روايات

رواية الحب والخيانة الفصل الرابع عشر 14 بقلم آلاء منيب

رواية الحب والخيانة الفصل الرابع عشر 14 بقلم آلاء منيب

رواية الحب والخيانة البارت الرابع عشر

رواية الحب والخيانة الجزء الرابع عشر

الحب والخيانة
الحب والخيانة

رواية الحب والخيانة الحلقة الرابعة عشر

بعد م الدكتور كشف علي نانسي وطلع بعد وقت وقال
الدكتور :للاسف حالتها متأخرة اووي
عم اسماء بعدم فهم : حالت ايه يا دكتور بنتي مالها
رحاب بخوف : بنتي مالها ي دكتور
الدكتور : البنت عندها الكانسر وفي مرحله متأخرة ولازم نبدا بالكيماوي بسرعه
عم اسماء ويدعي السيد
السيد بصدمه : يعني ايه انا بنتي كانت كويسه
الدكتور : للاسف احنا كشفنا وطلع عندها كدا
السيد بكسرة : طيب هتبدا العلاج امته يا دكتور
رحاب بدمع : ينفع ادخل لبنتي يا دكتور
الدكتور : هتبدا من دلوقتي تاخد علاج كيماوي
وممكن تدخلوا ليها
رحاب والسيد دخلو لبنتهم لقوها نايمه علي السرير
________________________
صباح يوم جديد
حور صحيت من النوم وصلت فرضها وجهزت عشان تنزل تجيب فطار
حور : هتعوز حاجه ي بابا
والدها : لا ي حبيبتي سلام ومتتاخريش
حور : حاضر

 

 

نزلت تحت ولقت فهد واقف قدام بيتها
حور باستغراب : فهد بتعمل ايه هنا
فهد بابتسامه : الناس تقول صباح الخير مش انت بتعمل ايه هنا
حور بخجل : صباح الخير بس انت بتعمل ايه هنا بجد
فهد : امم الصراحه جاي اجيب فطار معاكي زي امبارح
حور : لي
فهد : اقولك علي سر
حور بفضول : قول ووعد مش هقول لحد
فهد ضحك علي برائتها : اصل الفطار كان حلو اووي لما جبتو امبارح معاكي
حور : يسلام
فهد : وحيات عبد السلام
حور بزهول : اي دا فهد انت طلعت بتهزر زينا كدا عادي
فهد باستغراب : أيوة وفيها ايه
حور : اصلي كنت فكراك معقد ونكدي كدا عشان كنت بشوفك غامض
فهد بضحك : ي شيخه لا انا بهزر عادي
حور بضحك هي الاخره : دا انت طلعت حكايه
فهد : حور هو باباكي اسمو ايه
حور : اشمعنا بتسال يعني
فهد : لا عادي بسال
حور : أيوة بتسال لي برضو
فهد : خلاص مش عاوز اعرف

 

 

حور : اسمي حور حسن
فهد بابتسامه : طيب ما كان من الاول
حور بابتسامه : بس عاوزة اعرف لي برضو
فهد : هتعرفي بليل يلا وصلنا اهو اجيب زي امبارح
حور بتفكير: امم لا انا هدخل السوبر ماركت عقبال م تجيب الفطار بتاعك
فهد : اي دا انتي مش هتجيبي
حور : لا انا جايه السوبر ماركت
فهد : طيب تعالي ندخل السوبر ماركت وبعدين اجيب فطار
حور : لا هنتاخر اقف انت هات فطار و انا هدخل السوبر ماركت
فهد : ي بنتي ندخل نجيب حاجاتك وبعدين انا هجيب الفطار
حور : لا ي فهد مينفعش تدخل معايا روح انت هات حاجتك وانا هدخل اجيب حاجتي
فهد : ماشي ي ام دماغ ناشفه
حور عملت أنها دخلا السوبر ماركت لحد م فهد دفع الفلوس بتاعت الكاشير ودخل يجيب خرجت حور وراحت عند الكاشير ودفعت ودخلت تجيب هي كمان فطار
فهد باستغراب : انتي جيتي لي مش قولتلي هتروحي السوبر ماركت
حور بضحك : عشان متدفعليش زي امبارح وكل واحد يجيب لنفسو
فهد بزعل مصتنع : ماشي ي حور
حور : هو انا اسفه بس والله انا مش بحب حد يدفعلي
فهد : خلاص ولا يهمك مش زعلان
حور بابتسامه : طب يالا
فهد : يالا
_________________________________
عند اسماء
فاطمه : ي بنتي يالاا قومي افطري
اسماء بنوم : ي خالتو سبيني شوي

 

 

فاطمه : قومي ي بت حور برة مستنياكي
اسماء بخضه : بجد ي خالتو وقامت تجري
فاطمه بزهول : يعني ي جزمه صحيتي جري عشان صحبتك وقولك قومي تقوليلي سبيني شويه
اسماء : يعني هو حور مجتش ي خالتو
فاطمه بتريقه : لا مجتش يلا عشان نفطر وتروحي دروسك
اسماء : يالا دا انا بقالي كتير مرحتش انا وحور
فاطمه : طيب تعالي يالا وبقي اتصلي علي حور
اسماء : ماشي جايه وراكي
فاطمه طلعت من الاوضه راحت تجهز الفطار و اسماء جهزت وصلت فرضها وطلعت بخالتها
اسماء : يا سلام علي الروائح
فاطمه : بالهنا ي روحي
اسماء : عارفه ي خالتو انا اول مرة من ساعت ما بابا وماما اتوفو انام مرتاحه كدا
فاطمه : يجعلك مرتاحه طول العمر ي بنتي
___________________________
عند ياسمين
ياسمين قاعدة في اوضتها تفكر في اللي شافتو
ياسمين : وبعدين اهلي لو كانو شافو الصور دي كان زماني مقتوله كويس أن محدش عارف الباسورد
بس لقتها انا لما اسر يجي هوريلو الصور دي وبعدين اللي في الصور انا وهو يعني وهو هيتصارف اهم حاجه اهلي مش يشوفوها تلفون ياسمين رن وكان رقم غريب
ياسمين : الوو
مجهول : الوو اكيد شوفتي الصور ولسه معايا تاني بس ي حلوة بقي لازم اقولك انك لو مدفعتيش المبلغ هنشر الصور دي مش هوريها لأهلك بس
ياسمين بخوف : لا لا تنشرها ايه انت عاوز كام وانا هخالي خطيبي يدفعلك
مجهول : لا منا عاوز كتير قولي لخطيبك عاوز مليون جنية
ياسمين بتبريق : م مليون جنيه هقولو ماشي
مجهول : سلام ي حلوة
وقفل الفون في وشها
___________________________

 

 

حور وصلت البيت وفهد مشي ووصل هو كمان بيتو واول ما دخل البيت اتصدم من اللي شافتو
فهد بصدمه : ايه دا بجد
ليل بضحك : أيوة بجد يالا سلام بقي
كان نور وليل لابسين زي بعض وليل واخد نور وخارجين
ليل : ماما انا هاخد نور الشركه معايا وبعدين هنتغدا بره
كوثر بزهول : دا بجد
ليل: أيوة بجد هو في ايه
كوثر : ماشي ي قلب امك خد بالك من بنتي
نور بفرحه : قصدك انا ي طنط
كوثر : ايوة انتي يا قلبي
نور بدموع : انا مسمعتش الكلمه دي من زمان
كوثر بدموع هي الآخرة : خلاص ينفع تقوليلي ماما علي طول
نور بدموع : حاضر
ليل : طيب يالا عشان منتاخرش ولا نقعد وتفضلي تعيطي
كوثر : اتلم يا واد ويالا امشو عشان متتاخروش
مشي نور وليل وفهد طلع جري علي اوضتو
انا كدا اعرف ابحث عن الاكونت بتاعها براحتي
بحث ولقي الاكونت بتاعها ودخل اتفرج علي صورها
وكل صورة كانت احلي من التانيه وقرر يبعت طلب صداقه
________________________
عند حور
حور : بالهنا ي بابا
والد حور : تسلمي ي قلب بابا يالا قومي اجهزي عشان دروسك وبعدها تروحي لمامتك
حور : ماشي وفجاه فون حور رن برقم غريب
حور : الوو
اسماء : الوو انا اسماء ي حور
حور : رقم مين دا ي اسماء
اسماء : دا رقم خالتو بكلمك عشان اقولك البسي وهعدي عليكي دلوقتي

 

 

حور : خلاص ماشي سلام
اسماء : سلام
بعد وقت جت اسماء ومشيت حور واسماء راحو الدرس بس حد وقفهم كانت الصدمه
…….: حور

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية الحب والخيانة)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *