روايات

رواية الحب والخيانة الفصل الثالث عشر 13 بقلم آلاء منيب

رواية الحب والخيانة الفصل الثالث عشر 13 بقلم آلاء منيب

رواية الحب والخيانة البارت الثالث عشر

رواية الحب والخيانة الجزء الثالث عشر

الحب والخيانة
الحب والخيانة

رواية الحب والخيانة الحلقة الثالثة عشر

ليل بزعيق : فهد
فهد ونور بخضة من صوت ليل
فهد : نعم ي ليل مالك
ليل : تعالي عاوزك فوق لوحدينا
نور بصت ف عين ليل وليل ركز في عينيها والتفت فجاه لفهد وقال
ليل : هو انا مش قولتك انا عاوزك
فهد : حاضر يالاا
طلعو فوق في أوضه ليل
ليل : كنتو بتتكلمو في ايه وبتضحكو
فهد باستغراب : لما كنا بنتكلم انا ونور
ليل : اه انت ونور اومال هتكلم امي
فهد باستغراب : عادي بنتكلم في موضوع عادي يعني
ليل بعصبيه : يعني ايه موضوع عادي
فهد : انت بتغير ي ليل
ليل بتوتر : وهغير لي
فهد :يعني مش ممكن تكون حبيتها
ليل : انت اهبل يالا
فهد : وفيها ايه يعني لو حبيتها ما انت غيران عليها اهو
ليل : لا دا انت بقيت مجنون رسمي بقي انا ليل المنشاوي اغير علي بت زي دي انت اتهبلت ي فهد
………..: ومالها بقي البت دي البنت اللي انت بتستقل بيها دي شافت واتحملت اللي عمر ما حد فيكو يقدر يعيشو لو كنت مكان البنت دي كنت زمانك موت نفسك وخلصت
ليل بصدمه : انتي فهمتي غلطت
_______________________________

 

 

عند ياسمين
ياسمين قاعده ف اوضتها بتعيطت من ضرب باباها لها وبتفكر تعمل ايه عشان تكلم اسر بعد ما ابوها خد منها التلفون فجأة مامتها فتحت الباب ودخلت قعدت معاها وقالت
والدة ياسمين : خدي ي اختي في رقم عمال يبعتلك رسايل
ياسمين بتعب : رسايل ايه دي
والدة ياسمين : خدي ي اختي شوفي بعينك وانتي تعرفي
اخدت ياسمين التلفون وفتحت شافت الرسايل واتصدمت من اللي شافتو
_______________________”
في بيت عم اسماء
مرات عمها بصويت : الحقوني بنتي بنتي
عم اسماء : مالها نانسي قولي
رحاب لقيتها وقعه ع الأرض ومش راضيه تفوق
فاطمه بصت ليهم وقالت
فاطمه : ربنا يقومها ليكو بالسلامه ونزلت تحت خدت اسماء وحور استأذنت عشان تمشي لكن خالت اسماء أصرت انها هتوصلها لحد بيتها بما أن البيت قريب منها حور وافقت ومشيت مع أسماء وهما مروحين فاطمه قطعت الصمت وقالت
فاطمه : مش نانسي بنت عمك أغمي عليها
اسماء بخوف: بجد مالها ي خالتو
فاطمه ابتسمت ع كلام بنت اختها البريئه : كلامك زي امك ي اسماء الله يرحمها كان مهما يحصل فيها مكنتش بتعرف تكره ابدا كان قلبها حنين زي قلبك
اسماء بدموع : ممكن تحكيلي علي ماما شويه ي خالتو
فاطمه بدموع هي الآخرة : لمي نروح ي بنت الغاليه
حور : هو أنا مش عاوزة اعيطت بس لو انتو فضلتو تعيطتو هعيطت معاكو ومحدش هيعرف يسكتني خالص وهلم الشارع اهي اهي اهي
فاطمه واسماء ضحكو ع تعبير وش حور ومهي بتقلد انها بتعيطت
فاطمه : تعرفي انك دمك خفيف والله لو كان عندي ولد مكنتش هسيبك الا لما اجوزك لي ي قمر انتي
حور بكثوف : مرسي ي طنط
اسماء بضحك :يلهوي ي حور بقيتي شبه الطماطم
حور : بس ي بت اسكتي
اسماء بضحك اكتر : حاضر حاضر هسكت
حور بعصبيه مزيفه : هضربك ي اسماء
فاطمه بضحك : بطلو بقي اللي يشوفكو يقول عيال صغيرة مش انسات كبار لا
حور بعصبيه : كبار مين ي طنط انا عندي 18 سنة لسه
فاطمه : أيوة أيوة
حور : خلاص انا وصلت دا بيتي

 

 

فاطمه : خلاص ماشي انزلي ي حبيبتي وخدي بالك من نفسك
حور : شكرا ي طنط.
اسماء : هبقي اجي ليكي بكرة باي
حور : باي
نزلت حور من العربيه وطلعت بيتها
________________________
في بيت حور
حور : بابا ي باااباااااا ي حاج
حور ملقتش صوت ف قلقت اكتر جريت ع اوضيت باباها ملقتوش ف الاوضه خافت عليه اكتر طلعت تلفونها ورنت عليه لقتو مقفول
حور قاعدت علي الارض بتعيطت وفجاه سمعت حاجه بتقع ف اوضتها جريت ع الاوضه لقت باباها نايم ع سريرها وتلفونو واقع علي الارض جمبو جريت علي باباها بفرحه وحضنتو و هو نايم صحي باباها شافها حضنا وبتعيطت ف قلق عليها
والد حور : مالك ي روحي بتعيطي لي
حور بدموع : جيت ملقتكيش ف اوضتك رنيت عليك لقيت تلفونك مقفول ولما سمعت حاجه بتقع ف الاوضه جريت لقيتك نايم هنا
والد حور : لا ي روحي متقلقيش انا جمبك وكان فرحان باهتمام حور بي اووي
وفجأة مسك حور من الطرحه بتاعتها وبتحديد من عند ودانها : انا ي بت مش قولتلك متتاخريش اتاخرتي لي
حور : اه ي حج بتوجع اصل اسماء خالتها جت خدتها تعيش معاها وانا كنت معاها يعني بساعدها
والد حور : ماشي ي حور المهم جهزي نفسك عشان هتروحي تقعدي عند مامتك يومين
حور باستغراب : لي ي بابا
والد حور : هنزل الشغل بكرة وهبات يومين بره البيت ومينفعش اسيبك لوحد
حور : حاضر ي بابا بس توعدني لو لقيت نفسك تعبت ترجع علي البيت علي طول وارن عليا تقولي
والد حور بابتسامه : حاضر ي روحي يالا بقي هقوم انام انا في اوضتي وانتي نامي عشان تصحي بدري
حور : حاضر ي بابا
_____________________________
عند اسماء وبتحديد في بيت خالتها
فاطمه : بصي يا اسماء دي اوضتك وفيها كل حاجه انتي عاوزاها ادخلي غيري عقبال م احطت الاكل ع السفر ماشي
اسماء : ماشي ي خالتو ودخلت اسماء الاوضه و تفاجت من جمال الاوضه
دخلت غيرت هدومها وطلعت قاعده مع خالتها علي السفرة
فاطمه : ها يا اسماء الاوضه عجبتك
اسماء بفرحه : اوي اوي ي خالتو حلوة اووي
فاطمه : الحمد لله كنت خايفه لتكون وحشه
اسماء : لا خالص بالعكس ي خالتو
فاطمه : طيب قولي ي عين خالتو الدروس بتاعتك امته
اسماء : بكرة عليا ف السنتر اربع دروس بعد المدرسه
فاطمه : طيب هاتي رقمك عشان اطمن عليكي
اسماء بصت للارض بحزن : أنا معيش تلفون ي خالتو ولما كنت بحتاج التلفون كنت باخد بتاع عمي
فاطمه : ولا يهمك ي روحي ننزل بكرة نجبلك احلي تلفون ولحد بكرة هديكي تلفوني القديم
اسماء بفرحه : بجد ي خالتو

 

 

فاطمه : بجد ي عين خالتو
يالا خلصي اكلك وادخلي نامي بقي
اسماء : حاضر
____________________
في المستشفي بعد ما عم اسماء ومراتو رحاب خدو بنتهم علي المستشفي والدكتور دخل يكشف عليها
طلع بعد وقت وقال بحزن
الدكتور : للاسف ……..

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية الحب والخيانة)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *