عشق لتخفف من الوضع _يا عم ربنا بيقول قل لن يصيبنا الارما كتب الله لنا 
 ‏حمزه _ونعم بالله
 ‏عشق_ها بقي لي مش راضي حد يدخلك غير الدكتور
 ‏حمزه_عادي يعين وبعدين انيت ازاي ماشيه كده مش انتي لسه خارجه من العنايه 
 ‏عشق بمرح _يا شيخ خمسه وخميسه انت بتحسدني حتي علي دي 
 ‏حمزه بمرح مماثل _لا بقر بس 
 ‏ثم يضحكان سويا ويسرح حمزه في ضحكتها ثم يفيق علي نفسه ويستغفر ربه ثم يقول لعشق بجديه _عشق افتحي الباب 
 ‏عشق باستغراب _ليه
 ‏حمزه بجديه _عشان الرسول قال ما اجتمع رجل وامراءه الا وكان الشيطان ثالثهما 
 ‏عشق _يعني اي 
 ‏حمزه _يعني ما ينفعش انا وانتي نقعد في مكان واحد لوحدنا عشان كده الشيطان هيبقي معانا وانتي  محرمه عليا وحرام الخلوه 
 ‏عشق _بس انت ابن عمي 
 ‏حمزه _ولو برضو انا مش اخوكي ولا جوزك ولا ابوكي 
 ولا اخوكي في الرضاعه 
 ‏عشق _اه فهمت 
 ‏حمزه _طب يلا افتحي الباب
 ‏عشق _حاضر 
 ‏قامت عشق من علي الكرسي التي كانت تجلس عليه ثم ذهبت وفتحت الباب فوجدت والدها فقالت له انها تكلمت مع حمزه 
 ‏فذهب سالم واخبر العائله ففرحت العائله ولكن كان هناك من يحترق 
 ‏استوووووووب يا ريت البارت يعجبكم  
كبرت البارت اهو 
اسف علي التأخير بس ادعولي بالله وقولو رأيكم في الروايه 
يا ترا اي اللي هيحصل مع حمزه وعشق 
وهل فريده هتوقف انتقامها ولا لاء 
يتبع….
لقراءة الفصل العاشر : اضغط هنا
لقراءة باقي فصول الرواية : اضغط هنا
نرشح لك أيضاً رواية بريئة حطمت غروره للكاتبة ميرا أبو الخير

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *