رواية متعجرف ملكني الفصل السادس 6 بقلم رفيدة وائل
رواية متعجرف ملكني الفصل السادس 6 بقلم رفيدة وائل
رواية متعجرف ملكني البارت السادس
رواية متعجرف ملكني الجزء السادس
رواية متعجرف ملكني الحلقة السادسة
زين بحده: كنت بتوصل مين
اكرم: وهو بيبلع ريقه بخوف: سمر
زين:عظيييم بتوصلها فين بقا
اكرم: الكليه
زين وقعد بهدوء: اها وهي نزلت بقا من نفسهاا ماشي. بررره ي اكرم جهز الورق المندوبين ع وصول
اكرم: الورق خلصان ي برنس اهدا بس اما انا شوفت النهارده حته بنت قمر
زين: شوفتها فين
اكرم: كان مغمي عليها ع الطريق وانا جاي مش هتتوقع طلعت مين
زين بترقب: مين
اكرم: جود اخت مالك صاحبك
قطع كلامهم صوت خبط ع الباب وبعدها دخلت شيماء
شيماء: المندوبين وصلوا ومنتظرين حضرتك بره ي زين بيه
زين: طب تمام ي شيماء جهزي العرض وانا جاي وراكي
شيماء: حاضر
زين: يلا ي اكرم علشان نخلص بسرعه وتيجي معايا لمالك
اكرم بصدمه: لا ي عم مش بالسرعه دي البت قمر اي بس مش وقعت لدرجه تكلم اخوها استني اعرفها الاول
زين وهو بيسحبه من ضهره: امشي ي اخويا اكلم مين دا لو مالك عرف انك كلمت اخته هيعلقك ع باب الشركه احنا هنروح نجيبه من المطار
اكر وهو يتنفس الصعداء ريحت قلبي ي شيخ ربنا يريح قلبك
زين: انت بتشحت ع باب السيده يااض
****************
في الكليه
حور: هتيجي بكره ي سمر
سمر: ايوه ان شاء الله
حور وهي تغمز لها: بس مش قلتيلي مين الي وصلك الصبح ده دا جوزك
سمر: لا ي ختيي دا اخوه ولمي نفسك
احمد وهو يقترب منهم: ازيك ي سمر عامله اي وحشتينا كنتي فين
سمعوا صوت من خلفهم
سمر لا يارب مش هو اكيد بيتهيالي
زين: ميوحشكش غالي ي خويا وشد سمر من ايديها مش يلا ولا الوقفه عجبتك
سمر: سيب ايدي ي زين انت مالك بيا
احمد انت مين ي جدع انت وازاي تمسكها كده سيب اديها
زين: وسع من وشي ي بابا علشان مزعلكش ومتدخلش
احمد: مين ده ي سمر متخافيش انا معاكي
زين ضحك باستهزاء وضربه في وشه تصدق خوفتني يلا
سمر: انت انسان هجي انت ازاي تضربه كده
زين بحده انا هعرفك الهمجي ده كويس وزقها جوا العربيه ولف اتحرك
وصلوا الفيلا من غير كلام طول الطريق
زين: وخو بيسحبها خلفه بحده ادخلي يهانم ي محترمه
هاله: في اي ي زين ي حبيبي مالك متعصب لي
زين: مفيش ي ماما
هاله: طب ماسك سمر كدا لي هاتها وتعالي يلا علشان نتغدي
زين: وهو بيطلع طلعونا الغدا فووق
وقفل باب الاوضه بعني
زين: انا انسان همجي وقليل الذوق صح
سمر بتحاول تبان مش خايفه: ايوه انا ازاي تضربه كده
زين وبيشمر عن ساعده: ااه الباشا واقف يخزر ويقولك وحشتيني وانتي زعلانه عليه اما انا وحش بصحيح
سمر: زين احترم كلامك انا مكنتش بهزر مع حد انا كنت بكلم صاحبتي واتفاجئنا بيه
زين: انت استئذنتيني وانتي نازله
سمر: واستئذنك ليه ان شاء الله احنا اتفقنا كل واحده في حاله لحد منتطلق
زين بعصبيه وانا مش هطلقك ي سمر ومفيش خروج من البيت تاني غير باذني والكليه معنتيش هتروحيها واعلي م في خيلك اركبيه وخرج
اكرم: زيين زيين انت ي بني رايح فين
زين: ابعد عني ياكرم
************
في اوضه هاله
زين فتح الباب بهدوء: صاحيه ي ماما
هاله: ايوه ي زين ي حبيبي تعالي
زين ونام ع رجلها انا تعبان قوي ي امي
هاله: سمر بردوا
زين:ومين غيرها قدر ع زين الشافعي
هاله: اهدي عليها ي بني دي مش سمر طفلتك دلوقتي هي كبرت ودمغها نشفت براحه خليها تحبك
زين: بحاول بحاول ي ماما بس هي بتتفن ازاي تعصبني
*************
في اوضه سمر
زين دخل بهدوء وقرب منها وباس جبينها حقك عليا ي سمر مكنش ينفع اتعصب عليكي
سمر: بصتله وعيطت
زين: خلاص علشان خاطر اغلي حاجه عندك متعيطيش ونزلي الكليه بس بلاش تتكلمي مع حد
سمر: انا مكلمتوش ي زين ومنتش هرد عليه
زين: وهو يخرج مصاصه من جيبه خلاص يستي حقك عليا
سمر بفرحه: انت عرفت منين اني بحب مصاصه الفراوله
زين: دا موضوعع قديم هقولهولك لما تكبري ي صغننه
سمر بتذمر: انا مش صغيره ي زين
زين: اي رايك نبقا صحاب
سمر:…………
يتبع………..
- لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
- لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على (رواية متعجرف ملكني)