روايات

رواية بحر آمالي الفصل الثاني عشر 12 بقلم نور عبد الغني

رواية بحر آمالي الفصل الثاني عشر 12 بقلم نور عبد الغني

رواية بحر آمالي البارت الثاني عشر

رواية بحر آمالي الجزء الثاني عشر

بحر آمالي
بحر آمالي

رواية بحر آمالي الحلقة الثانية عشر

يلا نبدا :
احمد بصدمه :انت بتعمل ايه هنا ي سمير ي نشاوي دا فهد هي.قتلك
سمير المنشاوي دا يبقي عم كيان
سمير ببرود اهلا ي احمد ايه رئيك بقا انو فهد اللي انت فرحان بيه دا نا هد.مره
احمد :متقدرش انت جبان اوووي وتخاف من فهد
سمير بتوتر لاء طبعا أنا هنس.فه من علي وش الدنيا
احمد والله ما تقدر
سمير بعصبيه روقو عليه لحد ما اجي
الرجاله اللي شغاله معاه بإطاعه حاضر

___________&&________________________
بقلم نور عبدالغني المناخلي.💙
____________________&&_________________________
نروح عند فهد
فهد :الو يا مراد جهزت كل حاجه
مراد :اه جهزت كل حاجه بس احمد مش بيرد واحنا محتاجينه علشان تأمين الحفله
(دي كانت حفله بمناسبه الصفقه الجديده ودي هنعرفها من خلال الأحداث)
فهد تمام ي مراد نا هتصل عليه استني
وقفل مع مراد
فهد رن علي احمد ولكن الرقم مغلق أو غير متاح استغرب جدا لانهم متفقين .
رن علي السكرتيره بتاعت احمد
قالتله انو مجاش النهارده

 

 

 

(رن علي زوجته ردت عليه المربيه وقالتله أنها تعبانه وف المستشفي لأن الاستاذ احمد كان بيكلمها وهو خارج كان بيكلمها وفجاه قالها انو ف حد مرمي علي الارض ونزل يشوفه ومن وقتها وهو مختفي )
استغرب جدا وبدأ الشك يدخل قلبه
اخد مفاتيحه وراح عند كيان قالها تجهز ورق الصفقه وتدخل بداله وتشوف ايه المطلوب .
كيان استني ي استاذ فهد
فهد كيان مش وقته احمد مختفي وهو اللي قالي الحقيقه ونا خايف يكون حصله حاجه
كيان تمام وابقي طمني
نزل بسرعه كبيره اووي وركب العربيه وطلع علي شركه احمد واتصل علي مراد حكاله اللي حصل وكمان اتحرك هو كمان وطلعو علي شركه احمد يشوفو الكاميرات ووقتها كانت المفجأه الكبيره انو شاف نفس الراجل اللي كان بيطارده قبل كدا واقف تحت الشركه
بيراقي المكان نزل فهد وحاول يتصل بأحمد بي النتيجه كانت بردو زي ماهي
بعدها جاله اتصاله من عنتر ودا يبقي اكبر رجاله سمير
وقاله احمد عندنا لو عاوزه يبقي تدينا صفقه امريكا ودي كانت اكبر صفقه لفهد ولو خسرها كدا يعتبر هيعلن إفلاسه لأن الشرط الجزائي بتاعها كبير اووي يبلغ حوالي ١٠٠مليون دولار
لانها فعلا صفقه كبيره جدا وكانت هتنقل الشركه بأنها تبقي شركه عالميه وكان هيفتح فرع ف امريكا .
فهد بيحاول يطول معاه ف المكالمه لأنهم اصلا ف شركه الأمن مع الموظف مراقب التليفونات
فهد انتو متقدروش تعملوا لاحمد حاجه لاني هنس.فكو من علي وش الدنيا كلها
عنتر هتصل عليك ابعتلك العنوان

 

 

فهد تمم بس بشرط اسمع صوت احمد
عنتر لاء مش هسمعك صوته
فهد ونا ايه اللي يضمني انو فعلا معاكو أو انو معاكو بس قتلتوه
عنتر تمام وراح عند أحمد وداله الفون
فهد احمد انت سامعني
احمد بوجع وآلام فهد الحقني مش قاد …ر وقبل ما يكملك كلامه
فهد قعد يزعق بعصبيه وقاله عملتو فيه ايه ي ولاد الكل.ب
عنتر تؤ تؤ كدا أنا ازعل فأزعلك احمد هتصل عليك اقولك المكان وقفل
فهد :اسماعيل قدرت تحدد مكانه
اسماعيل ايوا علي طريق اسكندريه الصحراوي ف مصنع اسمه النشاوي
فهد بخبث وقعت في أيدي ي نشاوي
وجهزو رجاله كثيره اووي وراحوا المكان
_____________________________________
بقلم :نور عبدالغني المناخلي 💙
______________________________________
فهد ادخلو الأول ونا هدخل بعدكو
الرجاله تمام
ومشوا الرجاله دخلو قتلو كل الحراس ومحدش من اللي ف المصنع حس بحاجه لان كان ف كاتم صوت
وبعدها دخل فهد وكان في شويه رجاله وخلصو عليهم رجاله فهد ولكن
كان عنتر مع احمد دخل الحراس علي عنتر وأمر فهد بأنهم يمسكوه وبعدها جيه سليم
تعريف بسيط عن سليم (سليم الجارحي عقيد في وزاره الداخليه ويبقي صاحب فهد ومراد وهما الثلاثه متربين مع بعض سليم شاب وسيم لديه جسم رياضي وعيناه بنيتان وشعره اسود اللون ولحيته أيضا سوداء اللون وبشرته قمحاويه ويحب شغله كثيرا )

 

 

 

سليم دخل وكانت عربيات الاسعاف ملت المكان اخد احمد المستشفي لانو كان حرفيا مدمر من الضرب واخدو كل الناس اللي مرميه علي الارض وبعدها مشي اما بالنسبه لفهد أمر رجالته تاخد عنتر ع المخزن
وهما ماشين ف الطريق جالهم تلفون من كيان
فهد الو ي كيان
كيان بعياط فهد الحقني جنه اتخطفت
ف اللحظه دي قلب مراد طلع من مكانه فهذه صغيرته
فهد بصدمه نتي بتقولي ايه ي كيان
كيان جنه ف خطر نا جيت علشان اشوفها لقيت ورقه فيها الآتي
(لو نت ي استاذ مراد باقي ع بنتك تعال خدها ومعاك الصفقه والا هجبهالك جثه العنوان**************)
فهد أمن الفيلا فين ي كيان
كيان بعياط ماتو كلهم ي فهد ماتو💔😭😭😭
مراد بصدمه فهد هات الصفقه حالا
فهد قاله استني ي مراد دلوقت واقفلي ي كيان
مراد بعصبيه انت ايه بقولك هات الصفقه بنتي ف خطر ونت بتقول استني انت اناني اووي
فهد بهدوء لانه يعرف أن هذا الخبر صدم مردا ومش عارفه بيقول ايه
فهد مراد استني ي بني انت انفتحت كدا ليه الخطه******************
مراد تمام يلا بسرعه نطلع علي الشركه واتصلو علي سليم لان دا كان جزء من الخطه
_____________________&&________________________
بقلم نور عبدالغني المناخلي.💙
____________________&&_________________________

 

 

 

عند سمير يعني ايه فهد يخلص علي كل الرجاله
تامر :بس في خبر كمان ي باشا
سمير :انطق انت لسه هتتكلم
تامر :عنتر مسكوه واخدوه علي المخزن
سمير :اقتلوه
تامر :بس
سمير مبسش
تامر : ي باشا مش قصدي اقصد أن هندخل ازاي والمخزن متأمن
سمير زي ما فهد دخل بالظبط يلا ما اشوفش وشك غير ونت قاتله
مشي تامر
سمير بكره هموتك ي فهد هموتك
_______________________&&&_________________________
بقلم:نور عبدالغني المناخلي 💙
_______________________&&&_________________________
عند فهد راح الشركه وجهز كل الورق ولكن زور الورق والامضاء وكل حاجه
أما عن مراد فكان يجهز الرجاله وبيقلهم علي التعليمات
أما عن سليم فكان يجهز نفسه جيدا ويخطط مع الشرطه فأي موعد سيظهرو
وراحوا المكان ف الوقت المحدد ولكن كان مراد بس اللي هناك
أما عن الرجاله وكمان الشرطه وفهد كانو بعيد شويه
مراد بعصبيه :تديني بنتي تاخد ورقك غير كدا ملكش حاجه عندي
تيمور : لاء أنا ايه يضمني انك مش هتاخد بنتك وتهرب ومش هتديني الورق
مراد اللي يضملك اني مش هقدر اهرب لان عربيتي بعيد وكمان انتو اخدتو سلاحي ومش هلحق اهرب
تيمور اداله جنه واخد الورق وركب مراد العربيه واتحرك

 

 

 

مشي مراد ودخلت الرجاله والشرطه وبداءت المعركه الكبيره
وكان فهد بيحاول يتفادي ضرب الاسلحه اللي كلها مصوبه عليه لانهم عندهم أمر بقتله مع سوء الحظ السلاح خلص الطلق فكان بيحاول ياخد سلاح من سليم ولكن إصابته طلقه نقل عبرها الي المستشفي وأما عن سليم فقبض علي كل اللي كان هناك أما عن فهد فهو ف حاله لا يحسد عليها فهو ف غرفه العمليات يسارع الحياه لان الطلقه كانت بجانب القلب
______________________________________
بقلم:نور عبدالغني المناخلي 💙
___________________________________________
عند كيان كانت قاعده مع جنه لان مراد جابها بعد ما طلع وفجأه حاله تلفون
مراد :الو ي سليم
سليم :الحق فهد ف مستشفي ***٪***
مراد بصدمه طب انا جاي حالا
كيان :مراد فهد كويس
مراد بتوتر :ايوا كويس
كيان :متكديش عليا ي مراد فهد حصله حاجه صح قلبي واجعني من ساعتها
مراد:ايوا فهد ف المستشفي لم يكمل الكلمه ونزلت كيان تجري واحده مفاتيح عربيتها ومشيت
مراد بصدمه : مشيت من غير ما تعرف مكان المستشفي
كيان الو ي مراد فين مكان المستشفي
مراد ********
وقفلت الفون .
بعد مرور وقت
____________________________________________
بقلم:,نور عبدالغني المناخلي.💙

 

 

_____________________________________________
وصلت كيان المستشفي وعرفت أن فهد بقاله ساعتين ف غرفه العمليات
وبعدها وصل مراد وهي كانت بتعيط وفجأه اغمي عليها من التعب
مراد دخلها الأوضاع وعلقلها محاليل ومعدش عارف يعمل ايه يروح لبنته اللي كانت مخطوفه ومحتاجه حد جنبها ولا مرات صاحبه ولا صاحبه فهد ولا صاحبه احمد اللي الله اعلم بحالته وظلو ف غرفه العمليات خمس سعات وفجأه مراد لقي صوت جاي من اوضه كيان وهي بتصوت وتقول علشان خاطري ي فهد ما تسبني أنا بحبك مش انت وعدتني انك هتفضل جنبي
مراد دخل وقاطعته كيان وقالت قولي انو كويس قولي انو هيقوم علشان اقوله اني بحبه قولي انو كويس وهيقوم ويكمل معايا حياتي وقعدت اعيط وبعدين قالت عاوزه اشوفه قالها تعالي نشوف الدكتور هيرضي ولا لاء
وراحوا لقوا الممرضين داخلين خارجين بسرعه
كيان ومراد بصدمه ف اي
الممرضه المريض قلبه وقف
كيان بصويت لاء مش انت قولتلي انك مش هتسبني ودخلت فجأه لقيتهم
بيغطو وشه

 

 

 

لااااااااء لاء هو عايش هو قالي انو مش هسبني وشاالت الغطا الدكاتره حاولت تمنعها بس مراد منعهم
كيان (فهد ي حبيبي مش انت هتقوم علشان كلنا محتجيلك نا ومامتك مش انت عاوز ترجعها يلا ي فهد انت لو استسلمت للموت نا هزعل منك اووي قوم بقا ي فهد تعرف ي فهد نا اكتشفت اني بحبك اووي والله متحرمنيش منك ي فهد خليك جنبي وحضنته وقعدت تعيط)
وهنا القلب اشتغل تاني
الأطباء بصدمه وخرجوا كيان علشان يشوفو شغلهم وبالفعل خمس دقايق وكان الأطباء ف حاله من الذهول والاستغراب
أيعقل أن يفعل الحب هكذا وها هو الحب ي ساده
مراد فهد عامل ايه
الدكتور فهد بقا كويس وهننقله غرفه عاديه دلوقت بس هيفوق بعد وقت
مراد وكيان :الحمد لله
كيان ممكن ي مراد توديني المسجد
مراد تمام واخدها .

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على 🙁رواية بحر آمالي)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *