روايات

رواية عشق الصخر الفصل الثاني 2 بقلم جاسمين محمد

رواية عشق الصخر الفصل الثاني 2 بقلم جاسمين محمد

رواية عشق الصخر البارت الثاني

رواية عشق الصخر الجزء الثاني

عشق الصخر
عشق الصخر

رواية عشق الصخر الحلقة الثانية

داليا بخوف… حقك عليا ياصخر بس انا اتصدمت بس قولي هتعمل اي
صخر… هحاول ارجع قنا عشان اشوف جدي واشوف هعمل اي
داليا بحزن… صخر انت مستحيل توافق وتسيبني صح انا بحبك وسبت الدنيا كلها وجيت معاك هنا امريكا
صخر بشرود.. ان شاءلله خير قومي عشان نجهز نفسنا عشان ننزل قنا
داليا.. حاضر يلا
صخر قاك هو وداليا وجهز شنطهم وراحه المطار
ــــــــــــــــــــــــــــــــــ
عند عشق قعده علي السرير وبتفتكر اللي حصل من 14سنه
فلاش بااااك
عشق.. بابا متسبنيش والله انا بحبك انت عايز تمشي
داود… عشان مش بحبك ولا بحب امك وعايز اروح اشوف حياتي مع انسانه بحبه
عشق بعياط… بس انا بحبك وعايزاك معايا والله هسمع الكلام ومش هعند قصداك بس متسبنيش
داود بعصبيه… يوووووه بقا وراح زاحه وقعت في الارض
عشق بعياط… يابابا خليك معايا عشان خاطر ماما
داود بزعيق… قولتلك بكرهكم انتو الاتنين ابوي جوزني امك بالغصب بس انا خلاص تعبت وعايز اعيش حياتي قرفت منكم وراح خد الشنطه ونزل علي تحت وعشق بتجري وره ووقفت علي السلم تشوف خناقه ابوها وامها
رحاب بعياط… ارجوك يا داود متسبناش طيب عشق ذنبها اي في كل ده عشان تحرمها منك
داود… ذنبها انها بنتك وانا بكرهك يابنت عمي وعشق كانت غلط ولو كنت اعرف اصلح الغلط دي من زمان كنت مو. تها بس اهو بقا اللي حصل
رحاب بعياط… ارجوك يا داود متسبناش طيب اتجوز اللي بتحبك وعيش معانا بس متسافرش
داود بزعيق…. يوه بقا وراح ضربها بالكف علي وشها وزاحه وطلع ركب عربيته ومشي
رحاب وقعت علي الارض وقعدت تعيط وتدعي…. حسبي الله ونعم الوكيل فيك ياداود هتندم علي كل اللي عملتوا وبترفع راسها شافت عشق قاعده علي السلم وضامه رجلها وحضنها وبتعيط قامت قربت منها رحاب وبحزن
عشق حبيبتي اهدي بابا هيرجع بس فتره وهتعدي اهدي ياروحي
عشق بصتلها بحزن وعياط… انتي بتضحكي عليا ياماما بابا مش هيرجع تاني عشان هو مش بيحبني ولا بيحبك
رحاب ضمتها لحضنها وقعدت تعيط ومش عارفه تعمل اي
الحاااااضر
عشق نزلت من عينها دمعها مسحتها بسرعه بكرها… انا بكرهك بكرهك ياداود الانصاري وقامت دخلت الحمام خدت دش وتوضت وطلعت لبست اذال وفرشت المصليه وقعدت تصلي وتعيط
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
عند صخر وصل قنا وراح علطول علي القصر واول مدخل لاقي جدو قاعده في الصاله مستني صخر جري عليه وحضنه
مجدي… عاش من شافك ياحبيبي
صخر… وحشتني اوووي ياجدي
مجدي… وانت كمان ياحبيبي عامل اي طمني عليك
صخر… انا الحمدلله بخير طمني علي صحتك انت
مجدي… الحمدلله تمام
داليا قربت من مجدي.. ازيك ياجدو
مجدي… حبيبتي اللي مش بتسال عليا عامله اي
داليا… حقك عليا ياجدو بس كنت مشغوله والله
مجدي… تعالي في حضني طيب داليا جرت عليه حضنته
داليا… صحتك عامله اي
مجدي… الحمدلله ياحبيبتي انتي عامله اي
داليا… الحمدلله بخير ياحبيبي
مجدي… يارب دايما يلا روحوا ارتاحوا عقبال مخلي الخدم يجهزو العشاء
صخر… ماشي ياجدي بعد اذنك وطلع اوضته وداليا كمان راحت اوضتها (داليا قاعده معاهم في القصر عشان مجدي يبقا اخوي جدها وهي متربيه في البيت مع صخر)
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
بليل وقت العشاء الكل متجمع ما عدا عشق عشان رفضت تنزل تتعشاء ومجدي امر الخدم يطلعوا ليها عشاء فوق
صخر بحب… والله وحشتنيني ياحبوب اووي
رحاب بضحك… هههه قلب حبوب وانت كمان وحشني ياحبيبي والله
صخر… لا كدا كتير عليا بس انتي لسه مزه ياعمتوا والله عمتوا اي دانتي مزه
رحاب…. ههههه بطل ياواد قلت ادب وتلم وكل
صخر… ههههه حاضر ياقلبي
مجدي… الحمدلله صخر خلص اكل وتعال عايزك في مكتبي
صخر بص لداليا… حاضر ياجدي انا خلصت اصلا وجي معاك
في المكتب
صخر… نعم ياجدي
مجدي… انت طبعا عرفت اني عايزك تتجوز عشق صح
صخر… اه عرفت بس انا مش موافق
مجدي.. وليه بقا
صخر بعصبيه… عشان اكيد زي ابوها داود
مجدي بعصبيه… صخر عشق متربيه هنا وانت عارف كويس انها مش زي ابوها ابدا
صخر… وانا اي يضمن لي مهي اكيد كلبة فلوس زيو
مجدي بعصبيه راح ضاربه بالكف… انت خابر انت بتقول اي عن بنت عمتك
صخر عيونه بقت لونها كاتم من العصبيه وعروق ايدو برزت من العصبيه
مجدي… هتتجوزها يعني هتتجوزها ياصخر انت سامع وكلامي مش هيتغير
صخر بصلوا وسابه وطلع علي بر وداليا اول مشافته كدا طلعت تجري وره
داليا… صخر مالك
صخر بعصبيه… جدي ضربني بالكف عشان خاطرها
داليا حطت ايدها علي بوقها من الصدمه… يالهووي
صخر… وديني لدفعها حق الكف ده
داليا… اهدي طيب
صخر… انا هقول لجدي اني موافق وهعلم بنت داود الادب وسرح فلاشي قدامه
يا تري صخر هيعمل اي في عشق وعشق هتسكتلوا ولا لا؟

يتبع…
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على : (رواية عشق الصخر)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *